Автор |
Съобщение |
maxuel82
|
Заглавие: Как да повдигна задницата - 2.4ТДС ? Публикувано на: 16 Сеп 2014, 18:17 |
|
Регистриран на: 04 Май 2011, 22:09 Мнения: 544 Местоположение: ПЛОВДИВ
Кара: Lancia Kappa 2.4 TDS
|
Има ли начин за повдигане на задницата без да сменям пружините ?? Сложих някакви тампони между навивките на задните пружини но ефект няма ! Като напълня резервоара и кача един човек и почва да стърже и страшно много ме дразни ,отзад прилича на Ситроен със свалена задница ! Има ли вариант да се сложат някакви тампони над пружините ?
|
|
|
|
|
Alpina
|
Заглавие: Re: Как да повдигна задницата - 2.4ТДС ? Публикувано на: 17 Сеп 2014, 00:55 |
|
Регистриран на: 18 Окт 2007, 13:23 Мнения: 2764 Местоположение: София
Кара: Lancia Kappa 2.4jtd Lancia Dedra 2.0 Integrale S.W.
|
Вече си сложил тампони в пружините, сега искаш да слагаш и над тях - после сигурно ще се чудиш дали има и за под тях - само на тампони ли възнамеряваш да я държиш тази кола? Те тампоните не вършат същата работа - за какво ще си рискуваш здравето? Зимата ще те изпревари задницата в някой завой и ще се чудиш защо. Каква е причината, да не искаш да сменяш пружините? Ако са $ - то: а) не са толкова скъпи б) можеш да ги дадеш някъде, където да ти ги върнат в предишното състояние (вагоно-ремонтно депо например) в) колко си дал вече за тампони и колко очакваш да дадеш? къде му излиза сметката?
_________________
|
|
|
|
|
maxuel82
|
Заглавие: Re: Как да повдигна задницата - 2.4ТДС ? Публикувано на: 18 Сеп 2014, 00:06 |
|
Регистриран на: 04 Май 2011, 22:09 Мнения: 544 Местоположение: ПЛОВДИВ
Кара: Lancia Kappa 2.4 TDS
|
Втора ръка пружини неискам да слагам щото не е гаранция че пак няма да е същото ! 170-180лв за нови пък хич не ми се дават ! Незнаех че може да се възстановяват !? За тампони не съм дал много ,но за колата като цяло вече съм набутал около 3000лв по ремонти та вече пари не ми се дават пък и немисля да я карам още много !
|
|
|
|
|
Alpina
|
Заглавие: Re: Как да повдигна задницата - 2.4ТДС ? Публикувано на: 18 Сеп 2014, 10:23 |
|
Регистриран на: 18 Окт 2007, 13:23 Мнения: 2764 Местоположение: София
Кара: Lancia Kappa 2.4jtd Lancia Dedra 2.0 Integrale S.W.
|
Из форума е писано на няколко места - мисля че не беше скъпо. Инак с тези вложки - едно че само "замаскираш" проблема, второ при не малко хора май са довели до счупване на пружините. Второ - какво е това "стържене"? Моята също клякаше много, но никога не е стържело каквото и да е било, докато края на пружината не се счупи (оказа се че и другата е била счупена от много време, без да подозираме.
След години - пружините си губят еластичността и показателите - те ти отговарят за това колата ти да е вдигната и да не се сгъва толкова, при товар - смених моите преди 10-тина дни и разликата е прилична. Разбира се - кляка си, но не както преди. Оказа се, че и амортисьорите ми бяха заминали и трябваше да бъдат сменени, но не мисля че имат каквото и да е отношение в случая.
_________________
|
|
|
|
|
maxuel82
|
Заглавие: Re: Как да повдигна задницата - 2.4ТДС ? Публикувано на: 19 Сеп 2014, 22:44 |
|
Регистриран на: 04 Май 2011, 22:09 Мнения: 544 Местоположение: ПЛОВДИВ
Кара: Lancia Kappa 2.4 TDS
|
Ами по неравности ако е натоварена се чува как стърже в подкалника отвреме навреме ! Пружините от комби не са ли по-здрави ? Ще ги прегледам ,дали и при мен няма счупена пружина !
|
|
|
|
|
Alpina
|
Заглавие: Re: Как да повдигна задницата - 2.4ТДС ? Публикувано на: 20 Сеп 2014, 00:14 |
|
Регистриран на: 18 Окт 2007, 13:23 Мнения: 2764 Местоположение: София
Кара: Lancia Kappa 2.4jtd Lancia Dedra 2.0 Integrale S.W.
|
Товарил съм колата до състояние, в което не може да се сгъне повече и не е стържела в подкалника - да не би да караш с неправилен размер гуми или джанта, която изнася гумата навън? При мен дори с 205 ширина, когато е натоварена, част от гумата е скрита в подкалника, но не е стържела.
При мен се бяха счупили в самия край - т.е. пружините се бяха "скъсили", а не някъде по средата да речем.
Не знам дали ще станат от комбито, защото там май са с по-голям размер от към височина.
_________________
|
|
|
|
|
badnigga
|
Заглавие: Re: Как да повдигна задницата - 2.4ТДС ? Публикувано на: 20 Сеп 2014, 12:11 |
|
Регистриран на: 11 Дек 2010, 12:25 Мнения: 156 Местоположение: София
|
И на мен с гуми 205 на оригинални джанти и лоши амортисьори ми стържеше понякога като седнат двама човека отзад. Иначе според мен и амортисьорите имат значение. Един приятел кара едно направено Клио и не качваше повече от двама души, защото почваше отзад много да стърже. След това смени само амортисьори, а пружините си му останаха предишните и колата не само си оправи стойката, но и спря да чегърта.
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20v, 147hp, 1996г. - бивша Lancia Kappa, 2.0 20v, 155hp, 2000г. - настояща =) Mercedes C350, W203, AMG пакет - страшен кеф!
|
|
|
|
|
maxuel82
|
Заглавие: Re: Как да повдигна задницата - 2.4ТДС ? Публикувано на: 20 Сеп 2014, 22:38 |
|
Регистриран на: 04 Май 2011, 22:09 Мнения: 544 Местоположение: ПЛОВДИВ
Кара: Lancia Kappa 2.4 TDS
|
Alpina написа: да не би да караш с неправилен размер гуми или джанта, която изнася гумата навън? Не знам дали ще станат от комбито, защото там май са с по-голям размер от към височина. 195/65/R15 това е размера с който карам и съм с оригиналните лети джанти на Ланчия ! Ако от комбито са по-дълги ще е добре, тъкмо ще се вдигне задницата още малко ! Последната зима доста дърва премъкнах с колата и оттогава задницата много клекна !
|
|
|
|
|
subarkata
|
Заглавие: Re: Как да повдигна задницата - 2.4ТДС ? Публикувано на: 21 Сеп 2014, 20:03 |
|
Регистриран на: 12 Яну 2007, 11:09 Мнения: 2560 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra SW Integrale 16VT Piaggio mp3 250ie S203 OM612
|
Пружините от комби са по-меки заради нивомата.
_________________ Non e una macchina, e un Integrale.Имало едно време Dedra TDS SW, Y10 GT, Kappa SW 16VT, Delta GT.i.e, Lybra SW Comfortronic, Musa 1,4 DFN
|
|
|
|
|
Alpina
|
Заглавие: Re: Как да повдигна задницата - 2.4ТДС ? Публикувано на: 22 Сеп 2014, 17:06 |
|
Регистриран на: 18 Окт 2007, 13:23 Мнения: 2764 Местоположение: София
Кара: Lancia Kappa 2.4jtd Lancia Dedra 2.0 Integrale S.W.
|
badnigga написа: И на мен с гуми 205 на оригинални джанти и лоши амортисьори ми стържеше понякога като седнат двама човека отзад. Иначе според мен и амортисьорите имат значение. Един приятел кара едно направено Клио и не качваше повече от двама души, защото почваше отзад много да стърже. След това смени само амортисьори, а пружините си му останаха предишните и колата не само си оправи стойката, но и спря да чегърта. Не бих се съгласил с това и според мен често се влиза в излишни заблуждения около това. Първо - има най-различни видове амортисьори - като технология - параметри - това дали са struts или shocks - още повече - типове окачване и какво трябва да прави дадения амортисьор Второ - най-често работата на амортисьора се състои в две задачи - да контролира скоростта на сгъване и разгъване на окачването - като по този начин не позволява да има драматични промени в дължината му, породени от инерциони сили или така да се каже - да катапултира колата след като пружината се е сгънала максимано и в нея има много енергия, която може да доведе до рязкото разгъване до максимална степен - като по този начин задницата може да се вдигне във въздуха. - да гаси енергията в пружината - като по този начин след като удариш дупка - гумата ти да не подскача нагоре-надолу по 4-5-10 пъти, а окачването само да се разгъне от дупката, сгъне при излизане от нея и след това да спре да се движи нагоре и надолу - лесно се вижда при някакви неравности как на коли със заминали амортисьори колелата играят много нагоре и надолу. Трето - пружините основно са тези, които отговарят за това колата да не "кляка" и те са тези, които опитват да "повдигнат/разпънат" окачването. Т.е. Както се казва - може и аз да греша, но не вярвам че амортисьор, който натискам с ръка и той се сгъва до "bottom out" (максималното сгъване) и като стигне там си стои така с минимално усилие да го задържа, а си е чисто нов, работещ според параметри на производителя и т.н. - да помага на колата да не кляка. Напротив - след поставяне в нея има така наречения "sag" и амортисьора работи в +/- посоки при сгъването и разгъването на окачването - независимо колко % от хода му е този SAG - демек независимо в какво положение е - дали е почти сгънат заради теглото на колата или е сгънат само до нормалния си "sag". И така идваме до основния проблем на клекналите коли - това е така наречения Suspension SagТова представлява до колко окачването е сгънато от тежестта на колата и товара в нея и за това има 2 вида. - free sag, който е колко се е сгънало окачването под тежестта на колата - не знам как е при колите, но при моторите и колелата е "rider sag" - т.е. колко се е сгънало окачването под тежестта на превозното средство + товара му (водача/водачите + багаж). Та честно казано - не знам да се контролира по друг начин освен чрез пружината - с промяна на това колко е сгъната в максималното положение на окачването, чрез промяна с по-твърда пружина или ако е газова - да се напомпа. При колелата няколко килограма са от значение за окачването и как работи, като то е доста по-сложно от това на колите. Та като се кача на колело на 20 килограма по-лек човек се е случвало да сгъна окачването почти до "bottom out" - т.е. това, от което се оплаквате при клекналите коли - натоварена е прекалено много. Какво правим - ставам от колелото и натягаме/сменяме пружината или ако е газова я помпаме - така като седна, окачването се сгъва с нужните 30% от хода си и си имам 70% ход и 30% "негативен" такъв - SAG. Та това става без каквато и да е промяна в самия амортисьор - ако ползва нормална пружина, а ако е газова (в него е) - то коригираме само самата газова пружина. Разбира се - при някои коли и окачвания, амортисьорите имат влияние над това какъв е SAG-a, но съм почти 99,9% сигурен, че това не е случаят с Kappa седан. Последно - сам сгънах едновременно и без каквато и да е трудност 2 нови задни амортисьора на Kappa - без да се налага да натискам с цялата си тежест и след като се сгъваха до каквато и да е позиция - дори максималната - след това беше нужна доста малко сила, за да си стоят в нея. Та не вярвам, че малката сила, която ми трябваше да за да ги задържам максимално сгънати ще е достатъчна, за да противодейства на да кажем 800кг (половината от масата на една съвсем леко натоварена Kappa).
_________________
|
|
|
|
|
maxuel82
|
Заглавие: Re: Как да повдигна задницата - 2.4ТДС ? Публикувано на: 22 Сеп 2014, 23:05 |
|
Регистриран на: 04 Май 2011, 22:09 Мнения: 544 Местоположение: ПЛОВДИВ
Кара: Lancia Kappa 2.4 TDS
|
Е това е ясно, че пружината е "отговорна" за клекналата задница на капата ! Амортесьорите нямат нищо общо, та ако ще да са изпуснали на 100% !!!!!!
|
|
|
|
|
maxuel82
|
Заглавие: Re: Как да повдигна задницата - 2.4ТДС ? Публикувано на: 09 Авг 2015, 07:44 |
|
Регистриран на: 04 Май 2011, 22:09 Мнения: 544 Местоположение: ПЛОВДИВ
Кара: Lancia Kappa 2.4 TDS
|
|
|
|
|
petko_pachev
|
Заглавие: Re: Как да повдигна задницата - 2.4ТДС ? Публикувано на: 11 Авг 2015, 11:23 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 14 Ное 2008, 21:22 Мнения: 60 Местоположение: София
|
maxuel82 написа: С тези фланци дори и да се повдигне задницата добра возия няма да имаш ако пружините са си отишли. Въпроса се решава само с пари /разбрах, че на теб не ти се дават допълнително кинти/. Преди няколко години колегата Mitaka71 ми реши проблема с комплект задни амортисьори и пружини за капа, която ще тегли ремарке или каравана. Всичко ми излезе 5 стотака, но от тогава нямам проблеми с клекнала задница. Само да уточня, че на мен ми бяха изтекли задните нивоматни амортисьори. Новите не са такива. При изтекли нивомати задните пружини, дори и да са здрави, не могат да повдигнат задницата - такова е конструктивното решение. Задницата се повдига само след напомпване на нивоматите. Въпреки, че си се набутал много с разходи, моят съвет е да отделиш още малко пари /всъщност не са малко/ и да се свържеш с Mitaka71. Даваш пари, ама после колата заспива и е голямо удоволствие да я караш.
|
|
|
|
|
maxuel82
|
Заглавие: Re: Как да повдигна задницата - 2.4ТДС ? Публикувано на: 13 Авг 2015, 21:31 |
|
Регистриран на: 04 Май 2011, 22:09 Мнения: 544 Местоположение: ПЛОВДИВ
Кара: Lancia Kappa 2.4 TDS
|
Наистина не ми се дават повече пари по тази кола ! Набутах достъчно и мисля да се разделям с нея ! Но още немога да си харесам кола по родните автосалони - автоморги и може би ще трябва да се разходя до Германия ,но неискам да я карам дотам и обратно с тази клекнала задница! Търся временно решение на проблема което да е евтино !!
|
|
|
|
|
maxuel82
|
Заглавие: Re: Как да повдигна задницата - 2.4ТДС ? Публикувано на: 15 Авг 2015, 22:26 |
|
Регистриран на: 04 Май 2011, 22:09 Мнения: 544 Местоположение: ПЛОВДИВ
Кара: Lancia Kappa 2.4 TDS
|
А как да позная пружини втора ръка дали са "читави" - колко трябва да са дълги Каква е цената на новите пружини ???
|
|
|
|
|
maxuel82
|
Заглавие: Re: Как да повдигна задницата - 2.4ТДС ? Публикувано на: 23 Авг 2015, 21:10 |
|
Регистриран на: 04 Май 2011, 22:09 Мнения: 544 Местоположение: ПЛОВДИВ
Кара: Lancia Kappa 2.4 TDS
|
Колко сантиметра е дулга новата пружина ??? Моята е 33см. след като я демонтирах Прикачени файлове:
Photo0873.jpg [ 620.01 KiB | Прегледано 8883 пъти ]
Прикачени файлове:
Photo0874.jpg [ 304.28 KiB | Прегледано 8883 пъти ]
Прикачени файлове:
Photo0875.jpg [ 630.74 KiB | Прегледано 8883 пъти ]
|
|
|
|
|
maxuel82
|
Заглавие: Re: Как да повдигна задницата - 2.4ТДС ? Публикувано на: 27 Авг 2015, 21:39 |
|
Регистриран на: 04 Май 2011, 22:09 Мнения: 544 Местоположение: ПЛОВДИВ
Кара: Lancia Kappa 2.4 TDS
|
Днес ходих да гледам нови пружини и се оказа ,че са само 2см по дълги от моите - уж сплескани ! новите са 35см а мойте 33, ! Дали е възможно самата пружина да е омекнала и да се свива повече от тежестта независимо ,че разликата м/у старата и новата е само 2 см ??? И дали изобщо ще се повдигне задницата ако сложа нови пружини ???
|
|
|
|
|
Char-li
|
Заглавие: Re: Как да повдигна задницата - 2.4ТДС ? Публикувано на: 28 Авг 2015, 07:16 |
|
Регистриран на: 02 Апр 2005, 19:32 Мнения: 661 Местоположение: Карнобат
|
Преди години моите ги дадох да ги разтеглят във вагоноремонтен завод във Бургас,моите бяха също на 33 см .След доста размисли колко да ги разтеглят 38,5 или 39 см,а и доста колеги ми пратиха и никой не се оплака.
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v 145 hp - 1995 LPG Landi Renzo lambda kontrol v-05 Lancia Kappa 2.0 20v 155 hp - 1999 LPG Vega 2. продадена 2021 година Fiat Bravo 1.9 jtd 16v 150 hp - 2007
|
|
|
|
|
maxuel82
|
Заглавие: Re: Как да повдигна задницата - 2.4ТДС ? Публикувано на: 29 Авг 2015, 19:39 |
|
Регистриран на: 04 Май 2011, 22:09 Мнения: 544 Местоположение: ПЛОВДИВ
Кара: Lancia Kappa 2.4 TDS
|
Интересно защо нямам противоударни бофери ! Да сглобявам ли без буфери или да купя и да си ги сложа ? Ето тези Прикачени файлове:
emaps 1.jpg [ 89 KiB | Прегледано 8824 пъти ]
|
|
|
|
|
|