Автор |
Съобщение |
dolls
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 27 Апр 2012, 22:31 |
|
Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39 Мнения: 945 Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
|
И моето беше така шпилката го управи! сега работи перфектно!Само да кажа че като изключиш контакта моторчито задължително затваря клапата.Същото става и като спреш парното или климатроника, клапата се затваря.
_________________ http://trolza.snimka.bg/automobiles/lybra.530858www.avtostil.infoДа караш разумно, това не значи бавно! Не е необходимо да пречиш на пътя и да създаваш изнервени шофьори!
|
|
|
|
|
msex10mini
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 27 Апр 2012, 22:41 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 03 Окт 2011, 09:39 Мнения: 292
Кара: Lancia
|
Точно това се опитвам да кажа, че при спиране на климатроника се затваря клапата ама да разбере управлението, че е затворена трябва да отчете повишен ток ако не отчете продължава да опитва да затваря. Същото е и при подаване на контакт при изключен климатроник подава се напрежение на моторчето и ако е затворена отчита повишен ток и готово, ама при мен завърта не отчита повишаване на тока и продължава да пробва да затваря. Утре ще мъча клапата.
|
|
|
|
|
msex10mini
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 03 Май 2012, 22:32 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 03 Окт 2011, 09:39 Мнения: 292
Кара: Lancia
|
И така оказа се разбито легло на клапата там където влиза моторчето, просто се е сцепило и като затвори/ отвори клапата, моторчето продължава да върти и после пак и пак. Та сега сложих един железен пръстен на клапата и мисля че няма да има проблеми. Като я поставям ще снимам да покажа.
|
|
|
|
|
pr_00f
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 04 Май 2012, 10:50 |
|
Регистриран на: 23 Ное 2005, 10:54 Мнения: 1795 Местоположение: София 06 Подуяне
Кара: Lancia Lybra 2.4 jtd
|
Я да се възползвам от темата с поредната "болежка" Миналата седмица скачах по едни дупки и след няколко часа пускам климатика и бам греда.... Всичко си работи ламби и екрани ама не духа. Теглх му една нашенска и отворих прозореца. Задудих се какво ще е -бушон, хлабава връзка или изгорял вентилатор. След 20-30 мин го цъкнах от любопитство и си заработи съвсем нормално. Което потвърди подозренията ми за халбав връзка. После се случи още веднъж но аз светкавично минах през дупка ( поне дупки дал Господ) и се оправи. Та се чудя от къде да го подкарам Ама така като гледам ще е от захранващата букса на вентилатора.
_________________ Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001 - Lybra - Alfa 147
|
|
|
|
|
msex10mini
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 04 Май 2012, 20:25 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 03 Окт 2011, 09:39 Мнения: 292
Кара: Lancia
|
Преди: Прикачени файлове: DSC00750.jpg Прикачени файлове: DSC00751.jpg След: Прикачени файлове: DSC00753.jpg Прикачени файлове: DSC00756.jpg Е ще сложа и една шпилка както е показал по назад колегата за да се зацепи по добре към моторчето заоото при свалянето изпочупих чопчетата които държат клапата към моторчето. Надявам се да стане. Зъбните колела на моторчето са в идеално състояние както съм показал по назад и сега очаквам вече те да се износват.
|
|
|
|
|
vako71
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 16 Юли 2012, 21:37 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 22 Окт 2009, 14:03 Мнения: 27 Местоположение: Плевен
|
msex10mini написа: Значи за тока и напрежението съм съгласен просто не съм го обяснил правилно. За датчик отворено/затворено благодаря че ми каза да нетарся. Но сега ще дообясня какво наблюдавах в продължение на 25км. Та както се вижда на снимките моторчето е вързано на кабелите който го управляват и се намира в краката на пасажера, та карах жената да го гледа дали върти или не. Първите 10км карах със спрян климатроник и през определен интервал от време моторчето се въртеше по посока на затваряне на клапата, та моторчето за рециркулация на въздуха се върти и при спрян климатроник - тествано и е сигурно. Предполагам че при изправно моторче и при подаване на контакт при спрян климатроник се прави проверка за затворена клапа, ако не е затворена, моторчето я затваря и прави една проверка дали е затворена или при затварянето отчита повишен ток и отчита затворено. А понеже при мен няма спиране няма сигнал за повишен ток. След това пуснах климатроника като оставих клапата на ауто - изгасен индикатор на копчето. Моторчето си се въртеше както иска отваря/затваря, като ми направи впечатление, че затваря и по 2-3 пъти, което ме навежда на мисълта че когато отвори/затвори клапата задължително прави проверка дали е затеорена/отворена. И понеже като е откачено моторчето или не е зацепено към клапата, то прави следното действие: затваря/отваря клапата и чака сигнал за повишен ток но поради липса на такъв след определено време извършва същото действие. Проблема при мен определено е липса на такъв сигнал за повишен ток и то си мисли че не си е свършило работата.
|
|
|
|
|
vako71
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 16 Юли 2012, 21:45 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 22 Окт 2009, 14:03 Мнения: 27 Местоположение: Плевен
|
Към всики колеги с проблемна клапа за рециркулация. Как да извадя клапата .Споделете от къде се измъква гадната клапа .От горния отвор под филтъра или някъде от долу .Мойта също е спукана и моторчето превърта във оста. Живи и здрави.
|
|
|
|
|
vako71
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 16 Юли 2012, 22:44 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 22 Окт 2009, 14:03 Мнения: 27 Местоположение: Плевен
|
msex10mini написа: Е ще сложа и една шпилка както е показал по назад колегата за да се зацепи по добре към моторчето заоото при свалянето изпочупих чопчетата които държат клапата към моторчето. Надявам се да стане. Зъбните колела на моторчето са в идеално състояние както съм показал по назад и сега очаквам вече те да се износват. колега как извади тази клапа.сподели по подробно
|
|
|
|
|
msex10mini
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 17 Юли 2012, 17:37 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 03 Окт 2011, 09:39 Мнения: 292
Кара: Lancia
|
Отгоре през филтъра след като натегна с яка отверка откъм страната на моторчето. Има 3 зъба които я държат в отвора за да не избяга от оста на моторчето. Е при натягането с отверка ги чупиш. И без това след това премахвам засечката на клапата за да набия втулка. И съм поставил шпилка както е показано по азад за да не се измъква клапата от оста на моторчето. Ако не искаш да чупиш зъбите които държат клапата към оста на моторчето трябва да свалиш моторчето и с напипване да освободиш клапата което за мен бе невъзможно.
И е по лесно ако махнеш цялата пласмасова кора пред стъклото под чистачките ама как ще я сложиш после незнам и там се чупят едни щипки абе не много добре.
|
|
|
|
|
dolls
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 17 Юли 2012, 21:20 |
|
Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39 Мнения: 945 Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
|
msex10mini написа: Отгоре през филтъра след като натегна с яка отверка откъм страната на моторчето. Има 3 зъба които я държат в отвора за да не избяга от оста на моторчето. Е при натягането с отверка ги чупиш. И без това след това премахвам засечката на клапата за да набия втулка. И съм поставил шпилка както е показано по азад за да не се измъква клапата от оста на моторчето. Ако не искаш да чупиш зъбите които държат клапата към оста на моторчето трябва да свалиш моторчето и с напипване да освободиш клапата което за мен бе невъзможно.
И е по лесно ако махнеш цялата пластмасова кора пред стъклото под чистачките ама как ще я сложиш после не знам и там се чупят едни щипки абе не много добре. При по внимателно действие ги запазваш и не се налага да правиш нищо друго освен да разтвориш клапата. За това съм направил шпилката. Но на мен ми е абсолютно здраво леглото към моторчето. иначе с втулката е много добро решение!
_________________ http://trolza.snimka.bg/automobiles/lybra.530858www.avtostil.infoДа караш разумно, това не значи бавно! Не е необходимо да пречиш на пътя и да създаваш изнервени шофьори!
|
|
|
|
|
vako71
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 18 Юли 2012, 08:49 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 22 Окт 2009, 14:03 Мнения: 27 Местоположение: Плевен
|
много лошо ми е спукана оста на клапата а на всичкото отгоре счупих по невнимание оста на моторчето та си отворих един куп работа но.....нали сте чували приказката за хора без работа та втулката колега някой стругар лия направи по размера на клапата или си импровизирал със нещо което си имал под ръка
|
|
|
|
|
msex10mini
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 18 Юли 2012, 09:39 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 03 Окт 2011, 09:39 Мнения: 292
Кара: Lancia
|
Ми за втулката просто си намерих тръбичка фи колко ли беше не помня ще си премериш и след като с макетно ножче изрязах ръба на оста на клапата я набих на менгеме внимателно. Ако нямах тази тръбичка щях да отида при майстори на климатици или на газови уредби да ми отрежат от техните медни тръби едно пръстенче да си го направя.
Та така намери си някои дето поставя климатици или газови уредби да ти отреже пръстенче от медна тръба с подходящо фи.
|
|
|
|
|
vako71
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 19 Юли 2012, 08:44 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 22 Окт 2009, 14:03 Мнения: 27 Местоположение: Плевен
|
установих че моторчето прави два оборота и половина а клапата практичиски се завърта около половин оборот около оста си .това ме навежда на мисълта че моторчето се завърта повече от възможноста на клапата и веднага превърта вътре във оста и.кой контролира оборотите на моторчето и защо се завърта със повече обороти от клапата?имам нещо прецакано във контрола на обототитена моторчето .не може то да се завърта на два оборота а клапата само половин.
|
|
|
|
|
msex10mini
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 19 Юли 2012, 09:24 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 03 Окт 2011, 09:39 Мнения: 292
Кара: Lancia
|
По назад в темата е обяснено, че моторчето изключва при повишаване на консумирания ток, т.е. за да се повиши този ток е необходимо нещо да го спре. Именно тука роля играе оста на клапата. Като се затвори/отвори моторчето се затормозява повишава се консумацията на ток и то изключва и така системата знае дали е затворена или отворена клапата в зависимост от посоката на въртене на моторчето. Ако не е фред оста на клапата моторчето прави там някакви обороти и спира да се върти ама не отчита дали е отворена или затворена клапата и след извесно време пак се мъчи да я затвори/отвори. Е те това е.
|
|
|
|
|
msex10mini
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 19 Юли 2012, 09:39 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 03 Окт 2011, 09:39 Мнения: 292
Кара: Lancia
|
milenskior написа: Датчик за положението на клапата няма. Управлението подава напрежение за определено време, което е повече от времето за отваряне или затваряне на клапата и едновременно следи тока. Като спре клапата в крайно положение тока се повишава и управлението спира напрежението. Ако тока не се повиши то след определеното време отново спира напрежението. Това може да го разбереш, като включиш моторчето без да го монтираш и наблюдавай какво прави. Също така можеш да извадиш оста която движи клапата от корпуса на моторчето и да се опиташ да я зацепиш в клапата. Така ще разбереш дали има проблем с профила в който се зацепва. А иначе това което казваш че управлението подава сигнал за да провери дали клапата е отворена или затворена мисля че не е така. Проверката става при подаване на контакт, ако преди това не си изключил климатроника, или ако си оставил бутона за рециркулация на "авто" (без да свети диода) то тогава системата може да си решава или да затвори или да отвори клапата в зависимост от другите условия които си задал. В момента в който изключиш климатроника клапата се затваря и така стои. Ако си беше направил труда да прочетеш последните 2 поста от предишната страница на темата сега нямаше да спамим и да правим темата раздута!!!!!
|
|
|
|
|
pepinho11
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 10 Авг 2012, 11:24 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 21 Юли 2012, 18:38 Мнения: 31 Местоположение: София
Кара: Lancia Lybra 1.9 JTD
|
Аз откровено не можах да разбера що се напъвате да я правите тая клапа. При мен още като купих колата не работеше и си седеше постоянно затворена. По случая зимата почна да ми поти стъклата зверски. махнах филтъра и я отворих ръчно - тя може да си седи както отворена, така и затворена, зависи как я оставиш. Т.е. друсането не и влияе. Така си карам вече седма година. Защото не виждам за какво ви е да имате циркулация само в купето? Зимата поти стъклата, а през лятото смърди от климатика заради конденза. Единствения проблем е, че не можеш да затвориш притока на въздух, ако някой тир те обгазява отвън. Но не мисля че е болка за умиране.
|
|
|
|
|
msex10mini
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 10 Авг 2012, 11:55 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 03 Окт 2011, 09:39 Мнения: 292
Кара: Lancia
|
pepinho11 написа: Единствения проблем е, че не можеш да затвориш притока на въздух, ако някой тир те обгазява отвън. Ами ти си отговорил на въпроса си, защо я правиме. Когато 80% от карането ти е градско и се движиш около автобуси от градския транспорт например, дет не можеш да ги видиш от облаците кито правят и висиш по 5-10мин на светофар изправността на тази клапа е от такова значение , че просто не можеш да си представиш. Гледам, че и ти си от София ама какво ти е карането не знам. Аз минавам 20к км на година, сложи половината градско със скорост 25км/ч средно да речем или 400 часа на година нон стоп в смрадоляка.
|
|
|
|
|
pepinho11
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 10 Авг 2012, 15:09 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 21 Юли 2012, 18:38 Мнения: 31 Местоположение: София
Кара: Lancia Lybra 1.9 JTD
|
msex10mini написа: pepinho11 написа: Единствения проблем е, че не можеш да затвориш притока на въздух, ако някой тир те обгазява отвън. Ами ти си отговорил на въпроса си, защо я правиме. Когато 80% от карането ти е градско и се движиш около автобуси от градския транспорт например, дет не можеш да ги видиш от облаците кито правят и висиш по 5-10мин на светофар изправността на тази клапа е от такова значение , че просто не можеш да си представиш. Гледам, че и ти си от София ама какво ти е карането не знам. Аз минавам 20к км на година, сложи половината градско със скорост 25км/ч средно да речем или 400 часа на година нон стоп в смрадоляка. Вярно, ако карането ти е повече градско има смисъл донякъде. Но през студените месеци, което си е горе-долу половин година, няма как да стане - клапата задължително е отворена. Аз всъщност рядко си карам колата в София, защото имам служебна, така че личната е предимно извънградско. Въпреки всичко обаче мисля, че не е такъв проблем, особено ако филтъра на климата е читав.
|
|
|
|
|
msex10mini
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 10 Авг 2012, 15:28 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 03 Окт 2011, 09:39 Мнения: 292
Кара: Lancia
|
Доколкото знам има нещо което отчита ако те задимяват, и ако клапата е отворена през зимата то това и казва да се затвори. Та освен при обгазяване за друго не я ползвам, а и на всички коли които съм карал единствено при обгазяване съм я затварял, което при градски условия е много полезно.
ПП И другото е че моторчето което я върти постоянно се включва да върти и жужи което ме дразни.
|
|
|
|
|
timo_dimm
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 02 Сеп 2012, 20:06 |
|
Регистриран на: 28 Окт 2009, 22:26 Мнения: 63 Местоположение: Варна 02 Приморски
Кара: Lybra 2,4jtd
|
Някой колега от Варна решил ли е проблема със студеното духане на пасажерското място и с клапата за рециркулация. Клапата не ми е толкова важна, но това, че духа само студено от дясно не се търпи. Разглобих почети цялата кола, но не мога да извадя второто моторче. Трети ден вече само разглобявам после не знам как ще я сглобя, но се надявам да се оправи парното. Та някой ако може да ми помогне ще съм му много благодарен и естествено ще почерпя
_________________ Lancia Lybra 2,4JTD 135HP
|
|
|
|
|
|