Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Lybra




Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Размяна на огледала и Босе
 Мнение Публикувано на: 08 Апр 2014, 01:56 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 13 Яну 2011, 02:31
Мнения: 469
Местоположение: Пловдив
Кара: Lancia Lybra 1.9 jtd 110 понита.
Такам, ето и всичко което съм установил до момента + питанките.
Тъй като не съм специалист по електроника, моля някой колега да удари едно рамо по въпроса с ел. инсталацията.

Преди да започна, ето снимка на буксите на огледалата - Ляво Дясно
Това са огледала без ел прибиране и на снимките се виждат липсващите пинове.

От документацията на колата изрових инормация за следните връзки:
P60 - ляво огледало
P61 - дясно огледало
D30 - лява врата (кръглата букса)
D31 - дясна врата (кръглата букса)
H35 - някаква междинна връзка която все още издирвам къде се намира hepl
H31 - буксата на джойстика

Едно нещо не ми е ясно - в документацията има различни варианти на връзките, като на някои има следната абривиатура: Цък
Предполагам, че това означава или огледала с ел регулиране или с ел прибиране или давайте идеи .... hepl

Другото което не ми е ясно е, в схемите, когато дават връзките на дадена букса, примерно D31, като гледаме например пинове 6 и 7 в дясно има изредени повече от 1 дестинаций към различни букси - как се тълкува това, че този пин се свързва директно към всички останали или по някакъв друг начин? hepl
Ето примера: Връзки

Ако е това което си мисля, вариантите за схемата се оказаха 2 и то доста сходни.
Ако не, моля да ме извините и ако може да ми кажете къде греша.

Преди да започна да обяснявам, ето една драсканица на връзките между буксите: Схема
Сними на драсканицата: Слайд 1 Слайд 2 Слайд 3

На слайд 1 и 2 са изобразени схемите, без въпросната абривиатура.
На слайд 3 е изобразена схемата, където абривиатура е указана в ръководството.

Разликите основно са във връзките между пин 5 на H31 и наличието на схеми на буксите D30 и D31 с липсващи пинове 6 и 7, като странното е че нямаше вариант на H31 без връзки към липсващите пинове.

Също така, проследих пин 1 на D30/D31 - отива към някой бушон - предполагам това трябва да е + / фаза / или там както се нарича / източник на напрежение.
Масата още ми се губи, а пин 12 е вързан към безброй много неща и се отказах да го следя днеска.

До тук само теория ...
На практика, огледалата работят по следния начин, тестван с акумулатор и 2 кабела img181
При свързване на + и - към съответните пинове на огледалото - то или се прибира или се отваря, взависимост от посоката на напрежението.
Като го тествах обаче, не обърнах внимание, конкретно за самите посоки, но утре ако ми остане време ще го проверя.

Отново на теория, въпреки че още не мога да си го обясня как, джойстика би трябвало просто да обръжа посоката на напрежението на огледалата, взависимост от това дали е на позиция "6 часа" или не.

Също ако има някой който да знае абривиатурите на цветовете, нека да ги драсне, че като почна да разглабям поне да знам кабелите :)

ПС.
За малко да забравя - още нямам идея модула на централното каква роля играе в цялостнта схема на огледата, но се надявам да не играе роля за прибирането, че май май няма да мога да го сменя, понеже няма да е същия ....
Ако не дай си боже това се случи - ще си измайсторя едно копче някаде на удобно място, кеф ти автопилот самоделка, кеф ти ел огледала самоделка ...

Edit: Добавих снимки на схемата, че тая презентация не излиза като хората.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Размяна на огледала и Босе
 Мнение Публикувано на: 08 Апр 2014, 02:08 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 13 Яну 2011, 02:31
Мнения: 469
Местоположение: Пловдив
Кара: Lancia Lybra 1.9 jtd 110 понита.
Отделно да попитам, ел прибиращите се огледала, могат ли да се прибират и на ръка?


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Размяна на огледала и Босе
 Мнение Публикувано на: 08 Апр 2014, 11:25 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 13 Яну 2011, 02:31
Мнения: 469
Местоположение: Пловдив
Кара: Lancia Lybra 1.9 jtd 110 понита.
Открих коя е букса H35 - това е буксата за копчето за отваряне на багажника ...
Какво общо имат с джойстика, освен май да споделят кабеляци, още нямам идея.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Размяна на огледала и Босе
 Мнение Публикувано на: 08 Апр 2014, 11:37 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 28 Сеп 2011, 10:43
Мнения: 1538
Местоположение: Ихтиман/София
Кара: Lancia Lybra 1.9 JTD SW 105 hp
А мен ме интересува може ли да се направи огледалата да се прибират при заключване?

_________________
Lancia Lybra 1.9 JTD SW LX - италианската S класа

Изображение

VW Golf VII 1.6TDI 110HP Lounge
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Размяна на огледала и Босе
 Мнение Публикувано на: 08 Апр 2014, 11:42 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 13 Яну 2011, 02:31
Мнения: 469
Местоположение: Пловдив
Кара: Lancia Lybra 1.9 jtd 110 понита.
Цитат:
На практика, огледалата работят по следния начин, тестван с акумулатор и 2 кабела img181
При свързване на + и - към съответните пинове на огледалото - то или се прибира или се отваря, взависимост от посоката на напрежението.


Напълно е възможно, трябва само да се измисли схема за връзване към централното.
Само не знам, когато огледалото стигне до крайно отворено или затворено положение, какво го кара да спре - самото моторче или по електронен път се затваря веригата?

Довечера, ще седна да си поиграя малко с едното огледало, тамън да разбера посоката на напрежението и да разбера как се спира.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Размяна на огледала и Босе
 Мнение Публикувано на: 08 Апр 2014, 12:03 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04
Мнения: 521
Местоположение: Оряхово
MtMCooLBG написа:
Цитат:
На практика, огледалата работят по следния начин, тестван с акумулатор и 2 кабела img181
При свързване на + и - към съответните пинове на огледалото - то или се прибира или се отваря, взависимост от посоката на напрежението.


Напълно е възможно, трябва само да се измисли схема за връзване към централното.
Само не знам, когато огледалото стигне до крайно отворено или затворено положение, какво го кара да спре - самото моторче или по електронен път се затваря веригата?

Довечера, ще седна да си поиграя малко с едното огледало, тамън да разбера посоката на напрежението и да разбера как се спира.

Спирането в крайните положение се определя от електроника в самото огледало.
Има схемка която следи тока и когато той нарастне над определена стойност(когато мотора спре в крайно положение) спира напрежението към мотора.
Това го пиша по спомен, тъй като миналата година едното ми огледало остана прибрано и се наложи разглобяване. Проблема беше че трябваше да се смаже за да върви по леко. На моторчето му беше зор да го движи и електрониката го изключваше по ток.
В този ред на мисли си мисля че не би било голям проблем да се върже към алармата. С малко доработки разбира се.

_________________
Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Размяна на огледала и Босе
 Мнение Публикувано на: 08 Апр 2014, 12:24 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 13 Яну 2011, 02:31
Мнения: 469
Местоположение: Пловдив
Кара: Lancia Lybra 1.9 jtd 110 понита.
Такам, тествах лявото огледало, че нямах по-дълъг кабел за дясното, но по пътя на логиката + информация от схемите може да се разбере и за дясното.

Както е казал колегата от горния пост, огледалата сами се спират, което е много добра новина.

А ето и посоките:

Ляво огледало (от страната на шофьора):
пин 1 (+) : пин 2 (-) - огледалото се отваря
пин 1 (-) : пин 2 (+) - огледалото се затваря

Дясно огледало (от пасажерската страна):
пин 3 (+) : пин 4 (-) - огледалото се отваря
пин 3 (-) : пин 4 (+) - огледалото се затваря


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Размяна на огледала и Босе
 Мнение Публикувано на: 08 Апр 2014, 15:38 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 13 Яну 2011, 02:31
Мнения: 469
Местоположение: Пловдив
Кара: Lancia Lybra 1.9 jtd 110 понита.
Ето снимки на H35: Отпред Отзад

Липсващите пинове са 2 и 3 + техните кабели.
Още нямам идея защо и как окабеляването минава точно през тази букса. Ще трябва да поразглобя още малко за да разбера.

Относно Н31, ще видя довечета дали ще мога да я разглобя за да видя как са свързани кабелите, но на теория там би трябвало да липсват пинове 1 и 5.

Някакви идеи, как мога да добавя липсващите пинове, по интелигентен начин, на буксите?


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Размяна на огледала и Босе
 Мнение Публикувано на: 08 Апр 2014, 16:39 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 13 Яну 2011, 02:31
Мнения: 469
Местоположение: Пловдив
Кара: Lancia Lybra 1.9 jtd 110 понита.
Намерих схемите на инсталацията:
Схема - обикновенни огледала
Схема - огледала с ел. прибиране
Разлика между горените две

На разликата, се вижда, че реално връзките между D30/31, H31 и H35 са наистина едновременни и директни. Мисля, че ще мога да ги тествам като опъна няколко кабела набързо.
Също така, се оказва, че има една допълнителна връзка между 3-ти пин на H31 и кабела на пин 1 на Н35. Имам надеждата, че тази връзка може вече да съществува.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Размяна на огледала и Босе
 Мнение Публикувано на: 08 Апр 2014, 20:50 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 13 Фев 2010, 15:52
Мнения: 646
Местоположение: Ямбол - Пловдив
MtMCooLBG написа:
Отделно да попитам, ел прибиращите се огледала, могат ли да се прибират и на ръка?

Да, могат. Могат и да се обърнат докрай напред.

_________________
Алфа 75 1.8 EX - 12 години дрифт ми стигат!
Либра 1.8 - вече на жената
Изображение
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Размяна на огледала и Босе
 Мнение Публикувано на: 08 Апр 2014, 22:01 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 13 Яну 2011, 02:31
Мнения: 469
Местоположение: Пловдив
Кара: Lancia Lybra 1.9 jtd 110 понита.
Благодаря за информацията, ще знам че няма да проблем, че до сега се притеснявах да не би да се счупят моторчетата от напъване на ръка.

Като цяло, вече ми се изясни какво трябва да направя и кое и как трябва да свържа, но ще се заема с процедурата чак през уикенда, че ще падне голямо разглабяне.
Иначе през седмицата ще се пробвам да тествам с хвърчащи кабели.

Все още нямам идея как мога да си добавя липсващите пинове, без да чупя, режа и побългарявам.
Моля ако някой знае как се наричат тези елементи и с какви характеристики се определят, поне да ми даде насоки какво да търся по магазините.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Размяна на огледала и Босе
 Мнение Публикувано на: 09 Апр 2014, 08:43 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04
Мнения: 521
Местоположение: Оряхово
Аз си мисля че от друга букса можеш да вземеш пинчета и да си ги добавиш към твоята.

_________________
Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Размяна на огледала и Босе
 Мнение Публикувано на: 13 Апр 2014, 21:16 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 13 Яну 2011, 02:31
Мнения: 469
Местоположение: Пловдив
Кара: Lancia Lybra 1.9 jtd 110 понита.
Време е да се похваля - вече имам ел прибиращи се огледала.
Цялата процедура трае 1 ден, при положение, че преди съм разглабял вратите и пластмасите в купето и знаех как става.

Тези дни ще спретна едно ръководство.
За момента можете да разгледате снимките от днеска в албума на колата ми: https://www.icloud.com/photostream/#A15qXGF1GHI56l


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Размяна на огледала и Босе
 Мнение Публикувано на: 18 Апр 2014, 22:49 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 13 Яну 2011, 02:31
Мнения: 469
Местоположение: Пловдив
Кара: Lancia Lybra 1.9 jtd 110 понита.
Ето и ръководството + снимки: http://dox.bg/files/dw?a=c4252bfe02
Нека някой с права да свали файловете и да ги качи във форума при останалите ръководства.

Приемам коментари и критики.
Ако мислите, че нещо липсва или е неясно - мога да коригирам ръководството.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Размяна на огледала и Босе
 Мнение Публикувано на: 28 Апр 2014, 00:43 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 13 Яну 2011, 02:31
Мнения: 469
Местоположение: Пловдив
Кара: Lancia Lybra 1.9 jtd 110 понита.
Нова цел - връзване на огледалата към централното с цел да се прибират и отварят при отключване и заключване.
Като бонус - монтиране на троен превключвател със следните действия:
1. Ръчно управление на огледалата, с джойстика.
2. Полу-автоматично управление чрез централното, при заключване и отключване.
3. Автоматично управление чрез термо датчик, като при ниски температури управлението е чрез джойстика, а при високи - чрез централното + автоматично отваряне и прибиране на огледалата, съответно при високи и ниски температури, с цел предотвратяване на евентуално замръзване на огледалата в затворена позиция.

За момента имам реализирано ръчно управление.
Следващата стъпка е да реализирам, отделно, управлението чрез централното.
За автоматичното - ще го мисля накрая - за сега е само проекто идея - може да не се осъществи.

Мъча се аз днеска с мултицета - ама не ми се получава ...
За целта имам нужда от информация за това, как работят машинките на централното + информация за всичко останало за което можете да се сетите свързано с централното.

Директен отговор на поне един от следните въпроси, би било достатчъно за да продължа:
Или как мога да определя, дали колата в момента е заключена или отключена?
Или как мога да определя, че в даден момен, при натискане на копчето, се заключва или отключва?

На този етап, съм само на предположения, като моля който има каквато и да е идея - нека да я сподели. Коментари, потвърждение и корекции по предположенията ми са основното което се надявам да получа като информация.

Прикачвам схемата на централното за референция, като елементите от които се интересуваме са:
1. N50/N51 - машинките на лява и дясна предна врата.
2. M40 - модула на централното, в краката на пасажера.
3. M35 - централата която прима сигналите от дистанционното, намираща се в плафона с лампите на тавана.

Та предполагам, че:
1. машинкте работят чрез импулси на пинове 1 и 2.
2. машинките имат ключ, на пинове 3 и 4, чрез който M40(пинове 15 и 16) и М35(пинове 5 и 6) разбират дали вратите са отключени или заключени, който се задейства някак си чрез импулси.
3. M40 взима постоянно напрежение на пин 8.
4. М40 взима напрежение при контакт на пин 7.
5. М35 взима постоянно напрежение на пин 3.
6. М35 взима напражение при контакт на пин 7.
7. механизма на отключване/зключване се определя или чрез обръщане на поляритета на на напрежението на пинове 1 и 2 на машинките или чрез затваряне/отваряне на ключа на пинове на 3 и 4.

Ето една опростена схема (gif-че), на базата на която може да се разсъждава:
Изображение


Прикачени файлове:
Коментар на файл: Схема на централното
shema_centralno.png
shema_centralno.png [ 133.18 KiB | Прегледано 10183 пъти ]
Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Размяна на огледала и Босе
 Мнение Публикувано на: 28 Апр 2014, 08:30 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 16 Юли 2008, 11:56
Мнения: 2632
Местоположение: Стара Загора
Кара: ше хубава Lybra Berlina 1.8 LX bifuel :)
Идейно, но по-добре си сложи един бутон, с който да включваш и изключваш прибирането с централното.
Защото рядко, но се случва да са замръзнали, а датчика за темп. да го грее слънце.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Размяна на огледала и Босе
 Мнение Публикувано на: 28 Апр 2014, 09:01 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 13 Яну 2011, 02:31
Мнения: 469
Местоположение: Пловдив
Кара: Lancia Lybra 1.9 jtd 110 понита.
За сега точно това е идеята - да се превключва между централно и ръчно управление.
Това с температурата, ако бъде реализирано, ще бъде модификация на управлението чрез централното.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Размяна на огледала и Босе
 Мнение Публикувано на: 28 Апр 2014, 21:55 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 13 Яну 2011, 02:31
Мнения: 469
Местоположение: Пловдив
Кара: Lancia Lybra 1.9 jtd 110 понита.
Такаам, пак сам ще си отговарям на въпросите ...

След още малко "рисърч" из нета изнамерих следната информация:
1. Машинките на вратите биват 2 вида - управляващи и изпълняващи.
2. В нашите коли имаме 2 управляващи, на предните врати, и 2 изпълняващи - на задните врати.
3. Разликата е, че управляващите имат ключ в себе си чрез който модула на централното определя дали вратите са заключени или не. Затова ако заключите задната врата - централното не се задейства.
4. Отключването и заключването става чрез подаване на напрежение към машинките и в различна посока - както е при огледалата.
5. Това дали вратата е отключена или не, се определя от импулсно напрежение подавано от модула на централното към ключа в машинките.

След като се научих как да използвам мултицет img176, в частност волтметър, и благодарение на отрязаните букси които имах от преди, се закачих на лявата врата и започнах да разучавам. Засъжаление беше доста късно и нямаше кой да ми удари едно рамо, но пак понаучих някой неща.

Ето какво открих на D30:
1. Според схемата пин 11 и 12 отиват към моторчето, пин 9 и 10 към ключа който взависимост от състоянието на врата е свързан към пин 2 (маса).
2. Когато врата е отключена, ключа е в позиция която свързва пин 9 с пин 2 и напрежението между тях е 0.05V. При заключено няма напрежение.
3. Когато врата е заключена, ключа е в позиция която свързва пин 10 с пин 2 и напрежението между тях е 1.6V. При отключено няма напрежение.
4. По време на заключване, по пин 9 протича 4.5V напрежение - при отключване не.
5. По време на отключване, по пин 10 протича 4.5V напрежение - при заключване не.
6. По време на заключване протичат ~10V напрежение от пин 12(+) към пин 11(-).
7. По време на отключване протичат ~10V напрежение от пин 11(+) към пин 12(-).
8. Когато вратата се отключи или заключи, напрежението към машинката се прекъсва, предполагам от самия модул.
9. Ако модула няма връзка към машинката през пинове 9 и/или 10 - машинката бива игнорирана.

От друга страна се сетих, че ще трябва да се добави верига, която автоматично да предотвратява управлението на огледалата по време на контакт - не искате както си карате, като си заключите вратите да ви се приберат огледалата .... :mrgreen:

Тъй като гледам, няма да стане да се вържем към моторчетата на машинките директно, въпреки че така ми се искаше.
От друга стрна, ако използваме стандартния източник на напрежение на огледалата + импулсите от пинове 9 и 10 + някакъв елемент или комбинация от елементи които да обръщат посоката на напрежението (подобно на джойстика), но на базата на импулсите от пинове 9 и 10 - целта може да бъде постигната.

Ел. специалистите - не се блъскайте - всеки може да изкаже мнението си. :1poke000:

Напомням, че за сега търсим решение как да подменим стандартното управление на огледалата чрез това на централното - екстрите после.


Прикачени файлове:
Коментар на файл: Букса D30/D31 - мъжка - женска - преходник.
IMG_2057.JPG
IMG_2057.JPG [ 239.98 KiB | Прегледано 10156 пъти ]
Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Размяна на огледала и Босе
 Мнение Публикувано на: 28 Апр 2014, 22:34 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 13 Яну 2011, 02:31
Мнения: 469
Местоположение: Пловдив
Кара: Lancia Lybra 1.9 jtd 110 понита.
MtMCooLBG написа:
От друга стрна, ако използваме стандартния източник на напрежение на огледалата + импулсите от пинове 9 и 10 + някакъв елемент или комбинация от елементи които да обръщат посоката на напрежението (подобно на джойстика), но на базата на импулсите от пинове 9 и 10 - целта може да бъде постигната.


Извинявам се, няма как да използваме стандартния източник на напрежение на огледалата, тъй като той е активен само при контакт.

Ще трябва да се използва алтернативен.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Размяна на огледала и Босе
 Мнение Публикувано на: 02 Май 2014, 00:26 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 13 Яну 2011, 02:31
Мнения: 469
Местоположение: Пловдив
Кара: Lancia Lybra 1.9 jtd 110 понита.
Проекта е измислен и задействан.

След много мислене, реших че най добрия вариант, който съчетава едновременно леснота за изпълнение и полезност, е:
1. Огледалата ще се прибират само и единствено при заключване.
2. Огледалата ще се отварят само и единствено при даване на контакт с ключа.
3. Когато колата е на контакт, огледалата няма да могат да се прибират с цел да не се прибират в движение.
4. Въпреки всичко това, някъде из купето ще се монтира ключе, което да превключва от ръчно към централно управление - още не съм измислил къде да бъде това ключе, въпреки че плафона ме блазни, но всеки може да си реши за себе си.

С това поведение, мисля че обхващаме желаните екстри и избягваме доста от неприятните ефекти.
Ако имах комфорт на колата, щях да ги вържа към него за прибирането, а отварянето бих оставил по същия начин.
Прикачвам и схемичка на инсталацията, както и снимка на релето. Аз ползвах 3 релета с по 1 контакт, че с това разполагах.
Другия много важен елемент - реле за време - http://vikiwat.com/product/19205/rele-z ... m-smd.html
Останалото са стандартните кабеляци, кабелни обувки, поялник ... бла бла бла ...
Повече снимки от днес и за вбъдеще: https://www.icloud.com/photostream/#A15 ... F6E19F57D3\
Взех си и едно електро-моторче, че да тествам първо с него, че ми се свидят огледалата ако нещо изгори.

За днес толкова, утре ще човъркам повече по колата, че трябва да се мисли от къде ще прекарвам кабели тоя път.
На практика това подобрение, се води версия 2, за версия 3 проекто плана е да се използва микро-контролер. Ако има разбирачи от хардуер - моля да ми пишат да се уговорим за напред.
Също би ми било полезно, въпреки че утре и това ще търся, ако някой знае места по колата, където има постоянен източник на напрежение при загасена кола.

П.С. Релетата които съм използвал са тези: http://vikiwat.com/elektromagnitno-univ ... qc-3f.html


Прикачени файлове:
Коментар на файл: Реле - огледала - централно
rele.jpg
rele.jpg [ 842.71 KiB | Прегледано 10130 пъти ]
Коментар на файл: Схема - огледала - централно
Shema_obqsneniq_small.jpeg
Shema_obqsneniq_small.jpeg [ 859.83 KiB | Прегледано 10130 пъти ]
Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 2 от 3 [ 57 мнения ] Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща




Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Lybra


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов