Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Kappa




 Страница 1 от 1 [ 8 мнения ] 



Автор Съобщение
 Заглавие: Колко на брой са бензиновите турбо капи във форума
 Мнение Публикувано на: 29 Ное 2014, 01:49 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 03 Фев 2014, 19:19
Мнения: 393
Кара: ex-Lancia KAPPA 2.0 16V Turbo
бензин - изключителен автомобил!

Lancia KAPPA 2.4 jtd
BMW E38, 740 i
Колеги, интересно ми е колко са последните и все по-редки по нашите пътища "мохикани" 2.0 16v turbo и 2.0 20v turbo, а също и дали има собственик на 3.0 от форума...?
Питам, защото все повече се убеждавам, че тези коли са пълна мъгла за средностатистическите нашенски авто-майстори. Елементарни манипулации по тях се превръщат често в супер сложни изпълнения, без особена полза.
Давам примери:
През пролетта нито един от 7-8 майстори на италианки не бе в състояние да разпознае заминал си "блоу оф". Отидох при колегите от "Маднес" и за 3 минути ми решиха проблема.
Сега съм тръгнал да сменям термостат - ей, голям зор се оказа. Трима майстори не могат да нагодят купен по рамата на двигателя термостат, за който е сигурно, че е точно за моя модел капа. Поне не вярвам британският каталог на разпространителите на авточасти да лъже. Питам ги: "Менте ли е термостатът? "Не, но ми е трудно да го сложа."Такива ми ти работи.
Бързам да уточня, че не ходя на "случайни" места, а в специализирани сервизи за италиански автомобили...

_________________
Заклет фен на ланча капа!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Колко на брой са бензиновите турбо капи във форума
 Мнение Публикувано на: 05 Дек 2014, 18:33 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 03 Фев 2014, 19:19
Мнения: 393
Кара: ex-Lancia KAPPA 2.0 16V Turbo
бензин - изключителен автомобил!

Lancia KAPPA 2.4 jtd
BMW E38, 740 i
Явно не сме много собствениците на турбо бензинови капи или на другите колеги не им се пише във форума.

Но все пак, за да бъда полезен евентуално на някой, който има подобна капа, ще споделя как си реших проблема с термостата:

Ако ви се наложи да сменяте термостат на капа 2.0 16v турбо, не си губете времето да поръчвате такъв в България или по ибей. Не знам по каква причина, но всички термостати в българските каталози за този модел капа не пасват точно. Проверено е на четири различни места и резултатът е един и същ. Първо мислех, че майсторите в автосервизите ме будалкат, но после сам се убедих, че те нямат вина.
По ибей поръчката също не свърши работа, тъй като от там изпращат само термостат, а не прилежащото тяло към него - така е практически неизползваем или поне никой майстор не се нае да го сложи;
Накрая моят проблем се реши чрез приятел, който често пътува до Италия. От там ми закупи оригинален термостат от магазин на Ланча на стойност 100 евро, който обаче също се оказа голяма рядкост там. Имах късмет, че беше останал такъв след като е поръчан през 2005 година/?!?/ и не е закупен. Иначе, поръчка за доставка на такъв термостат от магазин на ланча отнема до 3 месеца!!

Тук, в Бг също уж искаха да ми поръчат "оригинален", но така и не успяха да го направят за 2 седмици, а освен това ми искаха 350 лева!

_________________
Заклет фен на ланча капа!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Колко на брой са бензиновите турбо капи във форума
 Мнение Публикувано на: 28 Дек 2014, 17:57 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia

Регистриран на: 16 Юли 2010, 19:17
Мнения: 41
Привет!!!Моята красавица е с двигател 2.0 20turbo и до момента не съм имал проблеми с нея и по специално с майсторите.Аз и направих основен ремонт на двигателя,смених две турбини и още доста неща и до сега не съм имал спънки.Даже мисля да я напомпам към 310-320 :evil: коня до година.Колега ако имаш някакви въпроси от към двигател,тунинг и др. във форума на Фиат колегите са доста отзивчиви и разбират бая.Аз от там си реших доста проблеми. :D :D :D :D


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Колко на брой са бензиновите турбо капи във форума
 Мнение Публикувано на: 28 Дек 2014, 22:48 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46
Мнения: 144
Местоположение: Враца
И от мен една 2.0 20v турбо.
До колегата tomi82 Какви са симптомите на заминаваща си турбина.
При мен доста пуши бяло и лек мирис на масло особено в студено време,гърнетата са от дизел ,минимален ртадиален луфт и трудно доловим аксиален.Нормални следи от масло в колекторите,но същевременно доста голям разход на същото 1.5 литра на 5500 км.,но има и неоткриваем теч от към лапата държаща
компресора на климатика и масления филтър,така че загубите отчасти са и от там.

_________________
Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г,
Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Колко на брой са бензиновите турбо капи във форума
 Мнение Публикувано на: 29 Дек 2014, 05:07 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia

Регистриран на: 16 Юли 2010, 19:17
Мнения: 41
Колега vinipal като се замислих аз смених 3 турбини,а не 2.Признаците са: 1-во светлосив до сив пушек.Когато е с малък аксиален луфт колата пуши на студено време,а на топло мирише на масло,а пушека почти го няма.А когато е с голям луфт пуши непрекъснато.
2-ро Разхода на масло е много голям.При мен е стигал 1,5л. на 100км,но при аксиален луфт4-5мм,а при малък луфт 1л за 500-700км.
3-то турбото на нашите коли е доста кекаво.Като се счупи първата турбина(явно и беше дошло времето) аз си купих сурцевина от ибей и направих основен ремонт на дв.После и навъртях 1000км и направих най-голямата грешка,като премахнах катализатора и турбина замина за около 300км.После взех турбо 2-ра ръка без никакви луфтове и то изкара около 1000-1200км.Пак купих турбо 2-ра ръка без абсолютно никакви луфтове абе като ново и му набих подсилен ремонтен комплект и до сега нямам проблеми,като съм изминал 15000км.Така,че те съветвам никога НЕ СВАЛЯЙ КАТАЛИЗАТОРА!!!!Доста изчетох за TB2810 и като цяло не е добра турбина!Аз затова съм решил да и хакна истинска турбина,хем ще е по-здрава от стоковата,хем ще я направя около 320коня.И при мен пуши бяло и много леко помирисва на масло на студено време,а и мойте гърнета също са от дизел.Преди 1 седмица проверявах турбото и няма никакав аксиален луфт.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Колко на брой са бензиновите турбо капи във форума
 Мнение Публикувано на: 29 Дек 2014, 06:35 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46
Мнения: 144
Местоположение: Враца
Благодаря колега,значи ми е рано да се притеснявам(за сега)-поне влизам в разходните норми ,по книга де и пушека е по скоро супер бял като от водна пара с лек мирис на масло.А за катализатора-взех я без него,кой знае кога е бил свален?-Но съм сложил резонаторно гърне с доста прилично качество и достатъчно малък отвор.До сега съм минал около 6000 км. без особени проблеми.От И-бей ли взе ремонтния комплект и как се справи с баланса на турбината след ремонта?И какво имаш в предвид под истинско турбо-Т-3 ли или нещо друго?

_________________
Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г,
Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Колко на брой са бензиновите турбо капи във форума
 Мнение Публикувано на: 29 Дек 2014, 18:41 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia

Регистриран на: 16 Юли 2010, 19:17
Мнения: 41
Щом нямаш катализатор в никакъв случей не си чипосвай колата,ако искаш да изкара турбото повече време.А за подсиленият ремонтен комплект си го купих от сервиза където рециклират турбини на 202 улица с/у ТЕЦ-а.Там си го поръчваш,там ще ти го монтират и там ще ти направят баланс.500лв ми излезе,но при здраво турбо,но при позаминало турбо може да стигне 1000лв.Аз съм се спрял на 2 вариянта T3/T4 или GT2860r или rs.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Колко на брой са бензиновите турбо капи във форума
 Мнение Публикувано на: 29 Дек 2014, 19:20 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 03 Фев 2014, 19:19
Мнения: 393
Кара: ex-Lancia KAPPA 2.0 16V Turbo
бензин - изключителен автомобил!

Lancia KAPPA 2.4 jtd
BMW E38, 740 i
vinipal написа:
И от мен една 2.0 20v турбо.
До колегата tomi82 Какви са симптомите на заминаваща си турбина.
При мен доста пуши бяло и лек мирис на масло особено в студено време,гърнетата са от дизел ,минимален ртадиален луфт и трудно доловим аксиален.Нормални следи от масло в колекторите,но същевременно доста голям разход на същото 1.5 литра на 5500 км.,но има и неоткриваем теч от към лапата държаща
компресора на климатика и масления филтър,така че загубите отчасти са и от там.


И аз съм сменял вече една турбина. Признакът беше много гъст бял пушек, все едно си в облак с радиус десетина метра. С рециклираната турбина засега съм навъртял 22 хиляди км.
При мен разходът на масло стигаше до литър на 2 хил км. След смяна на маслото и слагане на добавка за вискозитет - спадна до 100 мл на 2 хил км.
Трябва да призная обаче, че рядко я напъвам зверски. Повече от 200 не съм вдигал, макар да има възможност. Рядко я натискам, за да режа на светофарите.
Но пък почти всеки месец си излиза нещо за ремонт. След като смених термостата, сега хидравличната помпа се обажда. Последната година съм сменил: долна помпа на съединител, ремонт на климатроника, дискове и спирачни апарати, правил съм ремонт на рейката, блоу-оф клапан съм сменял и т.н. Горе-долу - към 1500 лв за ремонти и консумативи. Донякъде ми излиза златна, но аз така съм си избрал :lol: Просто 17-годишен автомобил.
Като ми омръзне или нямам възможност да хвърлям пари, ще я оставя. cheers
Засега обаче е сравнително добър вариант за семеен автомобил с голям багажник и прилично количество коне, колкото и реално да не надува до 205 коня. Мисля, че сега е около 180-190 коня.

_________________
Заклет фен на ланча капа!


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 1 от 1 [ 8 мнения ] 




Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Kappa


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов