Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Lybra




Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 13 Фев 2012, 13:23 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 03 Ное 2010, 16:33
Мнения: 1285
Местоположение: Пловдив
Кара: Lybra Emblema 2.4
Това, към което препраща линка от по-норе, е в общи линии същото. И там на 17 страница от темата един човек се опитва да обясни на останалите къде бъркат. И там изобилства от "капацитети" в областта и съотношението на мненията не е в полза на правилното :mrgreen:

Постовете ми са в рамките на добрия тон, докато се стигне до момента, в който изписаните глупости надхвърлят определена граница.

Форума е уж, когато не знаеш да попиташ. Проблема е, че започват да преобладават (като количество) отговорите от незнаещи потребители. Цялата идея се губи... всеки е решил да си напише каквото му е на ума, без да се замисля над материята и най-вече без да я разбира. Още по-лошо става когато пишещия, заради незнанието си, е изключително убеден, че всъщност разбира...
Типично за форумите - "Чукча не читатель, Чукача - писатель" :1poke000:

Лесно може да се направи следният експеримент:
Колата иска 60Ач акумулатор по книжка. Отиваме при търговец на акумулатори (не в супер-маркета, а такъв който продава и сервизира само акумулатори) и искаме да купим.
Ама искаме 50 Ач или 60Ач или 70Ач. Искаме ГАРАНЦИЯ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО!!!
Познайте за коя от трите модификации човека ще даде гаранция и за коя - не...
Аз лично смятам, че ще имаме двама победители и един губещ. А защо ?
Ами колата е била за 60Ач акумулатор, когато е излизала от завода... и да речем още 5-8 години. А а като е 10+ годишна...

Едно малко допълнение (жокер).
Разликата в консумирания ток за зареждане на 70Ач или 60Ач акумулатор е в ПЪТИ по-малка от разликата дали караме без или със включени фарове. Дори газов/метанов инжекцион лапа ток.
И да си говорим в цифри: Разликата в зарядния ток между 60 и 70Ач акумулатор е 1 ампер или по-малко! Фаровете консумират 10ампера, а на дълги - 20 ампера. Както виждаме доста сериозна разлика... направо ще изгърми системата. И макс за една седмица и сме на сервиз! goodnight

_________________
Lancia Lybra 5.20, V.I.S., Автоматик, Метанов инжекцион, 154кс
Lybra SW 1.9 JTD 110кс
Punto 1.9D 60кс
Lybra SW 2,4JTD 150кс... 2 броя


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 13 Фев 2012, 16:26 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 03 Ное 2005, 13:01
Мнения: 694
Местоположение: София
Кара: Alfa Romeo 166 2.0TS & BMW E39 Touring tds
Пропускаш една малка подробност. Разликата е един ампер само и единствено при зареждане с токоизправител у дома. Или твърдиш, че токоизправителя и алтернатора работят по един и същи начин?

_________________
Alfa Romeo 166 2.0TS & BMW 525tds Touring


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 13 Фев 2012, 17:15 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49
Мнения: 428
Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
koceto_8 написа:
... Фаровете консумират 10ампера, а на дълги - 20 ампера. Както виждаме доста сериозна разлика...

Според сайта на Philips крушките за дълги и къси (на няколкото модификации на Либра, които прегледах) са едни и същи.
http://www.philips.co.uk/c/car-lamps/14238/cat/
Според User Manual за Lybra, страници 186 и 187 - също.
Но аз лично (като лаик) ако имах Либра, бих заложил на 10 амперовите.
Колега Smile, сори, че участвах в цапотенето на темата ти, мнения се събраха много, и както се казва - истината е някъде по средата.

_________________
Изображение
Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 14 Фев 2012, 12:01 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 03 Ное 2010, 16:33
Мнения: 1285
Местоположение: Пловдив
Кара: Lybra Emblema 2.4
Колега, нищо не схванах от сайта на Филипс...
Аз си правя проста сметка. За късите светлини имаме грубо казано:
2х55Вата къси + 2х5вата габарити от зад + 2х3-5вата габарити от пред. Общо 110+10+10=130 вата ->130вата/12волта=11ампера.
За дългите светват още 2 крушки по 55вата всяка или 110 вата -> 110/12=9 Ампера. Общо 20 ампера, при каране на дълги.

А ти си залагай на колкото си решиш амперови крушки...

_________________
Lancia Lybra 5.20, V.I.S., Автоматик, Метанов инжекцион, 154кс
Lybra SW 1.9 JTD 110кс
Punto 1.9D 60кс
Lybra SW 2,4JTD 150кс... 2 броя


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 14 Фев 2012, 13:20 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49
Мнения: 428
Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
koceto_8 написа:
Колега, нищо не схванах от сайта на Филипс...

Сайта, колега, е за информация какви крушки (производство на Филипс, естествено) се използват за различните светлини по марки и модели автомобили.
koceto_8 написа:
...За дългите светват още 2 крушки по 55вата всяка или 110 вата -> 110/12=9 Ампера. Общо 20 ампера, при каране на дълги...

А тези за късите не загасват ли?
Освен това, при избора на АБ требе да се има предвид и нивото на обурудване (демек консуматори) на съответната модификация, предполагам и за това в менюала има заложени 3 акумулатора
Мисля, предостатъчно се отклонихме от темата, и мислех предния ми пост да е последен, но смятам да приключа с този. Не знам що го прие толкова лично, по никакъв начин не съм искал да омаловажавам знанията и уменията ти, но мисля ще се съгласиш, че един човек няма как да знае всичко по даден въпрос или проблем. Идеята ми е човек сам да реши какво да прави, на база максимална информация. Както и да е.
С най-добри пожелания.

_________________
Изображение
Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 15 Фев 2012, 14:13 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 03 Ное 2010, 16:33
Мнения: 1285
Местоположение: Пловдив
Кара: Lybra Emblema 2.4
При каране на "дълги" сетят и двете крушки. Т.е. само фаровете са 4х55вата. И габаритите - стават 240вата = 20 ампера.

Пак повтарям.
По-големият акумулатор (като капацитет) има два недостатъка:
- цена, малко по-висока
- габаритни размери
Има и предимства:
- По-голям стартов ток (при равни други условия)
- Автомобилът запалва по-бързо, на практика консумирания ток за запалването е дори по-малко.
- Автомобилите не са нови, не палят като току-що излезли от завода. Нали са купени на точно 130,000км :mrgreen:
- Може да повъртите повечко, преди да свалите акумулатора и да го носите до зарядното
- Дори леко разреден, акумулатора ще се справи със запалването.

Митове и легенди:
- Колата не може да зареди добре акумулатор с по-голям капацитет от предписания - Не е вярно!!!
- По-голям акумулатор води до ремонти по ел. инсталацията или повреда на акумулатора - Не е вярно!!!
- Ако караме с по-голям акумулатор от предписания, само на кратки разстояния ще прецакаме работата. - Не е на пълно вярно!!! В този случай ще прецакаме работата дори ако сме с точно предписания акумулатор. По-големият ще се прецака по-бавно.
- Акумулатор с по-голям капацитет се възстановява по-бавно от алтернатора, след запалване. - Не е вярно!!! На практика е точно обратното.

_________________
Lancia Lybra 5.20, V.I.S., Автоматик, Метанов инжекцион, 154кс
Lybra SW 1.9 JTD 110кс
Punto 1.9D 60кс
Lybra SW 2,4JTD 150кс... 2 броя


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 16 Фев 2012, 00:10 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39
Мнения: 945
Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
koceto_8 написа:
При каране на "дълги" сетят и двете крушки. Т.е. само фаровете са 4х55вата. И габаритите - стават 240вата = 20 ампера.

Пак повтарям.
По-големият акумулатор (като капацитет) има два недостатъка:
- цена, малко по-висока
- габаритни размери
Има и предимства:
- По-голям стартов ток (при равни други условия)
- Автомобилът запалва по-бързо, на практика консумирания ток за запалването е дори по-малко.
- Автомобилите не са нови, не палят като току-що излезли от завода. Нали са купени на точно 130,000км :mrgreen:
- Може да повъртите повечко, преди да свалите акумулатора и да го носите до зарядното
- Дори леко разреден, акумулатора ще се справи със запалването.

Митове и легенди:
- Колата не може да зареди добре акумулатор с по-голям капацитет от предписания - Не е вярно!!!
- По-голям акумулатор води до ремонти по ел. инсталацията или повреда на акумулатора - Не е вярно!!!
- Ако караме с по-голям акумулатор от предписания, само на кратки разстояния ще прецакаме работата. - Не е на пълно вярно!!! В този случай ще прецакаме работата дори ако сме с точно предписания акумулатор. По-големият ще се прецака по-бавно.
- Акумулатор с по-голям капацитет се възстановява по-бавно от алтернатора, след запалване. - Не е вярно!!! На практика е точно обратното.


На 100% съм съгласен с теб колега!!! По добре работи колата със 100 аh акумулатор вместо със 74ah!

_________________
http://trolza.snimka.bg/automobiles/lybra.530858
www.avtostil.info

Да караш разумно, това не значи бавно! Не е необходимо да пречиш на пътя и да създаваш изнервени шофьори!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 16 Фев 2012, 04:54 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 01 Мар 2011, 14:31
Мнения: 863
Местоположение: Бургас
Кара: Lancia
Ланча Делта 1.6LX.G. 96г.103к/с. ZLA83600003018774 АГУ
двг.182А40009550568
Smile написа:
моля даите съвет за акумулатор Либрето е 1.9ЖТД досега бях с 74ah 680A но ми се ще да сложа 77ah 720A надявам се няма по големия пусков ток да прецака нещо но аз и не разбирам мн затова искам съвет от вас мерси мн

След 2.5 месеца,4 страници,65 поста,много научно-технически аргументи и доказателства-може колега,може.

_________________
Ланча Делта 2
L'automobile italiana è un'arte !!!
http://www.youtube.com/watch?v=oyC2SlaAXuc


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 16 Фев 2012, 11:07 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39
Мнения: 945
Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
:lol: :lol: Той ситурно вече го е купил и е забравил че е питал!

_________________
http://trolza.snimka.bg/automobiles/lybra.530858
www.avtostil.info

Да караш разумно, това не значи бавно! Не е необходимо да пречиш на пътя и да създаваш изнервени шофьори!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 17 Фев 2012, 04:17 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 01 Окт 2008, 01:20
Мнения: 254
Местоположение: Пловдив
Кара: Lancia Lybra, Fiat Croma
Не само го е купил, ми сигурно е лепнал и една джуджавка от ония, дето "пестят" ток и гориво, вдъхновен от творческите фантазии, развити в темата, и вече продава ток на НЕК :lol:

Сега сериозно - електроинженер съм и изцяло съм съгласен с Koceto_8, щото електротехниката е много просто нещо, като математиката, където 2+2=4.

Например в Ланчата от подписа ePER-ът показва 90-120 амперов генератор и 50Ач акумулатор, който обикновено се дозарежда с 5А до 10А ток, което ще рече че ползва до 10% от мощността на генератора. Значи над 80А остават за обслужване на другите системи и някакъв значителен резерв. Никакъв проблем не му е да поддържа и 100Ач акумулатор, та дори и зарядният му ток да е двойно по-голям от заводския.

По-големият акумулатор е по-практичен и по-сигурен за употреба, но и по-скъп, затова не се вгражда първично от производителя, би оскъпил излишно автомобила.

_________________
Fiat Croma 1.9 Multijet
Lancia Lybra 1,8 ГИ BRC, убита от серсем на пътя
Alfa Romeo 147 JTD 115кс+


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 18 Фев 2012, 03:03 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 25 Сеп 2005, 19:28
Мнения: 2509
Местоположение: София
Би ли обяснил защо на по-големия акумулатор зарядния ток ще бъде двойно по-голям.
Или искаш да кажеш, че като запалиш автомобила, то на по-големия акумулатор зарядния ток ще бъде по-голям?

_________________
OM642 Изображение
1NZ−FXE Изображение;
Х... Insignia, Brava, 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Искаш нещо от мен? Няма проблем! - Искам само да знаеш, че върша нещата БЪРЗО, КАЧЕСТВЕНО и ЕВТИНО...но имаш право да си избереш само две от трите опции! Обади ми се когато си готов с избора си!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 19 Фев 2012, 03:32 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 01 Окт 2008, 01:20
Мнения: 254
Местоположение: Пловдив
Кара: Lancia Lybra, Fiat Croma
Много просто - защото вътрешното му съпротивление е по-малко.
На практика дори ще се зареди по-бързо от малкия акумулатор при равни други условия. Теоретично двойно по-големият акумулатор се дозарежда двойно по-бързо от стандартния, тройно по-големият пък - 3 пъти по-бързо 8)

_________________
Fiat Croma 1.9 Multijet
Lancia Lybra 1,8 ГИ BRC, убита от серсем на пътя
Alfa Romeo 147 JTD 115кс+


Последна промяна Zarini на 19 Фев 2012, 23:00, променена общо 1 път

Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 19 Фев 2012, 16:19 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 25 Сеп 2005, 19:28
Мнения: 2509
Местоположение: София
Ами не е толкова просто, колкото си го представяш а то е защто:
По-големия акумулатор ще има два плюса:
1. По-малко вътрешно съпротивление
2. По малко изразходвана енергия и от там по-висок остатъчен волтаж след палене.

Това ще принуди регулатора да подаде по-малък ток към ротора и респективно изхода на алтернатора ще бъде по-нисък. Или демек алтернатора ще бъде по-малко натоварен.

Ще видим твоята теория каква ще бъде, за да си подкрепиш тезата :wink:

_________________
OM642 Изображение
1NZ−FXE Изображение;
Х... Insignia, Brava, 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Искаш нещо от мен? Няма проблем! - Искам само да знаеш, че върша нещата БЪРЗО, КАЧЕСТВЕНО и ЕВТИНО...но имаш право да си избереш само две от трите опции! Обади ми се когато си готов с избора си!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 19 Фев 2012, 18:59 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia

Регистриран на: 01 Май 2010, 09:47
Мнения: 26
Колеги, имам нужда от малко помощ. Акумулаторът падна от тия студове и след няколко пъти опити за палене с едни калпави кабели , накрая го свалих и го заредих за 15 часа. С кабелите като врътна ключа и таблото изгасва - не правеше контакт. След зареждането таблото си работи , свети като въртя ключа, обаче стартера не върти само се чува щракане на реле някакво и нищо , а ток в акум. вече има. Та въпроса е може ли нещо да се е прецакало заради опитите с кабели или нещо не съм монтирал добре тази кутия, която стои върху плюса или бушон някой. А всъщност какво има в тази кутия освен едни големи бушони? Много мерси предварително , ако някой има идея.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 19 Фев 2012, 19:40 
Offline
Специалист
Специалист

Регистриран на: 03 Окт 2011, 09:39
Мнения: 292
Кара: Lancia
viewtopic.php?f=37&t=29422
ето тука писах преди няколко дни, ама не казваш като завъртиш намаля ли осветеноста на лампите и изчезва ли музиката щот има вариант да е заминал от раз АКУ-то.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 19 Фев 2012, 20:02 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia

Регистриран на: 01 Май 2010, 09:47
Мнения: 26
Четох тази тема. Проверих големите бушони и тази клема, не е откачена. Лампите не мигат и не гаснат като се опитам да въртя. Като въртя ключа се чува здраво пукане и нищо пълна тишина.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 19 Фев 2012, 20:27 
Offline
Специалист
Специалист

Регистриран на: 03 Окт 2011, 09:39
Мнения: 292
Кара: Lancia
То в темата ставаше въпрос и за дебелите кабели който влизат в кутията над АКУ-то, да не са измъкнати или разхлабени. Май синя беше буксата с кабела за към стартера. Ама зачакай и някой друг да се изкаже по въпроса. Аз толкоз знам от това дет го ядох в големият студ.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 19 Фев 2012, 23:00 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 01 Окт 2008, 01:20
Мнения: 254
Местоположение: Пловдив
Кара: Lancia Lybra, Fiat Croma
BO написа:
...Ще видим твоята теория каква ще бъде, за да си подкрепиш тезата :wink:


Дааа, прав си - изключих, че са само с регулатор на напрежение, но не и по ток :oops:

Но добавяйки и тоя фактор, предполагам, че времето им на заряд ще е приблизително еднакво.
Май ще е най-добре да направим една опитна постановка и да img187 теориите cheers

_________________
Fiat Croma 1.9 Multijet
Lancia Lybra 1,8 ГИ BRC, убита от серсем на пътя
Alfa Romeo 147 JTD 115кс+


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 20 Фев 2012, 15:37 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49
Мнения: 428
Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
Здравейте отново. Бях решил повече да не продължавам тая тема, но - ще цитирам колегата koceto_8 - „...... всеки е решил да си напише каквото му е на ума, без да се замисля над материята и най-вече без да я разбира. Още по-лошо става когато пишещия, заради незнанието си, е изключително убеден, че всъщност разбира...”
Продължава разглеждането на АБ като една кутия, в която едва ли не „набиваме” 5 кила ток, с 10 атмосфери налягане, и после точим и доливаме, колкото е необходимо.
Колегата Dragon хубаво почна: „...Тук текат химични процеси под въздействието на електричестовото. Без да съм запознат с тези при акумулатора, ще кажа, че за някои химични реакции и физични процеси се изизква определено количестово енергия, за да се активират и съответно оптимално количество енергия за протичането им и логично количеството енергия е пропорционално на количеството на веществото.
За това и моето мнение е, че ако алтернатора не може да произведе достатъчно енергия, то процесите в акумулатора няма да текат с нужната интензивност и да се позволи той да се използва по оптимален начин
”, ама колко хора обърнаха внимание?
Благодарен съм на колегата, дето ме светна какво е ампер и ампер/час, но това, че от мързел или бързане не съм ги изписал, не значи, че не мога да ги различа. За това, обаче, в никакъв случай не се сърдя – реално няма как да знае дали, и какво имам в кратуната. В общи линии начина на работа и устройството на АБ са ми известни от доста време, но пак не се смятам за експерт, камо ли да давам квалификации за написаното от други.
И за да не бъда голословен, и да не пиша глупости, ще цитирам и копирам определения от други източници, които със сигурност са по-надеждни от мен.
Акумулаторите са устройства, в които електричната енергия се превръща в химична и обратно. Първоначално под действието на външен източник на постоянен ток се извършват зарядни реакции, т.е. акумулира се химична енергия. Тези реакции характеризират зареждането на акумулатора. Във втория етап, експлоатацията на акумулатора, химичната енергия преминава в електрична в резултат на протичаща токообразуваща реакция. Следователно при зареждането акумулаторът работи като електролизьор, а при експлоатацията – като галваничен елемент.Той е направен от електроди, съдържащи олово и оловен диоксид. Тези пластини са потопени в електролит, съставен от приблизително 35% сярна киселина и 65% дестилирана вода. Вследствие на протичащата електрохимична реакция химическата енергия се превръща в електрическа. При разреждането на акумулатора материалът на електродите реагира с киселината от електролита, превръщайки се и в двата случая в оловен сулфат. Когато акумулаторът се зарежда, протича обратната реакция. Оловният сулфат се превръща съответно в олово и оловен диоксид, възстановявайки електродите до началното им състояние.
Химична реакция е явление, при което едни вещества се превръщат в други вещества (сложни), най-често различни по състав и строеж от изходните. В нея участват градивните частици на веществата — атоми, молекули или йони. В хода на реакцията частиците (атоми/йони) само се прегрупират, не се променя и масата на веществата. Веществата, които се получават при превръщането, са продукти на реакцията. Реакциите протичат, съпроводени от външни признаци: отделяне на газ, топлина или светлина, образуване на утайка от неразтворимо вещество или промяна на цвета. Условията за протичане на реакцията са: увеличаване на контактната повърхност на реагентите или на енергията им чрез нагряване.
А генератора е външния източник на постоянен ток, който осигурява протичането на реакциите, и от неговата (на генератора) работа зависи дали, как, и с каква скорост (и това е важно за една хим. реакция) ще протичат те.
Електрическият генератор е машина, която преобразува механичната енергия в електрическа. Процесът на преобразуване е известен също като производство на електрическа енергия.
Важно е да се разбере, че генераторът поражда електрически ток, а не електрически заряд, който иначе се намира в проводника или неговите навивки. Това може да се сравни с водна помпа, която създава поток вода, но не произвежда самата вода.

Доста хора оспориха написаното в друг форум, но никой не счете за необходимо да приведе някакъв довод или изчисление за да го опровергае. Вместо това – туй било мит, другото – легенда, и т.н. На мен, специално, не ми се отдават такъв вид сметки, но ако не са верни, който може да ги провери – да го направи. Не само да пише на кой – колко му бил акъла. Това, че нещо е написано с удебелен шрифт или главни букви, не го прави автоматично вярно.
Напълно е възможно един генератор да работи нормално и с малко по-голям акумулатор (разликата в протичане на пустите му реакции да е пренебрежимо малка), но да се твърди, че капацитета на АБ е без значение, спрямо генератора, не звучи в унисон с цитираното по-горе.
И да добавя малко за хим. процеси, цитирани по-горе – те се делят на обратими (оловният сулфат се превръща съответно в олово и оловен диоксид), и необратими. И благодарение на вторите, колега (знаеш кой), акумулатора се самоповрежда.
И тъй като никоя технология (все още) не е съвършена, дори и обратимите процеси не са напълно (100%) обратими. Поради тая причина и никой акумулатор не е вечен. Дори самите производители предвиждат определен жизнен цикъл, и понеже са малко по-наясно от нас - правят съответните препоръки. Просто с добра експлоатация и поддръжка, можем да му удължим живота.
Колега Zarini , в никой случай не се съмнявам в качествата ти като електроинженер, и електротехниката наистина може да е просто нещо (за който я разбира), и всички правила и сметки на електротехниката да са изпълнени, но има и други физични и химични закони.
Така, че колеги, преди да почнете да осмивате някой, поразмислете, проучете, и ако знаете нещо, което други не знаят или пропускат, може по съвсем тактичен начин да го коригирате или оборите. Както писах и по-рано, никой (още по-малко аз) не знае всичко, и сигурно всеки би се радвал да научи нещо полезно, вместо да го хокат и назидават. Извинявам се, ако съм засегнал някой, в никой случай не съм го целял.

_________________
Изображение
Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 20 Фев 2012, 18:05 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 03 Ное 2010, 16:33
Мнения: 1285
Местоположение: Пловдив
Кара: Lybra Emblema 2.4
Може ли да говорим с конкретни цифри ? "Малко по-голям", Средно по-голям" ....
По мой спомен става дума за 70Ач да се замени със 100Ач. Според мен никаъв проблем няма! Освен габарити и цена.
Въобще не става дума за безкрайно голям акумулатор.

Другото което не схващам... Защо ни обясняват устройството на акумулатора, и то на ниво "Wikipedia" (дори и по-зле)?
И защо цитата е от човек който започва с: "Без да съм запознат с тези при акумулатора, ще кажа, че за някои химични реакции..." :1poke000:

Грам не ми е ясно, защо е нужно това.

Как да приема за меродавно, нещо написано от човек, който си казва че не му е ясно ... и е цитиран от друг човек, който също не му е ясно... Ама видиш ли ние да четем повечко.

_________________
Lancia Lybra 5.20, V.I.S., Автоматик, Метанов инжекцион, 154кс
Lybra SW 1.9 JTD 110кс
Punto 1.9D 60кс
Lybra SW 2,4JTD 150кс... 2 броя


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 4 от 5 [ 93 мнения ] Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща




Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Lybra


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов