|
Loading
Автор |
Съобщение |
FLIKI
|
Заглавие: ТВ, Видео, МП3 Публикувано на: 07 Дек 2008, 18:23 |
|
Регистриран на: 04 Окт 2008, 23:11 Мнения: 176 Местоположение: София
|
След много дълго лутане из интернет магазините, много човъркане по колата и малко разучаване на основни италиански думички, успях да си монтирам мултимедиа в колата.
За всички, които не са засекли другата тема ще се опитам да разясня какво е нужно.
Най-евтиния възможен вариант е да си поръчате от интернет видео плейър с VGA или RGB видео изход.
Аз лично си поръчх от Китай ето тази малка джаджа:
Код: DVT (STB+PVR+MP4) Full Plastic shell IPOD TV Player(DVB-T+PVR+Mp4 Player) Model No:U536
support SD/MMC card reader and USB2.0 HOST
Features
FTA Scart DVB-T Receiver. Support NorDigII(North Europe standard). MP3/MP4 Player. TV record to USB2.0 high speed HDD(FAT32 format). Can be used in car or at home(Optional). Video format:DAT/VOB/AVI/MPG. View photo format: JPG; Audio format:MP3. Support SD/MMC Card and USB2.0 high speed host, USB software update. Record capacity is 1.2GB/hour for MPG format. Support Multi-languages. Support subtitle and teletext. (NO CYRYLIC) Mini size:109*72*29mm, Full Plastic shell. Accessories: Remote controller, User manuel, AC Charger.
Това чудо ми излезе с експресната доставка от Китай 120лв.
На теория спокойно можете да минете само с него без никакви други електроники.
Ще опиша процедурата грубо:
1. разглобявате цялото табло
2. отваряте ICS-a и вътре запоявате директно за платката :
Превключвател за видео сигнали
Превключвател на външно/вътрешно синхро
Превключвател за PAL/NTSC
3. Необходимо е закопуването на някой електронни компоненти и изграждането на усилвател на синхронизацията. Това е описано подробно в множеството италиански опътвания.
4. Свързвате всички превключватели към реле, а релето се контролира от едно скришно копченце монтирано на удобно място в колата по ваш избор. С това копче дефакто ще се сменят двата видео източника ICS/AV in.
5. Ако имате чейнджър в багажника слагате още едно скришно ключе с две вериги за да прекъснете захранването за чейнджъра и да дадете на късо 13 и 15 пин за да включите AUX аудио входа на ICS-a. С това копче дефакто ще се сменят AUX/CD.
6. Прекарвате един кабел от инфра червения изход на гърбъ на ICS-a до жабката за да не се налага да отваряте всеки път жабката при ползване на тунерчето.
7. харесвате си източник на 12 волта и прекарвате захранване за тунерчето до жабката.
8. прекарвате всички видео и аудио кабели до жабката и запоявате един скарт, който влиза в тунерчето.
9. харесвате си място за антената
Аз си поръчах и един малко по-специален и скъп конвертор (210лв), за да мога да включвам и други устройства, който нямат RGB изход, а разполагат само с композитен видео изход (чинч).
И така след 1 месец разглобяване и сглобяване на таблото на Либрата, вече имам възможност да слушам и гледам каквото си поискам, а благодарение на конвертора мога да си включа гпс-а от телефона към екрана на ICS-a за да виждам по-добре картата от навигацията.
Вече изпробвах видео плейъра на дълъг път! Всички зяпаха филма и не ме занимаваха, докато карам.
Заслужава си мъките, препоръчвам на всички собственици на Lybra да си монтират и те подобни глезотийки.
P.S. > Появи се по-лесен вариант за мп3 устройство на мястото на чейнджера. За повече инфо тук
_________________ Живота е кратък, живей го добре!
Lybra 1.8 839A4.000
Последна промяна FLIKI на 22 Фев 2010, 22:21, променена общо 3 пъти
|
|
|
|
|
sun4o
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Дек 2008, 18:32 |
|
Регистриран на: 29 Сеп 2004, 10:01 Мнения: 1223 Местоположение: София
Кара: л ex Lancia Lybra 2.4 Jtd Intensa ex Fiat Punto MK2 Srorting 6Speed 1.2 16V
|
Браво колега,пребори се с тая мултимедия,евала за упоритостта и уменията...а относно препоръката ти,ако има свободно време и желание може да си сметнеш какво може да струва и да се заимаме и ние с тая глезотия ,щото аз лично не бих си оставил колата на всеки да ми бърника из ICs a
_________________ LANCIA LYBRA S.W. 2.4Jtd Intensa
|
|
|
|
|
FLIKI
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Дек 2008, 18:39 |
|
Регистриран на: 04 Окт 2008, 23:11 Мнения: 176 Местоположение: София
|
Тази играчка-закачка втори път едвали ще си я причиня!
Още предишния път писах в другата тема, че моя приятел майстора (той е електротехник по образувание, но работи като автомонтьор от години) ми помогна много за постигане на заветната цел.
Та в зависимост от модификацията (либра с навигация или без, алфа 166) той ми обяви цена между 200 и 300 лева за работата.
Общо взето аз намазах първия път за без пари, понеже аз разучавах из интернет къде какво как се прави (освен това сме приятели), а той само го правеше под мое ръководство.
_________________ Живота е кратък, живей го добре!
Lybra 1.8 839A4.000
|
|
|
|
|
dzver
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Дек 2008, 22:02 |
|
Регистриран на: 16 Мар 2008, 19:30 Мнения: 1261 Местоположение: София
|
Fliki, зантригуваш ме с този си стремеж за разкрасяване на колата. Либрата заслужава и си мисля дали и аз да не стана клиент на твоя френд дето прави тези магии, но ме притеснява че моята е с нави и сд-чейнджър и да не станат някои простотии... А да си гледкаш нещо докато чакаш в задръстванията си е яко.
_________________ Comfortronic
|
|
|
|
|
FLIKI
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Дек 2008, 14:16 |
|
Регистриран на: 04 Окт 2008, 23:11 Мнения: 176 Местоположение: София
|
dzver написа: Fliki, зантригуваш ме с този си стремеж за разкрасяване на колата. Либрата заслужава и си мисля дали и аз да не стана клиент на твоя френд дето прави тези магии, но ме притеснява че моята е с нави и сд-чейнджър и да не станат някои простотии... А да си гледкаш нещо докато чакаш в задръстванията си е яко.
Чейнджъра не е проблем и моята го има, малко е завъртяно, че трябва да се прави копченце и за звука, но като цяло е едно и също без значение че ти си с навигация.
За моделите с навигация, ще трябва да изровя пак описанията който докопах от нета и да му всия на главата на моя фриенд първия път, но до колкото изчетох документите от нета, при колите с навигация е по-лесно, защото всико е изведено на едни доста големи куплунзи отзад. За моделите без навигация 13 пиновия конектор за съжаление не извежда всички нужни сигнали и се налага отваряне на ИЦС-а.
П.П. Електронните компоненти букси и копчета си ги купих от София от магазина на Поп Богомил до лъвов мост. Общо взето всичките чаркове излизат приблизително 30-40 лева.
_________________ Живота е кратък, живей го добре!
Lybra 1.8 839A4.000
|
|
|
|
|
pr_00f
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Дек 2008, 14:24 |
|
Регистриран на: 23 Ное 2005, 10:54 Мнения: 1795 Местоположение: София 06 Подуяне
Кара: Lancia Lybra 2.4 jtd
|
А за труд колко вземаш ?
_________________ Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001 - Lybra - Alfa 147
|
|
|
|
|
sun4o
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Дек 2008, 15:01 |
|
Регистриран на: 29 Сеп 2004, 10:01 Мнения: 1223 Местоположение: София
Кара: л ex Lancia Lybra 2.4 Jtd Intensa ex Fiat Punto MK2 Srorting 6Speed 1.2 16V
|
_________________ LANCIA LYBRA S.W. 2.4Jtd Intensa
|
|
|
|
|
FLIKI
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Дек 2008, 22:23 |
|
Регистриран на: 04 Окт 2008, 23:11 Мнения: 176 Местоположение: София
|
pr_00f написа: А за труд колко вземаш ?
Както вече написах, аз едвали ще се хвана втори път с таз задача.
Имам майстор, който ми прави моята и неговата цена е приблизително 250 лева в зависимост от модела и модификацията на колата (ицс-а).
От друга страна за 250 лева ще се замисля и аз
Ако наистина има желащи, ще уредя сервизчето на моя човек, където си правих моята.
Аз ще се разбера с него как ще си поделим тези 250 лева за труд между нас двамата и ще му давам акъл, както и на моята правихме.
_________________ Живота е кратък, живей го добре!
Lybra 1.8 839A4.000
|
|
|
|
|
Kamensky
|
Заглавие: Серийно производство ! Публикувано на: 08 Дек 2008, 22:51 |
|
Регистриран на: 01 Апр 2008, 15:56 Мнения: 351 Местоположение: Разград
|
FLIKI, поздравления, ти си типичния гений - откривател, направил си го за да докажеш, че не е невъзможно, и още по-типично за гения - откривател комерсиалната страна не е толкова важна за теб.
Мога да те посъветвам да поразмислиш наистина за малка манифактура - въпросната цена съответства на това, което си успял да направиш, и спокойно можеш да го превърнеш в малък бизнес - заслужили сте си го с твоя приятел. Клиенти няма да ти липсват, аз например бих се възползвал напролет. В известен смисъл носиш моралната отговорност пред всички нас - " либристите " да споделиш с нас откритието си, а ние съответно ще те подпомагаме материално. Изглежда справедлива сделка
_________________ LYBRA SW 2,4 JTD 839A5.000 2000 Nero Paganini
Последна промяна Kamensky на 10 Мар 2009, 00:01, променена общо 1 път
|
|
|
|
|
richi
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Дек 2008, 23:10 |
|
Регистриран на: 05 Ное 2006, 03:04 Мнения: 1086 Местоположение: София
Кара: Lancia ZETA 2.0 JTD 2001г.
|
FLIKI написа: dzver написа: Fliki, зантригуваш ме с този си стремеж за разкрасяване на колата. Либрата заслужава и си мисля дали и аз да не стана клиент на твоя френд дето прави тези магии, но ме притеснява че моята е с нави и сд-чейнджър и да не станат някои простотии... А да си гледкаш нещо докато чакаш в задръстванията си е яко. Чейнджъра не е проблем и моята го има, малко е завъртяно, че трябва да се прави копченце и за звука, но като цяло е едно и също без значение че ти си с навигация. За моделите с навигация, ще трябва да изровя пак описанията който докопах от нета и да му всия на главата на моя фриенд първия път, но до колкото изчетох документите от нета, при колите с навигация е по-лесно, защото всико е изведено на едни доста големи куплунзи отзад. За моделите без навигация 13 пиновия конектор за съжаление не извежда всички нужни сигнали и се налага отваряне на ИЦС-а. П.П. Електронните компоненти букси и копчета си ги купих от София от магазина на Поп Богомил до лъвов мост. Общо взето всичките чаркове излизат приблизително 30-40 лева. Несъм много съгласен че на Либри с навигация е по-лестно.
Виж че при мен какви ли не варианти не пробвах и МР3 не тръгна.
Знаеш че неможе да изкара AUX изхода .
_________________ Lancia Dedra 1.6 90hp,SW,159В90,95г
LYBRA 2.0 20V COMFORTRONIC 154hp 182B70000 2000g. +GAZ
|
|
|
|
|
FLIKI
|
Заглавие: Публикувано на: 09 Дек 2008, 12:53 |
|
Регистриран на: 04 Окт 2008, 23:11 Мнения: 176 Местоположение: София
|
Kamensky написа: FLIKI, поздравления, ти си типичния гений - откривател, направил си го за да докажеш, че не е невъзможно, и още по-типично за гения - откривател комерсиалната страна не е толкова важна за теб. Мога да те посъветвам да поразмислиш наистина за малка манифактура - въпросната цена съответства на това, което си успял да направиш, и спокойно можеш да го превърнеш в малък бизнес - заслужили сте си го с твоя приятел. Клиенти няма да ти липсват, аз например бих се възползвал напролет. В известен смисъл носиш моралната отговорност пред всички нас - " либретистите " да споделиш с нас откритието си, а ние съответно ще те подпомагаме материално. Изглежда справедлива сделка Това за откривателя е абсолютно вярно ... 1 седмица си играха да ръгам кабелчета по платката белким налучкам къде му е проблема и що не иска За бизнес чак едвали, още повече не е като да си нямам работа, но точно поради факта, че колите ни го заслужават ще се опитам да помогна с каквото мога. Доста пипкава работа е и за съжаление отнема доста часове работа, което ще е проблем за хора извън София. А колкото до финансовата страна, проблема е точно с времето което се изисква и за по-малко пари не виждам как би могло да стане. Даже и за повече пак не ми се захваща, че е много работа, но като я видя таз кола и се размеквам richi написа: FLIKI написа: dzver написа: Fliki, зантригуваш ме с този си стремеж за разкрасяване на колата. Либрата заслужава и си мисля дали и аз да не стана клиент на твоя френд дето прави тези магии, но ме притеснява че моята е с нави и сд-чейнджър и да не станат някои простотии... А да си гледкаш нещо докато чакаш в задръстванията си е яко. Чейнджъра не е проблем и моята го има, малко е завъртяно, че трябва да се прави копченце и за звука, но като цяло е едно и също без значение че ти си с навигация. За моделите с навигация, ще трябва да изровя пак описанията който докопах от нета и да му всия на главата на моя фриенд първия път, но до колкото изчетох документите от нета, при колите с навигация е по-лесно, защото всико е изведено на едни доста големи куплунзи отзад. За моделите без навигация 13 пиновия конектор за съжаление не извежда всички нужни сигнали и се налага отваряне на ИЦС-а. П.П. Електронните компоненти букси и копчета си ги купих от София от магазина на Поп Богомил до лъвов мост. Общо взето всичките чаркове излизат приблизително 30-40 лева. Несъм много съгласен че на Либри с навигация е по-лестно. Виж че при мен какви ли не варианти не пробвах и МР3 не тръгна. Знаеш че неможе да изкара AUX изхода .
Казах ти и преди, намери просто физическото време да докараш колата за ден два да я разглобим основно и да се опитаме да открием къде точно е проблема! Дори да разглобим таблото единия ден и да не свършим с работата, колата си върви дори в насипно състояние на електрониката вътре Взимаш си я вечерта и на другия ден я караш за пакетиране. Плюс това може да се възползваш и за някой ремонт ако имаш нужда така или иначе ще седи на канала два дена.
Не мога да ти гарантирам, че ще се справя, но нищо не ми пречи да опитам. Още повече доста изчетох покрай моята и познавам сравнително добре устройството на ICS-a.
_________________ Живота е кратък, живей го добре!
Lybra 1.8 839A4.000
|
|
|
|
|
JMS
|
Заглавие: Публикувано на: 09 Дек 2008, 21:46 |
|
Регистриран на: 13 Дек 2007, 00:41 Мнения: 43 Местоположение: София
|
Евалата брато. Най-важното за сега е, че пробива е направен. Щом веднъж е тръгнало на там ще е по лесно. Няма връщане назад.
Само и ний да се възрадваме на таз красотийка да ни се изпълни цялата хубост на нашите красавици.
_________________ LANCIA LYBRA - 2.4 JTD (180) SW
|
|
|
|
|
pr_00f
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Май 2009, 10:34 |
|
Регистриран на: 23 Ное 2005, 10:54 Мнения: 1795 Местоположение: София 06 Подуяне
Кара: Lancia Lybra 2.4 jtd
|
Малко ми е неудобно да цапам на колегата хубавата тема, но пък е важна и може да я видят повече хора.
За уреждане с МП3 се чудех между 2 варианта:
За касета адаптер съм сигурен че всички са чували. (вариант 1)
Големият минус е стърчащият кабел , аз се спрях на този вариант и да си кажа честно не ми пука. Имам си мп3 плейърче което не използвам от 3 години и му намерих приложение
Вариант 1.Най обикновена касета адаптер -
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4337
На сайта се предлагат 5-6 модела, но този има най добри отзиви! За момента съм много доволен от качеството на звука.
Вариант 2 МП3 плейър с форма на касета : ( предполагам повечето колеги не са виждали подобна дивотия)
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10203
Това решение си е напълно независим мп3 плеър със вградена батерия - което е както плюс така и минус.
Не се знае каква е батерията и ще може ли да се замени лесно, а ако седи постоянно в колата батерията ще си отиде много бързо поради високите температури през лятото.
Също в коментарите за вариант 2 пише че функцията да сменяш песните с бутона за превъртане не винаги работи коректно.
Но пък от друга страна цената е само 16 долара а то този сайт всичко е с безплатна доставка!
Така че едва ли някой ще го сбъркат 22-23 лева ако реши да пробва, и да сподели до колко е удачен този вариант, какво е качеството на звука и ...
_________________ Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001 - Lybra - Alfa 147
|
|
|
|
|
FLIKI
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Май 2009, 11:23 |
|
Регистриран на: 04 Окт 2008, 23:11 Мнения: 176 Местоположение: София
|
тези варианти много отдавна ми минаха през главата
само дето колкото са евтини, толкова са и некачествени.
Смея да твърдя, че звука в либрата заслужава много по-качествено изпълнение от варианта магнитна глава > магнитна глава.
При варианта касета (без значение каква, дори стандартна касетка с лента) в звука се появява високо честотно свистене, което няма как да се избегне заради начина на предаване на сигнала по магнитен път.
При варианта с директна връзка в Аукса също има леко смущение (мноооого по-малко от това при касетата), но все още не съм имал време да ровя от къде иде за да го боря.
Смущенията в захранването ги преборих лесно с един филтър на напрежението от стар усилвател за кола. Но при звука е малко по-сложна работата и ще ми трябва още време да го изчистя и него.
_________________ Живота е кратък, живей го добре!
Lybra 1.8 839A4.000
|
|
|
|
|
jamesdavidso
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Май 2009, 13:28 |
|
Регистриран на: 19 Сеп 2008, 17:30 Мнения: 1322 Местоположение: София
|
За момента считам, че трансмитерът е най-добро заместващо решение. Купих си касета-преходник от Конрад и резултатът е отчайващо лош.
_________________
|
|
|
|
|
pr_00f
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Май 2009, 15:21 |
|
Регистриран на: 23 Ное 2005, 10:54 Мнения: 1795 Местоположение: София 06 Подуяне
Кара: Lancia Lybra 2.4 jtd
|
Е точно за това ви давам линк за точно определен модел касета преходник.
Спокойно мога да заявя че почти няма разлика в звука спрямо CD changer-a.
А ФМ трансмитера е просто кошмар.
_________________ Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001 - Lybra - Alfa 147
|
|
|
|
|
jamesdavidso
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Май 2009, 23:06 |
|
Регистриран на: 19 Сеп 2008, 17:30 Мнения: 1322 Местоположение: София
|
Лошото на DX е, че често изпращат каквото има, така че вероятно си случил правилния модел. На живо абсолютно същия ли е като на снимката (опаковка, цвят?)
_________________
|
|
|
|
|
FLIKI
|
Заглавие: Публикувано на: 09 Май 2009, 13:48 |
|
Регистриран на: 04 Окт 2008, 23:11 Мнения: 176 Местоположение: София
|
Дори да имаш добър резултат от касетката, чисто теоретично магнитния способ за пренос на аналогов сигнал е прекалено податлив към околната среда и съответно винаги има смущения.
Така или иначе с касетката получаваш един малък стерео жак. Абсолютно същия жак можеш да си монтираш към аукса на ICS-a срещу 60ст за самия жак (2лв позлатен) и около 50 см кабел (в най-добрия случай още 1лв за кабела).
Затова казвам, че освен на теория, също и на практика значително по-добрия вариант е да се монтира кабела за Аукса.
По-качествен звук на значително по-ниска цена.
_________________ Живота е кратък, живей го добре!
Lybra 1.8 839A4.000
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Публикувано на: 09 Май 2009, 22:00 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
Понеже и аз не мога да разбера какво толков ви е страх да си изкарате AUX-а ... както каза колегата, трябват материали, айде не за стотинки ами за 1-2 левчета и е описано 100 пъти даже и с картинки....
Та за Варна мога да ви насоча към един алармаджия който съм обучил и вече за отрицателно време прави тази екстра на Либра!;) Но естествено вече няма да е за 1-2 левчета а за 20 левчета!;)
_________________ LANCIA - начин на мислене
|
|
|
|
|
jamesdavidso
|
Заглавие: Публикувано на: 10 Май 2009, 13:47 |
|
Регистриран на: 19 Сеп 2008, 17:30 Мнения: 1322 Местоположение: София
|
Аз съм притеснен, че ако тръгна да разкачвам ICS-а, и ще ми поиска код... А пък картата му е нейде из слънчева Италия.
_________________
|
|
|
|
|
|
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта |
|
|
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|