Здравейте, не намерих подобен проблем във форума и реших да споделя малко опит. Ще се опитам да описвам нещата подробно, защото не съм от най-вещите лица
Колата е Kappa 2.0 5.20 146 к.с. 1995 г., скорости POWER DRIVE - Вероятно при другите двигатели със скорости POWER DRIVE положението е същото.
Проблем: скоростния лост не влиза на 2-ра, 4-та и задна предавка; 1-ва, 3-та и 5-та няма проблеми;
Симптоми на 1-во четене: 1-ва, 3-та и 5-та няма проблеми; 2-3 пъти за последните 10 000 км не влизаше първа (след включване на 2-ра и 3-та влиза), няма виене и други проблеми.
Симптоми на канала: След ровене на канал: преглед на масло и каквото се сетите се установи нещо като "плякане или хлопане" от двигателния отсек при движение на скоростния лост.
Решение: След сваляне на въздуховоди, акумолатор и тавата на акумолатора (стойката) се открива "достъп" до лостовия мехънизам на скоростите и ябълката. Точно ябълката е покрита с пластмасов капак, захванат с две щипки отстрани. Проблема се оказа разкачен капак ( представлява кутия, с ниши "издутини в страниците", за да се осигори свободно движение на ябълката). Същия от друсане по магистралата и с помоща на сноп с кабели се беше извъртял под ъгъл и заглавил и блокираше ябълката за 2-ра, 4-та и задна предавка.
Причини: вероятно, някой някъде не е сложил капака като трябва (захваща се много добре с две метални щипки (скоби), но се натискат трудно защото са под ъгъл) дали случайни или не, не се знае
, било е при предишния собственик.
Дано да съм полезен с тази тема, ако бях отишъл в случаен сервиз (в Пловдив се случи случката), спокойно можеха да ме обръснат за няма нищо