Автор |
Съобщение |
badnigga
|
Заглавие: Re: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 13 Окт 2014, 10:12 |
|
Регистриран на: 11 Дек 2010, 12:25 Мнения: 156 Местоположение: София
|
Регулaтор нa нaлягaнето нa рейкaтa или пък скъсaн мaркуч нa бензиновaт помпa?
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20v, 147hp, 1996г. - бивша Lancia Kappa, 2.0 20v, 155hp, 2000г. - настояща =) Mercedes C350, W203, AMG пакет - страшен кеф!
|
|
|
|
|
vasil_d
|
Заглавие: Re: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 13 Окт 2014, 12:38 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 23 Май 2009, 22:21 Мнения: 438 Местоположение: София, ОвчаКупел
Кара: 2.0 20V 155bhp
|
Ако има скъсан маркуч на бензиновата помпа, няма ли да не работи въобще? А и като сменях бензиновият филтър огледах отдолу (и не само) и не видях течове никъде за каквото и да е било.
Относно тори регулатор, за който казваш, това с нанометри ли някак трябва да се мери?
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20V 5C V.I.S. 156hp 97y.
POWER DRIVE Transmission
|
|
|
|
|
badnigga
|
Заглавие: Re: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 13 Окт 2014, 14:49 |
|
Регистриран на: 11 Дек 2010, 12:25 Мнения: 156 Местоположение: София
|
Къса се обикновено маркуча, който е вътре в кошницата. Този от самата помпа до изхода отгоре. Започва част от бензина да се лее в резервоара, а другата заминава по трасето към рейката. Регулатора на налягането до колкото знам е една мембрана с пружина и работата му е да подържа 3 бара постоянно. Има случаи на скъсана мембрана и бензина започва да минава през регулатора, към вакуума от колектора. Друг проблем който съм имал(но той не оказваше голямо влияние на вървежа на колата) беше системата за вкарване на бензиновите пари в колектора за доизгаряне. Клапана стоеше постоянно отворен и вакуума от колектора направо ми събираше резервоара.
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20v, 147hp, 1996г. - бивша Lancia Kappa, 2.0 20v, 155hp, 2000г. - настояща =) Mercedes C350, W203, AMG пакет - страшен кеф!
|
|
|
|
|
vasil_d
|
Заглавие: Re: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 13 Окт 2014, 17:21 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 23 Май 2009, 22:21 Мнения: 438 Местоположение: София, ОвчаКупел
Кара: 2.0 20V 155bhp
|
За мое съжаление колега, половината от нещата, които си описал (евала за което) нищо не ми говорят. Явно ще трябва да я закарам някъде да я погледнат.
Няма ли някой в района на Овча Купел (без значение коя част) да се качи да каже мнение. Аз хубаво се опитвам да опиша проблема, но...
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20V 5C V.I.S. 156hp 97y.
POWER DRIVE Transmission
|
|
|
|
|
bobiuzunov
|
Заглавие: Re: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 13 Окт 2014, 17:34 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 01 Май 2009, 22:54 Мнения: 236 Местоположение: София
|
Най лесно ще провериш дали има проблем с дебита на бензин,като откачиш маркуча за излишният бензин,ако тече от него то проблема е другаде,но ако има проблем като този който е описал колегата по горе,то бензин там няма да има и маркуча ще е сух като мартини.
_________________ Lancia Kappa 2.0 VIS 20V 155 кс. 1997г. Alfa Romeo 166 2.4 JTD 2002г. 180кс.-ремап
|
|
|
|
|
badnigga
|
Заглавие: Re: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 15 Окт 2014, 10:31 |
|
Регистриран на: 11 Дек 2010, 12:25 Мнения: 156 Местоположение: София
|
Нaй-сигурният нaчин е aко извaдиш кошницaтa нa помпaтa и огледaш дaли всичко тaм е нaред. A зa регулaторa се мери с мaнометър. Aко пък е скъсaнa мембрaнaтa ще имa бензин във вaкуумното мaркуче, което излизa от него.
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20v, 147hp, 1996г. - бивша Lancia Kappa, 2.0 20v, 155hp, 2000г. - настояща =) Mercedes C350, W203, AMG пакет - страшен кеф!
|
|
|
|
|
jorometala
|
Заглавие: Re: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 16 Окт 2014, 22:31 |
|
Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:19 Мнения: 1692 Местоположение: София, Младост1
Кара: Lancia Kappa 20 20V VIS '97 Rover 416 GSI - на жената
|
още един глас за потенциометър или проблем с жилото на газта - демек дросела наистина не се отваря на 100%.
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v VIS 97г.+ ГИ AG Zenit - SHIT
|
|
|
|
|
vasil_d
|
Заглавие: Re: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 20 Окт 2014, 11:26 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 23 Май 2009, 22:21 Мнения: 438 Местоположение: София, ОвчаКупел
Кара: 2.0 20V 155bhp
|
Малко развитие по темата. Да кажа какво съм свършил и какво остана. Значи невървенето на газ се оказа от запушен филтър на клапана на газта. Също така от неработещ вакумен клапан на VIS-a.
Относно невъзможността да вдигне повече от 3000-4000 оборота на бензин. Правихме замервания на налягането на горивото, което е на входа на рейката. На входа помпата държи 2-2,5 бара (при 3 от AUTO DATA). Когато обаче я "изрежеш" налягането пада до към 1 бар и колата съответно спира да върви/ускорява. Самият регулатор за налягането работи, защото когато си играеш с педала до тези обороти 3000-4000 налягането "играе", както и трябва. С други думи помпата вдига налягане, но дебита го няма. Поради това може би помпата е тръгнала да заминава и ще пробвам с друга и ще пиша. А иначе както писах горивният филтър е сменен.
П.С. някой знае ли колко струва един нов регулатор за VIS-a и от къде евентуално да търся, или да се обръщам към отдела "продавам на части"
Прикачени файлове: |
vis.jpg [ 499.22 KiB | Прегледано 5502 пъти ]
|
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20V 5C V.I.S. 156hp 97y.
POWER DRIVE Transmission
|
|
|
|
|
mu6a4
|
Заглавие: Re: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 20 Окт 2014, 12:44 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 05 Авг 2013, 19:09 Мнения: 92
Кара: Lancia Kappa 2.0 20v V.I.S BMW 330ci e46
|
Тоя вакуумен актуатор се намира само 2-ра ръка според мене. Аз поне когато търсих по магазините ме гледаха като извънземен.
|
|
|
|
|
Alpina
|
Заглавие: Re: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 20 Окт 2014, 13:08 |
|
Регистриран на: 18 Окт 2007, 13:23 Мнения: 2764 Местоположение: София
Кара: Lancia Kappa 2.4jtd Lancia Dedra 2.0 Integrale S.W.
|
Ако помпата вдига налягане, но няма дебит, тогава не е ли възможно да имаш някъде запушване по горивопровода?
Така де - то налягането може да е едно и също при почти напълно запушен горивопровод и при нормален, но тогава разликата ще е в дебита. Макар че тогава налягането ще е ОК преди запушванто, но не и след него.
_________________
|
|
|
|
|
vasil_d
|
Заглавие: Re: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 20 Окт 2014, 13:49 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 23 Май 2009, 22:21 Мнения: 438 Местоположение: София, ОвчаКупел
Кара: 2.0 20V 155bhp
|
След като реших да почета из форума за бензиновата помпа попаднах на няколко теми. Не знаех, че помпите са "голяма" или "малка". Също така разбрах, че за да се смени тази бензинова помпа ще трябва да махам газовата бутилка. За мен това ще рече, че може и да го поотложа във времето този проблем. Попаднах на тази тема: viewtopic.php?f=36&t=13387Според мен и при мен описаният тампон е заминал, защото както казах налягане има, регулира се налягането, но няма дебит. Когато сменях обаче бензиновият филтър като махнах старият, точно черен бензин изтече от него (сега го връзвам, от снимката на тампона на помпата на колегата от другата тема) Сега се чудя този вакумен акуатор (даже не знам как се казва даже) от къде да го търся за първо време.
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20V 5C V.I.S. 156hp 97y.
POWER DRIVE Transmission
|
|
|
|
|
mu6a4
|
Заглавие: Re: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 20 Окт 2014, 16:49 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 05 Авг 2013, 19:09 Мнения: 92
Кара: Lancia Kappa 2.0 20v V.I.S BMW 330ci e46
|
vasil_d написа: След като реших да почета из форума за бензиновата помпа попаднах на няколко теми. Не знаех, че помпите са "голяма" или "малка". Също така разбрах, че за да се смени тази бензинова помпа ще трябва да махам газовата бутилка. За мен това ще рече, че може и да го поотложа във времето този проблем. Попаднах на тази тема: http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopi ... 36&t=13387Според мен и при мен описаният тампон е заминал, защото както казах налягане има, регулира се налягането, но няма дебит. Когато сменях обаче бензиновият филтър като махнах старият, точно черен бензин изтече от него (сега го връзвам, от снимката на тампона на помпата на колегата от другата тема) Сега се чудя този вакумен акуатор (даже не знам как се казва даже) от къде да го търся за първо време. Според мен VIS-а не е от чак толкова голямо значение. Ако искаш застопори някакси лостчето, което движи клапите посредством вакумния актуатор, в горно положение и виж каква ще е разликата. Не би трябвало да има коренна промяна. Кой знае от кога не работи тоя VIS при тебе. Иначе 2-ра ръка от колега който продава VIS-ова Kappa с метални колектори. Естествено трябва да се провери дали и неговия работи.
|
|
|
|
|
vasil_d
|
Заглавие: Re: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 20 Окт 2014, 17:11 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 23 Май 2009, 22:21 Мнения: 438 Местоположение: София, ОвчаКупел
Кара: 2.0 20V 155bhp
|
Дам може и така да е, но все пак предпочитам нещата да работят така както са замислени. Някъде четох, че можело само мембраната да се сменя. Днес питах 3-4 ма колеги за този акуатор, но като гледам нещо няма VISови капи на части из форума.
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20V 5C V.I.S. 156hp 97y.
POWER DRIVE Transmission
|
|
|
|
|
vasil_d
|
Заглавие: Re: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 22 Окт 2014, 12:47 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 23 Май 2009, 22:21 Мнения: 438 Местоположение: София, ОвчаКупел
Кара: 2.0 20V 155bhp
|
Малко развитие по темата и в частност за VIS-a Значи след 2 дена търсене по магазините и питане по морги и във форума - продава то не успях да намеря този акуатор и си казах "аз на теб мога ли да ти ......" (п.с. този акуатор отдавна не се произвежда/продава). Както и да е отворих го, видях как би трябвало да работи и да се похваля - ремонтирах го. За всички, които си мислят, че не може да се оправи - е може. Взема 20-30 мин. време спрямо това да търсиш втора употреба. За съжаление не направих снимки, защото бях мръсен и не ми се пипаше телефона, но да опиша как съм го оправил. Взимате някаква найлонова торба, от здрав материал. Режете си едно парче 30/30 см. Правите дупка и прокарвате елемента през него (трябва да го разглобите все пак за да се ориентирате какво имам на предвид) После взимате термо-свиваем шлаух с подходящият размер (задължително да бъде с лепило от вътрешната) и слагате около на мястото, което трябва да уплътним и нагрявате. След това виждате как трябва да е ориентиран елемента, затваряте корубата и стягате с нещо да не мърда. След това (поне аз така го направих, защото вътре има пружина, която се опитва да разедени частите) взимате лепило поксипол, и намазвате хубаво от всички страни от външната страна, като преди това сте премахнали ненужният найлон. И сега този акуатор работи та дрънка.
Имам един въпрос обаче. При мен вакуум има, релето, което подава вакуум работи и акуатора вече работи. Когато махна захранването на релето, се пуска вакуум до акуатора и той се прибира (издърпва). Когато сложа буксата на релето, на акуатора не се подава вакуум и пружината избутва лоста/елемента. ЕТО ГО И ВЪПРОСА. Кога аджаба трябва да се подава вакуум към това нещо и кое подава сигнала. В смисъл над определени обороти ли трябва да работи този VIS, или има и други фактори? Сигнала към вакуумното реле идва от друго реле и се поддава от компа или от другаде? Питам защото на място като си играх да форсирам, за да гледам дали и как работи системата само 3-4 пъти заработи. И се питам как точно работи и принцип на действие. Някой ще може ли да обясни ако е запознат!
Благодаря предварително.
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20V 5C V.I.S. 156hp 97y.
POWER DRIVE Transmission
|
|
|
|
|
mu6a4
|
Заглавие: Re: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 22 Окт 2014, 13:47 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 05 Авг 2013, 19:09 Мнения: 92
Кара: Lancia Kappa 2.0 20v V.I.S BMW 330ci e46
|
По това което съм виждал от моя VIS, работи точно наопаки на това което си описал.
Системата е следната: - при сигнал от компа, на електрическия вакуумен клапан спира да се подава напрежение. В следствие на това ел.клапана прекъсва връзката към актуатора и клапите падат/затварят. Колектора става къс. - когато няма сигнал от компа - на електрическия вакуумен клапан си има напрежение и актуатора "смуче". Клапите са "вдигнати" и колектора е дълъг.
Демек точно когато извадиш буксата трябва да спре да смуче.
Компютъра спира захранването при около 4800 оборота(което си е бая), а според мен клапите падат от собствената си тежест(или ги връща пружината, която спомена). В движение може да има и други фактори, при които дължината на колектора се изменя. Евентуално при по-ниски обороти, но това е непотвърдено.
|
|
|
|
|
vasil_d
|
Заглавие: Re: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 22 Окт 2014, 15:14 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 23 Май 2009, 22:21 Мнения: 438 Местоположение: София, ОвчаКупел
Кара: 2.0 20V 155bhp
|
mu6a4 написа: По това което съм виждал от моя VIS, работи точно наопаки на това което си описал.
Системата е следната: - при сигнал от компа, на електрическия вакуумен клапан спира да се подава напрежение. В следствие на това ел.клапана прекъсва връзката към актуатора и клапите падат/затварят. Колектора става къс. - когато няма сигнал от компа - на електрическия вакуумен клапан си има напрежение и актуатора "смуче". Клапите са "вдигнати" и колектора е дълъг.
Демек точно когато извадиш буксата трябва да спре да смуче.
Компютъра спира захранването при около 4800 оборота(което си е бая), а според мен клапите падат от собствената си тежест(или ги връща пружината, която спомена). В движение може да има и други фактори, при които дължината на колектора се изменя. Евентуално при по-ниски обороти, но това е непотвърдено. Сега нещо май аз не съм обяснил добре или сме се разминали. При мен работи така: Когато мотора работи, има напрежение на вакуумният клапан, той обаче е затворил и вакуум не се подава до акуатора. В това положение акуатора един вид не работи (понеже няма вакуум до него) и работният му лост е "излезнал", понеже е напънат от пружината поместена вътре в него. Когато махна обаче буксата от вакуумният клапан, напрежението до него се прекъсва, той пропуска вакуум до акуатора и неговият лост се "прибира". Така ли трябва да е по принцип? А при какви условия трябва да се прекъсне захранването (т.е. да се пусне вакуум до акуатора, за да прибере лоста) - обороти?
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20V 5C V.I.S. 156hp 97y.
POWER DRIVE Transmission
|
|
|
|
|
vasil_d
|
Заглавие: Re: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 27 Окт 2014, 12:45 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 23 Май 2009, 22:21 Мнения: 438 Местоположение: София, ОвчаКупел
Кара: 2.0 20V 155bhp
|
Някой друг няма ли да сподели за работата на V.I.S.-a?
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20V 5C V.I.S. 156hp 97y.
POWER DRIVE Transmission
|
|
|
|
|
badnigga
|
Заглавие: Re: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 28 Окт 2014, 11:22 |
|
Регистриран на: 11 Дек 2010, 12:25 Мнения: 156 Местоположение: София
|
Моите наблюдения са същите, каквито и твоите над работата на ВИС-а. А относно това кога сработва на празен ход съм го виждал като подадеш рязко газ и се включва някъде над 5500 оборота, даже вече към прекъсвач. Лично аз предполагам, че зависи от натоварването на двигателя. Той взима сигнал от компа и когато примерно в движение с някаква скорост на еди какви си обороти настъпиш рязко педала и според натоварването го пуска, предполагам на по-ниски обороти отколкото на празен ход. Може да се провери с една лампа вързана на клапанчето и сложена в купето. Така в реални условия ще се вижда какво и кога се случва.
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20v, 147hp, 1996г. - бивша Lancia Kappa, 2.0 20v, 155hp, 2000г. - настояща =) Mercedes C350, W203, AMG пакет - страшен кеф!
|
|
|
|
|
jorometala
|
Заглавие: Re: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 30 Окт 2014, 21:50 |
|
Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:19 Мнения: 1692 Местоположение: София, Младост1
Кара: Lancia Kappa 20 20V VIS '97 Rover 416 GSI - на жената
|
да логиката на работа е точно така - леко обърната откъм напрежението.
На празен ход е много трудно да я накараш да сработи. Вероятно зависи от натоварване и други стойности и най-вече работи над 5500-6000 оборота.
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v VIS 97г.+ ГИ AG Zenit - SHIT
|
|
|
|
|
|