www.lancia-bg.com
http://www.lancia-bg.com/forum/

Съвет за акумулатор
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=37&t=28019
Страница 2 от 5

Автор:  simq [ 03 Фев 2012, 10:46 ]
Заглавие:  Re: Съвет за акумулатор

Здравейте колеги.
Позволявам си да се намеся, защото преди да си взема акумулатора, изчетох един куп статии, мнения (както на потребители, така и на специалисти), и чак след покупката научих нещо доста важно, а то може би щеше да обърне избора ми. Колегата pakumba пише, че няма да се зарежда добре, предполагам има предвид, че ще се зарежда по-бавно. Според писанията това е недостатъка на по-големия акумулатор, но пък това се компенсира от по-големия капацитет (демек по-трудно се изтощава).
Колега Smile по-големия стартов ток не е гаранция за по-дълък живот или по-малко проблеми при палене. Даже напротив. По-големия стартов ток се осигурява от повече на брой, но по-тънки плочи, които пък доста по-лесно се разрушават в последствие (особено при занемарена поддръжка). Виж си препоръките на колата, и при един същи капацитет на акумулатори, моя съвет е да вземеш с по-ниския стартов ток, стига да покрива изискванията на колата. Не забравяй също, че за гаранцията на АБ има условия - изправна ел. система и капацитет, съобразен с препоръките на производителите на колата и АБ, иначе гаранцията отпада.

Автор:  boykanov [ 03 Фев 2012, 13:29 ]
Заглавие:  Re: Съвет за акумулатор

На 'дядото' печката(Астра 1.7) имаше нужда от нов акумулатор и се обадих във фирмата от която купуваме акумулатори за автопарка (работя в голям логистичен холдинг) да ми предложат добро и изгодно решение :

http://ennexy.bg/akumulatori/ennexy-energy-models

посъбрах мнения от шофьорите ни и всички бяха категорични - "без забележки" ...
Възползвах се от над 20% отстъпка ... а най-важното - 'дядото' не ме оставя на сухо - ракийка и винце drunk

Автор:  D. Stanev [ 03 Фев 2012, 14:18 ]
Заглавие:  Re: Съвет за акумулатор

Колкото пъти някой пита за акумулатор, толкова пъти отговарям - Магнети Марели!!! punk

Автор:  harati [ 03 Фев 2012, 17:01 ]
Заглавие:  Re: Съвет за акумулатор

boykanov написа:
На 'дядото' печката(Астра 1.7) имаше нужда от нов акумулатор и се обадих във фирмата от която купуваме акумулатори за автопарка (работя в голям логистичен холдинг) да ми предложат добро и изгодно решение :

http://ennexy.bg/akumulatori/ennexy-energy-models

посъбрах мнения от шофьорите ни и всички бяха категорични - "без забележки" ...
Възползвах се от над 20% отстъпка ... а най-важното - 'дядото' не ме оставя на сухо - ракийка и винце drunk


Добри цени обаждат (без отстъпката, за която говориш) и щом казваш, че ги ползвате в логистиката за машините.
Само не ги виждам какво са като производство и къде имат магазини...

Автор:  pakumba [ 03 Фев 2012, 17:34 ]
Заглавие:  Re: Съвет за акумулатор

simq написа:
Здравейте колеги.
Позволявам си да се намеся, защото преди да си взема акумулатора, изчетох един куп статии, мнения (както на потребители, така и на специалисти), и чак след покупката научих нещо доста важно, а то може би щеше да обърне избора ми. Колегата pakumba пише, че няма да се зарежда добре, предполагам има предвид, че ще се зарежда по-бавно. Според писанията това е недостатъка на по-големия акумулатор, но пък това се компенсира от по-големия капацитет (демек по-трудно се изтощава).
Колега Smile по-големия стартов ток не е гаранция за по-дълък живот или по-малко проблеми при палене. Даже напротив. По-големия стартов ток се осигурява от повече на брой, но по-тънки плочи, които пък доста по-лесно се разрушават в последствие (особено при занемарена поддръжка). Виж си препоръките на колата, и при един същи капацитет на акумулатори, моя съвет е да вземеш с по-ниския стартов ток, стига да покрива изискванията на колата. Не забравяй също, че за гаранцията на АБ има условия - изправна ел. система и капацитет, съобразен с препоръките на производителите на колата и АБ, иначе гаранцията отпада.


Да, това съм имал предвид, вероятно ще го караш разреден редовно и никога зареден на 100%. Аз лично не виждам смисъл да се слага по-голям от нужния акумулатор, ако имаш вече такъв- ок, но тепърва да си купувам и да купя по-голям... няма смисъл. Преди 2-3 месеца си взех ФИАММ, италиянски, 74 а/ч, да ти кажа върти си като змей, независимо, че колата седи по 1 седмица без да се кара- качвам се и паля на -21 след седмица /понякога и 2/ престой, пускам си всичко без да се притеснявам за него и грижа няма. Не си давай парите за по-голям, ненужно е.

Автор:  boykanov [ 03 Фев 2012, 20:16 ]
Заглавие:  Re: Съвет за акумулатор

harati написа:
boykanov написа:
На 'дядото' печката(Астра 1.7) имаше нужда от нов акумулатор и се обадих във фирмата от която купуваме акумулатори за автопарка (работя в голям логистичен холдинг) да ми предложат добро и изгодно решение :

http://ennexy.bg/akumulatori/ennexy-energy-models

посъбрах мнения от шофьорите ни и всички бяха категорични - "без забележки" ...
Възползвах се от над 20% отстъпка ... а най-важното - 'дядото' не ме оставя на сухо - ракийка и винце drunk


Добри цени обаждат (без отстъпката, за която говориш) и щом казваш, че ги ползвате в логистиката за машините.
Само не ги виждам какво са като производство и къде имат магазини...


Мисля, че са чешки, но не съм сигурен... долу е сайта на дистрибутора им БГ :

http://www.cario.bg/

Автор:  D. Stanev [ 03 Фев 2012, 20:24 ]
Заглавие:  Re: Съвет за акумулатор

Ами тоя акумулатор е с 20 лева по-евтин от Магнети Марели... не бих го предпочел само щото е с 20 лева по-евтин. Вие никва вяра в италианското нямате бре, я се засрамете! 8)

Автор:  harati [ 03 Фев 2012, 20:41 ]
Заглавие:  Re: Съвет за акумулатор

D. Stanev написа:
Ами тоя акумулатор е с 20 лева по-евтин от Магнети Марели... не бих го предпочел само щото е с 20 лева по-евтин. Вие никва вяра в италианското нямате бре, я се засрамете! 8)


Хахаха
Станев, брат, моята 'убавица като я взех беше с някакъв 'талянски акумулатор. Така си дойде! Италянски е, от Италия :D И още е с него при условие, че го бях нулирал веднъж img187 Вече стават 3 години и не е мръднал (дай да не му се кълна много, че може да не ще след малко да врътне)!

Автор:  tyson [ 03 Фев 2012, 21:13 ]
Заглавие:  Re: Съвет за акумулатор

Цитат:
D. Stanev Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: Пет Фев 03, 2012 1:18 pm


Кара: Lancia Lybra SW
Колкото пъти някой пита за акумулатор, толкова пъти отговарям - Магнети Марели!!!



Защото не си карал EXIDE PREMIUM.

Автор:  D. Stanev [ 03 Фев 2012, 21:39 ]
Заглавие:  Re: Съвет за акумулатор

tyson написа:
Защото не си карал EXIDE PREMIUM.

Ами не съм... щото залагам само на Магнети Марели :lol:

Автор:  pres [ 03 Фев 2012, 21:58 ]
Заглавие:  Re: Съвет за акумулатор

и аз сам само за магнет марели на ланчията е още оригиналния с дата на производство 2003 това по мои сметки е 9 години на минусовите температури в софия пали без проблем да чукам на дарво де img181

Автор:  msex10mini [ 03 Фев 2012, 22:53 ]
Заглавие:  Re: Съвет за акумулатор

Аз откакто минах на бензинови автомобили акумулатор не съм купувал, само чакам някои да си изхварли АКУ-то от дизела, взимам го и карам с него докато сменя колата. 7 автомобила съм сменил и досега от джамбазин не съм попадал на читав акумолатор. На първата зима е заминал. И винаги съм вадил късмет че съм си намирал читави втора употреба без пари.

Автор:  valyo08 [ 04 Фев 2012, 11:36 ]
Заглавие:  Re: Съвет за акумулатор

Едни от най добрите са exide!Не мисля че има марка с която да не съм карал но от това съм много доволен!И още нещо за информация на либра 1,9 с много малка маневра се монтира и с десен и с ляв плюс това за които не знаят разбира се!!!

Автор:  simq [ 06 Фев 2012, 12:44 ]
Заглавие:  Re: Съвет за акумулатор

pakumba написа:
Да, това съм имал предвид, вероятно ще го караш разреден редовно и никога зареден на 100%. Аз лично не виждам смисъл да се слага по-голям от нужния акумулатор...

Ама и аз съм направил едно изразяване :oops:
Напълно те подкрепям в мнението, колега. То това за капацитета го спазих, а по-късно разбрах за по-големия стартов ток и тънките плочи. И може би, като минава по 100-200 км. без да спира, чак тогава ще го зарежда.
И аз от 2-3 мес. съм с нов 60 амп., тъпо и упорито (за добро или зло) спазвам препоръки, като имам написани.
Колега D. Stanev, нали и пустия Фиамм е `талянски, ма ако требе, пак ще се засрамя, де :lol: . Пък и преди известно време прочетох, че вече има и "оригинални" китайски Магнети.

Автор:  koceto_8 [ 09 Фев 2012, 15:18 ]
Заглавие:  Re: Съвет за акумулатор

А някой може ли да обясни с какво по-големият капацитет на акумулатора ще окаже негативно влияние върху автомобила (или върху себе си, т.е. да се самоповреди) ?

Това, че не може да се зареди при кратко каране ... не е вярно.

Акумулатора не трябва ли да си дозареди толкова колкото е "изсмукано" от него. Или ако си консумирал 1 ампер-час за запалване, то трябва да се възстанови пак 1 ампер-час. Какво значение има дали Капацитета на акумулатора е 55 или 100 ампер-часа ? Освен, че първия кляка след 20 неуспешни опита за палене, а втория след 35+ опита...

Моля да ми обясни някой къде ми куца логиката.
... или да спя спокойно, че това с недозареждането е плод на фантазия... :1poke000:

Автор:  D. Stanev [ 09 Фев 2012, 16:25 ]
Заглавие:  Re: Съвет за акумулатор

Производителите на автомобили залагат минималните изисквания към акумулаторите, т.е. може да се сложи по-голям, но по-малък не е препоръчително. На БМВ-то се оказа, че съм с по-малък и ефекта е, че го уморява много бързо и освен това при ниски обороти при потегляне фаровете ми приклякват, а с по-голям от предписаното не съм имал проблеми. Общо взето на Коцето логиката е правилна. При по-големия акумулатор единствено времето за зареждане е по-дълго, но това няма значение при положение, че акумулатора е монтиран на автомобила и се кара. Ако е клекнал и се сложи на колата, тогава за кратко време на градско каране може и да се зареди както трябва. Иначе динамото си генерира ток и при работа на място и в градски цикъл, проблемът идва в това, че зимата към акумулатора изискванията са повишени, а поради студа възможностите му са ограничени.
В един руски сайт (http://cxem.net/ но не знам точно къде беше) имаше готини схеми за зарядни за акумулатори с десулфатизиращ ефект, където беше подробно описано какво се случва с АБ зимата и лятото и съответно на какво се дължи "умирането" му.

Автор:  koceto_8 [ 09 Фев 2012, 17:29 ]
Заглавие:  Re: Съвет за акумулатор

A, да.
По спомен, оловните акумулатори препоръчваха да се зареждат с ток около 10% от капацитета им.
Т.е. 100Ач -> 10А заряден ток.
55 Ач -> 5-6А заряден ток.
Това, когато са свалени от автомобила. Иначе казано, Акумулатора се зарежда за 10 часа. Без значение какъв му е капацитета. Стига зарядното да подържа достатъчно голям ток за по-големите акумулатори.

П.С. Продадох си ГОЛФ-а със 100Ач акумулатор, купуван преди 5 години! 1.6 дизел. Просто имаше място за такъв, а аз не обичам зимата да ме дърпат за да запаля. Всички теории препоръчващи 60 Ач акумулатори (за 20+ годишни дизели 1600 кубика) ги оставям на любителите на бутането при -20 градуса.
cheers

Автор:  k76 [ 09 Фев 2012, 18:19 ]
Заглавие:  Re: Съвет за акумулатор

Коцето е прав ,ампеража колкото е повече толкова по добре ,производителя препоръчва минималния нужен за автомобила. Дори да сложите 180 ач. няма проблем ,колата ще си дръпне ,примерно 50 ,значи ще зареди 50 .
Друго ,нашите алтернатори са доста по мощни от на някои по-стари товарни автомобили ,които палеха със 180.
И още ,не знам на москвич 12-ка ,колко е бил алтернатора ,но нашата кола се движеше с 60ач. в двигателния отсек и 180ач. в багажника ,паралелно ,защо ли?- кризата с тока някои си я спомнят ,имахме втора инсталация за освеление от гаража.

Автор:  jorojoji [ 09 Фев 2012, 18:20 ]
Заглавие:  Re: Съвет за акумулатор

Коце, на Голфа е 60 Ач, 6та година и досега никога не имал проблеми с паленето, дори и под -20. Държа да отбележа че е Варта. Аз си купих преди 2 месеца Берга 60 Ач и някак по-различно пали Либрата в сравнение със стария, който също беше Варта на незнайни години, поне аз три зими изкарах преди да умре от раз.

Автор:  koceto_8 [ 09 Фев 2012, 19:48 ]
Заглавие:  Re: Съвет за акумулатор

При 500А стартов ток (по-голяма консумация е практически невъзможна), и при положение, че стартера работи цели 2 секунди с толкова излиза, че сме изсмукали 1000Ампер-секунди. (баси, измислих нова мерна единица :lol: )
При заряд с около 10А ще ни трябват грубо 1000/10=100 секунди за възстановяване. Сега може да се продължи с теориите как краткия 10 минутен курс е недостатъчен за зареждане на Акумулатора...

Друга бира е, че колата има консумация и като е загасена. Особено утечките.

НО!!!

Карането 10 минути през няколко дни държи акумулатора в по-добро положение, от колкото ако колата просто си седи 20 дена пред блока.

Страница 2 от 5 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/