Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Lybra




Автор Съобщение
 Заглавие: 2.4jtd - размисли около резултати от Unidiag
 Мнение Публикувано на: 07 Ное 2009, 19:28 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 01 Дек 2004, 15:08
Мнения: 343
Местоположение: София
Кара: Lancia Lybra 2.4JTD SW,
Fiat Croma 2.4 Multijet
Здравейте колеги,

Анализирам си състоянието на въздухоподаващата с-ма. Имам усещането, че може още да се желае от динамиката на този чудесен двигател. Не съм фен на спортното каране и високите скорости, но си падам малко перфекционист и имам желанието всичко да ми е колкото се може по-ясно и по-изрядно :)

В ниските обороти в момента всичко изглежда ОК. При натиснат до край педал изглежда като да си има достатъчно мощност. И все пак над 3000 оборота имам чуството, че двигателя почва повече да бучи и не ускорява пропорционално (при едно положение на педала). Тези мои съмнения като че ли се потвърждават при диагностика с Unidiag. Сравнявам измереното количество въздух (Air mass measured) с референтните стойности (Target air mass). Моето убеждение е, че би трябвало измерените стойности да се движат около референтните или поне да се доближават близо до тях, ако всичко е изправно.

Какви са резултатите:
- На празен ход напрежението на дебитомера е малко над 1.9V, но ако не се пипа педала след известно време (1/2 - 1 мин) рязко скача на около 2.2V. Този скок за мен е странен, но го имаше и на стария ми дебитомер, както и на Либрата на колегата и на Алфата на един приятел със същия двигател.
- Калкулираната стойност за количеството въздух на празен ход е точно колкото референтната, т.е. ~260 mg/injec. (става ~420 mg/injec. при гореописания скок).
- На място и в движение, напрежението на дебитомера достига максимум до към 4.42V, което до колкото знам е напълно в рамките на очакваното.
- Air mass measured на място достига максимум до ~720 mg/injec. при Target air mass 1200 mg/injec. (това е константно над 3000 оборота)
- Air mass measured в движение при натиснат до край педал достига максимум до 920-930 mg/injec., отново при Target air mass 1200 mg/injec.
- Overboost pressure measured на място достига до 1700-1800 mbar, в движение - макс. до 2000 mbar

Важни подробности:
- Дебитомерът е чисто нов, оригинален Bosch (смених го, т.к. си прецаках стария при опит за почистване, а като че ли си беше в доста добро състояние)
- Въздушният филтър е на около 7000 км.
- Проверих гофрирания маркуч със сложна форма между дебитомера и турбото - здрав е и относително нов (по щемпъла за година на производство - 2006)
- Проверих маркуча, по който се връщат картерните газове - отпушен и здрав, макар и да е много омаслен. Очевидно тази масло-отделителна кутийка не си върши работата и хвърля много масло преди турбото, но това е друга тема.
- Проверих маркуча към резонатора - изглежда здрав и в добро състояние, както и самия резонатор, до колкото може да се съди отгоре. Демонтирането им за детайлен оглед ми изглежда невъзможно в "паркингови" условия.
- Всички скоби са затегнати добре, като замених някои оригинални скоби с винтови, за по-голяма сигурност.
- Според мен няма нищо притеснително относно турбината откъм радиални и аксиални хлабини, до колкото успях да разбера с опипване.
- MAP датчика съм го почиствал от натрупаните по него мизерии.
- Гуменият маркуч на входа на въздушния колектор е сменян скоро.
- Не съм проверявал състоянието на маркуча между турбото и интеркулера, т.к. за това ми трябва канал или повдигач.

Въпроси:
1. Трябва ли да се доверявам на резултатите от Unidiag? Нямам възможност да сравня с друг софтуер, например Visa... Някой правил ли го е?
2. Ако данните от Unidiag са адекватни, има ли и според вас нещо притеснително в моите резултати?
3. Възможно ли е лошите резултати да се дължат на позапушен въздушен филтър?
4. Пропускам ли нещо за проверка?

:roll: Бая дълго стана, дано не съм ви отегчил. Надявам се да се получи полезна и интересна дискусия :)

_________________
Fiat Croma 2.4 Multijet, 939A3.000 Изображение
Lybra 2.4JTD SW, 839A5.000 Изображение - и тя вече бивша :(
Dedra 1.8i LS, седан, 836A5.000 - вече бивша :(


Последна промяна italcar на 10 Ное 2009, 17:44, променена общо 1 път

Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 09 Ное 2009, 12:17 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 01 Дек 2004, 15:08
Мнения: 343
Местоположение: София
Кара: Lancia Lybra 2.4JTD SW,
Fiat Croma 2.4 Multijet
Update по темата след няколко замервания тази сутрин.
В момента на скока на изходното напрежение на дебитомера на празен ход, ЕГР-а затваря (1% EGR valve opening според Унидиаг). Преди това ЕГР-а е отворен на около 35%.
Свалих данни и за изходящото напрежение на МАП-а (Overboost pressure). На място, на 4400 об/мин е 3.35V (това според Унидиаг е ~1730 mbar). Тази стойност не е ли малко ниска? Какви са референтните стойности (в Унидиаг ги няма)?

_________________
Fiat Croma 2.4 Multijet, 939A3.000 Изображение
Lybra 2.4JTD SW, 839A5.000 Изображение - и тя вече бивша :(
Dedra 1.8i LS, седан, 836A5.000 - вече бивша :(


Върнете се в началото 
 Заглавие: Да
 Мнение Публикувано на: 09 Ное 2009, 12:54 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42
Мнения: 2870
Местоположение: Благоевград
Кара: Срам ме е да кажа... някакъв немски варел...
Най добре потърси сравнителни таблици на Бош с Пиербург - там са дадени съответните работни напрежения при съответните обороти. При мен за 1.9 го дават около 1V (0.8-1V) при празен ход и до 4,5V при 4000 оборота... Твоите ми се струват малко орязани, дебитомера вероятно е тръгнал да си ходи, пробвай да го зачистиш и да види има ли разлика. Моя така си замина - постепенно умира като орязва диапазона.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Да
 Мнение Публикувано на: 09 Ное 2009, 14:17 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 01 Дек 2004, 15:08
Мнения: 343
Местоположение: София
Кара: Lancia Lybra 2.4JTD SW,
Fiat Croma 2.4 Multijet
D. Stanev написа:
Най добре потърси сравнителни таблици на Бош с Пиербург - там са дадени съответните работни напрежения при съответните обороти. При мен за 1.9 го дават около 1V (0.8-1V) при празен ход и до 4,5V при 4000 оборота...
Това стойности за МАП-а ли са?
D. Stanev написа:
Твоите ми се струват малко орязани, дебитомера вероятно е тръгнал да си ходи, пробвай да го зачистиш и да види има ли разлика. Моя така си замина - постепенно умира като орязва диапазона.
Дебитомера ми е чисто нов (написал съм го горе) и стойностите на напрежението му са идеални според мен.

_________________
Fiat Croma 2.4 Multijet, 939A3.000 Изображение
Lybra 2.4JTD SW, 839A5.000 Изображение - и тя вече бивша :(
Dedra 1.8i LS, седан, 836A5.000 - вече бивша :(


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 09 Ное 2009, 20:51 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 07 Юни 2009, 23:10
Мнения: 1229
Изтрито


Последна промяна chaveto на 12 Дек 2011, 20:58, променена общо 1 път

Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 09 Ное 2009, 22:03 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 01 Дек 2004, 15:08
Мнения: 343
Местоположение: София
Кара: Lancia Lybra 2.4JTD SW,
Fiat Croma 2.4 Multijet
chaveto написа:
Колега на ниските обороти ЕГР-а трябва да е отворен на 100% или поне при мен е така. Да не е барана нещо софтуерно за да бъде почти винаги затворен и от там да идват............................
И само да ти кажа, че в темата която си пуснал във форума на Фиат няма да пиша, ако искам да кажа нещо по темата ще е тук.
ОК за писането, както прецениш. Всяко мнение е добре дошло и надявам се - полезно, независимо в кой форум е пуснато.
Определено колата НЕ е пипана софтуерно, различно от фабричното. Както казах, подобно поведение на MAF-a има до момента на 3 коли 2.4jtd, при това и 3-те са с тази версия на ДВГ. Твоята е от следващото поколение, до колкото разбирам. Както се оказва, при моя двигател ЕГР-а затваря около 1 минута след като двигателя е влязъл в режим "празен ход". Така или иначе не мисля, че това е фаталното и същественото в случая. Споменах го в началото като странно за мен, но вече го уточнихме (с твоя помощ) на какво се дължи.
То като цяло нищо фатално няма (слава Богу!) :) Просто се опитвам да си изчистя картинката. Колата в момента се държи супер готино в ниските обороти. Насочвам вниманието ви към резултатите във високите обороти (където ЕГР-а би трябвало вече да не участва в играта) - MAP-а и прословутия Air mass measured.

_________________
Fiat Croma 2.4 Multijet, 939A3.000 Изображение
Lybra 2.4JTD SW, 839A5.000 Изображение - и тя вече бивша :(
Dedra 1.8i LS, седан, 836A5.000 - вече бивша :(


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 10 Ное 2009, 00:43 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 07 Юни 2009, 23:10
Мнения: 1229
Изтрито


Последна промяна chaveto на 12 Дек 2011, 20:59, променена общо 1 път

Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 11 Ное 2009, 12:23 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 01 Дек 2004, 15:08
Мнения: 343
Местоположение: София
Кара: Lancia Lybra 2.4JTD SW,
Fiat Croma 2.4 Multijet
chaveto написа:
Отново прочетох първият ти пост и се сещам, че и при мен всичко изглеждаше ОК по маркучите, но като ги свалих положението беше съвсем различно.
Предполагам си свалял и може би сменял маркуча между турбото и интеркулера. Т.к. това е единствения маркуч, който не съм инспектирал подробно, ще се опитам да го направя. Възможно ли е това да стане в "паркингови" условия? Има ли достъп до мястото на включване на маркуча към кулера, като се свали подкалника примерно? Какви бяха проблемите при теб по този маркуч? Ако си го купувал, колко струва горе-долу?

:!: Колеги, никой ли с този двигател (2.4JTD 839A5.000) не си е правил диагностика с Унидиаг, за да сподели какви са му стойностите на "Air mass measured" и "Overboost pressure"? Какво трябва да е напрежението на МАП-а, ако всичко по турбото и въздуховодите е изрядно?

_________________
Fiat Croma 2.4 Multijet, 939A3.000 Изображение
Lybra 2.4JTD SW, 839A5.000 Изображение - и тя вече бивша :(
Dedra 1.8i LS, седан, 836A5.000 - вече бивша :(


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 12 Ное 2009, 08:30 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 07 Юни 2009, 23:10
Мнения: 1229
Изтрито


Последна промяна chaveto на 12 Дек 2011, 20:59, променена общо 1 път

Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 14 Ное 2009, 22:00 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 01 Дек 2004, 15:08
Мнения: 343
Местоположение: София
Кара: Lancia Lybra 2.4JTD SW,
Fiat Croma 2.4 Multijet
Здравейте, отново съм аз :)

Днес направих опит за грубо диагностициране на маркуча между турбината и интеркулера (колата вдигната от едната страна, колелото свалено, капака под двигателя полусвален). На оглед и опипване не можах да намеря цепнатини. Направи ми впечатление по-сериозното омасляване и наслояване на маслено-прахообразна смес в зоната на една от кривките, оградена на картинката. Забърсах с парцал тази зона и ще я следя за прясно омасляване. Не съм сигурен дали става въпрос за пропуски от маркуча или омасляването се дължи на стичане на масло от гарнитурите на двигателя или семерингите от страната на скоростната кутия (там определено по делителната повърхнина има теч на масло, но маркуча не е под нея, а встрани). Няма да бързам да сменям маркуча, т.к. съм сигурен, че не е евтин.

След това направих един тест драйв с включен Унидиаг, исках да сваля данни за напрежението на МАП-а в движение. Максимума до който достигнах е ~ 3.75V, което съответства на момента в който МАФ-а е ~ 4.4V. Личното ми усещане е, че колата се изстрелва много прилично при "газ до дупка". На моменти имам чувството, че всичко е супер и само си измислям проблеми, но все пак ... в повечето случаи потвърждавам усещането, че има колебание и/или недостатъчна мощност във високите обороти при междинни положения на газ-педала. Съдейки по резултатите от диагностиката, допускам, че турбото работи достатъчно добре, т.к. иначе МАФ-а нямаше да може да достигне 4.4V. Резулата на МАП-а обаче не ме радва (определено очаквам да е 4.х V), което ме кара да си мисля, че има някакъв пропуск между турбото и МАП-а.

Моля ви, изкажете мнения и коментирайте резултатите. Най-вероятно нещо пропускам или в нещо греша. Много ще се радвам на коментар от колегата BO, т.к. ценя високо неговите мнения и познания. Още повече е със същия двигател ;)


Прикачени файлове:
Коментар на файл: Омасляване по маркуча турбо-интеркулер
markuch_turbo-culer.jpg
markuch_turbo-culer.jpg [ 33.73 KiB | Прегледано 4534 пъти ]

_________________
Fiat Croma 2.4 Multijet, 939A3.000 Изображение
Lybra 2.4JTD SW, 839A5.000 Изображение - и тя вече бивша :(
Dedra 1.8i LS, седан, 836A5.000 - вече бивша :(
Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 15 Ное 2009, 20:25 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 25 Сеп 2005, 19:28
Мнения: 2509
Местоположение: София
Нормалните показания на МАП-а на място са около 1.8 волта на празен ход и до към 3.5 волта при форсиране.
Така както казваш, най-вероятно нямаш проблем с МАП датчика.
Разполагаш и с Унидиаг така, че в движение избираш да гледаш Overboost pressure под формата на чисто число, а не напрежение, и гледаш и там също. В движение трябва да ти покаже число от порядъка на 2000 mbar-а.
На място Overboost pressure трябва да съвпада с Atmospheric pressure, което както разбирам по напрежение от порядъка на 1.8 волта, което си измерил, значи всичко е нормално.
Споменаваш и за преходните режими на двигателя, при не 100% натиснат педал на газта.
Абсолютно нормално е примерно при 80% режим на товар, когато турбината е събрала сила, за да си вдигне около 1 бар манометрично налягане да усетиш едно забавяне, ясно осъзнато. Не е нормално обаче това "нещо" на го усетиш ако педала е на 100% натиснат.

Успех.

_________________
OM642 Изображение
1NZ−FXE Изображение;
Х... Insignia, Brava, 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Искаш нещо от мен? Няма проблем! - Искам само да знаеш, че върша нещата БЪРЗО, КАЧЕСТВЕНО и ЕВТИНО...но имаш право да си избереш само две от трите опции! Обади ми се когато си готов с избора си!


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 15 Ное 2009, 23:09 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 01 Дек 2004, 15:08
Мнения: 343
Местоположение: София
Кара: Lancia Lybra 2.4JTD SW,
Fiat Croma 2.4 Multijet
Благодаря много за отговора!
BO написа:
Нормалните показания на МАП-а на място са около 1.8 волта на празен ход и до към 3.5 волта при форсиране.
Така както казваш, най-вероятно нямаш проблем с МАП датчика.
Да, такива са резултатите, но при форсиране на място достигам не повече от 3.35 волта.
BO написа:
Разполагаш и с Унидиаг така, че в движение избираш да гледаш Overboost pressure под формата на чисто число, а не напрежение, и гледаш и там също. В движение трябва да ти покаже число от порядъка на 2000 mbar-а.
И това е така, в движение достигам максимум 2000 mbar-а (това съответства на около 3.75 волта), без да ги надминавам. Това означава ли, че всичко с турбото и турбо-пътищата е ОК?
BO написа:
На място Overboost pressure трябва да съвпада с Atmospheric pressure, което както разбирам по напрежение от порядъка на 1.8 волта, което си измерил, значи всичко е нормално.
И тук потвърждавам, на място е около 1.8 волта.
BO написа:
Споменаваш и за преходните режими на двигателя, при не 100% натиснат педал на газта.
Абсолютно нормално е примерно при 80% режим на товар, когато турбината е събрала сила, за да си вдигне около 1 бар манометрично налягане да усетиш едно забавяне, ясно осъзнато. Не е нормално обаче това "нещо" на го усетиш ако педала е на 100% натиснат.

Успех.
При 100% натиснат педал колата се изстрелва. Явно, както казваш, в преходните режими турбото постепенно набира сила. Това ми е първата кола с турбо и си личи, че нямам опит :) Преходният режим, който се опитах да опиша е нещо такова - ускорение на конкретна предавка (2-ра или 3-та) с постоянно натиснат педал да речем на 30%. Това което ми прави впечатление е, че между 2000 и 3000 оборота ускорението е по-голямо, от колкото над 3000 оборота. Оборотите се качват, но динамиката намалява. Както и преди споменах, не съм убеден, че има проблем, просто си сверявам часовника и определено ми олекна след като чух мнението ти :) Мерси още веднъж!

Бих искал отново да насоча вниманието към разликата между пиковите стойности на Air mass measured и Target air mass. Точно това провокира желанието ми да търся "под вола теле". Четох няколко материала в които се твърди, че ако всичко е изправно, измереното количество въздух трябва да достига и дори да надминава целевите стойности. Определено почвам да си мисля, че има нещо гнило в Унидиаг-а за Air mass measured. Във форума им има 2 или 3 такива съмнения/въпроси, които за съжаление са без отговор. BO, ти имаш ли наблюдение върху тези стойности от Унидиаг на твоята кола? Правил ли си сравнение с показания от Виза? От какво зависи Air mass measured, освен от МАФ-а?

_________________
Fiat Croma 2.4 Multijet, 939A3.000 Изображение
Lybra 2.4JTD SW, 839A5.000 Изображение - и тя вече бивша :(
Dedra 1.8i LS, седан, 836A5.000 - вече бивша :(


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 16 Ное 2009, 10:56 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 25 Сеп 2005, 19:28
Мнения: 2509
Местоположение: София
Нещото, което може да повлияе на показанието на МАФ-а е ЕГР-а.
Ако ЕГР-а е отворен или не затваря хубаво, то показанието по МАФ намалява.
Сега ще те излъжа, по спомен говоря, нормално на място показанието по МАФ трябва да е около 300мг/такт, което по спомен беше от рода на около 2.1 волта. При форсиране и то с доста педал на газта (пак на място) до към 4000-4500 оборота, за да може турбината да направи все пак някакъв надув, трябва по волтаж да ти отиде към 4.1-4.3 волта

Относно това дали турбината ти е наред - щом прави нужния надув по МАП значи е наред.
Дори ако имаш спукан въздухопровод някъде след нея, ако не е голям тя с по-голям надув отново ще ти прави налягането, но вече излизаш извън компресорната и карта и определено не е здравословно. Освен това ЕКУ-то ще се отчита в повечето случаи и грешка може по МАП, може по МАФ като и обикновено това е съпроводено с доста сажди от ауспуха.

_________________
OM642 Изображение
1NZ−FXE Изображение;
Х... Insignia, Brava, 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Искаш нещо от мен? Няма проблем! - Искам само да знаеш, че върша нещата БЪРЗО, КАЧЕСТВЕНО и ЕВТИНО...но имаш право да си избереш само две от трите опции! Обади ми се когато си готов с избора си!


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 16 Ное 2009, 17:33 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 01 Дек 2004, 15:08
Мнения: 343
Местоположение: София
Кара: Lancia Lybra 2.4JTD SW,
Fiat Croma 2.4 Multijet
Надявам се, че всичко е наред с турбото и въздуховодите, след като нямам грешки от МАП-а и МАФ-а, както и извънредни сажди.

Показанията на МАФ-а са такива, каквито ги казваш - и на място, и в движение. Разликата е само в това, че на на място на свободен ход има една особеност, която съм описал в по-горните си постове - след около една минута работа на свободен ход ЕГР-а затваря (не знам това дали е нормално, но се наблюдава на 3 коли) и показанието на МАФ-а скача от около 1.9 волта на около 2.2 волта (от 260 мг/такт на около 420 мг/такт). В същото това време целевата стойност си остава 260 мг/такт. ЕГР-а според мен затваря добре (естествено може и да греша), свалял съм го и съм го чистил и раздвижвал. Не съм пробвал да го затапвам, за да сравня как е. Въпроса ми беше дали трябва да има директно съответствие между волтажа на МАФ-а и Air mass measured? Ако да, значи има нещо гнило в изчисления от Унидиаг Air mass measured при голямо натоварване, защото той се отличава чувствително от Target air mass. Ако обаче стойностите на Унидиаг са адекватни, би трябвало да има нещо гнило при мен.

_________________
Fiat Croma 2.4 Multijet, 939A3.000 Изображение
Lybra 2.4JTD SW, 839A5.000 Изображение - и тя вече бивша :(
Dedra 1.8i LS, седан, 836A5.000 - вече бивша :(


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 16 Ное 2009, 17:40 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 25 Сеп 2005, 19:28
Мнения: 2509
Местоположение: София
Не ти разбрах точно въпроса, ама съответствие между волтажа на МАФ и измерено по унидиаг естествено, че трябва да има.
То главната единица е волтаж, а после самия диагностичен софтуер ти обръща това напрежение във величина позната и сравнима.
Тоест от това, което разбирам, че примерно ако ти показва да речем 1.9 волта напрежение и едновременно с това да речем 300мг/такт въздух. След 1 минута да речем напрежението става 2.1 волта, ама показанието си остава на 300мг/т, то тогава има проблем в диагностичния прибор/софтуер, който интерпретира показанията.

п.п. Сега ти прочетох целия пост, че много дълъг :D
Общо взето си карай колата и си свиркай.

_________________
OM642 Изображение
1NZ−FXE Изображение;
Х... Insignia, Brava, 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Искаш нещо от мен? Няма проблем! - Искам само да знаеш, че върша нещата БЪРЗО, КАЧЕСТВЕНО и ЕВТИНО...но имаш право да си избереш само две от трите опции! Обади ми се когато си готов с избора си!


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 16 Ное 2009, 18:20 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 01 Дек 2004, 15:08
Мнения: 343
Местоположение: София
Кара: Lancia Lybra 2.4JTD SW,
Fiat Croma 2.4 Multijet
Значи разглеждам следните 3 стойности в Унидиаг:
- AD/C air mass [V] - това е напрежението на МАФ-а
- Air mass measured [mg/injec] - това е реално измерената (изчислена) стойност за количеството въздух, което влиза за един такт
- Target air mass [mg/injec] - това го превеждам като целева стойност (таблична стойност за съответното ECU/двигател), спрямо която се сравнява измереното количество въздух. По разни чужди материали и форуми съм го срещал като MAF specified или Specified airflow. Там се твърди, че при изправна с-ма, измерените стойности трябва се движат около Target-а.

Та въпроса ми е дали това:
Air mass measured = AD/C air mass * КОНСТАНТА
според теб е вярно или в уравнението участват и други измерени стойности (най-вероятно температура на входящия въздух, налягане, а може и други за които не се сещам)?
Т.е. опитвам се да разбера защо в режим на голямо натоварване, моята измерена стойност (максимум 920-930 мг/такт) се отличава не малко от целевата (1200 мг/такт), противно на абсолютно адекватните стойности на напрежението на МАФ-а (4.3-4.4 волта). Ще пусна и графики по-късно за илюстрация. Лошото е, че с Унидиаг могат да се следят само по 2 стойности едновременно.

Скока на показанието на празен ход при затваряне на ЕГР-а е на измерените стойности (напрежението и Air mass measured). При този скок целевата стойност за количеството въздух (която е по таблица и не се мери в момента) не се променя!

_________________
Fiat Croma 2.4 Multijet, 939A3.000 Изображение
Lybra 2.4JTD SW, 839A5.000 Изображение - и тя вече бивша :(
Dedra 1.8i LS, седан, 836A5.000 - вече бивша :(


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 16 Ное 2009, 18:29 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 01 Дек 2004, 15:08
Мнения: 343
Местоположение: София
Кара: Lancia Lybra 2.4JTD SW,
Fiat Croma 2.4 Multijet
BO написа:
п.п. Сега ти прочетох целия пост, че много дълъг :D
Мда, малко съм си такъв обстоятелствен ;) Мерси за търпението! :)
BO написа:
Общо взето си карай колата и си свиркай.
Абе аз си свиркам, ама все пак предпочитам поне да се доближавам до оптималното (то напълно оптимално няма как да е след ~200+ хил.км. :))

п.с. Закачих обещаните графики.
Фиг.1 и Фиг.2 - В движение (ускорение с педала до долу на 2-ра и 3-та предавка)
Фиг.3 и Фиг.4 - На място. Тук се вижда, че графиката на Air mass measured [mg/inject] не копира 1:1 графиката на напрежението на МАФ-а


Прикачени файлове:
Коментар на файл: Фиг.4 Air mass measured на място
air-mass-mg.jpg
air-mass-mg.jpg [ 220.32 KiB | Прегледано 5103 пъти ]
Коментар на файл: Фиг.3 AD/C air mass на място
air-mass-V.jpg
air-mass-V.jpg [ 194.87 KiB | Прегледано 5101 пъти ]
Коментар на файл: Фиг.2 Air mass measured в движение
air-mass-measured.jpg
air-mass-measured.jpg [ 233.42 KiB | Прегледано 5101 пъти ]
Коментар на файл: Фиг.1 Target air mass в движение
air-mass-target.jpg
air-mass-target.jpg [ 235.17 KiB | Прегледано 5097 пъти ]

_________________
Fiat Croma 2.4 Multijet, 939A3.000 Изображение
Lybra 2.4JTD SW, 839A5.000 Изображение - и тя вече бивша :(
Dedra 1.8i LS, седан, 836A5.000 - вече бивша :(
Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: 2.4jtd - размисли около резултати от Unidiag
 Мнение Публикувано на: 29 Окт 2010, 09:25 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia

Регистриран на: 27 Окт 2009, 18:25
Мнения: 36
Местоположение: София
Кара: Alfa Romeo 166 2.4 JTD 136HP
Alfa Romeo 156 1.9 MJet 16V 140HP
Здравейте колеги,
Съжалявам, че вадя от прахта, тази тема, но в нея се разглежда проблем, който ме вълнува в момента, а темата не е довършена и липсва така нужния ми отговор.
Имам подобен проблем, като този на колегата italcar, но по-задълбочен.
Колата е AR 166 2,4jtd 136hp. Дебитомер - 0280 218 019.
При максимални обороти измереното количество въздух е малко повече от 600 mg/i, много под целевата стойност 1200mg/i. Съответствието на това показание във волтове е 4,16V.
Наблюдавайки работата на дебитомера ми прави впечатление, че до около 2500 оборота измерената и целевата стойности се припокриват. От там "нагоре" моят дебитомер започва да изостава. Ще кажете "сменяй дебитомера". Да може и да е за смяна, но има нещо друго което бих искал да си изясня.
Характеристиката на дебитомера Air(kg)/U(V) е логаритмична (ако мога да разчитам на доста остарелите ми вече знания по математика). Т.е. Точно във високите обороти при минимално изменение на напрежението от дебитомера, изменението на отчетената стойност на въздуха е голяма.
Тук искам да отбележа още нещо.
1. Различните дебитомери на BOSCH имат различно "полегата" характеристика. Което дава много голяма разлика при едно и също напрежение в измерения въздух при високи обороти.
2. Максималното напрежение на дебитомер предвиден да мери въздух до 480kg/h е поне с 0.2V по-малко от това на такъв за 1000kg/h.
Измерванията съм направил с FiatECUScan.
Въпроса ми е следния. Спорд вас възможно ли е когато се избира ECUто на колата в софтуера да се сменя и характеристиката на дебитомра, респективно целвит стойности. Ако е така значи дбитомра ми е за смяна. Ако обаче за група двигатели характеристиката е една и съща и идеята е да има нещо ориентировъчно и се разчита на преценката на този който мери, тогава нещата са други.
Искам да попитам и колегата italcar дали е намрил причината неговия дебитомер да достига максимално показание 930mg/i при target 1200mg/i.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: 2.4jtd - размисли около резултати от Unidiag
 Мнение Публикувано на: 29 Окт 2010, 12:32 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 01 Дек 2004, 15:08
Мнения: 343
Местоположение: София
Кара: Lancia Lybra 2.4JTD SW,
Fiat Croma 2.4 Multijet
NVG написа:
Искам да попитам и колегата italcar дали е намрил причината неговия дебитомер да достига максимално показание 930mg/i при target 1200mg/i.
Здравей колега NVG,
Всъщност се радвам, че си ми "повдигнал" темата :) Ситуацията си е същата при мен и все още нямам логично обяснение за наблюдаваните резултати. Дано се появят нови разсъждения от колеги, които са по "в час" с материята от мен (като ти чета поста, май и ти си от тях) ... все ще е полезно. Засега като логично ми звучи обяснението за намесата на ЕГР-а във въздухоподаването. Моят съм го свалял и чистил/раздвижвал 2 пъти. Честно казано ми изглежда добре като механика, мисля, че стои добре затворен когато не му се подава вакуум. А такава е ситуацията над 3000 оборота, където ЕГР-а НЕ се отваря (по данните от диагн.софтуер е отворен 1%, което за мен означава затворен). От друга страна точно над 3000 оборота при мен измереното количество въздух започва да бяга от целевата стойност. На място вече над 600 и нещо мг/инж. не мога да постигна. Дебитомера ми вече е на около година, когато съм писал предишните разсъждения беше чисто нов.

Сега като чета миналогодишните постове, разсъждавам върху мнението на колегата BO, относно показанието на МАП-а и работата на турбината. Честно казано имам сажди от ауспуха, и на място при рязко форсиране над 3000 оборота, и в движение като я натисна сериозно (особено на 2-ра и на 3-та предавка). Не знам на какво да ги отдам саждите. Най-логично ми е да ги отдам на продължително каране на ниски обороти в градски условия (а и аз принципно обичам да карам на ниски обороти) и затлачени сажди в генерацията, които при рязко натискане излизат. За съжаление не мога да кажа, че дименето изчезва 2-3 секунди след като се задържат високите обороти, по-скоро става по-сиво, но като цяло си остава. Сега ще пробвам да я "продухам" на магистралата през уикенда и после ще споделя мнение. На какво според вас трябва да обърна внимание, свързано със саждите? Свързват ли се нещата с показанията на дебитомера и прочие?

_________________
Fiat Croma 2.4 Multijet, 939A3.000 Изображение
Lybra 2.4JTD SW, 839A5.000 Изображение - и тя вече бивша :(
Dedra 1.8i LS, седан, 836A5.000 - вече бивша :(


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: 2.4jtd - размисли около резултати от Unidiag
 Мнение Публикувано на: 29 Окт 2010, 13:01 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42
Мнения: 2870
Местоположение: Благоевград
Кара: Срам ме е да кажа... някакъв немски варел...
Аз вече съм убеден, че всички мизерии идват от дебитомера. При мен също има много противоречиво поведение, което първоначално не можех да си обясня, но после взех да разбирам причините за това и те са доста странни. Дебитомера ми се държи в пряка зависимост от атмосферните услови и пряко с относителната влажност на въздуха (?!!) Прави ми впечатление от известно време насам, съдейки по пушека и режимите в които го вади :mrgreen: При сухо и горещо време пушека е сивкав и не толкова обилен, както при влажно време. При мъгла направо изригва сажди и се стеле по асфалта и някак колата е по-тромава. Когато е хем влажно хем студено проявява склонност към менене на оборотите и звука на двигателя (дори когато е напълно загряла) и след някоя от тези промени почва да пуши синкаво, което при рязко форсиране изчезва. Всички тези симптоми ми напомнят мизериите които ми правеше Хофера. При него сутрин като я запалех менеше оборотите, като в началото дори пушеше бяло и работеше като на 3 цилиндъра на тласъци. После като я настъпех пушеше адски много и постоянно. Та тогава какъв ли не цвят на пушека видях да излиза от ауспиха. Смених го и симптоматиката изчезна. Но сега откак се заесени и зазими, взе пак да се магаросва нищо, че не е Хофер... не е и Бош - някакъв немски но забравих какъв точно, че изхвърлих кутията - препоръчаха ми го от Мастерверк като възможно най-добрия заместител на Бош. Но явно ще трябва да се прежалвам за оригиналния си на Бош :?


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 1 от 3 [ 41 мнения ] Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща




Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Lybra


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов