Автор |
Съобщение |
racerr
|
Заглавие: Съвети за Либра Публикувано на: 28 Авг 2008, 23:19 |
|
Регистриран на: 28 Авг 2008, 23:10 Мнения: 3 Местоположение: София
|
колеги смятам да си купувам либра, просто защото ме кефи уникално интериора:) пък и цените са добри. колебая се между 2.0 20в о 2.4 жтд, защото държа на подобаваща динамика. по принцип се кефя повече на бензин, но в случая ме притеснява разхода. от друга страна не знам дали този дизел е надежден. споделете мнения плийз.
друга полезна информация за типични слабост за които да гледам при покупката също е добре дошла.
багодаря предварително
|
|
|
|
|
gardev
|
Заглавие: Публикувано на: 29 Авг 2008, 09:43 |
|
Регистриран на: 21 Юни 2007, 15:16 Мнения: 481 Местоположение: Сливен
|
Някой може да ме обвини в пристрастие, но мисля че 2.4 JTD е по-пъргав от бензина и доста по-икономичен, а за надежност мисля че този мотор на италианците е един от най-добрите им дизели.
_________________ ALFA ROMEO 146 1.9 TD - 1996
FIAT MAREA 1.9 TD 100 SW - 1998
LANCIA LYBRA 2.4 JTD SW EXECUTIVE - 2002
Следващата би трябвало да е FERRARI, но ще се задоволя и с THESIS
|
|
|
|
|
sun4o
|
Заглавие: Публикувано на: 29 Авг 2008, 09:49 |
|
Регистриран на: 29 Сеп 2004, 10:01 Мнения: 1223 Местоположение: София
Кара: л ex Lancia Lybra 2.4 Jtd Intensa ex Fiat Punto MK2 Srorting 6Speed 1.2 16V
|
Дам от 1000 километра и аз съм притежател на такава със 150к.с. и дотук съм с много добри впечатления и от вървене и от разход(нещо на което много не вярвах)
_________________ LANCIA LYBRA S.W. 2.4Jtd Intensa
|
|
|
|
|
LYBRAtor
|
Заглавие: Публикувано на: 29 Авг 2008, 11:05 |
|
Регистриран на: 29 Юли 2007, 10:38 Мнения: 1487 Местоположение: София, The Camp
Кара: Octavia 2016 2.0 tdi DSG
|
мисля, че няма да сбъркаш JTD като цяло е страхотна технология,сравнително икономично като за толкова голяма кола,НО...закарай колата на компютърна диагностика преди да я купиш защото дори да имаш познат майстор разбирач ако той няма компютър е възможно да не види съществуващ проблем по колата.иначе гледай нищо никъде да не скърца,да не пуши колата.ако имаш възможност прегледай маховика, защото е една от скъпите части(а те са малко-поддръжката не е скъпа).прегледай всичко електрическо дали работи.това е от мен и не се връзвай на хората, които са против италианските коли..повечето от тях не са се качвали или завиждат.и аз се заблуждавах ама ето-за по-малко от 2 години имаме 4 итал. машини в семейството.Поздрави
_________________ 2016 Skoda Octavia 2.0 TDI DSG Combi 2015 Peugeot Vivacity 0.05 2V 2005 Mercedes-Benz C180 Kompressor Sportcoupe LPG 1997 Citroen Berlingo 1.8 LPG Ex: W211, 147, 159 SW, Delta GT, Dedra, Lybra SW, C2, Vectra
|
|
|
|
|
richi
|
Заглавие: Публикувано на: 29 Авг 2008, 11:09 |
|
Регистриран на: 05 Ное 2006, 03:04 Мнения: 1086 Местоположение: София
Кара: Lancia ZETA 2.0 JTD 2001г.
|
sun4o написа: Дам от 1000 километра и аз съм притежател на такава със 150к.с. и дотук съм с много добри впечатления и от вървене и от разход(нещо на което много не вярвах) -Добре казано Ивчо,но аз съм за 2.0-20V и то автомат.Когато я копувах се колебаех м/у бензин и дизел но мисля че незбърках с избора.
_________________ Lancia Dedra 1.6 90hp,SW,159В90,95г
LYBRA 2.0 20V COMFORTRONIC 154hp 182B70000 2000g. +GAZ
|
|
|
|
|
racerr
|
Заглавие: Публикувано на: 29 Авг 2008, 11:37 |
|
Регистриран на: 28 Авг 2008, 23:10 Мнения: 3 Местоположение: София
|
благодаря на всички за отговорите. въпрос към 'дизелите' на колко оборота 'умира' 2.4? това е едно от основните неща, които ме дразнят при дизелите - карал съм и доста от най-новите - много неравномерна мощност: под 2000 оборота мъртвило, след това ти чупи кръста м/ 2000 и 4000 и после пак няма никой...бензина по-култивирана работа пък и след 4000 оборота яко забавление:) но от друга страна казах вече за разхода... пък чета в други теми 13-14 градско за 20В и малко се притеснявам. колата ми в момента е ескорт 1.8 16 в 115 к.с. - върви доста добре и в софия над 10/100 отивам само през зимата. и от ~ 9/100 до 13-14 си е сериозна разликата. не че очаквам същия разход (комфорта и теглото са съвсем други) но все пак.
|
|
|
|
|
gardev
|
Заглавие: Публикувано на: 29 Авг 2008, 11:43 |
|
Регистриран на: 21 Юни 2007, 15:16 Мнения: 481 Местоположение: Сливен
|
При 4500 оборота върви с 225 км, не знам какъв ти е проблема с оборотите, а бензинките са доста по-спънати на ниски обороти докато при дизела това го няма.
_________________ ALFA ROMEO 146 1.9 TD - 1996
FIAT MAREA 1.9 TD 100 SW - 1998
LANCIA LYBRA 2.4 JTD SW EXECUTIVE - 2002
Следващата би трябвало да е FERRARI, но ще се задоволя и с THESIS
|
|
|
|
|
sun4o
|
Заглавие: Публикувано на: 29 Авг 2008, 12:10 |
|
Регистриран на: 29 Сеп 2004, 10:01 Мнения: 1223 Местоположение: София
Кара: л ex Lancia Lybra 2.4 Jtd Intensa ex Fiat Punto MK2 Srorting 6Speed 1.2 16V
|
Ричи то за това си има бензин и дизел -за всеки по нещо,пък и никой не казва че си сбъркал
_________________ LANCIA LYBRA S.W. 2.4Jtd Intensa
|
|
|
|
|
richi
|
Заглавие: Публикувано на: 29 Авг 2008, 12:14 |
|
Регистриран на: 05 Ное 2006, 03:04 Мнения: 1086 Местоположение: София
Кара: Lancia ZETA 2.0 JTD 2001г.
|
Мойте уважения .На твойта човек трудно може да и се нарадва супер е.
_________________ Lancia Dedra 1.6 90hp,SW,159В90,95г
LYBRA 2.0 20V COMFORTRONIC 154hp 182B70000 2000g. +GAZ
|
|
|
|
|
sun4o
|
Заглавие: Публикувано на: 29 Авг 2008, 12:22 |
|
Регистриран на: 29 Сеп 2004, 10:01 Мнения: 1223 Местоположение: София
Кара: л ex Lancia Lybra 2.4 Jtd Intensa ex Fiat Punto MK2 Srorting 6Speed 1.2 16V
|
Да като изключим че започна да показва характер и чичко италианец ми е оставил някой "занимавки" засега съм много доволен и все още и се радвам
_________________ LANCIA LYBRA S.W. 2.4Jtd Intensa
|
|
|
|
|
dzver
|
Заглавие: Публикувано на: 30 Авг 2008, 09:35 |
|
Регистриран на: 16 Мар 2008, 19:30 Мнения: 1261 Местоположение: София
|
Колега сам ще се убедиш че тук всеки си хвали своя кон. Значи аз също яко се колебаех каква машина да избера. Много ми се щеше да е много бърза и в същото време достатъчно икономична. Бях се прицелил в Алфа 156 2.0, но се разколебах след като чух мнението на доста компетентни хора по отношение здравината и цените по подръжката на ходовата част на автомобила. Либрата ме грабна с комфорта си най-вече. Като цена на консумативи по окачването е далеч по прилична от 156-тицата, а ускорението и не е кой знае колко по зле. В крайна сметка избрах най-комфортния, "най-бавния" и най-неикономичния вариант - автоматика. Невероятно съм доволен от избора си, защото както забелязваш и аз съм от София и в този ад от задръствания, не можеш да си представиш какво облекчение е да не риташ през секунди съединителя и да ръчкаш скоростия лост. По въпроса дали да е дизел или бензин лично аз съм толкова резервиран, че едва ли ще ти е от полза мнението ми. Само заради звука на моторите не бих седнал на нафтова кола (поне за сега). Несравнимо е усещането при рева на италианския бензинов двигател над 5000 оборота. А по въпроса за динамиката ест че бензините са по динамични и ако правите сравнения коректно ще е да ги правите за еднакви (или поне близки) по кобатура мотори. Например:
Lancia Lybra 1.8 - 16V LX (2001-2003) ускорение от 0 до 100 км/ч - 10.3 секунди
Lancia Lybra 1.9 - JTD LX (2001-2005) ускорение от 0 до 100 км/ч - 11.0 секунди
Формула все още не са минали на нафта
_________________ Comfortronic
|
|
|
|
|
BO
|
Заглавие: Публикувано на: 30 Авг 2008, 16:03 |
|
Регистриран на: 25 Сеп 2005, 19:28 Мнения: 2509 Местоположение: София
|
dzver написа: Колега сам ще се убедиш че тук всеки си хвали своя кон. Значи аз също яко се колебаех каква машина да избера. Много ми се щеше да е много бърза и в същото време достатъчно икономична. Бях се прицелил в Алфа 156 2.0, но се разколебах след като чух мнението на доста компетентни хора по отношение здравината и цените по подръжката на ходовата част на автомобила. Либрата ме грабна с комфорта си най-вече. Като цена на консумативи по окачването е далеч по прилична от 156-тицата, а ускорението и не е кой знае колко по зле. В крайна сметка избрах най-комфортния, "най-бавния" и най-неикономичния вариант - автоматика. Невероятно съм доволен от избора си, защото както забелязваш и аз съм от София и в този ад от задръствания, не можеш да си представиш какво облекчение е да не риташ през секунди съединителя и да ръчкаш скоростия лост. По въпроса дали да е дизел или бензин лично аз съм толкова резервиран, че едва ли ще ти е от полза мнението ми. Само заради звука на моторите не бих седнал на нафтова кола (поне за сега). Несравнимо е усещането при рева на италианския бензинов двигател над 5000 оборота. А по въпроса за динамиката ест че бензините са по динамични и ако правите сравнения коректно ще е да ги правите за еднакви (или поне близки) по кобатура мотори. Например: Lancia Lybra 1.8 - 16V LX (2001-2003) ускорение от 0 до 100 км/ч - 10.3 секунди Lancia Lybra 1.9 - JTD LX (2001-2005) ускорение от 0 до 100 км/ч - 11.0 секунди Формула все още не са минали на нафта
Наистина, всеки сам си преценява какъв автомобил да кара.
Като чета мнението ти предполагам, че никога не си чувал рева на 2.4 мотора. Ще засенчи доста повече твоя А аз съм сигурен, че ти няма никога да кажеш, че това е рев на дизел. Ако си чувал 1.9 мотора не си прави същите изводи, наистина няма разлика за сравнение.
Другото, което е споменаваш за "динамика" - може ли да ми кажеш динамиката на твоя двигател от 80-120км/ч на 5-та скорост, а аз ще ти кажа колко прави 1.9 мотора, нищо че ти си 150кс, а той примерно е 115кс. Ще останеш доста изненадат от думата "динамика", която си използвал.
Единственото, което си заслужава при отговора ти е автомата. Жалко, наистина жалко, че не са направили един 2.4 примерно дизел с автомат при дизела.
И не на последно място все пак си излиза горивото. Не стига ако си купиш 2.0 мотор вместо 2.4, че ще плащаш поне с 50% повече за гориво, ама и да имаш по-ниска динамика не е честно. Особено ако говорим за последните модификации, то 2.0 изостава доста сериозно от 2.4
И накрая единственото успокоение да си купиш бензинов мотор е изказването - защо няма Формула-1 на дизел. Е аз не карам формила 1 и съм си направил доста сметки.
И една също моя сметка. Да караш дизелов 2.4 мотор и да караш 2.0 мотор с газ, при моето каране (20% извънградско и останалите 80% градски) ще ти трябват около 120.000км да си изплатиш газовата уредба, за да може да почнеш да пестиш примерно по 10лв на месец при около 10,000км годишен пробег - звучи гадно от гледна точка на пестенето. Да не говорим за малките и дразнещи проблемчета, които започват да се проявяват дори и без газ на бензиновите двигатели.
И накрая едно сравнение, срещу най-добрия бензинов двигател при този модел и най-добрия дизелов
Бензин:
Ускорение 0-100км/ч - 9.7сек.
Максимална скорост - 210км/ч
Градско харчене - 14.0л/100км
Дизел:
Ускорение 0-100км/ч - 9.4сек.
Максимална скорост - 214км/ч
Градско харчене - 9.1л/100км
Динамика - 80-120км/ч на 5-та скорост:
Бензин - 13.2
Дизел - 9.2 сек
Шум в купето при 120км/ч
Бензин - 68дб
Дизел - 67.5дб
_________________ OM642 1NZ−FXE ; Х... Insignia, Brava, 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда Искаш нещо от мен? Няма проблем! - Искам само да знаеш, че върша нещата БЪРЗО, КАЧЕСТВЕНО и ЕВТИНО...но имаш право да си избереш само две от трите опции! Обади ми се когато си готов с избора си!
|
|
|
|
|
dzver
|
Заглавие: Публикувано на: 30 Авг 2008, 17:10 |
|
Регистриран на: 16 Мар 2008, 19:30 Мнения: 1261 Местоположение: София
|
Драги ми колега ВО, не очаквах точно ти да прочетеш така повърхностно поста ми. Или просто не искаш да разбереш това което съм написал. Казвам, че съм избрал удобството с моя автомобил, пренебрегвайки някои от желанията ми, като това колата да е много бърза и същевременно да не ми бърка здраво в джоба.
Относно динамиката на двигателите може дълго да поспоря но с човек който е склонен да изслушва събеседника си.
Пак ще повторя само за теб: "... и ако правите сравнения коректно ще е да ги правите за еднакви (или поне близки) по кубатура мотори."
Ако готините италианци бяха направили Либра с 2.4 бензинов мотор, нямаше и да посмееш да пускаш смешните си постове след подобно на моето изказване в темата.
А не знам дали изобщо някога си сядал в автоматик, да не говорим да си го тествал сам. Само ще добавя че ускорението което е дадено в секунди от 0 до 100 км/ч е правено наистина в тест на "драйв" режим където е немислимо да постигнеш максималната мощност на автомобила. За сметка на това всички автоматици имат за по екстремни ситуации възможност за прехвърляне на режим "спорт", при който за твоя изненада автомобила при 115км/ч е все още на втора предавка и там забавянето се усеща само до достигането на около 3000 оборота.
А по въпроса за рева на двигателите, наистина се извинявам... моя е грешката. По скоро исках да кажа че звука на италианските бензинови двигатели е уникален. За ревове да не говорим защото е пълно с пернишки голфове по улиците на София, снабдени с пърдели вместо гърнета, които също реват не по-малко убедително от дизеловите двигатели на 34-ките. Става дума за танковете Т-34/ 85мм.
Бил съм кемаф на такъв танк и може би от тогава изпитвам неприязън към нафтата.
_________________ Comfortronic
|
|
|
|
|
BO
|
Заглавие: Публикувано на: 30 Авг 2008, 18:10 |
|
Регистриран на: 25 Сеп 2005, 19:28 Мнения: 2509 Местоположение: София
|
Точно от поста ти виждам, че освен неприязън към нафтата, друго не може да дадеш като обективно мнение.
Само за сведение и аз искам много да карам автомат нищо, че е по-бавен, но не разбирам, защо се изказваш толкова остро към моите "смешни" отговори.
Това, че и на спорт режим фактите са още по-лоши за сведение от дори и 1.9 мотора а именно:
Ускорение:
2.0 автомат - 11.7 сек
1.9 дизел (105кс вариант) - 11.3 сек
Километър от място:
2.0 автомат - 33 сек
1.9 дизел (105кс вариант) - 33.1 сек
И със сигурност това са резултати дадени официално от производител, на спорт режим.
Мисля, че знаеш за автомата, че си е доста тромав, но от друга страна както казах удоволствието си е голямо от него. Както и ти си споменал, че си избрал точно удоволствието от шофирането благодарение на автоматичната скоростна кутия, вместо чисто техническите параметри на автомобила.
Както отново ще се повторя и аз бих избрал 2.4 дизел автомат вместо ръчните скорости нищо, че ще загубя доста от динамиката.
_________________ OM642 1NZ−FXE ; Х... Insignia, Brava, 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда Искаш нещо от мен? Няма проблем! - Искам само да знаеш, че върша нещата БЪРЗО, КАЧЕСТВЕНО и ЕВТИНО...но имаш право да си избереш само две от трите опции! Обади ми се когато си готов с избора си!
|
|
|
|
|
richi
|
Заглавие: Публикувано на: 31 Авг 2008, 03:22 |
|
Регистриран на: 05 Ное 2006, 03:04 Мнения: 1086 Местоположение: София
Кара: Lancia ZETA 2.0 JTD 2001г.
|
Колега ВО няма да споря но откъде ги вадиш тези данни за съпоставка и сигурен ли си че за 2.0-20V са правени в режим на SPORT.
_________________ Lancia Dedra 1.6 90hp,SW,159В90,95г
LYBRA 2.0 20V COMFORTRONIC 154hp 182B70000 2000g. +GAZ
|
|
|
|
|
BO
|
Заглавие: Публикувано на: 31 Авг 2008, 11:03 |
|
Регистриран на: 25 Сеп 2005, 19:28 Мнения: 2509 Местоположение: София
|
richi написа: Колега ВО няма да споря но откъде ги вадиш тези данни за съпоставка и сигурен ли си че за 2.0-20V са правени в режим на SPORT.
Ами от официалното ръководство.
Иначе за спора всичко е в нормалния, добър тон естествено, просто както винаги обичам да говоря с цифри, не просто по чувства и от слухове наляво надясно
_________________ OM642 1NZ−FXE ; Х... Insignia, Brava, 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда Искаш нещо от мен? Няма проблем! - Искам само да знаеш, че върша нещата БЪРЗО, КАЧЕСТВЕНО и ЕВТИНО...но имаш право да си избереш само две от трите опции! Обади ми се когато си готов с избора си!
|
|
|
|
|
filter
|
Заглавие: Публикувано на: 31 Авг 2008, 12:24 |
|
Регистриран на: 30 Сеп 2004, 17:26 Мнения: 1127 Местоположение: Асеновград
|
BO написа: richi написа: Колега ВО няма да споря но откъде ги вадиш тези данни за съпоставка и сигурен ли си че за 2.0-20V са правени в режим на SPORT. Ами от официалното ръководство. Иначе за спора всичко е в нормалния, добър тон естествено, просто както винаги обичам да говоря с цифри, не просто по чувства и от слухове наляво надясно Ха ми то на феста се видя бе хора.1.9 жтд комбар мина 2.0 автомат.Ако беше ръчно ,то щеше да ми скъса шушоните.Просто автомата е газария и удобство.Къв спорт от една гадна автоматика,тва да не ти е формула или някое ламбо.Тва си е нормално светът минава на нафта и хората наблягат на салярката.Формула на нафта има и аУди са номер едно с тяхното тди.Аз бих избрал нафталинка понеше газта с мизериите край няма.И да ,жадни са новите дизели ,но пък късат здраво обувки
_________________ LANCIA DELTA II 1.6 ie 55kW/835 C 1.000
|
|
|
|
|
racerr
|
Заглавие: Публикувано на: 01 Сеп 2008, 09:36 |
|
Регистриран на: 28 Авг 2008, 23:10 Мнения: 3 Местоположение: София
|
спора стана интересен:) бенз/дизел е един философски въпрос напоследък. както казах аз съм фен на ото, но май ще вземам дизелова либра... вчера карах 2.0 в дупница и хич не съм очарован:( супер къси скорости (над 3000 оборота на 100 км) и посредствена динамика както при ускорение така и при доускорение. нека никой не се обижда, това е просто мое мнение по моите критерий, които в момента се определят от ескорт 1.8. от друга страна колата беше доста износена и може би двг не е бил в час. търсенето продължава... ще тествам и други коли преди да реша окончателно какво да взема.
|
|
|
|
|
|