Автор |
Съобщение |
rossino71
|
Заглавие: проблем с нивото на маслото Публикувано на: 18 Авг 2010, 10:40 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 29 Мар 2009, 21:25 Мнения: 17 Местоположение: Варна 01 Одесос
|
Здравейте колеги.Имам много странен проблем,а в търсачката не открих нищо по въпроса.А именно,от както смених маслото на колата,през няколко дена компютъра ми дава предупреждение,че нивото на маслото ми е ниско.2-3 пъти бях паркирал колата под наклон и помислих,че е от това,вчера и днес вече колата си е на равно и пак като дам на контакт ми дава същото.За сега обаче се доверявам на щеката и не доливам масло,понеже тя ми показва ,че нивото е добро.Ще съм благодарен,ако някой е имал същия проблем,да сподели.Дали е някаква грешка натрупана в компа или има основане за притеснение.Все пак си е стряскащо,особено,както често пътувам на дълъг път и нямам нерви,всеки ден преди да тръгна,като комшията с москвича да вадя щеката.
_________________ ИЗНЕВЕРЯВАМ НА ЖЕНА СИ САМО С ИТАЛИЯНКИ: АЛФА 155 1,7 TS(бивша),АЛФА 166 2,4 JTD(бивша), ЛИБРА 2,4 JTD(настояща)
|
|
|
|
|
www_
|
Заглавие: Re: проблем с нивото на маслото Публикувано на: 18 Авг 2010, 11:07 |
|
Регистриран на: 01 Дек 2004, 19:25 Мнения: 2036 Местоположение: София
Кара: Lancha Dedra 1.8VVT 136k.c 97г - ( бившата) Lancia Lybra 2.4JTD 150k.c Intensa ( 2003)-вярната Lancia Delta III twin turbo 190к.с (2009) - палавата
|
ако мога да допълня въпроса на колегата . Може ли някъде по софта на колата да се нулират сервизните интервали, както при немски марките?
_________________ Lancha Dedra 1.8VVT 136k.c 97г - ( бившата) Lancia Lybra 2.4JTD 150k.c Intensa ( 2003)- вярнатa Lancia Delta III twin turbo 190к.с (2009) - палавата
|
|
|
|
|
rossino71
|
Заглавие: Re: проблем с нивото на маслото Публикувано на: 18 Авг 2010, 11:26 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 29 Мар 2009, 21:25 Мнения: 17 Местоположение: Варна 01 Одесос
|
www_ написа: ако мога да допълня въпроса на колегата . Може ли някъде по софта на колата да се нулират сервизните интервали, както при немски марките? не знам,дали ще съм ти полезен,но скоро бях на елкон,майстора каза ,че така,както е закачен може да оправлява всичко по колата,да прави всякакви настройки,да изключва и включва всичко,аирбеци,стъкла,заключване и т.н.,дори да сменя и актуализира софтуера.
_________________ ИЗНЕВЕРЯВАМ НА ЖЕНА СИ САМО С ИТАЛИЯНКИ: АЛФА 155 1,7 TS(бивша),АЛФА 166 2,4 JTD(бивша), ЛИБРА 2,4 JTD(настояща)
|
|
|
|
|
INTEGRALE
|
Заглавие: Re: проблем с нивото на маслото Публикувано на: 18 Авг 2010, 11:33 |
|
Регистриран на: 29 Сеп 2004, 21:59 Мнения: 633 Местоположение: Пловдив
|
И при мен понякога се появяват тези гадни съобщения за нивото на маслото, а на щеката всико си е ОК. Много дразни. Когато съм към края на живота на маслото се появява съобщението доста често. Но днес пак ми се появи, а маслото ми е на 1 000 км
_________________ FORD FOCUS ST 2.0 EcoBoost 250 hp, 13' LANCIA DELTA III 1.9 Twin Turbo Multijet 190+ hp. 844A1000 EXECUTIVE 10` ex. LANCIA LYBRA 2.4 jtd 140+ hp. 839A6000 EXECUTIVE 02` ex. LANCIA LYBRA 2.4 jtd 150+ hp. 841C.000 EXECUTIVE 03` ex. ALFA ROMEO 156 1.6TS 16V, AR67601, ГИ 97` ex. LANCIA DEDRA 1.6 835A1000 90`
|
|
|
|
|
dolls
|
Заглавие: Re: проблем с нивото на маслото Публикувано на: 18 Авг 2010, 11:48 |
|
Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39 Мнения: 945 Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
|
|
|
|
|
www_
|
Заглавие: Re: проблем с нивото на маслото Публикувано на: 18 Авг 2010, 11:57 |
|
Регистриран на: 01 Дек 2004, 19:25 Мнения: 2036 Местоположение: София
Кара: Lancha Dedra 1.8VVT 136k.c 97г - ( бившата) Lancia Lybra 2.4JTD 150k.c Intensa ( 2003)-вярната Lancia Delta III twin turbo 190к.с (2009) - палавата
|
нека говорим конкретко. как се казва софт с който се оправят сервизните интервали? Кое е менюто което се отнася за нивото на маслото? Ако искате да сте полезни , отговаряхте конкретно. Във FiatEcu Scan не съм виждал така опция за сервизни интервали. как се казва софта които го прави ?
_________________ Lancha Dedra 1.8VVT 136k.c 97г - ( бившата) Lancia Lybra 2.4JTD 150k.c Intensa ( 2003)- вярнатa Lancia Delta III twin turbo 190к.с (2009) - палавата
|
|
|
|
|
dolls
|
Заглавие: Re: проблем с нивото на маслото Публикувано на: 18 Авг 2010, 15:22 |
|
Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39 Мнения: 945 Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
|
|
|
|
|
Petrov
|
Заглавие: Re: проблем с нивото на маслото Публикувано на: 19 Авг 2010, 00:47 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 05 Авг 2007, 20:27 Мнения: 1055 Местоположение: Варна
Кара: Жигули EVOlution
|
И при мен го прави. Това е електронната щека за маслото. При мен се е случвало няколко пъти, когато колата е налконена на дясно дори е давало червена лампа на ИЦС-а за много ниско ниво на маслото. Аз винаги си гледам нивото по щека, понеже на Темпрата също имах електронна щека (там е само лампа без скала) и там също имах такива проблеми. Според мен е липса на контакт някъде по "мрежата". Някой от вас знаят, че имах проблеми и с лампата на въздушната възглавница и с АСР/ЕСП-то. И в двата случя се оказаха куплонзи с лош контакт.
_________________ Предлагам на всички тук да изчакваме първо експерта - chaveto да се изказва и чак след това всички ние невежи!
|
|
|
|
|
chaveto
|
Заглавие: Re: проблем с нивото на маслото Публикувано на: 19 Авг 2010, 04:34 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 07 Юни 2009, 23:10 Мнения: 1229
|
Изтрито
Последна промяна chaveto на 12 Дек 2011, 22:00, променена общо 1 път
|
|
|
|
|
D. Stanev
|
Заглавие: Re: проблем с нивото на маслото Публикувано на: 23 Авг 2010, 18:34 |
|
Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42 Мнения: 2870 Местоположение: Благоевград
Кара: Срам ме е да кажа... някакъв немски варел...
|
Проблемът е в самия нивомер, който работи на принципа на закона на Бернули - едната му част е потопена в картера (тръбичка), която с времето се позадръства и започва да изкривява закона на Бернули , т.е. нивото в тръбичката на нивомера не е същото като това в картера... и лампата светва. Ако някой хептен го дразни - срещу 130 лева го подменя. Просто датчика става малко по-сензитивен към нивото. От друга страна дизелът си подхарчва по малко масълце - има-няма до 1 литър на смяна е възможно да смъкне.
|
|
|
|
|
Petrov
|
Заглавие: Re: проблем с нивото на маслото Публикувано на: 24 Авг 2010, 09:40 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 05 Авг 2007, 20:27 Мнения: 1055 Местоположение: Варна
Кара: Жигули EVOlution
|
D. Stanev написа: От друга страна дизелът си подхарчва по малко масълце - има-няма до 1 литър на смяна е възможно да смъкне. Тук не съм съгласен с теб!
_________________ Предлагам на всички тук да изчакваме първо експерта - chaveto да се изказва и чак след това всички ние невежи!
|
|
|
|
|
rossino71
|
Заглавие: Re: проблем с нивото на маслото Публикувано на: 24 Авг 2010, 12:21 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 29 Мар 2009, 21:25 Мнения: 17 Местоположение: Варна 01 Одесос
|
окончателно спирам да вярвам на електрониките,ектронни пробки........,простотии,ами ако е някоя мацка дето не разбира от щеки,масла и т.н.,значи гаси и пътна помощ...... .като сме подхванали темата,накой знае ли,точно колко масло побира 2,4 jtd.На мен все ми сипват на око около 5 литра,за 18 000 км,долях към 500-600 ml масло,така и не разбрах гори ли го или просто не е било достатъчно още в началото.
_________________ ИЗНЕВЕРЯВАМ НА ЖЕНА СИ САМО С ИТАЛИЯНКИ: АЛФА 155 1,7 TS(бивша),АЛФА 166 2,4 JTD(бивша), ЛИБРА 2,4 JTD(настояща)
|
|
|
|
|
chaveto
|
Заглавие: Re: проблем с нивото на маслото Публикувано на: 24 Авг 2010, 17:53 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 07 Юни 2009, 23:10 Мнения: 1229
|
Изтрито
Последна промяна chaveto на 12 Дек 2011, 22:00, променена общо 1 път
|
|
|
|
|
rossino71
|
Заглавие: Re: проблем с нивото на маслото Публикувано на: 24 Авг 2010, 18:30 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 29 Мар 2009, 21:25 Мнения: 17 Местоположение: Варна 01 Одесос
|
chaveto написа: До колкото знам първо показва индикация с чертички колко е нивото. Когато падне на МИН излиза червена индикация на която показва, че трябва да се долее масло. До колкото знам 2.4 го дават 5.5л да събере. Аз винаги сипвам 6л и на пръчката си е на МАКС. Този път сипах пълна синтетика и засега не го е барнала, вече гоня 4к. Да чукана на дърво, че като я похваля и все се сърди ако си прав за 5,5 литра,може и компа затова при най малкия наклон на колата да ми показва "ниско ниво",със сигурност имам точно 5 литра наляти. на щеката е малко под макс.знаеш ли ,дали мога да долея масло 5w40(имам старо останало),сега съм с 10w40.там където го сменяха ми казаха,че може,но пък всички приятели ми казват да не рискувам за 20 лева..........
_________________ ИЗНЕВЕРЯВАМ НА ЖЕНА СИ САМО С ИТАЛИЯНКИ: АЛФА 155 1,7 TS(бивша),АЛФА 166 2,4 JTD(бивша), ЛИБРА 2,4 JTD(настояща)
|
|
|
|
|
sivia
|
Заглавие: Re: проблем с нивото на маслото Публикувано на: 09 Сеп 2010, 00:03 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 20 Фев 2008, 16:47 Мнения: 497 Местоположение: Лисабон
|
Това с нивото на маслото е някакъв всеобщ проблем. Аз го имах с дедъра редовно лъжеше, че няма масло и като загася и запаля се оправяше и така всеки път. Сега лагуната ми мери нивото и доста добре се справя точно показва и не лъже, но това не и пречи да го гори ма.ка и. Аз обаче да взема да попитам как аджеба мери тоз датчик нивото по закона на Бернули, че нещо не си го представям.
|
|
|
|
|
D. Stanev
|
Заглавие: Re: проблем с нивото на маслото Публикувано на: 09 Сеп 2010, 18:51 |
|
Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42 Мнения: 2870 Местоположение: Благоевград
Кара: Срам ме е да кажа... някакъв немски варел...
|
sivia написа: Това с нивото на маслото е някакъв всеобщ проблем. Аз го имах с дедъра редовно лъжеше, че няма масло и като загася и запаля се оправяше и така всеки път. Сега лагуната ми мери нивото и доста добре се справя точно показва и не лъже, но това не и пречи да го гори ма.ка и. Аз обаче да взема да попитам как аджеба мери тоз датчик нивото по закона на Бернули, че нещо не си го представям. Принципът е прост - нивото на кой да е флуид в скачен съд с еднакъв диаметър е едно и също при еднакво налягане. Тази проста техника се ползва много успешно от строители когато искат да фиксират някакво ниво - това става с маркуче пълно с вода - когато водата на точка "Х" е на необходимото ниво, то в произволна друга точка "У" нивото на флуида в маркуча е същото... дали го обясних правилно (?!)
|
|
|
|
|
sivia
|
Заглавие: Re: проблем с нивото на маслото Публикувано на: 09 Сеп 2010, 22:46 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 20 Фев 2008, 16:47 Мнения: 497 Местоположение: Лисабон
|
С това съм ок и става дума за принципа на скачените съдове с едно уточнение,че не е задължително двата съда да са с еднакъв диаметър, защото ако спазим това тръбичката на датчика трябва да е със сечението на картера. Въпросът е, че този принцип сам по себеси не бе могъл да измери нищо. Вероятно ако има нещо такова част от маслото отива в някаква допълнителна тръба където с поплавък или по друг начин се отчита нивото. Всичко това обаче пък няма нищо общо със закона на Бренули, който разглежда течението на флуид през тръба с различно сечение и описва съвсем други неща. За това казвам, че не си го представям какво общо би имал при покой на маслото когато се отчита нивото. Пиша това без да се заяждам в никакъв случай колега, просто обичам нещата да се изясняват и по този начин човек може да научи нещо .
|
|
|
|
|
D. Stanev
|
Заглавие: Re: проблем с нивото на маслото Публикувано на: 10 Сеп 2010, 09:10 |
|
Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42 Мнения: 2870 Местоположение: Благоевград
Кара: Срам ме е да кажа... някакъв немски варел...
|
Самият сензор се намира в тръбичка, която пък влиза в картера та затова става въпрос. Сензорът е обикновен хидростатичен... (нещо като пръчка с дупчици )
|
|
|
|
|
max2daybg
|
Заглавие: Re: проблем с нивото на маслото Публикувано на: 10 Сеп 2010, 15:26 |
|
Регистриран на: 25 Апр 2008, 23:57 Мнения: 406 Местоположение: Sachsen, Deutschland
Кара: Lancia Lybra 1.9 jtd
|
Говорим за хидростатика, не за хидродинамика (ако скоростта в уравнението на Бернули = 0), демек хидростатичното и статичното налягане = constСори за спама ама не се сдържах
_________________ Lybra 1.9 jtd и тя много гори! Карам на Stanev Либрата - 1.9 jtd - много гори ... (открадната) Lancia Dedra 1,8 V.V.T SW. Натокано комби на газ - много върви... EX VW Lupo на жената колата замина за една либра ЕХ Fiat Uno 1.4 с клима[/color]
|
|
|
|
|
sivia
|
Заглавие: Re: проблем с нивото на маслото Публикувано на: 10 Сеп 2010, 19:56 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 20 Фев 2008, 16:47 Мнения: 497 Местоположение: Лисабон
|
Добре, съгласих се. Ако се измери налягането на стълба масло в покой извади се атмосферното налягане и приемем плътноста му за за някаква усреднена стойност с извество приближение може да се сметне по формулата за хидростатичното налягане. Друг е въпроса дали наистина така се мери.
|
|
|
|
|
|