|
Loading
Автор |
Съобщение |
nicks1
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 09 Фев 2012, 20:05 |
|
Регистриран на: 03 Ное 2005, 13:01 Мнения: 694 Местоположение: София
Кара: Alfa Romeo 166 2.0TS & BMW E39 Touring tds
|
Тука виждам някакви нови закони в електротехниката.
_________________ Alfa Romeo 166 2.0TS & BMW 525tds Touring
|
|
|
|
|
koceto_8
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 09 Фев 2012, 23:38 |
|
Регистриран на: 03 Ное 2010, 16:33 Мнения: 1285 Местоположение: Пловдив
Кара: Lybra Emblema 2.4
|
Ами прояви малко колегиалност де ... Може да споделиш някой от "старите закони в електротехниката" да понаучим и ние нещо "ново". То нали ново/старо е въпрос на гледна точка...
_________________ Lancia Lybra 5.20, V.I.S., Автоматик, Метанов инжекцион, 154кс Lybra SW 1.9 JTD 110кс Punto 1.9D 60кс Lybra SW 2,4JTD 150кс... 2 броя
|
|
|
|
|
Gavro
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 09 Фев 2012, 23:52 |
|
|
Кандидат на HF науките |
|
|
Регистриран на: 13 Юли 2011, 17:47 Мнения: 900
Кара: Каква кола притежавате: Зелена!
|
Цитат: Тука виждам някакви нови закони в електротехниката. Не виждаш стари истини. И рекорда ми по утечка е 1.1А. Неработещото радио симулирало свирене, ама колоните не казват. Заговор. Цитат: Карането 10 минути през няколко дни държи акумулатора в по-добро положение, от колкото ако колата просто си седи 20 дена пред блока. Разковничето е в блока. Ако беше пред резиденцията с парите на данъкоплатците щеше колата да гори много на място, та да има и за личните. Даже загасена консумира гориво и иска АБ на всеки 3 месеца. Ми така де родата и тя да види нещо
_________________ Не е ли изненадващо колко много неща, ако не ги кажеш веднага, след десет минути ти изглежда, че не си струва да бъдат казани.
|
|
|
|
|
nicks1
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 10 Фев 2012, 07:38 |
|
Регистриран на: 03 Ное 2005, 13:01 Мнения: 694 Местоположение: София
Кара: Alfa Romeo 166 2.0TS & BMW E39 Touring tds
|
Нещата зависят и от алтернатора. Затова не можеш да слагаш какъв и да е акумулатор. Представи си как един 50А алтернатор ще зарежда 100AH акумулатор. След една седмица си в сервиза. До 20% над препоръчания от производителя АБ не е проблем.
_________________ Alfa Romeo 166 2.0TS & BMW 525tds Touring
|
|
|
|
|
k76
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 10 Фев 2012, 10:14 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 13 Дек 2008, 23:05 Мнения: 551 Местоположение: София кв. Бенковски
Кара: Lancia Lybra 1,9 jtd 105 Fiat Croma 1,9 mjet Lancia Delta 3 2,0 mjet
|
nicks1 написа: Нещата зависят и от алтернатора. Затова не можеш да слагаш какъв и да е акумулатор. Представи си как един 50А алтернатор ще зарежда 100AH акумулатор. След една седмица си в сервиза. До 20% над препоръчания от производителя АБ не е проблем. ,, По твоята логика тръба с дебит 50 куб.м. не може да напълни басейн 100 куб. Второ ,дори всеки ден да го свалям на нула пак алтернатора ще изкара години. Трето ,по старите коли ,на които не е предвидено новото законодателство за целодневно каране на фарове ,всяка седмица ли правят алтернатор? Как точно изчисли 20%, това да не е ддс? Ако не сте сигурни в нещо ,не подвеждайте колегите. Специално за Либра ,не може да се набута толкова голям акумулатор ,че да натовариш алтернатора!
|
|
|
|
|
dolls
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 10 Фев 2012, 10:28 |
|
Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39 Мнения: 945 Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
|
nicks1 написа: Нещата зависят и от алтернатора. Затова не можеш да слагаш какъв и да е акумулатор. Представи си как един 50А алтернатор ще зарежда 100AH акумулатор. След една седмица си в сервиза. До 20% над препоръчания от производителя АБ не е проблем. Колега според теб един токойсправител за зареждане на акумулатор 2 А може ли да зареди 150 А/ч акумулатор? Може! Друг е въпроса колко време е необходимо! Същото е и с генератора! Няма никакъв провлем да се купи и 100а/ч акумулатор! Само че по бавно ще се зарежда във времето! Като се има в предвид и запалените фарове,зареждането ще е много бавно! Но като е нов и да е зареден като хората е истински кеф да подадеш контактният ключ! Един съвет за закупуване: не купувайте в момента “бош” Серията е някаква лоша. Големи рекламации особено сега в студа!
_________________ http://trolza.snimka.bg/automobiles/lybra.530858www.avtostil.infoДа караш разумно, това не значи бавно! Не е необходимо да пречиш на пътя и да създаваш изнервени шофьори!
|
|
|
|
|
koceto_8
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 10 Фев 2012, 11:10 |
|
Регистриран на: 03 Ное 2010, 16:33 Мнения: 1285 Местоположение: Пловдив
Кара: Lybra Emblema 2.4
|
Е добре де. Кое не е ясното в случая? За запалване се консумират N Ah. Възстановяването им изисква 2 минути работа на мотора. Дали акумулатора е 55Ач или 100Ач какво влияе това ??? Ако източа 2 литра от една пълна бъчва, за да я напълня от ново трябва да и налея пак 2 литра! Дали бъчвата е 80 литра или 600 литра е все тая. Ама точа вино а наливам ВОДА . Резултата в по-голямата бъчва ще е по-добър
_________________ Lancia Lybra 5.20, V.I.S., Автоматик, Метанов инжекцион, 154кс Lybra SW 1.9 JTD 110кс Punto 1.9D 60кс Lybra SW 2,4JTD 150кс... 2 броя
|
|
|
|
|
simq
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 10 Фев 2012, 15:40 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49 Мнения: 428 Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
|
koceto_8 написа: А някой може ли да обясни с какво по-големият капацитет на акумулатора ще окаже негативно влияние върху автомобила (или върху себе си, т.е. да се самоповреди) ? Това, че не може да се зареди при кратко каране ... не е вярно... Колега, ако питането е към мене, ще повторя - не съм експерт, това което съм написал е прочетено някъде. И подкрепям колегата pakumba защото 1: е прочетено много пъти и 2: на мен лично ми изглежда логично. Колегата dolls го е написал. В книжката на мойта си пише (доколкото се ориентирам на италиански), че генератора е 65 амп., демек с 5 повече от акумулатора). Което води на мисълта, че ако АБ е 100 ah, ще има недозареждане. При системно недозареждане се получавало н`ам си к`во, и от там АБ се поврежда (пише го и в гаранционните карти на акумулатора). А ще има недозареждане, защото за да работи двигателя му трябва ток. Така, че за възстановяването на консумирания при запалване ток ще трябват 2 мин., ако на двигателя не му трябваше. Сега ще каже някой - на дизела не му трябва за искроподаване. От стар инженер по ДВГ съм чувал -на всяка кола (не е уточнявал бенз. или дизелова) на празен ход генератора генерира почти толкова ток, колкото консумира колата (без фарове и др.). Та и за това на място акумулатор трудно се зарежда, дори и да я форсираш.
_________________ Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7
|
|
|
|
|
tatito
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 10 Фев 2012, 16:03 |
|
Регистриран на: 01 Мар 2011, 14:31 Мнения: 863 Местоположение: Бургас
Кара: Lancia Ланча Делта 1.6LX.G. 96г.103к/с. ZLA83600003018774 АГУ двг.182А40009550568
|
Аз незнам какви закони съм използвал от електротехниката,но навремето на първата си кола/Москвич-408/,бях лепнал един 90А/ч.В багажника,кабел през цялото купе и на стартера.Две години си го карах като момченце.Нямаше никакви проблеми по зареждането.Ама сега с тези електроники,може да има проблеми.Моето просто обяснение е,че се зарежда толкова,колкото са използвали консуматорите.Просто се допълва.
_________________ Ланча Делта 2 L'automobile italiana è un'arte !!! http://www.youtube.com/watch?v=oyC2SlaAXuc
|
|
|
|
|
pakumba
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 10 Фев 2012, 16:14 |
|
Регистриран на: 28 Апр 2005, 12:42 Мнения: 1386 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
Каци, бъчви, наполвина празни или пълни...с 2 най-прости думи- прекалено големия акумулатор ще иска много каране, за да се зарежда на 100%, седенето на акумулатора незареден на 100% му скъсява живота /да не говорим за разреден до 60-70%/. Болшинството от участиниците във форума карат основно в града и на кратки разстояние, така че колкото по-голям от предписания АБ, толкова по-рядко ще бъде зареден на 100%, съответно имаме скъсяване на живота на АБ поради тази причина. Оригинания акумулатор е сметнат да пада бързо в сравнение с големия, но и да се зарежда бързо, а не да караш 100 амперов аку, разреден на 50%, щото въртиш по 2 км на ден до работа, с включени фарове, парно, подгреви, подгревни свещи на антифриза и т.н.
_________________ LYBRA 2,4JTD 135HP
|
|
|
|
|
Dragon
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 10 Фев 2012, 16:20 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 11 Май 2010, 16:43 Мнения: 28
|
Не съм голям разбирач, но има логика за да се зареди акумулатор с по-голям капацитет да изисква по-голям ток. За съжаление устройството му е малко по-сложно от това на бъчва с вода. Тук текат химични процеси под въздействието на електричестовото. Без да съм запознат с тези при акумулатора, ще кажа, че за някои химични реакции и физични процеси се изизква определено количестово енергия, за да се активират и съответно оптимално количество енергия за протичането им и логично количеството енергия е пропорционално на количеството на веществото. За това и моето мнение е, че ако алтернатора не може да произведе достатъчно енергия, то процесите в акумулатора няма да текат с нужната интензивност и да се позволи той да се използва по оптимален начин.
_________________ Lancia Lybra 2.4 JTD GTSofia.info - Любителски сайт на градския транспорт в СофияForum.GTSofia.info - Любителски форум на градския транспорт в София
|
|
|
|
|
ilkor
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 10 Фев 2012, 16:46 |
|
Регистриран на: 24 Мар 2007, 14:39 Мнения: 16 Местоположение: София
|
Няма такава логика. Ако един акумулатор се зарежда с Х количество енергия за Y време до пълен капацитет, то ако се зарежда с Х/2 енергия той ще се зареди за време Y*2. Приблизително Акумулатор се избира на размер ... и цена
|
|
|
|
|
koceto_8
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 10 Фев 2012, 17:11 |
|
Регистриран на: 03 Ное 2010, 16:33 Мнения: 1285 Местоположение: Пловдив
Кара: Lybra Emblema 2.4
|
Доста хора познавам, такива които имат нещо в главата. Повечето от тях четат форуми само за да се смеят на бисери. ПЪЛНИ ЛАИЦИ сипят мъдрости и сравняват ябълки с круши.
55 Ah e капацитета на акумулатора. Повтарям... [Ач] е единица за КАПАЦИТЕТ на акумулатора. Или количество енергия която може да съхранява, като се отчита и напрежението му. 60 А алтернатор .... Ампер е мерна единица за големина на тока.
Като много сте "чели" барем да вземете да прочетете и малко коя величина в каква мерна единица се мери. И какво означава съответната мерна единица. И какво означава съответната величина.
100 Ah акумулатор иска 10 или по малко ампера заряден ток. А не както господата "не съм експерт, но да си кажа компетентното мнение" се опитват да го изкарат.
Което ме навежда на мисълта, че онова болднатото малко по-горе е доста важно!
_________________ Lancia Lybra 5.20, V.I.S., Автоматик, Метанов инжекцион, 154кс Lybra SW 1.9 JTD 110кс Punto 1.9D 60кс Lybra SW 2,4JTD 150кс... 2 броя
|
|
|
|
|
Gavro
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 10 Фев 2012, 17:25 |
|
|
Кандидат на HF науките |
|
|
Регистриран на: 13 Юли 2011, 17:47 Мнения: 900
Кара: Каква кола притежавате: Зелена!
|
_________________ Не е ли изненадващо колко много неща, ако не ги кажеш веднага, след десет минути ти изглежда, че не си струва да бъдат казани.
|
|
|
|
|
koceto_8
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 10 Фев 2012, 20:01 |
|
Регистриран на: 03 Ное 2010, 16:33 Мнения: 1285 Местоположение: Пловдив
Кара: Lybra Emblema 2.4
|
Цитираш брата без разрешение! Авторски права, това-нова...
_________________ Lancia Lybra 5.20, V.I.S., Автоматик, Метанов инжекцион, 154кс Lybra SW 1.9 JTD 110кс Punto 1.9D 60кс Lybra SW 2,4JTD 150кс... 2 броя
|
|
|
|
|
Gavro
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 10 Фев 2012, 20:10 |
|
|
Кандидат на HF науките |
|
|
Регистриран на: 13 Юли 2011, 17:47 Мнения: 900
Кара: Каква кола притежавате: Зелена!
|
Ако брат ти е заинтересован, пазя му едно излияние "Приказка за една салфетка, клечка кибрит и лошия късмет. " Много ми е любимо, днес пак за малко да се разплача, дали да не го сложа тук да позабравим малко спора с акумулаторите?
_________________ Не е ли изненадващо колко много неща, ако не ги кажеш веднага, след десет минути ти изглежда, че не си струва да бъдат казани.
|
|
|
|
|
nicks1
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 10 Фев 2012, 21:14 |
|
Регистриран на: 03 Ное 2005, 13:01 Мнения: 694 Местоположение: София
Кара: Alfa Romeo 166 2.0TS & BMW E39 Touring tds
|
_________________ Alfa Romeo 166 2.0TS & BMW 525tds Touring
|
|
|
|
|
Gavro
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 10 Фев 2012, 21:30 |
|
|
Кандидат на HF науките |
|
|
Регистриран на: 13 Юли 2011, 17:47 Мнения: 900
Кара: Каква кола притежавате: Зелена!
|
Цитат: http://auto.indiamart.com/auto-consumables/batteries.html Който не знае езика да се спасява. Цитат: На всеки що годе технически грамотен ще му стане ясно,че не можеш да слагаш неограничено голям акумулатор Всеки що годе технически грамотен слага линка правилно. И без оправдания "ми то другаде не е тЪй" неслучайно има опция "Прегледай" на бутоните отдолу за да можеш да видиш как ще изглежда преди да го изсереш. Ако искаш да покажеш това: Цитат: Супернеизвестно ми българско другарче, аз невярни неща съм спрял да пиша откакто що-годе съм наясно с правописа и елементарни правила в електротехниката, а на кого ще "разправям" горни или средни (до долни) приказки, вярвам дори ти си наясно, че не е в състояние да определя произволен малограмотен и завършил умственото си развитие форумен ентусиаст? За да те върна малко към реалностите, нека ти задам няколко семпли и целенасочени въпроса, отговорите на които, твърдо вярвам, сами по себе си ще ти покажат къде сериозно се зацапва пейзажа при електротехническите вярвания, на които си безславна жертва:
- Старата Ви Лада, дето е изкарала 20 години с един акумулатор на колко години беше? - Каква й беше компресията на двигателя в последните 17 години от използването й с въпросния акумулатор? - Как смяташ, с въпросния акумулатор, дори и чисто нов, ще можеш ли да направиш пълен оборот на двигателя на един 6-цилиндров дизел с редова ГНП? - Дори и да успееш, какво ще е напрежението в бордовата ел. мрежа в края на първия оборот (подвъпрос: при какво напрежение електрониката на автомобили, произведени след 1992 г. автоматично прекъсва захранването на стартера?) - Каква е ползата да имаш акумулатор, създаден за автомобилна концепция отпреди 40 години, за държава с гъстота на сервизната мрежа 1/120 km и 8% асфалтирани пътища, който ще изкара 20 г., щом новото поколение машини е дошло след 12 години и е създадено по КОРЕННО РАЗЛИЧНА КОНЦЕПЦИЯ? - Въобще, знаеш ли за конкретната Лада, какви са били препоръките на производителя относно капацитет на батерията? - Имаш ли представа, каква е разликата между ГТД и бутален ДВГ? - Знаеш ли как точно пали високооборотен газо-турбинен двигател и как - четиритактов, четирицилиндров двигател? Какви са условията, консумацията, допълнителни изисквания на помощните агрегати, температурен диапазон на приложимост? Въобще имаш ли представа как изглежда стартерът за едното и стартерът за другото? - "Маздата в щатско" на какви средни дистанции се използва? При какъв климат? С какъв двигател е (обем, брой цилиндри, тип горивовпръскваща система, тип въздушно пълнене), на базата на каква конструктивна концепция е създадена (т.е. американска версия ли е?)? - 80 000 мили за пет години, това прави 98 km за всеки работен ден (без допълнителните празници). Ти имаш ли си идея, че на автомобил, каран всеки работен ден по минимум 98 km можеш да сложиш буквално всякакъв акумулатор, дори 180 Ah и той винаги ще е зареден оптимално. Примерът ти е безпредметен. Това е АМЕРИКАНСКАТА АВТОМОБИЛНА КОНЦЕПЦИЯ и тук хората, които карат така също нямат "грам проблемация". Проблеми имат хората, които палят, включват всички възможни консуматори, шофират 6-10 km с едно междинно спиране, два пъти на ден, със средна скорост 7 km/h (задръстване и следователно 70% от времето двигателят им работи на празен ход с обороти 680-730 и следователно генераторът не зарежда оптимално) т.е. 80% от българските шофьори. Даваш ли си сметка какъв е смисълът от даването на примери и влагаш ли мисловна дейност при избора на такива?
Ако намериш морални сили да отговориш прецизно на всеки един въпрос, с едно прочитане на отговорите си ще схванеш, защо примерите ти не подкрепят теорията ти за максимално големия акумулатор, а вместо това те дискредитират като опонент. Ако не успееш, с удоволствие ще ти помогна.
@OgiDogi: Благодаря, това отговаря на въпроса на Alexi, отправен към мен, но има и още. Всеки ентусиазиран да сложи батерия с възможно най-голям капацитет във возилото си, трябва да има предвид няколко елементарни инженерни принципа. На едно от първите места е, че зарядната система в автомобила им е проектирана и изпълнена за цикли работа/свободен ход с определена продължителност и съотношение. Мантирайки самоволно батерия с капацитет надвишаващ препоръчания, те не само влизат в неоправдан финансов преразход, променят динамиката на автомобила, неговия разход на гориво, център на тежестта и т.н. и т.н., но и създават предпоставки за отказ на ел. зарядна система. Лагери, ремък, контактни повърхности и охлаждане на генератора в колите им са сметнати за интервал на работа, който е необходим за зареждането на изправен акумулатор с ПРЕПОРЪЧАНИЯ КАПАЦИТЕТ от 12,5 V (или на колкото там са сметнали, че генераторът трябва да се включи) до 13,2 V (напрежение на кипене на електролита при големи стойности на тока е 2,4V на елемент за повечето стандартни киселинни батерии), което за акумулатор 44Ah при включени консуматори е X, а за акумулатор 72Ah при включени консуматори е X+Y. И какво правим, ако времето X<Z (Z= средно времето на употреба на автомобила от старт до гасене на двигателя), а (X+Y)>Z? Ако сме ръгнали акумулатор с капацитет над предписания, почти винаги караме с недозареден акумулатор, което при драстични стойности, примерно при напрежение на елемент под 2,05V прави електролита податлив на замръзване. И като падне температурата до -18°C и дори и частично замръзване (защото има зони с критично ниска концентрация и от там - критично високи температури на замръзване на електролита) деформира тънките плочи от олово и ги допре до плочите от оловен окис, дори и в долното им крайче? Отиваме за нов акумулатор, този път поне с 60% по-висок капацитет от предписания... Това как да е, опитвам се да кажа, че ако (X+Y)>Z, то на практика ние шофираме автомобила при непрекъснато натоварен генератор, което поражда повишено износване на лагеруване, ремък, шум, разход на гориво, загуба на динамични характеристики, неравномерен свободен ход (от там и разбиване на лагеруването на други, дори по-важни и скъпи за ремонт системи), опасност от прегряване. Въобще без да взимаме предвид това, че акумулатор с по-висок капацитет от предписания има по-ниско вътрешно съпротивление, което означава по-голям от предписания електрически товар за зарядната система и тук включвам кабели, свръзки - започват локални прегрявания, ускорена оксидация и съответните повишено съпротивление и топлинни загуби, което вкарва системата в порочен кръг и води до отказ. А като включим и самия генератор - едно е да си изчислен да отдаваш 1,6 kW за 2 x 6 min на ден, друго е да трябва да отдаваш 1,8 kW за 2x30 min. Някой може би ще каже - това е в рамките на преосигуряването на системата. Аз ще му отговоря: да, бунако, но преосигуряването не е измислено да се противопоставя на хроничния идиотизъм на българския потребител, а да осигури запас от мощност/живот за моменти на редки и непредвидими (с инженерните методи на конструкторите на автомобили) по характер и ограничени по време претоварвания. Бях обещал на някого напред в темата, че ще се спра по-подробно на въпроса и ето - това са част от причините, които трябва да Ви мотивират да се спрете на акумулатор съгласно предписанията на производителя. Не пиша за екзотични случаи, като озвучителна уредба с обща мощност 2 kW, която потребителят държи да слуша на макс, при спрял двигател, с отворени прозорци пред някое модерно за момента кафене. Пиша за нормални, немодифицирани автомобили, използвани от нормални индивиди по нормален начин. Защото акумулатор за гореописания случай няма в търговската мрежа и това не е случайно. Както няма и акумулатор за човек, който всяка сутрин, преди да запали автомобила си, му вади акумулатора, качва се до четвъртия етаж и го хвърля от там върху асфалта, така три пъти, после си го монтира и потегля. Не че не може да се измисли такъв акумулатор. Просто в държавите извън България няма да има достатъчно потребителско търсене заради дванадесеторната му цена и тройния му обем, за да е икономически оправдано разработването му и пускането му на пазара... Разберете ме правилно! Аз не искам да ограничавам творческото у Вас и артистичното Ви, оригинално и самобитно мислене. Правете, каквото сметнете за нужно, за да се чувствате по-хитроумни от немски инженер 4-то поколение с 25-годишен стаж, който при изчислението на това, какъв капацитет акумулатори да препоръча, е взел предвид детайли, за които Вие дори няма да се сетите (за пример ще дам данни за ново поколение батерии, с по-висока циклична устойчивост и по-широка стъпка на стълбицата цена/капацитет, за което Вие дори не сте чували, защото не са превели на български все още въпросната серия по Discovery). Просто имайте едно наум. Пет минути четене на справочна литература спестява 2 години ходене по мъките и разходи, непосилни за нормално българско домакнство, а понякога и човешки живот. Последното не е хипербола. На Околомръсното преди десетина години, на разклона за Банкя се бяха ударили Лада (20 годишна, предполагам) и едно Рено. Със скорост, която предполага оживяване на всички замесени. Но не би. Пътникът до шофьора на Реното беше с буквално разплескан гръден кош от акумулатора на Ладата, който поради тарикатски подбуди е бил избран да бъде "калкото може да влезе" и съответно е надминал носимостта на системата за закрепване. Всяка модификация, колкото и невинна да изглежда, трябва да бъде предприемана след внимателно преценяване на всички свързани с нея фактори. "Акумулаторът е просто нещо, но не е за простаци." - писал съм го вече в мнение #136 към настоящата тема. Прочетох един ред. Как акумулатора ти разплескал гръдния кош. Не съм карал много коли, ама е бая корав да мине през сервото на спирачките и през лоста на волана. То трябва да се пазим сега и да взимаме меки ментета, че току виж като ми хванат спирачките по-рязко и ще ме убие, ама не с ток, а с удар. Цитат: Аз не искам да ограничавам творческото у Вас и артистичното Ви, оригинално и самобитно мислене М-И-З-Е-Р-И-Я Ако да ми сменят крушката го вадех за 5 мин на работа никога да не съм я сменил сам.
_________________ Не е ли изненадващо колко много неща, ако не ги кажеш веднага, след десет минути ти изглежда, че не си струва да бъдат казани.
|
|
|
|
|
dolls
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 11 Фев 2012, 08:15 |
|
Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39 Мнения: 945 Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
|
Smile написа: моля даите съвет за акумулатор Либрето е 1.9ЖТД досега бях с 74ah 680A но ми се ще да сложа 77ah 720A надявам се няма по големия пусков ток да прецака нещо но аз и не разбирам мн затова искам съвет от вас мерси мн Колеги отплеснахте се много от въпроса на темата! Време е да се завърнете малко ида прочетете първият пост! Разликата на двата акумулатора е нищожна, така че замяната става!
_________________ http://trolza.snimka.bg/automobiles/lybra.530858www.avtostil.infoДа караш разумно, това не значи бавно! Не е необходимо да пречиш на пътя и да създаваш изнервени шофьори!
|
|
|
|
|
simq
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 13 Фев 2012, 10:57 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49 Мнения: 428 Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
|
koceto_8 написа: ... ПЪЛНИ ЛАИЦИ сипят мъдрости и сравняват ябълки с круши.... Като много сте "чели" барем да вземете да прочетете и малко коя величина в каква мерна единица се мери. И какво означава съответната мерна единица. И какво означава съответната величина. 100 Ah акумулатор иска 10 или по малко ампера заряден ток. А не както господата "не съм експерт, но да си кажа компетентното мнение" се опитват да го изкарат.... Колега, поста ти малко излиза от добрия тон. И ако всеки, който не е съгласен с друг почне да стреля по него, нали разбираш, че в един момент ще стрелят и по теб. Че съм лаик не отричам, точно затова го казах, и подчертах, че "компетентното ми мнение" не е на база мои знания, а прочетено другаде - точно на тези цитати (от колегата nicks1) не бях попадал, но бяха в тоя ред на мисли. Мисля, идеята на форума е да споделяме кой каквото знае, е прочел, или видял. Щото мисля, дипломираните инженери по автомобилостроене в тоя форум ще са доста кът. И ако мога да спестя на някой колега часовете, използвани (не загубени) за прочитане на някаква информация, форума ще си е изпълнил смисъла. Но тъй като явно се доверяваш само на професионалисти, отвори си Manual-а на колата (дано тези са на необходимото ниво), и там ще го видиш. Както и на всяка гаранционна карта на акумулатор. Те тия (производителите на АБ) явно са много прости - можеха спокойно да правят само 100+Ah акумулатори, и да си прибират едни яки печалби (ох, забравих - тогава тия АБ ще са почти вечни, и всеки ще си купува само по една през живота).
_________________ Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7
|
|
|
|
|
|
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта |
|
|
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|