|
Loading
Автор |
Съобщение |
kaloqn4ev
|
Заглавие: Въпрос относно озвучаването на Капата Публикувано на: 25 Авг 2012, 19:57 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 21 Авг 2012, 18:49 Мнения: 85
Кара: Lancia Kappa 2.4 JTD
|
Здравейте Колеги. Изчетох всички теми относно озвучаването на капите, и въпреки това имам няколко въпроса. Разбрах че предните колони за 13ки, задните - 17ки. Не ми стана ясно колко е максималната монтажна дълбочина. 45 мм достатъчно ли е и за отпред и за отзад? Другия въпрос, по който има разностранни мнения - може ли предните колони да се демонтират без да се сваля кората, а само мрежата отпред? Бих пробвал и без да питам, но понеже не познавам колицата добре още ме е страх да напъна юнашката да не строша някоя щипчица... И последно, понеже от старата колица ми остана ей това и искам да си го сложа, можете ли да ми дадете идея откъде да прекарам кабелите? Благодаря на всички предварително.
|
|
|
|
|
badnigga
|
Заглавие: Re: Въпрос относно озвучаването на Капата Публикувано на: 26 Авг 2012, 22:05 |
|
Регистриран на: 11 Дек 2010, 12:25 Мнения: 156 Местоположение: София
|
viewtopic.php?f=36&t=15427&start=40Може и да си чел там, но все пак, ако си пропуснал. За предните има и снимки. Не е нужно да сваляш кората. Най-лесно става, ако извадиш бутоните за ел. стъклата. Те са точно над колоните и можеш да си помогнеш да бутнеш щипките отвътре навън. Така няма опасност да ги счупиш. 17-ки отзад без проблем влизат на 45мм. Отпред няма шанс, ако искаш да ги сложиш на оригиналните стойки. Виж в темата която съм пуснал горе как стават там нещата най-добре. Даже бих ти препоръчал и колонки. Давам ти и един съвет: Като сваляш мрежите и на предните и на задните, махни филтърната хартия(хартия ли е кво е нз). При мен беше поизгоряла и от вибрациите дрънчеше много досадно. А относно кабелите - като махнеш задната седалка ще видиш къде минава един голям сноп кабеляци и си има отвор през който влизат в багажника. По принцип върви отляво покрай шофьорската врата.
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20v, 147hp, 1996г. - бивша Lancia Kappa, 2.0 20v, 155hp, 2000г. - настояща =) Mercedes C350, W203, AMG пакет - страшен кеф!
|
|
|
|
|
kaloqn4ev
|
Заглавие: Re: Въпрос относно озвучаването на Капата Публикувано на: 27 Авг 2012, 00:34 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 21 Авг 2012, 18:49 Мнения: 85
Кара: Lancia Kappa 2.4 JTD
|
Защо ли имам чувството, че с теб се познаваме от един друг форум и даже сме излизали заедно на кръчма Както и да е. 38 мм е мн плитко наистина, надявах се някакви Hertz-ки да вкарам отпред, а те май под 50тица не падат. Отзад явно ще може да се варира. В старата ми кола бях с 2 пищялки на таблото, 2 13ки отпред и още 2 в задните врати, и с активния субуфер беше доста прилично. Тук мисля да не изпадам в крайности, ако намеря колонки които да пасват и да свирят прилично - ще ги взема. Благодаря за инфото
|
|
|
|
|
jorometala
|
Заглавие: Re: Въпрос относно озвучаването на Капата Публикувано на: 27 Авг 2012, 02:23 |
|
Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:19 Мнения: 1692 Местоположение: София, Младост1
Кара: Lancia Kappa 20 20V VIS '97 Rover 416 GSI - на жената
|
Тъй като не обичам да режа кори на колите съм се замислял за следния вариант да се сложат по дълбоки говорители отзад. Прави се от дърво една подложка с формата на решетката отзад и се върху нея се слага говорителя - може и по големичък да влеззе. Така ще има по голяма дълбочина и малко по голяма ширина. Вече тази подложка може да се облече в кожа а върху говорителя да се сложи оригиналанта решетка която идва с колоните.
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v VIS 97г.+ ГИ AG Zenit - SHIT
|
|
|
|
|
badnigga
|
Заглавие: Re: Въпрос относно озвучаването на Капата Публикувано на: 27 Авг 2012, 03:19 |
|
Регистриран на: 11 Дек 2010, 12:25 Мнения: 156 Местоположение: София
|
kaloqn4ev написа: Защо ли имам чувството, че с теб се познаваме от един друг форум и даже сме излизали заедно на кръчма Както и да е. Има нещо вярно в цялата история... Светът е малък и накрая всички си купуват Капа. За Херцовете си прав, има едни 52мм и доста се чудя дали няма да се намърдат, ама не ми остава време да премеря как стоят нещата точно. Честно казано аз и от коаксиалните съм доволен, но искам още... Ако се докара добър бас в колата(за което съм се замислил напоследък, но не ми се слага нищо по-едро в багажника и все още го мисля), отпред може вместо 13-ки да се сложат едни среди на 10. http://www.aval-bg.com/car-audio/hertz/ ... hertz-hl70или http://www.aval-bg.com/car-audio/hertz/ ... rtz-em-100За отзад на jorometala идеята не е никак лоша. И аз не искам да режа кори, обаче се бях замислил за ламарината под кората и две елипси на нея. Но е възможно да се направи такава планка от дърво и наистина ако се пипне по-внимателно няма изглежда зле. Притеснява ме само при по-добри високо говорители отзад дали ще стига обема под тях и дали няма да гъгнат. Но винаги може да се направят два отвора под тях към багажника и малко вата...
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20v, 147hp, 1996г. - бивша Lancia Kappa, 2.0 20v, 155hp, 2000г. - настояща =) Mercedes C350, W203, AMG пакет - страшен кеф!
|
|
|
|
|
jorometala
|
Заглавие: Re: Въпрос относно озвучаването на Капата Публикувано на: 29 Авг 2012, 07:22 |
|
Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:19 Мнения: 1692 Местоположение: София, Младост1
Кара: Lancia Kappa 20 20V VIS '97 Rover 416 GSI - на жената
|
отдолу точно под тях се падат стойките на макферсоните и няма как да изрежеш. А иначе ламарината си има достатъчно дупки покрива ги някаква изолация. За обем можеш да използваш багажника но ми се струва че колата ще стане една идея по шумна ако махнеш изолацията. А да сложиш на ламарината отдолу говорители евентуално може да се чуват само ниските от тях но не е ясно колко добре. Ламарината отдолу не е права а има извивка което ще създаде достатъчно проблеми
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v VIS 97г.+ ГИ AG Zenit - SHIT
|
|
|
|
|
badnigga
|
Заглавие: Re: Въпрос относно озвучаването на Капата Публикувано на: 30 Авг 2012, 22:27 |
|
Регистриран на: 11 Дек 2010, 12:25 Мнения: 156 Местоположение: София
|
Да, има достатъчно отвори и честно казано и на мен не ми се маха изолацията. Всъщност това го споменах заради старата ми Капа. На нея ламатината под кората е цяла и единствените отвори изрязани в нея са за стопа и за лампата. Когато си купих задните колонки и ги сложих звучаха отвратително. Усилех ли малко почваха да гъгнат. След бая интервенции изрязах отвори с диаметър около 5-6см близо до стойките за коланите. Звукът се подобри в пъти. На новата пък само ги премстих и си свирнаха от раз перфектно. Иначе за слагането на самата ламарина, мисля че на равното има около 20-30см ширина, което е достатъчно най-малкото за едни елипси. И точно заради отворите си мисля да ги сложа на някаква подложка(ламарина или дърво) и нея да я хвана вече по-добре. Така ще им е по-стабилно. Вярно е, че ще се губят високите, но ще се направи компонентно. От тях ще е баса и според мен ще е достатъчно силен и плътен за да радва, а за високи ще си вържа тези които са си на кората. Така или иначе трябва да махам кората тия дни, че ми се отлепи стопа от жегата и се налага да си го правя, та ще видя на място как стоят нещата и какво може да се измисли. Бая съм се заял със задната линия и конкретно с по-силни и плътни ниски да се докарат на тази колица, ако може без да се слагат туби и тем подобни глупости в багажника.
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20v, 147hp, 1996г. - бивша Lancia Kappa, 2.0 20v, 155hp, 2000г. - настояща =) Mercedes C350, W203, AMG пакет - страшен кеф!
|
|
|
|
|
jorometala
|
Заглавие: Re: Въпрос относно озвучаването на Капата Публикувано на: 31 Авг 2012, 04:02 |
|
Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:19 Мнения: 1692 Местоположение: София, Младост1
Кара: Lancia Kappa 20 20V VIS '97 Rover 416 GSI - на жената
|
Хмм това за старата капа ме учуди - не съм виждал такава с плътна ламарина под кората отзад. Иначе ще е интересно да се чуе ако сложиш колони под кората (без да я дупчиш) какъв звук ще докара. Аз сега съм с една доста голяма туба в багажника и заедно с газовата доста място заемат. Оригиналните колонки отзад, а и отпред са крайно недостатъчни. За отпред отдавна ми се върти в главата една идея: Премахва се решетката и от дърво се изработва цилиндър с малко по голям диаметър от дупката като едната му основа е със същата извивка като кората. Този цилиндър се захваща за кората (около оригиналния отвор) и на него се слага нормален говорител т.е. може и по-дълбок от оригиналния и с малко по голям диаметър. Всъщност може да се направи и доста по голям от оригиналния като се изреже тази част от кората която се покрива от цилиндъра. Друг плюс е че за разлика от оригиналната конфигурация така ще се разделят обемите (заден и преден) и се ползва целият обем на вратата и кората. Вече визията на цилиндъра може да се направи по желание да се облече с кожа, да се боядиса и тн. За съжаление нямам време и възможност да се занимая с това но някой ако му се занимава бих се радвал да сподели резултата.
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v VIS 97г.+ ГИ AG Zenit - SHIT
|
|
|
|
|
kaloqn4ev
|
Заглавие: Re: Въпрос относно озвучаването на Капата Публикувано на: 02 Сеп 2012, 20:47 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 21 Авг 2012, 18:49 Мнения: 85
Кара: Lancia Kappa 2.4 JTD
|
Здравейте Колеги. Днес разкарах старото радио, както и оригиналните задни колони. Сложих едни пионерки 17ки, станаха без грешка. Стереото също е пионерче, баса който ще сложа в багажника е на блаупункт. Молбата ми е само някой да ми каже точен модел на предните 13ки, които да влизат без да свалям оригиналните стойки. Из другите теми има някакви линкове сложени, но не ми се отварят... Благодаря предварително и поздрави. P.S. Между другото старите оригинални колони плюс радиото мога да ги подаря на някой желаещ ако ги иска, мен не ми трябват. Радиото е от Форд.
|
|
|
|
|
kaloqn4ev
|
Заглавие: Re: Въпрос относно озвучаването на Капата Публикувано на: 07 Сеп 2012, 18:59 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 21 Авг 2012, 18:49 Мнения: 85
Кара: Lancia Kappa 2.4 JTD
|
Да споделя сега каква беля направих... Прокарах кабелите за баса в багажника, всичко тръгна и свирна, страхотно беше. След като обаче си напъхвах радиото в нишата, пускам го и няма никой. Разгледах връзките които правих - връзката на захранващия кабел на баса, който вързах между конекторите на преходника за евробуксата се беше преебала. Тук е момента да поясня, че си позволявам да я вържа по тоя начин тъй като субуфера е активен и не е толкова мощен. Както и да е, реших да пусна ново кабелче на преебаното старо, и тъкмо го връзвах от единия край и по невнимание оголените му жици пипнаха корпуса на радиото, чу се пръц... Резултата е, че в момента освен че не работи радиото (което е напълно нормално) също така не работи и копчето за отваряне на багажника, когато не съм на контакт (преди работеше и без да съм на контакт) и което най-много ме дразни - часовника и дневния километраж непрекъснато се нулират... Ще ви помоля да ме насочите, да не би да са на общ бушон тея неща, service бушоните примерно, но пък всичките неща да са на един бушон... и изобщо оттук нататък какво трябва да направя, че мн съм се ядосал... Благодаря предварително на всички.
|
|
|
|
|
badnigga
|
Заглавие: Re: Въпрос относно озвучаването на Капата Публикувано на: 07 Сеп 2012, 22:58 |
|
Регистриран на: 11 Дек 2010, 12:25 Мнения: 156 Местоположение: София
|
Мисля, че беше Servise17 или 16... под волана са. За 13ки които да пасват без преправяне отпред, аз поне не съм успял да намеря до сега. joro, отказах се от идеята да слагам под кората колони. Някой умник преди мен като е махал тази кора и за да я хване по-добре е занитил щипките, които я държат отстрани към колонките и нита минава през всичко. Тоест не мога да махна цялата кора, без да откача и двете кори на колонките. Много играчка ми се струва за нещо, което не знам как ще стане. Реших, че ще си направя едно "гардеробче" за газовата и ще го скроя така, че да създам затворен обем за два не толкова големи басови говорителя. Така или иначе не ми се е случвало до сега да ползвам за нещо, освен за сенника, мястото над уредбата... Като се тапицира хубаво, няма и да е грозно. Иначе за разликите между двете коли и на мен ми беше чудно. Старата е '96, а тази '97 и въпреки това има купища дребни разлики по тях. Основно при захващане на кори, щипки, болтове и т.н.
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20v, 147hp, 1996г. - бивша Lancia Kappa, 2.0 20v, 155hp, 2000г. - настояща =) Mercedes C350, W203, AMG пакет - страшен кеф!
|
|
|
|
|
jorometala
|
Заглавие: Re: Въпрос относно озвучаването на Капата Публикувано на: 07 Сеп 2012, 23:30 |
|
Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:19 Мнения: 1692 Местоположение: София, Младост1
Кара: Lancia Kappa 20 20V VIS '97 Rover 416 GSI - на жената
|
за корите вероятно си видял скобите от долу на корите на колонките. Те са занитени само за кората на колонката и са извити нагоре и се подпъхват в ръба на кората. (Надявам се разбра) А пластмасите на които седят колоните са захванати на ламарината под кората - мисля че болтовете са от към багажника.
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v VIS 97г.+ ГИ AG Zenit - SHIT
|
|
|
|
|
badnigga
|
Заглавие: Re: Въпрос относно озвучаването на Капата Публикувано на: 07 Сеп 2012, 23:52 |
|
Регистриран на: 11 Дек 2010, 12:25 Мнения: 156 Местоположение: София
|
Да, знам че по принцип трябва да са занитени само за самите кори, ама тези не са. Предните, в които лягат самите пластмаси за колонките са ок, а задните са занитени за самата кора след като е пъхната в тях. Даже от едната страна има слагани допълнително шайбички за по-сигурно. Който го е правил видимо е работил грамотно и внимателно, но не е предвидил лесно махане в последствие.
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20v, 147hp, 1996г. - бивша Lancia Kappa, 2.0 20v, 155hp, 2000г. - настояща =) Mercedes C350, W203, AMG пакет - страшен кеф!
|
|
|
|
|
jorometala
|
Заглавие: Re: Въпрос относно озвучаването на Капата Публикувано на: 07 Сеп 2012, 23:59 |
|
Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:19 Мнения: 1692 Местоположение: София, Младост1
Кара: Lancia Kappa 20 20V VIS '97 Rover 416 GSI - на жената
|
да правилно - на всяка страна има по 2 щипки като едната е на кората на колонката другата на другата кора. А те тея страничните кори се свалят елементарно като махнеш плафона е доста по лесно .
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v VIS 97г.+ ГИ AG Zenit - SHIT
|
|
|
|
|
kaloqn4ev
|
Заглавие: Re: Въпрос относно озвучаването на Капата Публикувано на: 09 Сеп 2012, 18:49 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 21 Авг 2012, 18:49 Мнения: 85
Кара: Lancia Kappa 2.4 JTD
|
За съжаление проблема при мен явно е по-сериозен. Бушоните под волана са си наред, имаше един думнат 15А от тези които са под капака до поленовия филтър. След смяната му обаче няма никаква промяна Шибана работа.
|
|
|
|
|
jorometala
|
Заглавие: Re: Въпрос относно озвучаването на Капата Публикувано на: 09 Сеп 2012, 20:38 |
|
Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:19 Мнения: 1692 Местоположение: София, Младост1
Кара: Lancia Kappa 20 20V VIS '97 Rover 416 GSI - на жената
|
колега сервиз 15 мисля че беше от бушоните под волана който отговаря за тези неща - прегледай ги хубаво всички.
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v VIS 97г.+ ГИ AG Zenit - SHIT
|
|
|
|
|
kaloqn4ev
|
Заглавие: Re: Въпрос относно озвучаването на Капата Публикувано на: 10 Сеп 2012, 18:55 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 21 Авг 2012, 18:49 Мнения: 85
Кара: Lancia Kappa 2.4 JTD
|
След повторен оглед на бушоните с мултицет - Service 17 беше заминал. Заменен, и вече бичи бас Много благодаря че се отзовахте
|
|
|
|
|
badnigga
|
Заглавие: Re: Въпрос относно озвучаването на Капата Публикувано на: 29 Сеп 2013, 01:31 |
|
Регистриран на: 11 Дек 2010, 12:25 Мнения: 156 Местоположение: София
|
Така, в крайна сметка ме досърбяха достатъчно ръчичките и направих каквото бях решил с колонките отзад. Наложи ми се да махам кората и както си беше разглобено всичко седнах да се чудя и мая какво да правя, дали да го правя и т.н. Уж мерих дали да са елипси, колко да са големи, къде да ги слагам... бля бляяя... ...и накрая ми писна и си викам отиваш и купуваш най-евтините 20-ки квито намериш и се оправяш след тва. Минах през "Техномаркет" и там без да му мисля много много отнесох едни коаксиални, трилентови Blaupunkt-ки за 60лв. Прибрах се в нас, направих си шаблон за отвора от по-дебел картон и почнах да меря насам натам. Гледах къде ще паснат най-добре, стабилно, и да не пречат на нищо. В крайна сметка ги монтирах на 3-4см краят от стойката за коланите. Така се падат г/д почти до щорите и не пречат на стойките на кората. Изрязах си отворите, пуснах кабелите до там, избърсах и измих всичко отзад. Наложи се две релефни места да ги посъветвам леко с чук и трупче, за да са на една равнина. Подложих малко меко и монтирах колонките в отворите. Понеже разкарах и щипките, които държат снопа с кабелите и захранването на стопа и плафона, фиксирах кабелите със свински опашки, така че да не тропа и хлопа нищо. Пуснах и едно допълнително кабелче от захранването на плафона за една светодиодна лента в багажника, че онази крушка много оскъдно свети. След това си монтирах кората както си беше, но отвътре я понатъпках на повече места с дебел дунапрен, за да я държи по-стабилно и да обира вибрациите по-добре. Отворите от старите колони ги оставих без тях, а само сложих капаците отгоре. Стегнах всичко, проверих кабеляците и пуснах свирнята. Трябва да ви кажа, че ефектът е убийствен. Кората пречи на високите, но пък има много приятни и динамични ниски и средните честоти се чуват добре. Вади приятен бас и като усилиш си дъни доста прилично. Не е досадно за пътниците на задната седалка. По принцип ако се държи на високите, пищялки винаги може да се монтират под рештката на оригиналните колонки. Но според мен лично няма смисъл. Плеърчето ми е Сони и има опция задните говорители да ги пуска като буфер - т.е. реже средните и високите и усилва ниските. Тогава е все едно има туба отзад. Най-хубавото е, че няма. Не си личи какво е правено и се запазва оригиналния вид на кората и не се прави компромис с обем в багажника. Сравнително лесно е за изпълнение и не излиза скъпо. Вече ако някой реши може да се слагат по-мощни колони с усилвател и такива глупости, ама аз не съм фен на силната музика толкова. Предпочитам да е по-качествен и динамичен звука и да е широк честотният диапазон.
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20v, 147hp, 1996г. - бивша Lancia Kappa, 2.0 20v, 155hp, 2000г. - настояща =) Mercedes C350, W203, AMG пакет - страшен кеф!
|
|
|
|
|
niko kappa 2.4jtd
|
Заглавие: Re: Въпрос относно озвучаването на Капата Публикувано на: 25 Окт 2013, 13:44 |
|
Регистриран на: 30 Юли 2011, 14:42 Мнения: 107 Местоположение: София България
Кара: Lancia Kappa 2.4jtd Lancia Kappa Coupe 2.0t -Новото попълнение в семейството.
|
И аз мога дам едно мнение.Истината е че да свири един говорител прилично му трябва обем.И аз както повечето колеги не съм фен на рязането на ламарини но откакто си купих капата и видях за какво става въпрос заигра ножицата.И в крайна сметка като за начало сложих две елипси (Morel) израелска марка много сериозна.Монтирах ги най отзад на кората зад щорите като за да пропаднат в багажника се наложи да изрежа малки отвори.Старите колони които са отсрани махнах и оставих само капачките.Прекарах чинчови кабели от отпред до отзад също и токов кабел за усилвател.Монтирах четириканален усилвател (Magnat) отдолу на ламарината под кората.Самата ламарина облепих със специално фолио целта на което е да няма дрънкане на ламарини и по качествен звук.В багажника сложих туба 60 литра със бас (pioneer) 12" и я закрепих с два ластика които закачих от двете страни на едни куки които са оригинално сложени.В крайна сметка се получи много здрава музика макар че колата е седан.И накрая да отбележа че при тая сила отзад предните колони направо изчезнаха.Така че предстои тунинг и отпред много скоро.Поздрави.
_________________ Lancia Kappa 2.4jtd Lancia Kappa Coupe 2.0t Chevrolet Aveo 1.4 16v BMW E30 M3
|
|
|
|
|
niko kappa 2.4jtd
|
Заглавие: Re: Въпрос относно озвучаването на Капата Публикувано на: 28 Окт 2013, 22:04 |
|
Регистриран на: 30 Юли 2011, 14:42 Мнения: 107 Местоположение: София България
Кара: Lancia Kappa 2.4jtd Lancia Kappa Coupe 2.0t -Новото попълнение в семейството.
|
Днес купих много сериозни говорители и пищялки за предни само да видим тия дни как ще се справя с монтажа и ще пиша.Поздрави.
_________________ Lancia Kappa 2.4jtd Lancia Kappa Coupe 2.0t Chevrolet Aveo 1.4 16v BMW E30 M3
|
|
|
|
|
|
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 15 госта |
|
|
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|