Автор |
Съобщение |
lancia207BS
|
Заглавие: Капа 2.0 20V 146коня не пали Публикувано на: 26 Юни 2016, 16:06 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 26 Ное 2015, 21:12 Мнения: 61
Кара: Lancia
|
Здравейте колеги след смяна на водна помпа и последвало сваляне на капака на клапаните видях, че главата има механичен проблем а именно леглото на единия изпускателен клапан на 2-ри цилиндър е разбито затова реших да си намеря друга глава. Ремонта си то направих сам като си набавих пети за зацепването на ремъка и индикаторен часовник. Свалих старата глава ,оборудвах новата, нови семеринги на валовете , нови гарнитури . Главата като я взех я дадох на един приятел, който работи в автосервиз да я почисти и да я провери за евентуални дефекти. Купувача от които я взех ми каза, че малко преди да пръсне Капата си на части е правил ремонт на двигателя и е подменял гумички на клапаните и са паснати клапаните. Оказа се че не ме е излъгал. Приятеля на който дадох главата да я почисти ми каза че наистина са пасвани клапаните на машина и гумичките са нови. И така почнах смяната на главата ,почистих добре блока и главата ,сложих гарнитурата и я стегнах както пише в Аутодата-та а именно 40Nm+ 90+90+90 градуса затягане. Зацепих ремъка с петите и индикаторния часовник ,налях антифриз и запалих колата. Моторчето направо пееше като часовник, направо не се чуваше ,че работи.Колата я палих поне 10-15 пъти оставях я да работи малко и я угасях. Преди да се прибера ва къщи доволен от добре свършената работа реших да оставя колата да загрее добре за да отвори термостата и да се обезвъздуши. Когато стрелката на таблото подмина 80-тина градуса от отвореното казанче на антифриза започна да излиза възду от долния дебел маркуч. Пипнах маркуча след термостата беше почнал да се затопля.Викам си всичко е ОК колата почва да вади въздуха. Като позагря още малко бълбукането продължаваше и докато се усетя от отвореното казанче започна да се излива антифриза при което колата продължаваше да работи като часовник. Въпреки това се уплаших и веднага я угасих. След около 5-10 мин се опитах да я запаля но уви колата само върти на стартер но не пали. Пробвах още 1-2пъти но без успех. Антифриза и маслото са е чисти от колата не е излизал нито бял пушек ,нито нищо. Какво е станало ,моля ви колеги давайте съвети
|
|
|
|
|
lancia207BS
|
Заглавие: Re: Капа 2.0 20V 146коня не пали Публикувано на: 26 Юни 2016, 19:31 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 26 Ное 2015, 21:12 Мнения: 61
Кара: Lancia
|
Малко развитие по темата , преди малко ходих до колата и извадих всички свещи за да мога да светна с фенерче в цилиндрите да видя дали всичко е нормално.Цилиндрите вътре са чисти,свещите също няма следи от антифриз .Едната свещ я закрачих към бобината и накарах баща ми да завърти за да видя има ли искра - имаше. Сложих обратно свещите ,закрачих бобините и когато врътнах ключа колата веднага запали и работеше идеално, угасих я и отново запалих без проблем, след около 5мин отново завъртях ключа и колата пак отказа да запали, направих още 2-3 опита но неуспешни.Стартира върти но колата отказва да запали.Какво става възможно ли е имобилайзера да не работи? Моля помагайте.
|
|
|
|
|
i_v_ivanov
|
Заглавие: Re: Капа 2.0 20V 146коня не пали Публикувано на: 26 Юни 2016, 19:54 |
|
Регистриран на: 14 Окт 2005, 13:36 Мнения: 2804 Местоположение: Русе - 0898 477 656
Кара: KAPPA 2.0 VIS - ZLA83800002053545 - 838А6000268799 http://carendar.com/public.php?offset=5 ... ic=0&name=
|
Провери датчика на коляновия вал.
_________________ ЕХ - DEDRA 2.0 i.e. - 835A5.000 - 120hp - BRC - "СТАНКА НЕВЕРОЯТНА"
|
|
|
|
|
tomi82
|
Заглавие: Re: Капа 2.0 20V 146коня не пали Публикувано на: 27 Юни 2016, 00:39 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 16 Юли 2010, 19:17 Мнения: 41
|
Аз имах такъв проблем с датчика на разпределителния вал.Загрее ли не пали и като поизтине малко пали чатмак.
|
|
|
|
|
lancia207BS
|
Заглавие: Re: Капа 2.0 20V 146коня не пали Публикувано на: 27 Юни 2016, 13:20 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 26 Ное 2015, 21:12 Мнения: 61
Кара: Lancia
|
Да но при мен и студена отказва да запали .Преди да направя опит за запалване като натисна чека на инфоцентъра ми изписва check ok.След неуспешния опит за запалване ми изписва ниско ниво на охладителната течност (наистина нивото е на минимума) и дефект в системата за измерване на маслото. Възможно ли е да има някаква защита?Знам ли.
|
|
|
|
|
lancia207BS
|
Заглавие: Re: Капа 2.0 20V 146коня не пали Публикувано на: 29 Юни 2016, 12:35 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 26 Ное 2015, 21:12 Мнения: 61
Кара: Lancia
|
Вчера се разбра ,че на моменти няма искра
|
|
|
|
|
i_v_ivanov
|
Заглавие: Re: Капа 2.0 20V 146коня не пали Публикувано на: 29 Юни 2016, 15:45 |
|
Регистриран на: 14 Окт 2005, 13:36 Мнения: 2804 Местоположение: Русе - 0898 477 656
Кара: KAPPA 2.0 VIS - ZLA83800002053545 - 838А6000268799 http://carendar.com/public.php?offset=5 ... ic=0&name=
|
Смени датчика на коляновия вал.
Облицовката на кабела се е напукала от времето и ти създава тези проблеми.
_________________ ЕХ - DEDRA 2.0 i.e. - 835A5.000 - 120hp - BRC - "СТАНКА НЕВЕРОЯТНА"
|
|
|
|
|
lancia207BS
|
Заглавие: Re: Капа 2.0 20V 146коня не пали Публикувано на: 29 Юни 2016, 19:43 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 26 Ное 2015, 21:12 Мнения: 61
Кара: Lancia
|
Колега датчика на коляновия вал го замервах 880 Ома, няма окъсяване към 3-ти пин и по всичко личи ,че не е от него. Да зацепвам на ново ангренажа ли ,незнам. Последния път когато колата эапали мотора работеше като часовник . Ако е прескочил зъби ремъка логиката е да не работи добре двигателя. Направо незнам.
|
|
|
|
|
hf hpe
|
Заглавие: Re: Капа 2.0 20V 146коня не пали Публикувано на: 29 Юни 2016, 23:42 |
|
|
Професионалист |
|
|
Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27 Мнения: 5333 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
не е лошо една диагностика да се направи чека на инфоцентъра е за други неща
виж масите по двигателят дали са стегнати добре и ако нямаш диагностика поне направи тест на фазовият датчик с диод
|
|
|
|
|
lancia207BS
|
Заглавие: Re: Капа 2.0 20V 146коня не пали Публикувано на: 30 Юни 2016, 12:01 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 26 Ное 2015, 21:12 Мнения: 61
Кара: Lancia
|
Колега" hf hpe" едната маса на колектора наистина не беше добре обрана ,но не е от нея. Гледам в една тема тук във форума един колега е писал, че при прескачане на ангренажа колата не палила, защото едва ли не имало софтуерна защита ,която предпазвала от набиването на клапаните .За мен това е пълна глупост ,защото при грешно зацепен ремък не е нужно колата да запали за да набие клапаните ,достатъчно е да въртиш и на стартер за да стане белята. Освен това от фазовия датчик ЕКУ- то няма как да разбере дали имаш прескочил заб на ремъка или не.А този фазов датчик може ли да се эамери с мултицет ,защото в Аутодата наистина дават само светодиод. Поздрави
|
|
|
|
|
hf hpe
|
Заглавие: Re: Капа 2.0 20V 146коня не пали Публикувано на: 01 Юли 2016, 19:05 |
|
|
Професионалист |
|
|
Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27 Мнения: 5333 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
няма начин с мултицет ако фазовият датчик обаче не работи 5 цилиндровият двигател няма как да запали защото точно по него датчик определя момента на впръскване на горивото най-добре намери човек с диагностика, ако в него е проблема ще го е записало като грешка със сигурност
|
|
|
|
|
lancia207BS
|
Заглавие: Re: Капа 2.0 20V 146коня не пали Публикувано на: 02 Юли 2016, 11:58 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 26 Ное 2015, 21:12 Мнения: 61
Кара: Lancia
|
Колега свалих наново капаците и се оказа ,че по някакъв начин всмукателния и изпускателния вал са мръднали и ремъка беше се отхлабил от едната страна.Като слагах петите всмукателния беше мръднал към 2-3 зъба а изпускателния към 1 .зъб. Зацепих наново с петите и коляновия вал в TDC с индисаторния часовник и колата запали ,но само 1 път. При последвалите опити отново не палеше.Нарочно докато правих опити да запаля оставих капака на ангренажа и пистовия ремък свалени за да мога да гледам да не се отхлаби ремъка и да прескочи зъб.Уви колата не пали а ангренажа е перфектно зацепен. Още не съм проверявал фазовия датчик с диод ,но ако датчика беше повреден защо колата эапали 1 път. Явно е че преди това заради развалената центровка сигурно е бягала компресията през клапаните но сега след като всичко е нагласено защо не пари незнам.
|
|
|
|
|
lancia207BS
|
Заглавие: Re: Капа 2.0 20V 146коня не пали Публикувано на: 07 Юли 2016, 19:27 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 26 Ное 2015, 21:12 Мнения: 61
Кара: Lancia
|
Здравейте колеги ето малко развитие по темата.Днес колата запали цели 3 пъти и я закарах на диагностика, където показа 2 грешки. 1. фазов датчик 2.имобилайзер - неправдоподобен сигнал от ключа. Сега какво мога да направя? Какво е станало с имобилайзера при положение че зеления диод изгасва след контакт? Възможно ли е проблема да е само във фазовия датчик и оттам да бърка и имобилайзера?
|
|
|
|
|
lancia207BS
|
Заглавие: Re: Капа 2.0 20V 146коня не пали Публикувано на: 09 Юли 2016, 15:09 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 26 Ное 2015, 21:12 Мнения: 61
Кара: Lancia
|
Колеги ,след смяна на фазовия датчик всичко си дойде на мястото. Благодаря на отзовалите се колеги
|
|
|
|
|
i_v_ivanov
|
Заглавие: Re: Капа 2.0 20V 146коня не пали Публикувано на: 09 Юли 2016, 16:34 |
|
Регистриран на: 14 Окт 2005, 13:36 Мнения: 2804 Местоположение: Русе - 0898 477 656
Кара: KAPPA 2.0 VIS - ZLA83800002053545 - 838А6000268799 http://carendar.com/public.php?offset=5 ... ic=0&name=
|
lancia207BS написа: Колеги ,след смяна на фазовия датчик всичко си дойде на мястото. Благодаря на отзовалите се колеги Човек кво ли не прай само за една ... каса бира!
_________________ ЕХ - DEDRA 2.0 i.e. - 835A5.000 - 120hp - BRC - "СТАНКА НЕВЕРОЯТНА"
|
|
|
|
|
lancia207BS
|
Заглавие: Re: Капа 2.0 20V 146коня не пали Публикувано на: 09 Юли 2016, 17:49 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 26 Ное 2015, 21:12 Мнения: 61
Кара: Lancia
|
Нямаш проблем колега бирата от мен а гости-то от теб
|
|
|
|
|
speedy8312
|
Заглавие: Re: Капа 2.0 20V 146коня не пали Публикувано на: 16 Яну 2017, 14:42 |
|
Регистриран на: 16 Яну 2017, 14:34 Мнения: 3
Кара: Lancia Kapa
|
Добър ден...да не отварям нова тема,реших да запитам тук....Моята Капа не иска да запали и ми казаха че е от дачик на колянов вал. Но не го знам къде се намира,някой ще може ли да ме упъти за да го сменим....Ще съм ви много благодарен.
|
|
|
|
|
i_v_ivanov
|
Заглавие: Re: Капа 2.0 20V 146коня не пали Публикувано на: 16 Яну 2017, 18:36 |
|
Регистриран на: 14 Окт 2005, 13:36 Мнения: 2804 Местоположение: Русе - 0898 477 656
Кара: KAPPA 2.0 VIS - ZLA83800002053545 - 838А6000268799 http://carendar.com/public.php?offset=5 ... ic=0&name=
|
speedy8312 написа: Добър ден...да не отварям нова тема,реших да запитам тук....Моята Капа не иска да запали и ми казаха че е от дачик на колянов вал. Но не го знам къде се намира,някой ще може ли да ме упъти за да го сменим....Ще съм ви много благодарен. Като си намериш датчик - майстора дето ще го монтира със сигурност знае къде е. Под пластмасовия капак в ляво се намира - под предното зъбно колело на валовете.
_________________ ЕХ - DEDRA 2.0 i.e. - 835A5.000 - 120hp - BRC - "СТАНКА НЕВЕРОЯТНА"
|
|
|
|
|
speedy8312
|
Заглавие: Re: Капа 2.0 20V 146коня не пали Публикувано на: 16 Яну 2017, 19:13 |
|
Регистриран на: 16 Яну 2017, 14:34 Мнения: 3
Кара: Lancia Kapa
|
i_v_ivanov написа: speedy8312 написа: Добър ден...да не отварям нова тема,реших да запитам тук....Моята Капа не иска да запали и ми казаха че е от дачик на колянов вал. Но не го знам къде се намира,някой ще може ли да ме упъти за да го сменим....Ще съм ви много благодарен. Като си намериш датчик - майстора дето ще го монтира със сигурност знае къде е. Под пластмасовия капак в ляво се намира - под предното зъбно колело на валовете. Много благодаря,но в нашия умрял град няма да намеря майстор който да дойде в тия условия.А на боксир....и дума не може да става.
|
|
|
|
|
mitaka_71
|
Заглавие: Re: Капа 2.0 20V 146коня не пали Публикувано на: 16 Яну 2017, 21:28 |
|
Регистриран на: 25 Сеп 2007, 12:17 Мнения: 4278 Местоположение: Пазарджик,Враца
Кара: Lancia
|
i_v_ivanov написа: speedy8312 написа: Добър ден...да не отварям нова тема,реших да запитам тук....Моята Капа не иска да запали и ми казаха че е от дачик на колянов вал. Но не го знам къде се намира,някой ще може ли да ме упъти за да го сменим....Ще съм ви много благодарен. Като си намериш датчик - майстора дето ще го монтира със сигурност знае къде е. Под пластмасовия капак в ляво се намира - под предното зъбно колело на валовете. Ванка,колегата пита за датчик колянов,а не разпределителен вал! Датчика на коляновият е отзад зад двигателя над стартера- заврян е на ....
_________________ LANCIA DELTA II 1.6ie 75HP 835C1.000 LANCIA KAPPA 2.0 20V 838A1.000 LANCIA DEDRA 1.8 105hp 835A2.046 Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8 215hp Grande Punto 1.2 LPG http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=31&t=8463
|
|
|
|
|
|