Автор |
Съобщение |
simo55
|
Заглавие: Питане за горната помпа на съединителя Публикувано на: 31 Окт 2014, 20:51 |
|
Регистриран на: 14 Окт 2008, 21:23 Мнения: 404 Местоположение: София, Надежда 5
|
Смениха ми горната помпа /тази при педала/ с нова, старата отказа и педала ми остана в почти долно положение, т.е. съединител нямах. След смяната съединителя започна да отцепва чак когато педала е в най-долно положение до ламарината. Дори да напомпам няколко пъти разлика няма /демек въздух в системата няма/. Със старата помпа отцепваше някъде малко след средата на хода на педала. Има ли някакъв начин за регулиране или причината е някаква друга. Новата помпа е METELLI. Ако някой знае моля да каже как се оправя това, че е гадно да се изправям на волана когато превключвам. Впрочем педала си е толкоз мек колкото и със старата.
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v 107kw 95г.
|
|
|
|
|
mitakaVIS
|
Заглавие: Re: Питане за горната помпа на съединителя Публикувано на: 01 Ное 2014, 13:44 |
|
Регистриран на: 08 Яну 2010, 16:12 Мнения: 423 Местоположение: Велико Търново
Кара: lancia
|
трябва да се обезвъздуши хубаво,ако не е от това,то и другата е заминала,но най добре си купи ремонтен комплект гумички, струват 14 лева за двете помпи,ще изкараш много повече с тях отколкото с новите китайски помпи. ето и гумичките viewtopic.php?f=52&t=35354
_________________ LANCIA KAPPA 2.0 20V-VIS 97г.
|
|
|
|
|
simo55
|
Заглавие: Re: Питане за горната помпа на съединителя Публикувано на: 01 Ное 2014, 21:02 |
|
Регистриран на: 14 Окт 2008, 21:23 Мнения: 404 Местоположение: София, Надежда 5
|
На старата горна помпа се щангата от педала към помпата се движеше съвсем свободно в нея до края. Като пробвах на новата има съпротивление, явно вътре има пружина, която се е счупила /поне така си мисля де/. Ако има въздух при няколко напомпвания не би ли трябвало да изключва съединителя по-рано а не чак долу. Правих го това но резултат няма, пак си изключва в най-долно положение. А как да разбера дали и долната не си е заминала ?
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v 107kw 95г.
|
|
|
|
|
mitakaVIS
|
Заглавие: Re: Питане за горната помпа на съединителя Публикувано на: 02 Ное 2014, 10:14 |
|
Регистриран на: 08 Яну 2010, 16:12 Мнения: 423 Местоположение: Велико Търново
Кара: lancia
|
демонтираш я,разглобяваш я и всичко ще се разбере тогава,ако има и ръжда по цилиндъра,тогава ще е за смяна,но най вероятно проблема е в гумичките
_________________ LANCIA KAPPA 2.0 20V-VIS 97г.
|
|
|
|
|
lubo_Y10
|
Заглавие: Re: Питане за горната помпа на съединителя Публикувано на: 02 Ное 2014, 22:15 |
|
Регистриран на: 13 Ное 2008, 22:45 Мнения: 715 Местоположение: Пловдив 06 Тракия
Кара: Lancia-Y10 AGU Zavoli Голф 3 1.8
|
25 години съм карал Жигулита които са с такива" помпи"-имаха реглаж на свободния ход на долната помпа. Никога не съм обезвъздушавал просто отгоре наливам а долу събирам сп. течност и така няколко пъти. Да-горната помпа имаше пружина вътре в нея а долната се връща в изходно положение от съединителя и и външна пружина.
_________________ Жигули-74г. под навеса
ЗАЗ 965 SKrap
Жигули-73
Опел капка-85 екс
Лада Самара SKrap
LANCIA Y10-93 1.1i mono
|
|
|
|
|
simo55
|
Заглавие: Re: Питане за горната помпа на съединителя Публикувано на: 03 Ное 2014, 13:25 |
|
Регистриран на: 14 Окт 2008, 21:23 Мнения: 404 Местоположение: София, Надежда 5
|
Горната помпа е нова, там едва ли е проблема. Ако гумичките изпускат не би ли трябвало да има теч на течност по помпата или най-малкото в маншона. Така като я гледам не е текло от никъде. Това може ли да е резултат от съединителя ?
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v 107kw 95г.
|
|
|
|
|
mitaka_71
|
Заглавие: Re: Питане за горната помпа на съединителя Публикувано на: 03 Ное 2014, 14:05 |
|
Регистриран на: 25 Сеп 2007, 12:17 Мнения: 4278 Местоположение: Пазарджик,Враца
Кара: Lancia
|
simo55 написа: Горната помпа е нова, там едва ли е проблема. Ако гумичките изпускат не би ли трябвало да има теч на течност по помпата или най-малкото в маншона. Така като я гледам не е текло от никъде. Това може ли да е резултат от съединителя ? Симе,навремето и аз бях така-смених горна,после долна и в крайна сметка се оказа съединител...Погледнете долната помпа - доколкото си спомням като сменявахме горната в сервиза ми обезвъздушиха системата точно от долната помпа от пробката!
_________________ LANCIA DELTA II 1.6ie 75HP 835C1.000 LANCIA KAPPA 2.0 20V 838A1.000 LANCIA DEDRA 1.8 105hp 835A2.046 Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8 215hp Grande Punto 1.2 LPG http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=31&t=8463
|
|
|
|
|
Delta1and2
|
Заглавие: Re: Питане за горната помпа на съединителя Публикувано на: 03 Ное 2014, 14:30 |
|
Регистриран на: 29 Май 2007, 22:31 Мнения: 1009 Местоположение: Кюстендил / NRW
Кара: Lancia
|
Аз сменях два пъти горна помпа, но е било по скоро от незнание, а не от проблем в помпата. Когато спирачната течност слезе под нивото на отбивката за помпата (близо до началото на гърлото на казанчето) влиза въздух в системата и започва да отделя ниско долу или подчти невъзможно. Това при мен се случва поне веднъж годишно (дори и в момента) когато падната температурите имам малък теч отнякъде явно и не мога да го хвана. Обезвъздушаването става от една пробка около/под стойката на акумулатора. Предполагам всичко е ОК просто обезвъздушаването не е било както трябва. Някой натиска педала и държи друг пуска от пробката, затяга и пак отначало. Хубаво да се извърти течноста и ще излезе въздуха.
_________________ EX - Lancia Delta 2 1600 , Kappa 2.0 - 146 PD от 1991-ва до днес Delta 1.3LX+ Delta 1.6HF turbo - разглобена за части. от 2020-та до днес с Delta 3 1.8di - Platino
|
|
|
|
|
simo55
|
Заглавие: Re: Питане за горната помпа на съединителя Публикувано на: 04 Ное 2014, 18:19 |
|
Регистриран на: 14 Окт 2008, 21:23 Мнения: 404 Местоположение: София, Надежда 5
|
Първо благодаря колеги, че взехте отношение по проблема. Не, че е нещо кой знае какво но е малко неудобно да натискаш съединителя чак до откат за да превключиш. Като се замисля май тук нещата не са като при спирачките и да има въздух и да помпиш нищо няма да стане. Защото течността се връща пак назад като пуснеш педала, от долната помпа която се връща в изходно и само си я лашкаш напред назад заедно с въздуха. Видях къде е пробката за обезвъздушаване и утре се захващам. А течността в казанчето е малко над половината на гърловината и не мърда. Като направя процедурата ще кажа какъв е резултата ...
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v 107kw 95г.
|
|
|
|
|
maxuel82
|
Заглавие: Re: Питане за горната помпа на съединителя Публикувано на: 06 Ное 2014, 07:48 |
|
Регистриран на: 04 Май 2011, 22:09 Мнения: 544 Местоположение: ПЛОВДИВ
Кара: Lancia Kappa 2.4 TDS
|
И аз имах този проблем с помпите само, че немога да си намеря темата където писах ! При мен протече помпата която е върху скоростите ! След като я смених нея и спирачната течност в казанчето се появи проблема с трудното отделяне на съединителя и "хлабавия" педал! 2-3 дена все обезвъздушавах и нямаше резултат, докато не смених и другата помпа -тази на педала и нещата се оправиха само с две обезвъздушавания т.е. само два пъти развих пробката която е на помпата при скоросрите
|
|
|
|
|
simo55
|
Заглавие: Re: Питане за горната помпа на съединителя Публикувано на: 11 Ное 2014, 00:13 |
|
Регистриран на: 14 Окт 2008, 21:23 Мнения: 404 Местоположение: София, Надежда 5
|
Развитието по въпроса е следното, въздух в системата няма. Цяло шише течност прекарах през системата от пробката в долната помпа и грам въздух не излезе. Явно отивам на смяна на съединителя. Теч по и около долната помпа няма. Не съм карал до сега кола с помпи на съединителя но на старите с жила, като се износи съединителя почваше да отделя все по-нагоре. При помпите явно е обратно, или се лъжа.
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v 107kw 95г.
|
|
|
|
|
mitakaVIS
|
Заглавие: Re: Питане за горната помпа на съединителя Публикувано на: 11 Ное 2014, 08:16 |
|
Регистриран на: 08 Яну 2010, 16:12 Мнения: 423 Местоположение: Велико Търново
Кара: lancia
|
не бързай да се набутваш,смени и другата помпа,най вероятно е от нея,аз съм минал по този път,сменяш ли едната-сменяш и другата,но всеки си преценяваqза по сигурно извикай някой да ти натиска педала а ти гледай дали буталото изтиква достатъчно вилката на съединителя
_________________ LANCIA KAPPA 2.0 20V-VIS 97г.
|
|
|
|
|
badnigga
|
Заглавие: Re: Питане за горната помпа на съединителя Публикувано на: 11 Ное 2014, 08:51 |
|
Регистриран на: 11 Дек 2010, 12:25 Мнения: 156 Местоположение: София
|
И според мен не бързай със съединител. На мен така ми отцепваше гадно и се оказа, че долната помпа пуска малко. Изпадна една, взех я и се зарадвах, че ще се оправи проблема. Сложих помпата, обезвъздуших всичко както си трябва и щастлив подкарах колата, и отделяше чудесно... само дето това продължи един ден. След това пак кофти отделяне, не както преди това разбира се, и колата се караше доволно. Наложи ми се да ремонтирам рейка по-късно и при свалянето реших да сменя и горната помпа на съединителя за всеки случай, и педала заспа - мек, приятен и отделяше супер.
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20v, 147hp, 1996г. - бивша Lancia Kappa, 2.0 20v, 155hp, 2000г. - настояща =) Mercedes C350, W203, AMG пакет - страшен кеф!
|
|
|
|
|
simo55
|
Заглавие: Re: Питане за горната помпа на съединителя Публикувано на: 11 Ное 2014, 22:14 |
|
Регистриран на: 14 Окт 2008, 21:23 Мнения: 404 Местоположение: София, Надежда 5
|
Добре де, ако има теч от долната помпа не би ли трябвало да намалява течността в казанчето и около помпата да има следи от масло ...
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v 107kw 95г.
|
|
|
|
|
mitakaVIS
|
Заглавие: Re: Питане за горната помпа на съединителя Публикувано на: 11 Ное 2014, 22:48 |
|
Регистриран на: 08 Яну 2010, 16:12 Мнения: 423 Местоположение: Велико Търново
Кара: lancia
|
смени и другата и проблема ще ти се реши
_________________ LANCIA KAPPA 2.0 20V-VIS 97г.
|
|
|
|
|
simo55
|
Заглавие: Re: Питане за горната помпа на съединителя Публикувано на: 14 Ное 2014, 23:08 |
|
Регистриран на: 14 Окт 2008, 21:23 Мнения: 404 Местоположение: София, Надежда 5
|
Никой не ми отговори на въпроса, когато се износи съединителя в кое положение на педала отделя ... дали в крайно долно или в крайно горно . Защото преди си ми отделяше малко под средното положение а педала. Понеже нещата се влошиха когато бях на път и се наложи поне 10ина пъти да паля двигателя на първа и някакво положение като полусъединител. Иначе нямаше включване на скорост. Т.е. палех и колата полека тръгваше при натиснат педал до ламарината. Мисълта ми е да не се е доизносил при тези няколко тръгвания и спирания.
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v 107kw 95г.
|
|
|
|
|
lubo_Y10
|
Заглавие: Re: Питане за горната помпа на съединителя Публикувано на: 15 Ное 2014, 00:30 |
|
Регистриран на: 13 Ное 2008, 22:45 Мнения: 715 Местоположение: Пловдив 06 Тракия
Кара: Lancia-Y10 AGU Zavoli Голф 3 1.8
|
Глей ся. Мисля че два пъти ми е свършвал притискателния на съединител с "помпи" и първото усещане е че нещо странно става с педала, след това усещам че не мога да вкарам "първа". Педала се надървяше или омекваше не си спомням но веднага се усеща че нещо става. При всички случаи при свършил притискателен диск не можеш да вкараш задна.Когато е износен феродовия диск отделя как докоснеш педала демек горе. Преди да сменяш съединител трябва да се убедиш че долната помпа се движи поне 1 сантиметър. Ако долу не се движи сваляш ГОРНАТА разглобяваш я и виждаш какви и са гумичките ако са тороидални 19.2 или 20.64 и намериш от лада може да ги смениш за проба. Ако долу се движи има своб. ход около милиметър но не отделя съединителя тогава май-май отиваме на смяна съединител. пп съединителя е феродов диск плюс притискателен диск
_________________ Жигули-74г. под навеса
ЗАЗ 965 SKrap
Жигули-73
Опел капка-85 екс
Лада Самара SKrap
LANCIA Y10-93 1.1i mono
|
|
|
|
|
simo55
|
Заглавие: Re: Питане за горната помпа на съединителя Публикувано на: 15 Ное 2014, 21:38 |
|
Регистриран на: 14 Окт 2008, 21:23 Мнения: 404 Местоположение: София, Надежда 5
|
Благодаря колега а отговора. Проблема ми е, че включва всички скорости, даже и задна но при педал в крайно долно положение, демек до ламарината. Отпусна ли го даже и на половин сантиметър и колата тръгва. Гледах долната помпа, буталото излиза на около сантиметър /а може и повече да е/ при натискане на съединителя. Пробвах на втора и на ръчна да тръгна /по препоръка на един майстор, за да се видело дали буксува съединителя/ и колата изгасна. Не съм усещал да буксува и няма теч и загуба на течност. Това стана след смяна на горната помпа. Ще взема да сменя и долната и после не знам вече какво да правя. Не ми се дават 400-500 лв. за съединител комплект.
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v 107kw 95г.
|
|
|
|
|
didod
|
Заглавие: Re: Питане за горната помпа на съединителя Публикувано на: 16 Ное 2014, 00:33 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 16 Яну 2010, 20:23 Мнения: 328 Местоположение: София
|
Освен Метели-то да е скапано нещо... Като идея. Преди да монтирате сравни ли я като размери с оригиналната - дължина на корпуса и на щока? Като започнеш да натискаш педала, веднага ли има усилие някакво или в началото е с 'празен' ход? За най-сигурно някой да натиска бавно, а ти гледай кога ще почне да мърда буталото долу на изпълнителния цилиндър (което сигурно трябва повече от 1 см. да мърда).
_________________ Lancia K 2.4 JTD '98 - Alfa Romeo 164 Super T. Spark
|
|
|
|
|
jorometala
|
Заглавие: Re: Питане за горната помпа на съединителя Публикувано на: 16 Ное 2014, 02:14 |
|
Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:19 Мнения: 1692 Местоположение: София, Младост1
Кара: Lancia Kappa 20 20V VIS '97 Rover 416 GSI - на жената
|
не забравяйте че има и маркуч между двете помпи. А там и малко да изпуска вкарва въздух и до там.
При мен точно този маркуч имаше съвсем лека дупчица и не се виждаше да тече но смучеше въздух особено като стане по студено. И затова карах два дена с добър съединител и на следващата сутрин го няма.
Та провери и маркуча и хубаво обезвъздушаване на системата.
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v VIS 97г.+ ГИ AG Zenit - SHIT
|
|
|
|
|
|