Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Lybra




Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 21 Окт 2011, 19:54 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 13 Фев 2010, 15:52
Мнения: 646
Местоположение: Ямбол - Пловдив
Преди два часа набивах на една Мареа 2.0 термостат от Рено и заради темата обърнах внимание на това маркуче. Антифриза започна да си върви здраво чак когато двигателя загря. Утре ми предстои същата процедура и на Либричката, та ще видя как е положението и при мен. Термостатите за рено се оказаха 2 вида на 86 и 89 градуса. Ние взехме на 89 добре ли е?



П.П. Набиването се оказа доста по лесно отколкото предполагах.

_________________
Алфа 75 1.8 EX - 12 години дрифт ми стигат!
Либра 1.8 - вече на жената
Изображение
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 21 Окт 2011, 20:22 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 07 Юни 2009, 23:10
Мнения: 1229
Изтрито


Последна промяна chaveto на 12 Дек 2011, 22:24, променена общо 1 път

Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 21 Окт 2011, 23:13 
Offline
Специалист
Специалист

Регистриран на: 03 Окт 2011, 09:39
Мнения: 292
Кара: Lancia
В евро 07 имаха на 79, 83, 86 и 89 за рено5. имаше голям избор и се чудех между 83 и 86 защото на оригиналният ми термостат пишеше 88. с 1,8vvt съм.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 23 Окт 2011, 13:23 
Offline
Site Admin
Site Admin
Аватар

Регистриран на: 26 Сеп 2004, 20:13
Мнения: 5736
Местоположение: София
Кара: Lybra SW 2.4 JTD Executive
Да запиша за да се знае, защото направихме 2 различни либри 150-ки експеримента за който ни помоли Пруфа. Значи още с паленето на автомобила от тази тръба започва да си тече антифриз доволно, около 1/3 до 1/2 от дебита й, това на празен ход, дори и с отвита капачка на разширителния съд. Пища го за да е ясно че оттам трябва да тече, но понеже за по-бързо с Пруфа говорихме по телефона и съм забравил да го опиша тук.

_________________
Изображение
Lancia Lybra SW Executive, 2.4JTD, 150 hp, 841C000 '03 Изображение
Lancia Kappa Coupe, 2.0t 16v, 205 hp, 838A4000 '97
Lancia Kappa, 2.0, 145 hp, 838A1000 '95
Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 159B9000 '94
Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 835A1000 '91
Изображение
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 25 Окт 2011, 21:34 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 13 Фев 2010, 15:52
Мнения: 646
Местоположение: Ямбол - Пловдив
Да доложа за резултата. С новия термостат от Рено на 89 градуса при преход от 200 км и външна температура 10-11 градуса показанията на таблото доста често се покачваха до около 95-100 гр. и веднага спадаха. С оригиналния (Магнет марели до колко е оригинален незнам) показанието на таблото след загряване бяха като заковани на 90 градуса. Причината за интервенцията беше, че веднъж достигнати 90 гр. след около минута, две с около 80-90 км/ч падаха до 75 гр. и пак се вдигаха до 90. Миналата зима обаче на -14 това се случваше на всяка втора минута и стояхме с якетата в колата.

_________________
Алфа 75 1.8 EX - 12 години дрифт ми стигат!
Либра 1.8 - вече на жената
Изображение
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 03 Ное 2011, 11:51 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст

Регистриран на: 22 Яну 2011, 19:34
Мнения: 123
Колеги, предстои ми и на мен решение на проблема с топлото. Благодаря на всички, които со споделили опита си. Препрочетох цялата тема, но така и не разбрах моторчетата еднакви ли са, тоест взаимозаменяеми ли са и имат ли читав заместител от друг автомобил?


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 03 Ное 2011, 12:41 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 21 Окт 2008, 13:20
Мнения: 438
Местоположение: Плевен
Според мен са еднакви,но само на пръв поглед.Не съм се опитвал да ги разместя.Незнам дали стават от друга кола.

_________________
Fiat Croma 1.9mJET
Lancia DEDRA SW 1.8-16V 131к.с.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 04 Мар 2012, 18:24 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04
Мнения: 521
Местоположение: Оряхово
Колеги днес се мъчих с моята Либра, но общо взето нищо не свърших.
Имам проблем с моторчето за клапата за рециркулация и това за краката и централните духалки.
Клапата за рециркулация стоеше в положение да върти въздуха вътре и когато взех колата на ръка я отворих.
Сега като се постопли времето реших да видя какво е положението.
Свалих жабката и видях мотора, но при промяна на положението от бутона нищо не се случва. Нито се движи нито се чува да бръмчи моторчето. Явно проблема е в самия мотор, но не виждам начин да се свали. Просто няма никакъв достъп до него и винтчетата му. Ако има някакъв пиниз нека някой да сподели.
След като нищо не направих с въпросното моторче си оставих клапата отворена и се преместих към другото.
Обаче и там ударих на камък.
В момента въздуха излиза и към краката и от централните духалки, но при промяна на позициите се чува моторчето да бръмчи, но лостовата система не се движи и съответно нищо не се променя.
Пробвах с една отверка да побутна но нищо не стана. След това с отверката направо напънах на пластмасовия зъбен гребен и като го премествам съответно започва да духа по-силно в краката или в средните духалки като го местя на обратно.
Явно лостовата система работи, а и от бръмченето на мотора ми се струва че и той работи, но някъде нещо или не е зацепено или има изронени зъбни колела в предавката. Металния гребен не се движи дори и с отверката, той към мотора ли е закачен?
Тоя мотор не виждам как да го сваля. Толкова е наврян, че направо си е мисия невъзможна.
Даже не се виждат винтовете му освен единия.
Моля ако може някой да даде подробно описание на процедурата по сваляне и качване ще бъда много благодарен.

_________________
Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 04 Мар 2012, 18:41 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 13 Дек 2008, 23:05
Мнения: 551
Местоположение: София кв. Бенковски
Кара: Lancia Lybra 1,9 jtd 105
Fiat Croma 1,9 mjet
Lancia Delta 3 2,0 mjet
viewtopic.php?f=37&t=29477
Колега ,недей да напъваш много с отверката ,че ще счупиш нещо.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 04 Мар 2012, 18:55 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04
Мнения: 521
Местоположение: Оряхово
k76 написа:
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=37&t=29477
Колега ,недей да напъваш много с отверката ,че ще счупиш нещо.

Тая тема съм я чел, но от нея почти нищо не се разбира особено пък за моторчето на клапа за рециркулация.

_________________
Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 07 Мар 2012, 10:29 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04
Мнения: 521
Местоположение: Оряхово
Колеги никой ли няма да каже нещо по въпроса?

_________________
Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 22 Апр 2012, 17:59 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04
Мнения: 521
Местоположение: Оряхово
Колеги моята неравностойна борба с моторчетата на клапите завърши.
Споделям тук защото може на някой да му е полезно инфото.
Благодарение на колегата чавето, който вече не пише тук успях да сваля моторчето което движи двете клапи за средните духалки и в краката.
Самото сваляне става като се свали барчето между седалките, жабката и кората която е в краката и покрива духалките в краката.
След като се свалят тези неща се вижда едното болтче което се отвива с камъче 5,5 и после почва големия зор.
С ключе от ламаринка (по съвета на чавето направено от ключ на поп нитачка) легнал по гръб на пода леко полеко се развива другото болтче което се вижда.
След това моторчето се вади без да се развива третото, тъй като е на гумено маншонче и процепено уше.
Оказа се че моето моторче не работи въобще, а и някой преди мен се беше правил на майстор и беше счупено лостчето което движи клапите за краката.
Беше сложен един маркуч да държи клапите отворени за да духа постоянно в краката.
Първо оправих моторчето, като за целта ползвах машинка от капа.
На външен вид са еднакви, но като я отворих имаше разлика в последната цифра на моторчето.
Оказа се че червяка е по различен. На капата беше с по-голяма стъпка.
Докато се чудех как да сменя червяците се вгледах в червячното зъбно колеле и ми се стори същото като на Либровата машинка. Като преброих зъбите и мернах диаметъра се оказах прав, така че смених освен моторчето и червячното зъбно колело от каповата машинка и работата стана.
След проба на тезгяха обратно в колата по гръб и наместване на двете лостчета така че да се движат. Не успях от първия път, но като знаеш какво правиш не е толкова трудно.
След това по обратния ред е сглобяването.
Отначало оставих духалките в краката по същия начин подпрени но леко отворени защото нямах друго решение, но днес монтирах самоделно лостче и чакам да стегне поксипола така че утре ще го пробвам дали работи, но според мен ще работи.
Другото моторче на клапата за рециркулация е голям х*й.
За целта се сваля кората под жабката, жабката и компютъра.
Достъпа е много кофти. Отново с правето ключе и изкривевено под различни ъгли клекнал на колена със завряна ръка от долу където стои компютъра се развиват пак 2 болтчета и се вади моторчето.
Работата е много бавана и иска много нерви, но става.
И тук се оказа че е моторчето.
Отново машинка от Капа, но този път се оказа че номера е същия на моторчето и затова смених само моторчето.
Поставянето е много по-трудно от свалянето. Даже едното болтче не успях да го завия докрай и така го оставих, защото вече нямах нерви, но пък и така работи.
Това което установих е че при спрян климатроник клапата се затваря, така че като се движиш да не духа от парното.
До този момент си мислех че клапата си остава в последното положение в което е била, но не е така.
Това е от мен дано съм полезен на някой с проблеми като моите.

_________________
Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 22 Апр 2012, 19:43 
Offline
Специалист
Специалист

Регистриран на: 03 Окт 2011, 09:39
Мнения: 292
Кара: Lancia
Колега може ли да ми отговориш на някои въпроси за моторчето за рециркулация и клапата, след като си разглобявал там:
Значи при мен е следния проблем клапата ми се движи свободно като я размърдам през филтъра, та имали някое лосче което я управлява или как по точно моторчето управлява клапата. По някой път мисля че когато трябва да отвори клапата моторчето върти,чува се жужене, ама не движи клапата, за затваряне я затваря маи ама като трябва да се отвори пада кат талпа клапата. Какъв е този компютър дет сваляш моя на колата се намира зад смукателните колектори. При дизела сигурно е там.
Та как е зацепено моторчето към клапата, с лосче или с нещо друго?
Благодаря предварително.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 22 Апр 2012, 20:04 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39
Мнения: 945
Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
Моторчето е зацепено с квадратна пласмаса към клапата. От топлината клапата се е свила и мотора неможе да я завърти. Аз имах същият проблем.Извадих клапата през отвора под филтъра пробих 2 бр. допки и сложих една ос с 2 гаики да разпъна малко клапата. Ето какво представлява:
Прикачени файлове:
DSC00031.JPG
DSC00031.JPG [ 64.04 KiB | Прегледано 5870 пъти ]

Сега работи перфектно! Мотора се намира зад жапката, като я махнеш нея и тои е насреща, много е удобен за ремонт.Но мисля че няма да ти се наложи да го ремонтираш!

_________________
http://trolza.snimka.bg/automobiles/lybra.530858
www.avtostil.info

Да караш разумно, това не значи бавно! Не е необходимо да пречиш на пътя и да създаваш изнервени шофьори!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 22 Апр 2012, 20:11 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04
Мнения: 521
Местоположение: Оряхово
msex10mini написа:
Колега може ли да ми отговориш на някои въпроси за моторчето за рециркулация и клапата, след като си разглобявал там:
Значи при мен е следния проблем клапата ми се движи свободно като я размърдам през филтъра, та имали някое лосче което я управлява или как по точно моторчето управлява клапата. По някой път мисля че когато трябва да отвори клапата моторчето върти,чува се жужене, ама не движи клапата, за затваряне я затваря маи ама като трябва да се отвори пада кат талпа клапата. Какъв е този компютър дет сваляш моя на колата се намира зад смукателните колектори. При дизела сигурно е там.
Та как е зацепено моторчето към клапата, с лосче или с нещо друго?
Благодаря предварително.

Разбира се че ще ти отговоря колега, защото знам какъв кът е инфото като търсих аз.
Клапата е зацепена директно в оста на моторчето, която представлява четириграм с един заоблен връх. Демек може да се сложи само по един начин. Щом се движи свободно значи има нещо нередно в системата, защото няма как отвън да превъртиш моторчето, понеже е с червяк.
Така не мога да кажа какво е, просто трябва да се разглоби и да се види къде е проблема.
Аз моята като я взех клапата беше останала затворене и се потеха много стъклата. През филтъра я отворих насила, но се усещаше съпротивление.
Сега установих че съм спукал пластмасата на клапата и така е превъртяла, но за щастие не е фатално тъй, като е в отвор и той я държи (поне засега де).
За компютъра си прав. На дизела стои вътре в купето до десния крак на пасажера и трябва да се свали за да може да се бръкне.
По принцип ремонта на тия моторчета се прави като се свали цялото табло (така е описано и в сервизното ръководство) , но е много работа и доста време ще отнеме, затова прибягнах до този вариант.

_________________
Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 22 Апр 2012, 21:11 
Offline
Специалист
Специалист

Регистриран на: 03 Окт 2011, 09:39
Мнения: 292
Кара: Lancia
Благодаря ви много за отговорите, много ми помогнахте.
Опитах си да начертая как си го представям това нещо и да ми кажете дали съм разбрал правилно а пък следващите почивни дни ще разглабям.
Прикачени файлове:
klapa.jpg


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 22 Апр 2012, 23:06 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39
Мнения: 945
Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
Перфекно си разбрал! Остава img181 ! cheers

_________________
http://trolza.snimka.bg/automobiles/lybra.530858
www.avtostil.info

Да караш разумно, това не значи бавно! Не е необходимо да пречиш на пътя и да създаваш изнервени шофьори!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 27 Апр 2012, 20:15 
Offline
Специалист
Специалист

Регистриран на: 03 Окт 2011, 09:39
Мнения: 292
Кара: Lancia
Днес взех та свалих моторчето за рециркулация ето и снимки как изглежда щото май не съм виждал тука.
На снимките също се виждат и винтовете 5,5мм и инструмента с който съм ги отвил вложка 5,5мм и преходник 3/8 към 1/4. Отвих само 2 винтчета и го издърпах от третото. Както се вижда се държи на 3 места с гумички като ушетата на моторчето са с прорез.
Прикачени файлове:
DSC00742.jpg

Прикачени файлове:
DSC00743.jpg

При мен проблема е следния, като мърдам клапата, тя се движи свободно. Предположението беше че клапата се е извадила от моторчето, но след като я държах натисната към моторчето докато то се върти разбрах че не е така. Предположението ми е разбито легло на клапата където движи моторчето. Понеже клапата няма датчик за отворена затворена през определен интервал от време за да провери системата дали е отворена или затворена клапата се пуска напрежение на моторчето по посока на проверката и ако се качи съпротивлението и няма движение спира напрежението. Но тъй като ми е разбито леглото мойто моторче както писах преди се пуска периодично и жужи, т.е. прави по един оборот за да затваря/отваря клапата. Утре ще сваля клапата и ще видя какво ще правя като пак ще снимам и пиша. Ако се окаже наистина че не е зацепено ще е най добре. Не съм сигурен също и дали има или няма датчик за отворена/затворена клапа.


ПП Повече време ми отне да сваля жабката отколкото самото моторче.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 27 Апр 2012, 21:11 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04
Мнения: 521
Местоположение: Оряхово
Датчик за положението на клапата няма.
Управлението подава напрежение за определено време, което е повече от времето за отваряне или затваряне на клапата и едновременно следи тока.
Като спре клапата в крайно положение тока се повишава и управлението спира напрежението.
Ако тока не се повиши то след определеното време отново спира напрежението.
Това може да го разбереш, като включиш моторчето без да го монтираш и наблюдавай какво прави.
Също така можеш да извадиш оста която движи клапата от корпуса на моторчето и да се опиташ да я зацепиш в клапата. Така ще разбереш дали има проблем с профила в който се зацепва.
А иначе това което казваш че управлението подава сигнал за да провери дали клапата е отворена или затворена мисля че не е така.
Проверката става при подаване на контакт, ако преди това не си изключил климатроника, или ако си оставил бутона за рециркулация на "авто" (без да свети диода) то тогава системата може да си решава или да затвори или да отвори клапата в зависимост от другите условия които си задал.
В момента в който изключиш климатроника клапата се затваря и така стои.

_________________
Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 27 Апр 2012, 21:43 
Offline
Специалист
Специалист

Регистриран на: 03 Окт 2011, 09:39
Мнения: 292
Кара: Lancia
Значи за тока и напрежението съм съгласен просто не съм го обяснил правилно. За датчик отворено/затворено благодаря че ми каза да нетарся. Но сега ще дообясня какво наблюдавах в продължение на 25км. Та както се вижда на снимките моторчето е вързано на кабелите който го управляват и се намира в краката на пасажера, та карах жената да го гледа дали върти или не. Първите 10км карах със спрян климатроник и през определен интервал от време моторчето се въртеше по посока на затваряне на клапата, та моторчето за рециркулация на въздуха се върти и при спрян климатроник - тествано и е сигурно. Предполагам че при изправно моторче и при подаване на контакт при спрян климатроник се прави проверка за затворена клапа, ако не е затворена, моторчето я затваря и прави една проверка дали е затворена или при затварянето отчита повишен ток и отчита затворено. А понеже при мен няма спиране няма сигнал за повишен ток. След това пуснах климатроника като оставих клапата на ауто - изгасен индикатор на копчето. Моторчето си се въртеше както иска отваря/затваря, като ми направи впечатление, че затваря и по 2-3 пъти, което ме навежда на мисълта че когато отвори/затвори клапата задължително прави проверка дали е затеорена/отворена. И понеже като е откачено моторчето или не е зацепено към клапата, то прави следното действие: затваря/отваря клапата и чака сигнал за повишен ток но поради липса на такъв след определено време извършва същото действие. Проблема при мен определено е липса на такъв сигнал за повишен ток и то си мисли че не си е свършило работата.


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 6 от 10 [ 186 мнения ] Отиди на страница Предишна  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Следваща




Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Lybra


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов