|
Loading
Автор |
Съобщение |
vasil_d
|
Заглавие: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 07 Окт 2014, 13:17 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 23 Май 2009, 22:21 Мнения: 438 Местоположение: София, ОвчаКупел
Кара: 2.0 20V 155bhp
|
Здравейте колеги. Питам за евентуално от какво евентуално може да е този проблем. Проблемът се изразява в следното-мотора се "развърта" само до 4000 оборота и край. Педала на газта е "сритан" до долу, колата ускорявя, вдига до 3500-4000 оборота и спира до там. Под спира имам на предвид, че не иска да върви на горе. Просто си седи на 3800-4000 оборота.
Ето малко предистория. Понеже колата има обикновена газова с ламбда контрола и аз си я карам само на газ, ми правеше впечатление, че много мудно ускорява над 3500-4000 оборота (точно когато трябва да се изстреля), но понеже рядко вдигам такива обороти не му отдавах голямо внимание. Преди 1 година беше блокирало моторчето за ламбда контролата в полуотворено положение, симптомите бяха същите и си помислих ,че пак то е заминало. Обаче дадох колата събота и неделя на един приятел, който качил багаж, хора и тръгнал по планините и се обажда и казва колата я няма никаква. Казах му да мине на бензин, но ефект никакъв. Същата работа.
Взех си я в понеделник, качих се аз (директно на бензин) паля, първа , газ до дупка и голямо ТЦ. Първа - вдига до 4000 оборота и спира/забива муцуната и не ускорява повече, втора газ до дупка- същата работа.
Проверих свещите и бубините - на ред са, проверих и изчистих моторчето за празен ход-и то е наред. Чека за грешки не свети. Викам си нещо друго ще да е. Днес взех и се вързах с AutoCOM-a към компа на колата - гледам всичко е ОК. Дебитомера мери (сравних стойностите с такива, които съм свалял преди 4 години пак на моята кола), датчикът за температурата на входящият въздух работи и дава коректни стойности, датчикът за температурата на мотора също работи и дава коректни стойности, ламбда сондата бързо си мени стойностите т.е. работи и не е станала "мързелива".
Помислих си да не е датчикът на Хол (май на коляновият вал беше), но ако е той въобще нямаше да запали колата (до колкото съм чел всички теми на колеги с непалещи капи). А грешки записани никакви. За всеки случай взех и махнах клемите на акумулатора да се обучи компа наново, но ефект никакъв. Пак същата работа. Педала до ламарината а оборотите стигат до към 4000 и край. Единственото, което ми направи впечатление, когато бях закачил диагностичното оборудване, е че стойността за отчитане на положението на педала се вдига до 85% когато натисна педала до най-долно положение, но едва ли от това е проблема, защото на газ тези обороти се подминават. Също последно време много ми вдигна разхода (от обикновенно среден разход 13-13,5 газ ми даде последните 3 зареждания 18-19 газ.) Между другото оборотите на празен ход от своя страна пък не мърдат, няма колебания и т.н.
Някакви идеи какво мога да проверя и от какво може да са тези симптоми? Почетох из форума за подобни теми и проблеми, но не намерих. Ако съм изпуснал, се извинявам за повтарящата се тема.
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20V 5C V.I.S. 156hp 97y.
POWER DRIVE Transmission
|
|
|
|
|
subarkata
|
Заглавие: Re: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 07 Окт 2014, 17:49 |
|
Регистриран на: 12 Яну 2007, 11:09 Мнения: 2560 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra SW Integrale 16VT Piaggio mp3 250ie S203 OM612
|
При мен дебитомера също даваше нормални стойности с малки изключения, но колата не вървеше като твоята. Пробвай с друг работещ за да си сигурен, че не е от това.
_________________ Non e una macchina, e un Integrale.Имало едно време Dedra TDS SW, Y10 GT, Kappa SW 16VT, Delta GT.i.e, Lybra SW Comfortronic, Musa 1,4 DFN
|
|
|
|
|
badnigga
|
Заглавие: Re: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 07 Окт 2014, 18:33 |
|
Регистриран на: 11 Дек 2010, 12:25 Мнения: 156 Местоположение: София
|
При мен с кофти дебитомер го прaвеше товa, но и той не дaвaше много нормaлни стойности. Инaче дълго време колaтa ми хaрчеше повече, струвaше ми се спънaтa и че нямa ряз кaкто трябвa и след кaто пробвaх кaкво ли не смених потенциометърa нa дроселa и колaтa се опрaви.
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20v, 147hp, 1996г. - бивша Lancia Kappa, 2.0 20v, 155hp, 2000г. - настояща =) Mercedes C350, W203, AMG пакет - страшен кеф!
|
|
|
|
|
bobiuzunov
|
Заглавие: Re: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 07 Окт 2014, 18:38 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 01 Май 2009, 22:54 Мнения: 236 Местоположение: София
|
Катализатор имаш ли?Ако е от дебитомера,не би ли следвало на газ да няма проблеми колегата?
_________________ Lancia Kappa 2.0 VIS 20V 155 кс. 1997г. Alfa Romeo 166 2.4 JTD 2002г. 180кс.-ремап
|
|
|
|
|
vasil_d
|
Заглавие: Re: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 07 Окт 2014, 19:38 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 23 Май 2009, 22:21 Мнения: 438 Местоположение: София, ОвчаКупел
Кара: 2.0 20V 155bhp
|
Значи катализатор нямам. Сложих на негово място резонантно гърне. Също така задното гърне е сменено преди 4-5 месеца (старото се беше затлачило от тези конци вътре). Днес за пробата просто откачих дебитомера (изобщо без него). И почти същото поведение беше само че спираше на 4500 оборота. Утре живот и здраве ще си играя с FES-a и ще пиша пак.
Иначе не спирайте с идеите, все пак трябва да имам поне идея какво да гледам, а не да преоткривам топлата вода.
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20V 5C V.I.S. 156hp 97y.
POWER DRIVE Transmission
|
|
|
|
|
badnigga
|
Заглавие: Re: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 07 Окт 2014, 20:33 |
|
Регистриран на: 11 Дек 2010, 12:25 Мнения: 156 Местоположение: София
|
Aко искaш някоя чaст зa пробa или нещо от сортa могa дa ти дaм - имaм бол и колaтa рaботеше до последно добре.
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20v, 147hp, 1996г. - бивша Lancia Kappa, 2.0 20v, 155hp, 2000г. - настояща =) Mercedes C350, W203, AMG пакет - страшен кеф!
|
|
|
|
|
didod
|
Заглавие: Re: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 07 Окт 2014, 20:34 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 16 Яну 2010, 20:23 Мнения: 328 Местоположение: София
|
При проблеми с VIS как се държат тези мотори? Не съм наясно щото...
_________________ Lancia K 2.4 JTD '98 - Alfa Romeo 164 Super T. Spark
|
|
|
|
|
mu6a4
|
Заглавие: Re: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 07 Окт 2014, 21:43 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 05 Авг 2013, 19:09 Мнения: 92
Кара: Lancia Kappa 2.0 20v V.I.S BMW 330ci e46
|
VIS-а като не работи просто е по-мудна в определен диапазон от обороти. Аз до скоро карах с неработещ VIS(постоянно къс всмукателен колектор) и колата си беше OK, но по-бавно набираше в ниските.
|
|
|
|
|
vasil_d
|
Заглавие: Re: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 07 Окт 2014, 22:00 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 23 Май 2009, 22:21 Мнения: 438 Местоположение: София, ОвчаКупел
Кара: 2.0 20V 155bhp
|
Само странична вметка за VIS-a. Той не работи постоянно нали (в смисъл да регулира). До колкото знам е ел. система от части и има едно реле, което се усеща, че вкл. Самото реле вкл. някъде към 3500 оборота. Иначе според мен ако не работи (и се чудя освен релето дали комутира) може ли да се разбере тази система дали работи.
Благодаря на колегата badnigga, за предложението за части. Даже ще го помоля на л.с. да каже в кой квартал е ако е в София. А иначе утре ще пробвам VISA-та и FiatECUscan-a и ще пиша там какво е станало/показва.
Също още информация. Въздушният филтър е сменен преди 3 дни и компа е ресетнат следсмяната. Свещите също са сменени (2000 км някъде), марка Бош, модел силвър нещо си, едноелектродни с по-ниско термо число (по упътванията на LOVATO за избор спрямо оригиналните и каране на газ).
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20V 5C V.I.S. 156hp 97y.
POWER DRIVE Transmission
|
|
|
|
|
mu6a4
|
Заглавие: Re: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 07 Окт 2014, 22:51 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 05 Авг 2013, 19:09 Мнения: 92
Кара: Lancia Kappa 2.0 20v V.I.S BMW 330ci e46
|
за VIS-а:
ел. реле някъде по веригата дали има или няма за VIS-а не знам, но на електрическия вакуумен клапан идват постоянно 12-14V и в това положение вакуумният клапан е отворен(има резервоарче за въздух свързано с вакуумния актуатор, който механично отваря и затваря клапите в колектора). В това положение вакуумният актуатор закачен на всмукателния колектор е в горна точка и колектора е дълъг(за ниските обороти). При около 4800 оборота напрежението на вакуумния клапан спира да се подава(вероятно по сигнал от компа), прекъсва се вакуума към вакуумния актуатор и той пада, затваряйки клапите вътре в колектора и той става къс(за високите обороти). При мен и вакуумния клапан беше прецакан...и актуатора и всичко.
|
|
|
|
|
vasil_d
|
Заглавие: Re: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 08 Окт 2014, 22:29 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 23 Май 2009, 22:21 Мнения: 438 Местоположение: София, ОвчаКупел
Кара: 2.0 20V 155bhp
|
Още инфо/обновления въпреки, че проблемът не е отстранен. Днес си играх с VISA-та. Гледах стойности от датчици и търсих нередности. Дебитомерът работи. Дава същите стойности, като тези, които бях писал в друга тема преди 3 години по молба на друг колега. ( viewtopic.php?f=36&t=22418&p=185766&hilit=) Ламбда сондата също работи. В смисъл дава бедна и/или богата стойности, когато форсирам и пускам педала (това на място естествено) Температурите също са ОК - на мотора и входящият въздух. Само едно нещо забелязах, което според мен не е много нередно може би - показанията/отчитанията за положението на педала на газта. При натиснат педал до долу, отчиташе не-повече от 75-80%. Може би не е кой знае какъв проблем, но.... Мисля и това да го погледна утре. Може би да изчистя дроселовата клапа и потенциометърът? Какво ще кажете? А VIS-a как мога да го проверя дали работи? Мисля утре и да сменя бензиновият филтър. Сменян е преди 2 години, но въпреки, че колата се кара на газ помпата не се изкл. , когато работи на газ.
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20V 5C V.I.S. 156hp 97y.
POWER DRIVE Transmission
|
|
|
|
|
badnigga
|
Заглавие: Re: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 08 Окт 2014, 22:54 |
|
Регистриран на: 11 Дек 2010, 12:25 Мнения: 156 Местоположение: София
|
VIS-а , когато колата е запалена и си извадил буксата на клапанчето, при слагането на буксата обратно, клапата се премества. Иначе съм го виждал и да се включва като дадеш рязко газ до над 5к-5.5к оборота. А ако ти трябва потенциометър - имам работещ
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20v, 147hp, 1996г. - бивша Lancia Kappa, 2.0 20v, 155hp, 2000г. - настояща =) Mercedes C350, W203, AMG пакет - страшен кеф!
|
|
|
|
|
simq
|
Заглавие: Re: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 09 Окт 2014, 09:22 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49 Мнения: 428 Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
|
vasil_d написа: ...Единственото, което ми направи впечатление, когато бях закачил диагностичното оборудване, е че стойността за отчитане на положението на педала се вдига до 85% когато натисна педала до най-долно положение, но едва ли от това е проблема, защото на газ тези обороти се подминават... ...Само едно нещо забелязах, което според мен не е много нередно може би - показанията/отчитанията за положението на педала на газта. При натиснат педал до долу, отчиташе не-повече от 75-80%. Може би не е кой знае какъв проблем, но.... Колеги, сори, че се намесвам, въпреки, че не карам Капа, но мисля, че точно от тук може да идва проблема. Това, че ти виждаш педала опрян в ламарината не значи, че и компа на колата го вижда . Щом има нещо, което отчита положението на педала на газта, и то не подава коректни стойности, компа най-вероятно получава точно такива, и "определя" режим, все едно педала е на ~ 80% от хода си, т.е. водача НЕ е подал пълна газ. А мисля, че на газ тези обороти се подминават, защото не ЕКУ-то определя "дозата" пропан-бутан /доколкото разбрах, колата е с обикновена газова/, тук сместта се коригира по-скоро от ламбда контрола. Разбира се, не може със 100% сигурност да кажа, че точно това е проблема (може да има и друга/и причина/и), но ми се струва логично да почнеш от тук. Успех с решаването.
_________________ Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7
|
|
|
|
|
vasil_d
|
Заглавие: Re: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 09 Окт 2014, 09:51 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 23 Май 2009, 22:21 Мнения: 438 Местоположение: София, ОвчаКупел
Кара: 2.0 20V 155bhp
|
Дам, и аз го помислих това, затова и ми направи впечатление. Въпреки това обаче, 75%-80% са над тези 4000 оборота, на които ми забива/спира мотора. 4000 оборота са си 50% от цялата скала. Също така да кажа, че номера с 4000-те оборота е само в движение без значение на коя предавка съм. На място си се форсира и даже стига до ограничителя/изключвателя на 7500 оборота.
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20V 5C V.I.S. 156hp 97y.
POWER DRIVE Transmission
|
|
|
|
|
subarkata
|
Заглавие: Re: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 09 Окт 2014, 10:07 |
|
Регистриран на: 12 Яну 2007, 11:09 Мнения: 2560 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra SW Integrale 16VT Piaggio mp3 250ie S203 OM612
|
Когато мотора е без товар може и на 20% да ти е педала на газта и пак ще стигне до ограничителя. Просто ще го направи една идея по-бавно. При мен когато набие грешката от лошата връзка на потенциометъра дори и на 12% газ се стига до прекъсвач. Под товар обаче върви само до определени обороти.
_________________ Non e una macchina, e un Integrale.Имало едно време Dedra TDS SW, Y10 GT, Kappa SW 16VT, Delta GT.i.e, Lybra SW Comfortronic, Musa 1,4 DFN
|
|
|
|
|
vasil_d
|
Заглавие: Re: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 09 Окт 2014, 10:12 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 23 Май 2009, 22:21 Мнения: 438 Местоположение: София, ОвчаКупел
Кара: 2.0 20V 155bhp
|
subarkata написа: Когато мотора е без товар може и на 20% да ти е педала на газта и пак ще стигне до ограничителя. Просто ще го направи една идея по-бавно. При мен когато набие грешката от лошата връзка на потенциометъра дори и на 12% газ се стига до прекъсвач. Под товар обаче върви само до определени обороти. С други думи ми предлагаш да намеря и да пробвам с друг потенциометър за положението на педала?
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20V 5C V.I.S. 156hp 97y.
POWER DRIVE Transmission
|
|
|
|
|
subarkata
|
Заглавие: Re: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 09 Окт 2014, 10:44 |
|
Регистриран на: 12 Яну 2007, 11:09 Мнения: 2560 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra SW Integrale 16VT Piaggio mp3 250ie S203 OM612
|
Да.
_________________ Non e una macchina, e un Integrale.Имало едно време Dedra TDS SW, Y10 GT, Kappa SW 16VT, Delta GT.i.e, Lybra SW Comfortronic, Musa 1,4 DFN
|
|
|
|
|
vasil_d
|
Заглавие: Re: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 10 Окт 2014, 20:58 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 23 Май 2009, 22:21 Мнения: 438 Местоположение: София, ОвчаКупел
Кара: 2.0 20V 155bhp
|
Малко развитие по темата. За съжаление не съм отстранил проблема. Днес смних горивният (бензиновият) филтър с надеждата да не достига горивото. Тц, не е той. Чистих и моторчето за празен ход, нали и без това се бях изцапал. Съмнява ме да е потенциометъра за педала на газта, защото ресетнах днес lambda контролата и тя успешно вижда и регулира по положението на педала. Вече се чудя какво може да е....
Още идеи?
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20V 5C V.I.S. 156hp 97y.
POWER DRIVE Transmission
|
|
|
|
|
duronman
|
Заглавие: Re: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 13 Окт 2014, 01:07 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 06 Юли 2008, 23:35 Мнения: 1149 Местоположение: София
Кара: Lancia Thesis 3.0 V6
|
Закачена на диагностика не показва ли положението на педала на газта? Мен по спомен на либрата с този мотор ми го показваше.
_________________ Lancia Thesis 3.0 V6 - за сега много доволен EX: Alfa 166 2.5 V6 Автоматик EX: Lybra 5.20 155hp ComforTronic - прекрасна кола EX: Kappa 5.20 147hp - любимката ми, но уви беше вече "баба"
|
|
|
|
|
vasil_d
|
Заглавие: Re: Проблем - вдига само до 4000 об. Публикувано на: 13 Окт 2014, 07:48 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 23 Май 2009, 22:21 Мнения: 438 Местоположение: София, ОвчаКупел
Кара: 2.0 20V 155bhp
|
Показва, и това ми направи впечатление, че не показва до 100% а до 75-80%. Но едва ли и това е проблема. В момента нещата се "окакаха" още. В момента не ще да вдигне и задържи 2000 оборота, камо ли да я карам на бензин. Чудя се вече какво да я правя.
Понеже са много "свестни майсторите" по сервизите, а имам всичката диагностична апаратура мислех аз да видя какво е. За съжаление не показва грешки, датчиците мерят, какво става не знам.
Авно ще трявба да я карам на сервиз. Иначе идеи още някой?
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20V 5C V.I.S. 156hp 97y.
POWER DRIVE Transmission
|
|
|
|
|
|
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта |
|
|
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|