Автор |
Съобщение |
koko68
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 02 Сеп 2012, 20:37 |
|
Регистриран на: 26 Авг 2010, 14:58 Мнения: 312 Местоположение: Стара Загора
Кара: Lancia Lybra 2.4 GTD INTENSA
|
Проблема не ти е с парното , а с моторчетата за управление ( и конкретно с това отдясно на конзолата - към пасажера ) . Вярно , че разглобяването е гадно ( ако не си свикнал да се вреш по - такива места ) , но е единственното което ще ти помогне . След като свалиш моторчето ( то е с редуктор и понцометър - който показва на ECU-то в какво положение е ) следва разглобяване и почистване ( включително и на потенцометърчето ) и вече няма да имаш "проблем с парното " - поне откям пасажера .
_________________ Lancia Lybra 2.4JTD 150k.c Intensa (2003 г.)
skype : koko_68
|
|
|
|
|
Димо Генчев
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 02 Сеп 2012, 21:53 |
|
Регистриран на: 02 Май 2012, 14:40 Мнения: 320 Местоположение: София, Младост 3
Кара: Lancia Thema 3.0 CRD 2012 г.
|
timo_dimm написа: Някой колега от Варна решил ли е проблема със студеното духане на пасажерското място и с клапата за рециркулация. Клапата не ми е толкова важна, но това, че духа само студено от дясно не се търпи. Разглобих почети цялата кола, но не мога да извадя второто моторче. Трети ден вече само разглобявам после не знам как ще я сглобя, но се надявам да се оправи парното. Та някой ако може да ми помогне ще съм му много благодарен и естествено ще почерпя Едва ли ще ти помогна много, но аз имах същия проблем на Стилото, та там трябваше да се "почукне" с длан таблото отгоре. След което се чуваше как съответната клапа се отваря и отдясно също идва топло... За по-голям ефект препоръчвам преди удара да се увеличи скоростта на вентилатора. Знам, че това не е решение, освен това може при теб вече да не помага, но опитай:)
|
|
|
|
|
NikolayRusev
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 10 Дек 2012, 15:39 |
|
Регистриран на: 20 Апр 2010, 10:26 Мнения: 53 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
да попитам някои знаели от къде мога да си взема тези моторчета и дали за всички Lancia са еднакви.Аз съм с Lybra каквото и да направя духа само в краката и на предния прозорец преди като минех през някоя неравност по пътя започваше да духа само централно.Искам да си взема такива моторчета от къде мога да ги взема нови за предпочитане или втора рака какви пари струват. Мерси.
_________________
косметология
|
|
|
|
|
milenskior
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 10 Дек 2012, 16:23 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04 Мнения: 521 Местоположение: Оряхово
|
Ако искаш само моторчета, си мисля че биха станали и от други коли. Например аз съм с едно от Капа. Но ако искаш целия задвижващ модул, то тогава май-само от Либра трябва да търсиш. Имай в предвид, че моторчетата едва ли са изгорели. Обикновенно им нагарят четките и те спират или въртят но с по-ниска мощност и не успяват да преодолеят съпротивлението на клапите, затова като друснеш в дупка ти е тръгвало топлото, защото си помагал дефакто на моторчето. Тъй че самите моторчета се разглобяват, почистват се колекторчетата им и четките и те тръгват. Големият проблем е да стигнеш до тях и да ги свалиш. Прочети темата и и ще ти се изяснят много неща.
_________________ Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.
|
|
|
|
|
timo_dimm
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 11 Дек 2012, 13:23 |
|
Регистриран на: 28 Окт 2009, 22:26 Мнения: 63 Местоположение: Варна 02 Приморски
Кара: Lybra 2,4jtd
|
Проблема е че в тази тема не може да ти стане ясно абсолютно нищо. Аз за моя проблем я изчетах поне три пъти за да не съм пропуснал нещо, но просто всичко е доста объркано и има доста мнения които си противоречат и не знаеш на кой да вярваш. В крайна сметка трябва да разглобиш и сам да си намериш проблема. Или да я закараш на някой който наистина разбира от такива неща. За Варна се оказа, че има само един такъв човек - Вихрен в сервиза на алфа. Всички други вдигнаха ръце и ми казаха че единствения вариант е да свалям таблото, но от този вариант по приемлив ми се видя да продавам колата отколкото след това да трябва да я карам. В крайна сметка се оказа едно откачено лостче, но като няма видимост и като не си се занимавал с такива неща ти се налага да свалиш таблото. Относно твоя проблем колегите са прави разглоби малко, за самото моторче ще ти трябва камъче 5.5мм, свали го и огледай какво е положението, почисти го ако е необходимо. Тези моторчета са доста корави и предполагам, че няма да ти се наложи да го сменяш. Когато го извадиш провери и самото лостче дали има достатъчен ход.
_________________ Lancia Lybra 2,4JTD 135HP
|
|
|
|
|
tai_pan
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 05 Май 2013, 23:32 |
|
Регистриран на: 22 Мар 2007, 18:31 Мнения: 207 Местоположение: София & Лесново
|
Колеги, днес ми се наложи да свалям моторчето за средните и долните клапи. Третият болт е голям гърч и отнема доста време в разнообразни и неудобни пози . Прилагам ви и снимки на моторчето.
Прикачени файлове: |
DSC_0083.jpg [ 55.92 KiB | Прегледано 10166 пъти ]
|
_________________ Lancia Dedra 1.6 i.e. набор '92 835А1.046 - ex Lancia Lybra 2.4 JTD 135 h.p. 839A5.000
|
|
|
|
|
valyo08
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 06 Май 2013, 06:13 |
|
Регистриран на: 13 Апр 2009, 21:30 Мнения: 434 Местоположение: Козлодуй
Кара: Ланчия Либра 1,9 jtd 110 к.с.
|
И аз вчера,за пореден път,отрепетирах упражнението!А съм-105кила!За мен това е най-големия "хроничен" проблем на модела!Добре,че имам друго парно и винаги подготвям отремонтирани моторчета,за да са ми под ръка!
|
|
|
|
|
KoCMoHaBTa
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 27 Май 2014, 01:24 |
|
Регистриран на: 13 Яну 2011, 02:31 Мнения: 469 Местоположение: Пловдив
Кара: Lancia Lybra 1.9 jtd 110 понита.
|
Да се включа и аз в темата, та проблема е следния: 1. При зададена температура 20 градуса + Auto + Mono и външна около 28 градуса, нормално ли е както си дуга студено от 2-те страни, след известно време от дясно да започне да духа леко топло а от ляво да продължи да духа студено? Питам понеже, предполагам че когато е на режим Mono, според мен би трябвало да духа с еднаква температура от двете страни. 2. Освен датчика, който се намира в таблото на климатроника, има ли други датчици, като например такива които измерват температурата която влиза в купето за всяка страна? 3. На какво се дължи факта/проблема, че от предните средни духалки, лявата винаги дуга много по-силно от дясната? 4. На какво се дължи факта/проблема, че на системата и отнема 5 минути да премести посоката на въздуха, без значение от коя към коя позици? Предполагам моторчето което управлява тази клапа е дало фира. 5. Как аджеба колата разбира в коя зона колко градуса е и съответно на базата на какво коригира входящата температура? При положение че датчика е само един и се намира посредата на таблото на климатроника.
От всички теми свързани с парното, установих че моторчетата са общо 4 или 5 на брой, като едното е от шофьорската страна, а останалите от пасажерската. Само не можах да разбера, по схемата от началото на темата - кое моторче коя функция изпълнява.
|
|
|
|
|
timo_dimm
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 27 Май 2014, 09:37 |
|
Регистриран на: 28 Окт 2009, 22:26 Мнения: 63 Местоположение: Варна 02 Приморски
Кара: Lybra 2,4jtd
|
За моторчетата не мога да се сетя кое за какво е, ама като я разглобиш пробваш и ще разбереш. Май по това което е писано имаше разлика. Мойта също някой път мисли малко повече при смяна на посоката и съм забелязал ако духа по-силно забавя повече. А някой път май и забравя един път ми се случи да задам напред в същото време духаше нагоре натиснах пак нагоре и после напред и я смени веднага.... не знам. А иначе за температурата имаше май във всяка духалка датчик за това колко е температурата на излизащия въздух. На мен така ми беше станало като ми се беше разкачило едното моторче само че дясното и постоянно духаше студено там. И основния датчик засичаше че температурата в купето вече е по-ниска и започваше от лявата страна да духа леко топло за да компесира. Пробвай от ляво дали въобще ти обръща на топло а може и в крайните позиции да обръща а да не може на междинна да се затруднява. Като за начало мисля че можеш да изкараш жабката и да махнеш двете кори долу в краката и май се стигаха моторчетата или поне повечето от тях.
_________________ Lancia Lybra 2,4JTD 135HP
|
|
|
|
|
milenskior
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 27 Май 2014, 09:48 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04 Мнения: 521 Местоположение: Оряхово
|
Моторчетата са 5 бр. По едно от двете страни за топло-студено, едно за краката и средните духалки, едно за стъклото и едно за клапата за рециркулация. Това за предното стъкло май няма как да се свали без да се свали таблото. Другите могат, но си е голям гърч. Аз лично съм свалял и ремонтирал за рециркулацията и това за средните духалки и в краката. Наистина във въздуховодите има датчици за температура, но как разбира в купето каква е температурата в двете зони и аз съм се чудил, като има само един датчик.
_________________ Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.
|
|
|
|
|
KoCMoHaBTa
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 27 Май 2014, 10:47 |
|
Регистриран на: 13 Яну 2011, 02:31 Мнения: 469 Местоположение: Пловдив
Кара: Lancia Lybra 1.9 jtd 110 понита.
|
А къде да търся датчиците на въздуховодите? Искам да им хвърля по едно око за всеки случай.
|
|
|
|
|
timo_dimm
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 27 Май 2014, 10:57 |
|
Регистриран на: 28 Окт 2009, 22:26 Мнения: 63 Местоположение: Варна 02 Приморски
Кара: Lybra 2,4jtd
|
Еми май като се изкарат духалките се виждаха.
_________________ Lancia Lybra 2,4JTD 135HP
|
|
|
|
|
KoCMoHaBTa
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 28 Май 2014, 00:11 |
|
Регистриран на: 13 Яну 2011, 02:31 Мнения: 469 Местоположение: Пловдив
Кара: Lancia Lybra 1.9 jtd 110 понита.
|
Оказа се, че от ляво (шофьорската страна) топло хич нема, дори на HI. Значи да се насоча към единственото моторче от тази страна?
|
|
|
|
|
timo_dimm
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 28 Май 2014, 00:46 |
|
Регистриран на: 28 Окт 2009, 22:26 Мнения: 63 Местоположение: Варна 02 Приморски
Кара: Lybra 2,4jtd
|
Аз имам спомен, че за лявата страна моторчето не беше отляво а отдясно. Но като разглобиш ще разбереш. Пробвай различните манипулации и ще разбереш кое за какво е. Казвам го защото аз като търсих кое е за дясната страна на всякъде пишеше че е едно а то се оказа съвсем друго. При мен се оказа че се беше откачило едно лостче на механизма и самото моторче си работеше. Успех.
_________________ Lancia Lybra 2,4JTD 135HP
|
|
|
|
|
milenskior
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 28 Май 2014, 07:50 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04 Мнения: 521 Местоположение: Оряхово
|
На трета страница от в тази тема има схема на моторчетата. От ляво си е моторчето за топло студено на водача. Как се стига до него не мога да помогна, тъй като не съм го свалял.
_________________ Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.
|
|
|
|
|
mixceto
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 19 Сеп 2014, 00:16 |
|
Регистриран на: 17 Дек 2013, 20:37 Мнения: 49
Кара: Lancia LYBRA 1,6
|
здравейте четох споделеното от колегите на либра от дясно не духа топло има ли някои снимки на това моторче което отвара за топло и студено и къде е точно e под жабката ляво дясно зад управлението на климатроника ? за първи път ми е и моля за съдействие че идва лошо време мъгли трябва парно 6te съм благодарен за точно място на въпросното моторче дане разглабям навсякъде поздрави и благодаря предварително
|
|
|
|
|
milenskior
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 19 Сеп 2014, 07:39 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04 Мнения: 521 Местоположение: Оряхово
|
Миналата седмица правих тази операция, но не съм снимал. В сравнение с това за клапите е песен свалянето му и съответно слагането. Като се свали жабката се вижда моторчето. То там са две, но това за топло и студено е горното.Развиват се двете по достъпни болтчета с ключ 5,5 и се издърпва от другото болтче. Самите уши на моторчето са сцепени и позволяват това. После при монтажа видях малко зор с вкарването на ябълката, но става.
_________________ Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.
|
|
|
|
|
mixceto
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 19 Сеп 2014, 23:31 |
|
Регистриран на: 17 Дек 2013, 20:37 Мнения: 49
Кара: Lancia LYBRA 1,6
|
благодаря колега за информацията в неделя ще действам и ще снимам процедурата да има снимков материал поздрави на всички
|
|
|
|
|
mixceto
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 21 Сеп 2014, 17:50 |
|
Регистриран на: 17 Дек 2013, 20:37 Мнения: 49
Кара: Lancia LYBRA 1,6
|
благодаря на колегата milenskior посъветваме как да процедирам и къде се намира моторчето за топло и студено днес го свалих почистих гресиране и всичко вече е на ред и си имам топло в кошницата
|
|
|
|
|
pr_00f
|
Заглавие: Re: Проблем с парното Публикувано на: 21 Сеп 2014, 23:34 |
|
Регистриран на: 23 Ное 2005, 10:54 Мнения: 1795 Местоположение: София 06 Подуяне
Кара: Lancia Lybra 2.4 jtd
|
Браво и честито. Обещал си си снимки
_________________ Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001 - Lybra - Alfa 147
|
|
|
|
|
|