|
Loading
Автор |
Съобщение |
Gavro
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 20 Фев 2012, 18:17 |
|
|
Кандидат на HF науките |
|
|
Регистриран на: 13 Юли 2011, 17:47 Мнения: 900
Кара: Каква кола притежавате: Зелена!
|
Цитат: Въобще не става дума за безкрайно голям акумулатор. Защото нямаш безкрайно голяма кола, с безкрайно голямо место пода капака, иначе друга песен ще запееш.
_________________ Не е ли изненадващо колко много неща, ако не ги кажеш веднага, след десет минути ти изглежда, че не си струва да бъдат казани.
|
|
|
|
|
Zarini
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 21 Фев 2012, 03:04 |
|
Регистриран на: 01 Окт 2008, 01:20 Мнения: 254 Местоположение: Пловдив
Кара: Lancia Lybra, Fiat Croma
|
Леле мале, авторът на темата просто питаше дали може да смени наличния 74Ач акумулатор със 77Ач, къде се отнесохте в безкрайностите ? Правилният и най-кратък отговор е - да, може! Подозирам някаква Световна конспирация, щом химични и не физични закони могат да му попречат да извърши това светотатствено "побългаряване"
_________________ Fiat Croma 1.9 Multijet Lancia Lybra 1,8 ГИ BRC, убита от серсем на пътя Alfa Romeo 147 JTD 115кс+
|
|
|
|
|
nicks1
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 21 Фев 2012, 10:01 |
|
Регистриран на: 03 Ное 2005, 13:01 Мнения: 694 Местоположение: София
Кара: Alfa Romeo 166 2.0TS & BMW E39 Touring tds
|
Две мнения по въпроса няма. Но спорът тръгна от реплика, че можеш да сложиш едва ли неограничено голям акумулатор, стига да се събере в колата.
_________________ Alfa Romeo 166 2.0TS & BMW 525tds Touring
|
|
|
|
|
simq
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 21 Фев 2012, 11:27 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49 Мнения: 428 Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
|
koceto_8 написа: ....По мой спомен става дума за 70Ач да се замени със 100Ач. Според мен никаъв проблем няма! Освен габарити и цена. Въобще не става дума за безкрайно голям акумулатор. ... Защо ни обясняват устройството на акумулатора, и то на ниво "Wikipedia" (дори и по-зле)? Как да приема за меродавно, нещо написано от човек, който си казва че не му е ясно ... и е цитиран от друг човек, който също не му е ясно... Ама видиш ли ние да четем повечко. simq написа: ...но да се твърди, че капацитета на АБ е без значение, спрямо генератора, не звучи в унисон с цитираното по-горе.... Случайно да говоря за безкрайно голям? А по мой спомен 74 със 77. Но ти твърдиш, че за замяна между 70Ач и 100 Ач няма проблем. И не ви обяснявам устройството на акумулатора. Копирал съм описание на принципа на работа, и то без да го променям. И няма как да е по-зле - щото е точно от там. Тъй като много отдавна съм си запилял учебниците, там формулировките са доста по-сбити, пък и времето за намиране е най-кратко. Не те карам нищо да приемаш, колега. Цитирал съм човек, който казва, че не му е ясно, но въпреки това се е насочил правилно. И освен него, цитирам друг, по-достоверен източник - а именно Wikipedia. Ако го смяташ за ненадежден, приведи доказателства, и ако искаш - направи подписка за затваряне. До тук не видях никакъв довод, с който да подкрепяш твърденията си, и колко си на ясно. Единствено квалификации колко другите, и в частност аз съм "компетентен" и "на ясно", но това си го знам и без твоята помощ. Zarini написа: Леле мале, авторът на темата просто питаше дали може да смени наличния 74Ач акумулатор със 77Ач, къде се отнесохте в безкрайностите ? Правилният и най-кратък отговор е - да, може!... При така поставения въпрос, къде в първото ми мнение твърдя обратното?
_________________ Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7
|
|
|
|
|
koceto_8
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 21 Фев 2012, 15:01 |
|
Регистриран на: 03 Ное 2010, 16:33 Мнения: 1285 Местоположение: Пловдив
Кара: Lybra Emblema 2.4
|
Дори wikipedia-та не е цитирана точно... Поне като ще копи-пействаме да гледаме от къде черпим инфото, а ? Какъв е тоя бисер? "Условията за протичане на реакцията са: увеличаване на контактната повърхност на реагентите или на енергията им чрез нагряване."За какъв точно акумулатор става дума? От къде е копирано това? Аз съм го копирал от твоя пост, но ти от къде го изкопа? За мен поне знам две неща: 1. Също съм си запилял учебниците, но преди това съм ги чел 2. Като реша да троля, рядко ползвам интернет като помагало. Особено цитати от форуми и Уикипедиа. Просто има повече бисери от колкото истини. Ако иамш познат, на който му се е прецакала колата или акумулатора, в следствие на това, че е сложил с по-голям, капацитет - моля сподели. Аз не познавам такъв човек. А някой друг има ли такъв познат? Или кажи, но точно кое, как и защо би се повредило. Без общи приказки. Точно, точно, точно... Може и повече от едно. Аз от своя страна или ще се съглася или ще го оборя
_________________ Lancia Lybra 5.20, V.I.S., Автоматик, Метанов инжекцион, 154кс Lybra SW 1.9 JTD 110кс Punto 1.9D 60кс Lybra SW 2,4JTD 150кс... 2 броя
|
|
|
|
|
simq
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 21 Фев 2012, 15:45 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49 Мнения: 428 Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
|
koceto_8 написа: Дори wikipedia-та не е цитирана точно... Какъв е тоя бисер? "Условията за протичане на реакцията са: увеличаване на контактната повърхност на реагентите или на енергията им чрез нагряване." За какъв точно акумулатор става дума? От къде е копирано това? Аз съм го копирал от твоя пост, но ти от къде го изкопа? ...Или кажи, но точно кое, как и защо би се повредило. Без общи приказки. Точно, точно, точно... Ако си обърнал внимание, част от текста е с наклонен щрифт, демек да го отлича. Няма как да не е цитирана точно, при положение, че не цитирам, а копирам. И това е най-обща формулировка за химична реакция. Естествено, че в учебниците по химия са по-точни и конкретни, но както казах - отдавна заминаха на някъде, пък и както ти каза - явно съм пропуснал съм да ги прочета. Ако беше обърнал повече внимание, се говори за електроди, съдържащи олово и оловен диоксид (т.н. активна маса), и какво се получава при процесите на зареждане и разреждане. И след като си такъв капацитет - и сам трябва да знаеш какво се получава в следствие на необратимите процеси или системното недозареждане, и как то влияе на експлоатационните характеристики и "живота" на акумулатора. И от къде на къде искаш от мен, некомпетентния, точни точни точни приказки, при положение, че ти - компетентния, до сега не си написал и една. П.П. каквото имах да казвам го казах (написах). Отново се извинявам, че участвах в осирането на темата. И за разлика от колегата, мисля, не съм използвал каквито и да е квалификации за когото и да е, именно за да запазим добрия тон. Наистина спора стана безмислен и досаден, за което също се извинявам на останалите колеги.
_________________ Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7
Последна промяна simq на 21 Фев 2012, 16:16, променена общо 1 път
|
|
|
|
|
mariobg
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 21 Фев 2012, 15:56 |
|
Регистриран на: 26 Сеп 2004, 20:13 Мнения: 5736 Местоположение: София
Кара: Lybra SW 2.4 JTD Executive
|
Колеги, определено излизате от рамките на добрия тон, тук не сме се събрали да си чешем пръстите. Ясно е че и 100 амперчасов да сложиш, няма да доведе до по-бързо износване на други части на колата. Не виждам защо трябва да се спори повече. Смятам това ми мнение да сложи край на ненужните нападки и т.н. Лек ден.
_________________ Lancia Lybra SW Executive, 2.4JTD, 150 hp, 841C000 '03 Lancia Kappa Coupe, 2.0t 16v, 205 hp, 838A4000 '97 Lancia Kappa, 2.0, 145 hp, 838A1000 '95 Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 159B9000 '94 Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 835A1000 '91
|
|
|
|
|
k76
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 21 Фев 2012, 16:18 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 13 Дек 2008, 23:05 Мнения: 551 Местоположение: София кв. Бенковски
Кара: Lancia Lybra 1,9 jtd 105 Fiat Croma 1,9 mjet Lancia Delta 3 2,0 mjet
|
Тема за размисъл;
Каталожен номер: 11.201.801
Забележка: 11.201.801 Алтернатор за SCANIA - AAK1398 28V 55A Всички знаем ,че на това му трябват 2 акум. поне по 150 ач. ,и вижте колко ампера ги зареждат!
|
|
|
|
|
Gavro
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 21 Фев 2012, 20:25 |
|
|
Кандидат на HF науките |
|
|
Регистриран на: 13 Юли 2011, 17:47 Мнения: 900
Кара: Каква кола притежавате: Зелена!
|
Цитат: Смятам това ми мнение да сложи край на ненужните нападки и т.н. Лек ден. Искаме катинар
_________________ Не е ли изненадващо колко много неща, ако не ги кажеш веднага, след десет минути ти изглежда, че не си струва да бъдат казани.
|
|
|
|
|
Zarini
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 22 Фев 2012, 13:48 |
|
Регистриран на: 01 Окт 2008, 01:20 Мнения: 254 Местоположение: Пловдив
Кара: Lancia Lybra, Fiat Croma
|
mariobg написа: Колеги, определено излизате от рамките на добрия тон, тук не сме се събрали да си чешем пръстите... Що бе, батка - тук изцяло сме в рамките на добрия тон , а и явно си чешем пръстите, щом на прост въпрос, предполагащ прост отговор, с общи усилия стигнахме до "n" на брой страници с цитати от уикипедия, химия, не физика, философия и куп още знайни и незнайни науки. Факт е, че технически грамотни колеги пишат и доказват, че бялото е бяло и черното - черно, провокирани от "сериозни анализатори", твърдящи, че 60 амперово динамо като зарежда 55Ач акумулатор, щели да му останат само 5А, щото явно 60-55=5А, и други подобни Е, как да не се посмееш на подобни бисери и да не се намесиш, чешейки си пръстите - ми току виж някой повярвал и си изхвърлил и динамото, и акумулатора
_________________ Fiat Croma 1.9 Multijet Lancia Lybra 1,8 ГИ BRC, убита от серсем на пътя Alfa Romeo 147 JTD 115кс+
|
|
|
|
|
simq
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 22 Фев 2012, 15:26 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49 Мнения: 428 Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
|
Zarini написа: ...провокирани от "сериозни анализатори", твърдящи, че 60 амперово динамо като зарежда 55Ач акумулатор, щели да му останат само 5А, щото явно 60-55=5А, и други подобни... Уважаеми Zarini, подобна сметка не съм правил. Мой пропуск е, че не съм изписал съответните точни единици. Мисълта ми беше, че капацитета на генератора (големината на генерирания от него ток) би трябвало да надвишава номиналния капацитет на АБ. Което, мисля, се потвърждава и тук: http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=1http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... GUI_LANG=3http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=1http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=2И въпреки пропуска ти (не го казвам за да ти се подигравам), колегата BO не те нарече "сериозен анализатор", нали? П.П.:Малко след като написах това, разбрах, че явно има изключения (във връзка с написаното от колегата k76) и не споря.
_________________ Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7
|
|
|
|
|
Zarini
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 22 Фев 2012, 18:03 |
|
Регистриран на: 01 Окт 2008, 01:20 Мнения: 254 Местоположение: Пловдив
Кара: Lancia Lybra, Fiat Croma
|
simq написа: ... Мисълта ми беше, че капацитета на генератора (големината на генерирания от него ток) би трябвало да надвишава номиналния капацитет на АБ. Което, мисля, се потвърждава и тук: http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=1http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... GUI_LANG=3http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=1http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=2... П.П.:Малко след като написах това, разбрах, че явно има изключения (във връзка с написаното от колегата k76) и не споря. Става ми все по-интересно защо смяташ, че има пряка връзка между двете величини Със същия успех, например, аз мога да защитя тезата, че в едно превозно средство броят на колелата е винаги по-голям от броя на воланите - тезата е неоспорима, но логика - йок! Та нещо подобно са и твоите твърдения, дори и "изключенията" не са такива, ами са си масова практика, пример: Ладичка с 50А динамо и 55Ач акумулатор, а понастоящем - мотокар или трактор с 50А динамо и 100Ач акумулатор, примери много.
_________________ Fiat Croma 1.9 Multijet Lancia Lybra 1,8 ГИ BRC, убита от серсем на пътя Alfa Romeo 147 JTD 115кс+
|
|
|
|
|
Gavro
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 22 Фев 2012, 19:19 |
|
|
Кандидат на HF науките |
|
|
Регистриран на: 13 Юли 2011, 17:47 Мнения: 900
Кара: Каква кола притежавате: Зелена!
|
Цитат: че в едно превозно средство броят на колелата е винаги по-голям от броя на воланите - тезата е неоспорима, но логика - йок Ако самолета е във въздуха и колесниците са прибрани, а броим ползваните точно в този момент колела и ............. ГРЕДА. Неоспоримо твърдение с 1000 параметъра 998 неуточнени. Безкраен брой вид и начин на броене на волани гуми и какво ли не. И един 1000% по прост пример: ЛОДКА, ако искаш моторница с волан ако искаш с гребла КОЛЕЛА НЕМА. Майтапя се Have Fun.
_________________ Не е ли изненадващо колко много неща, ако не ги кажеш веднага, след десет минути ти изглежда, че не си струва да бъдат казани.
|
|
|
|
|
|
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта |
|
|
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|