Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Lybra




Автор Съобщение
 Заглавие: Изгорял вентилатор парно
 Мнение Публикувано на: 28 Авг 2010, 19:38 
Offline
Специалист
Специалист

Регистриран на: 05 Сеп 2008, 11:23
Мнения: 333
Местоположение: Силистра
Кара: Lancia Libra 5.20
Колеги, имам следния проблем. Изгоряха ми намотките на ротора. След частично разглобяване установих, че поне 2 от 4-те транзистора също са заминали. Ротора в понеделник отива на пренавиване, но евентуално ако не стане имате ли идея с коя друга марка са взаимозаменяеми? Че не ми се дават 150-200 лв. за 2-ра употреба цял вент с управлението (което било много сложно, степените на него били и т.н. ). Не заради друго, ами и него откаде да го знам колко ресурс ще има.

_________________
Lancia Lybra 2.0 20V

Таралежа е птица упорита. Не го ли ритнеш - не полита!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Изгорял вентилатор парно
 Мнение Публикувано на: 28 Авг 2010, 21:40 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38
Мнения: 3637
Местоположение: Варна
Втора употреба се намират по 100 лв. не се занимавай с глупости. Два пъти сме пренавивали и сменяли транзистори на Рено Лагуна вентилатора е същото изпълнение... не казвам че е същия а че конструкцията е подобна.
Както и да е и на Либрата ми изпуши един ден и го смених с 2-ра употреба. За пренавиване искаха 50 лв. и то сам да си го разглобиш, което е чанч, отделно 10-20 лв за транзистори като дадеш и си много на далавера!;)

_________________
LANCIA - начин на мислене
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Изгорял вентилатор парно
 Мнение Публикувано на: 28 Авг 2010, 23:42 
Offline
Специалист
Специалист

Регистриран на: 05 Сеп 2008, 11:23
Мнения: 333
Местоположение: Силистра
Кара: Lancia Libra 5.20
Е аз под 150 не намерих колега, и затова прецених, че с 20 лв за транзистори и 40 за пренавиване ще ми излезе по-тънко. За мен си е далавера. Пък ако не стане... поне да не ме е яд, че не съм пробвал.

_________________
Lancia Lybra 2.0 20V

Таралежа е птица упорита. Не го ли ритнеш - не полита!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Изгорял вентилатор парно
 Мнение Публикувано на: 29 Авг 2010, 23:15 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 07 Юни 2009, 23:10
Мнения: 1229
Изтрито


Последна промяна chaveto на 12 Дек 2011, 21:06, променена общо 1 път

Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Изгорял вентилатор парно
 Мнение Публикувано на: 30 Авг 2010, 00:32 
Offline
Специалист
Специалист

Регистриран на: 05 Сеп 2008, 11:23
Мнения: 333
Местоположение: Силистра
Кара: Lancia Libra 5.20
Е, аз да ти кажа :D . И на Либрата е на 3 болтчета, само дето едното е доста трудно за достигане. Аз купих същите транзистори, пък да видим...

_________________
Lancia Lybra 2.0 20V

Таралежа е птица упорита. Не го ли ритнеш - не полита!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Изгорял вентилатор парно
 Мнение Публикувано на: 30 Авг 2010, 19:11 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38
Мнения: 3637
Местоположение: Варна
Свалянето на вентилатора от колата е елементарно.... разглобяването на ротора за да се пренавие е големия чанч!;) А на рендетата буксата нагаря и от там най-често идат проблемите... заради калпави клеми... :(

_________________
LANCIA - начин на мислене
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Изгорял вентилатор парно
 Мнение Публикувано на: 01 Сеп 2010, 20:36 
Offline
Специалист
Специалист

Регистриран на: 05 Сеп 2008, 11:23
Мнения: 333
Местоположение: Силистра
Кара: Lancia Libra 5.20
Готово. 40 лв. пренавиване и 20 лв за транзистори. И половин час от моето време за демонтаж и монтаж. Ротора си го разглобява тоя, дето пренавива.

_________________
Lancia Lybra 2.0 20V

Таралежа е птица упорита. Не го ли ритнеш - не полита!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Изгорял вентилатор парно
 Мнение Публикувано на: 02 Сеп 2010, 05:57 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 07 Юни 2009, 23:10
Мнения: 1229
Изтрито


Последна промяна chaveto на 12 Дек 2011, 21:07, променена общо 1 път

Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Изгорял вентилатор парно
 Мнение Публикувано на: 02 Сеп 2010, 09:15 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia

Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:53
Мнения: 47
Местоположение: Велико Търново
Кара: Lancia 1.9JTD, Honda CRV RD1
Двигателят е с въртящ се статор. Роторът е неподвижен, а магнитното поле в намотките му се върти чрез последователно превключване на транзисторите и съответно на тока в намотките.

_________________
Ланчия Либра 1.9JTD


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Изгорял вентилатор парно
 Мнение Публикувано на: 02 Сеп 2010, 20:43 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39
Мнения: 945
Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
Аз не съм съгласен с това твърдение! :roll: Моят си е напълно нормален! Върти му се ротора!

_________________
http://trolza.snimka.bg/automobiles/lybra.530858
www.avtostil.info

Да караш разумно, това не значи бавно! Не е необходимо да пречиш на пътя и да създаваш изнервени шофьори!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Изгорял вентилатор парно
 Мнение Публикувано на: 03 Сеп 2010, 06:28 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 07 Юни 2009, 23:10
Мнения: 1229
Изтрито


Последна промяна chaveto на 12 Дек 2011, 21:07, променена общо 1 път

Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Изгорял вентилатор парно
 Мнение Публикувано на: 03 Сеп 2010, 11:44 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39
Мнения: 945
Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
Аз мисля че затова има статор (стои) и ротор (върти се).

_________________
http://trolza.snimka.bg/automobiles/lybra.530858
www.avtostil.info

Да караш разумно, това не значи бавно! Не е необходимо да пречиш на пътя и да създаваш изнервени шофьори!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Изгорял вентилатор парно
 Мнение Публикувано на: 03 Сеп 2010, 13:37 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia

Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:53
Мнения: 47
Местоположение: Велико Търново
Кара: Lancia 1.9JTD, Honda CRV RD1
dolls написа:
Аз мисля че затова има статор (стои) и ротор (върти се).

Това е едната логика. Подобно е и определението в Уикипидия : "Във въртящият двигател въртящата част (обикновено се намира вътре) се нарича ротор, а неподвижната част се нарича статор." От функционална гледна точка обаче, при постоянно токовия двигател, частта, която е постоянен магнит е статор, а частта с намотките, която създава въртящо се магнитно поле - ротор, който се намира вътре в статора. В класическия постоянно токов двигател, въртенето на магнитното поле в ротора се създава чрез четките, които последователно подават ток на намотките в ротора. В конкретния случай четките са заменени от транзистори и електроника, която последователно подава ток на намотките, за да създаде въртящо се магнитно поле. Поради тази причина при същото разположение на частите, се върти постоянния магнит /т.е. статора/, а детайла с намотките /т.е. ротора/ е неподвижен и този тип двигатели са познати под името ел.двигатели с въртящ се статор. Рядко се срещат в практиката и поради това този термин е рядко срещан. :) :)

_________________
Ланчия Либра 1.9JTD


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Изгорял вентилатор парно
 Мнение Публикувано на: 03 Сеп 2010, 19:27 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 07 Юни 2009, 23:10
Мнения: 1229
Изтрито


Последна промяна chaveto на 12 Дек 2011, 21:07, променена общо 1 път

Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Изгорял вентилатор парно
 Мнение Публикувано на: 03 Сеп 2010, 20:24 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia

Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:53
Мнения: 47
Местоположение: Велико Търново
Кара: Lancia 1.9JTD, Honda CRV RD1
chaveto написа:
Няма никакво значение какъв е типа на двигателя. Пак ти казвам, че няма такова нещо.
Ротора е въртящата се част в един ел. мотор.
Статора е неподвижната част.
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0% ... 0%B5%D0%BB

Да, така пише в интернет, но аз го зная като наименование доста преди да е създаден интернет. Така съм го учил, но не мога да намеря книгите, от които съм чел. Няма да споря за такива подробности, в крайна сметка е по-важно да се знае как работи, а не как се казва. cheers cheers

_________________
Ланчия Либра 1.9JTD


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Изгорял вентилатор парно
 Мнение Публикувано на: 03 Сеп 2010, 23:04 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39
Мнения: 945
Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
Голям Петко написа:
dolls написа:
Аз мисля че затова има статор (стои) и ротор (върти се).

Това е едната логика. Подобно е и определението в Уикипидия : "Във въртящият двигател въртящата част (обикновено се намира вътре) се нарича ротор, а неподвижната част се нарича статор." От функционална гледна точка обаче, при постоянно токовия двигател, частта, която е постоянен магнит е статор, а частта с намотките, която създава въртящо се магнитно поле - ротор, който се намира вътре в статора. В класическия постоянно токов двигател, въртенето на магнитното поле в ротора се създава чрез четките, които последователно подават ток на намотките в ротора. В конкретния случай четките са заменени от транзистори и електроника, която последователно подава ток на намотките, за да създаде въртящо се магнитно поле. Поради тази причина при същото разположение на частите, се върти постоянния магнит /т.е. статора/, а детайла с намотките /т.е. ротора/ е неподвижен и този тип двигатели са познати под името ел.двигатели с въртящ се статор. Рядко се срещат в практиката и поради това този термин е рядко срещан. :) :)

Това въобще не е вярно - едня голяма фантазия! Двигателя си има четки и си е нормален двигател. Друг е въпросат какво има преди него на кабелите! Транзисторите подавот напрежение от 6 до 12 V в зависимост от степените които сме задали ние!Всеки разбиращ от електроника знае какво значи това.Така става плавното изменяне на оборотите.Например: 6,8,9,10,11,12v - 6 степени на мотора. Всичко останало е чиста лъжа!Тези дни ще го разглобя за смазване и ще ви покажа снимки!

_________________
http://trolza.snimka.bg/automobiles/lybra.530858
www.avtostil.info

Да караш разумно, това не значи бавно! Не е необходимо да пречиш на пътя и да създаваш изнервени шофьори!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Изгорял вентилатор парно
 Мнение Публикувано на: 03 Сеп 2010, 23:11 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39
Мнения: 945
Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0% ... 0%B5%D0%BB
Що не четете правилно!!!!!! Тук става дима за генератор не за двигател!!!!!!!Двете неща нямат нищо общо.
За неуките:
Генератора произвежда ток като преубразува въртеливото движение в ел енергия(ел ток),
Двигателя консумира ел енергия като я преобразува във въртеливо движение!!
двете машини са противоположни по работа и строеж!! :D :D :D :D
Четете правилно!!

_________________
http://trolza.snimka.bg/automobiles/lybra.530858
www.avtostil.info

Да караш разумно, това не значи бавно! Не е необходимо да пречиш на пътя и да създаваш изнервени шофьори!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Изгорял вентилатор парно
 Мнение Публикувано на: 04 Сеп 2010, 06:17 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 07 Юни 2009, 23:10
Мнения: 1229
Изтрито


Последна промяна chaveto на 12 Дек 2011, 21:07, променена общо 1 път

Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Изгорял вентилатор парно
 Мнение Публикувано на: 04 Сеп 2010, 09:16 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39
Мнения: 945
Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
20 гони се занимавам с тях и са ми до болка познати!

_________________
http://trolza.snimka.bg/automobiles/lybra.530858
www.avtostil.info

Да караш разумно, това не значи бавно! Не е необходимо да пречиш на пътя и да създаваш изнервени шофьори!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Изгорял вентилатор парно
 Мнение Публикувано на: 04 Сеп 2010, 10:39 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38
Мнения: 3637
Местоположение: Варна
dolls написа:
...
Това въобще не е вярно - едня голяма фантазия! Двигателя си има четки и си е нормален двигател. Друг е въпросат какво има преди него на кабелите! Транзисторите подавот напрежение от 6 до 12 V в зависимост от степените които сме задали ние!Всеки разбиращ от електроника знае какво значи това.Така става плавното изменяне на оборотите.Например: 6,8,9,10,11,12v - 6 степени на мотора. Всичко останало е чиста лъжа!Тези дни ще го разглобя за смазване и ще ви покажа снимки!


Колега, сигурен ли си че си отварял електромотора за който говорим?
Както обясни колегата по-горе, с транзисторите се превключват намотките и се прави въртящо магнитно поле. Това е безчетков мотор! Ако съдиш от по-стари модели (дедра, делта...) - да там са четкови мотори и регулирането става с ШИМ ... което пак е различно от коригиране на напрежението...
Относно въпроса кое се върти... има си теория на относителността!:-D Ако гледаме от точката на статора - то ротора се върти но ако гледаме от точка на ротора - то статора се върти!:) Въпроса е коя част ще застопориш на купето и на коя ще закачиш перката!;)

Относно ремонта, явно колегата е намерил най евтиния вариант и ще го ползваме за консулт при авария за пренавиване!;)

_________________
LANCIA - начин на мислене
Изображение


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 1 от 3 [ 60 мнения ] Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща




Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Lybra


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов