Автор |
Съобщение |
Dezki
|
Заглавие: Прекъсване 2.0 20V Публикувано на: 01 Мар 2012, 21:30 |
|
Регистриран на: 31 Яну 2007, 11:54 Мнения: 1375 Местоположение: София
Кара: Lancia k 20V
|
Колеги, вече се виждам в чудо. Какво прави колата: При тръгване и наберане до към 2500-3000 обр мотора тъпче, присецва, все едно някой цилиндър не пали. Това става по-слабо на бензин и по-силно на газ. Понякога проблема изчезва, но за много кратко. Случва се както работи на празен ход да започне да прекъсва - най често, да не кажа винаги е 4-ти цилиндър. Докато прекъсва съм откачвал щекера на бобината и съм закачвал друга - има искра. Т.е. когато прекъсва има искра но не пали сместа.
До момента е правено: пълна профилактика на главата, ангренаж, зацепен с пети свещи Екюем на 15-20к км бобини с 2-ра ръка Пробно е сменяно ЕКУ-то Диагностика с ФЕС - всичко е ок
Забележка: Бобините ми и тези които съм слагал не отговарят на стойностите от аутодатата. Ако може да и се вярва, съпротивлението между извода за свещта и средния пин трябва да е около 8500 Ома (8,5кОм). Такава бобина по моргите не открих, дори и нова ЕПС не отговаря. Съпротивлението на бобините ми в едната посока отива на към 35 000 000 Ома(35МОм)
Казвайте какво да правя!
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v, Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25 Petrol
|
|
|
|
|
mitaka_71
|
Заглавие: Re: Прекъсване 2.0 20V Публикувано на: 01 Мар 2012, 21:48 |
|
Регистриран на: 25 Сеп 2007, 12:17 Мнения: 4278 Местоположение: Пазарджик,Враца
Кара: Lancia
|
Асене,ако си минал с Еквиема 20К то на първо место се насочи натам.Когато взех Капата на нея се оказа че са точно тази марка свещи.Смених ги със същите като марка и № и да си призная на около 20К започнаха да сдават багажа...Минах на NGK и до момента никакви проблеми!По натам съм се замислил да и кача едни Дензо Иридиум и да забравя!
_________________ LANCIA DELTA II 1.6ie 75HP 835C1.000 LANCIA KAPPA 2.0 20V 838A1.000 LANCIA DEDRA 1.8 105hp 835A2.046 Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8 215hp Grande Punto 1.2 LPG http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=31&t=8463
|
|
|
|
|
Dezki
|
Заглавие: Re: Прекъсване 2.0 20V Публикувано на: 05 Мар 2012, 00:28 |
|
Регистриран на: 31 Яну 2007, 11:54 Мнения: 1375 Местоположение: София
Кара: Lancia k 20V
|
Малко развитие - монтирах иридиеви свещи - нещата се пооправиха, но не напълно. Прекъсване се появява по-рядко. Подозирам че в бобините има пробиви, т.к. докато работи на празен ход, при свален капак на ЕКУ-то чувам тихо цъкане от към силовите транзистори.
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v, Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25 Petrol
|
|
|
|
|
dancho68
|
Заглавие: Re: Прекъсване 2.0 20V Публикувано на: 10 Мар 2012, 00:44 |
|
Регистриран на: 06 Май 2010, 00:02 Мнения: 3
|
Колега,имах подобен проблем.Даже като спра на кръстовище и не мога да тръгна ако не я изфорсирам.Само че мойта зе и да гърми в смукателния колектор.Та смяна на бубини,свещи и проверка на кабели.Решението-смучеше въздух от гуменото уплатнение,което е в долната част на пластмасовата тръба на дебитомера.Там дето влиза в капака на въздушния филтър.Уплътнението като цяло е здраво и като го натиснеш е еластично.ама от вътрешната страна се одървило.Намазах тънко със силикон за проба преди да купа ново,и го нанизах на тръбата.Трети ден карам и колата е друга.Няма прекъсване и е много-много по пъргава и не е гръмнала нито веднъж. Дано да съм помогнал.
|
|
|
|
|
kosco
|
Заглавие: Re: Прекъсване 2.0 20V Публикувано на: 11 Мар 2012, 12:02 |
|
Регистриран на: 21 Юни 2011, 14:34 Мнения: 72
Кара: Lancia Kappa, 2.0 20V без VIS
|
Само да кажа че ако здрава бобина ти дава 8,5кОма а другата ти дава 35МОма това е страшно голяма разлика. В МегаОма почти няма елементи за масово ползване. Без да се правя на остроумен съвета ми е да пробваш с някоя пробвана (читава). Успех.
|
|
|
|
|
Dezki
|
Заглавие: Re: Прекъсване 2.0 20V Публикувано на: 24 Мар 2012, 21:12 |
|
Регистриран на: 31 Яну 2007, 11:54 Мнения: 1375 Местоположение: София
Кара: Lancia k 20V
|
Колеги, пак се почна. Върнах иридиевите свещи, като преди това ги почистих и регулирах на 0.9 мм по спомен. Около месец карах без грижи и от скоро пак се почна. Проверих всички кабели до бобините - наред са, пусках 4А ток през тяхр няма проблем. Визуално проверих и кабелния сноп, там, където влиза в купето - няма скъсана изолация. На мястото на 4-та бобина сложих такава от Ровер - за малко се оправи и с нея го направи. Преди малко започна да прекъсва, свалям болтовете на бобината и я дръпвам нагоре. Като се изхлузи се чува ритмечното пукане на искрата. Даже я извадих цялата - допрях я до корпус и прескача искра - пълзи по лулата.
Минавам на бензин, прекъсването изчезва. после пак на газ - не прекъсва. При каране с ниски обороти (1500) и натискане на педала на газта за да ускори се усеща придръпване. Явно нещо става на свещите, че на искрата и е по лесно да прскочи от всякъде другаде, но не и на този цилиндър - 4-ти. Качвам снимка на старите свещи.
Прикачени файлове: |
IMG_1856.JPG [ 218.6 KiB | Прегледано 8050 пъти ]
|
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v, Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25 Petrol
|
|
|
|
|
shak
|
Заглавие: Re: Прекъсване 2.0 20V Публикувано на: 25 Мар 2012, 16:21 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 09 Юли 2009, 08:47 Мнения: 78 Местоположение: София
Кара: Lancia Libra 2.0 20v
|
Аз го имах същия проблем.Поставих газова и след една седмица почнаха да ми избиват свещите една след друга,и аз като тебе започнах с бубините,ама без ефект и преди десетина дни си купих свещи за газ по 5лв. с междуелектродно разстояние 0.7мм и колата направо заспа.
|
|
|
|
|
mitkoti
|
Заглавие: Re: Прекъсване 2.0 20V Публикувано на: 25 Мар 2012, 20:44 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 04 Апр 2008, 19:15 Мнения: 239 Местоположение: София
|
колегата shak може да се окаже прав.след смяна на свещите и при мен всичко потръгна.
_________________ Lancia DEDRA 1.8/105-1992 Fiat TIPO 1.4/71-1992
|
|
|
|
|
Dezki
|
Заглавие: Re: Прекъсване 2.0 20V Решение Публикувано на: 01 Апр 2012, 22:43 |
|
Регистриран на: 31 Яну 2007, 11:54 Мнения: 1375 Местоположение: София
Кара: Lancia k 20V
|
Най на края открих логично обяснение на проблема с прекъсването на 4-ти цилиндър. Преди 1 седмица смених свещите за 3-ти път - чисто нови НЖК, ефект имаше - цяла седмица е возя без забележки, без прекъсвания до днес. Както си работи започна да прекъсва. Отворих капака и установих 4-ти цилиндър. Чуваше се и едно цъкане като от прескачане на искра, но установих че идва от бензиновия инжектор на същия цилиндър, откачих го и прекъсването изчезна - диагноза - симулатор на инжекторите. Това устройство ми отвори доста работа докато го открия. Няма да го сменям, а ще си направя нов.
За обобщение: прекъсване на 4-ти цилиндър (само на газ), което се появява и изчезва когато си иска придръпване при ускорение, повишен разход
Адекватно решение - смяна на симулатора, смяна на свещи и бобини,
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v, Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25 Petrol
|
|
|
|
|
vasil_d
|
Заглавие: Re: Прекъсване 2.0 20V Публикувано на: 11 Мар 2015, 16:25 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 23 Май 2009, 22:21 Мнения: 438 Местоположение: София, ОвчаКупел
Кара: 2.0 20V 155bhp
|
Да съживя малко темата.
Мисля да си сменя свещите. С обикновена газова съм.
Сменял съм ги преди 2 години свещите и са NGK, едноискрови 0,5mm, но мисля, че вече им е време.
Какви ще ми препоръчате да сложа? Пак едноискрови или дву/три, какви mm?
По принцип до колкото пише в инструкциите (AutoDATA) свещите трябва да са : -двуискрови Шампион RC7BMC с 0,5 mm -триискови Беру UXF56 -двуискрови NGK BKR6EKC - 0,9 mm
Чел съм, че за каране на газ по-добре да са едноискрови и с по-малко (ниско) термо число.
Та какво ще ми препоръчате?
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20V 5C V.I.S. 156hp 97y.
POWER DRIVE Transmission
|
|
|
|
|
mitaka_71
|
Заглавие: Re: Прекъсване 2.0 20V Публикувано на: 11 Мар 2015, 18:51 |
|
Регистриран на: 25 Сеп 2007, 12:17 Мнения: 4278 Местоположение: Пазарджик,Враца
Кара: Lancia
|
Над 170К вече само на газ и само с това което излиза по рамата карам/и препоръчвам/ Капата- дву-полюсни NGK! Всичко друго е....
_________________ LANCIA DELTA II 1.6ie 75HP 835C1.000 LANCIA KAPPA 2.0 20V 838A1.000 LANCIA DEDRA 1.8 105hp 835A2.046 Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8 215hp Grande Punto 1.2 LPG http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=31&t=8463
|
|
|
|
|
Dedra 2.0
|
Заглавие: Re: Прекъсване 2.0 20V Публикувано на: 11 Мар 2015, 19:28 |
|
Регистриран на: 29 Юни 2005, 23:46 Мнения: 3097 Местоположение: Пловдив/София
Кара: Lancia
|
Каквито са ти дадени по книжка! Независимо от газта. НЖК,малко скъпички са ни за модела,ама с оригиналните се родих след разни заместители.
_________________ Vectra 1.4`90 - Х Lancia Dedra 2.0ie `91 - Х Lancia Dedra 1.8ie `93 - Х Lancia Kappa 2.0 VIS `97 - Х Lancia Kappa 2.4 TDS`97 -X Lancia Lybra 2.0 VIS`01
|
|
|
|
|
badnigga
|
Заглавие: Re: Прекъсване 2.0 20V Публикувано на: 11 Мар 2015, 21:15 |
|
Регистриран на: 11 Дек 2010, 12:25 Мнения: 156 Местоположение: София
|
И аз съм за NGK-то. На мен по каталог ми дадоха 3 електродни, които сложих след монтажа на газовата и колата заспа. Вече почти 10 000 без проблеми. Предишната Капа беше също с НГК дето не си знаеха километрите и бачкаше супер.
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20v, 147hp, 1996г. - бивша Lancia Kappa, 2.0 20v, 155hp, 2000г. - настояща =) Mercedes C350, W203, AMG пакет - страшен кеф!
|
|
|
|
|
vasil_d
|
Заглавие: Re: Прекъсване 2.0 20V Публикувано на: 12 Мар 2015, 18:06 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 23 Май 2009, 22:21 Мнения: 438 Местоположение: София, ОвчаКупел
Кара: 2.0 20V 155bhp
|
|
|
|
|
vasil_d
|
Заглавие: Re: Прекъсване 2.0 20V Публикувано на: 13 Мар 2015, 12:33 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 23 Май 2009, 22:21 Мнения: 438 Местоположение: София, ОвчаКупел
Кара: 2.0 20V 155bhp
|
Да ви кажа, че поръчах тези NGK, които дават по каталог. Като ги монтирам ще пиша отзив. Мерси за мненията :-)
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20V 5C V.I.S. 156hp 97y.
POWER DRIVE Transmission
|
|
|
|
|
vasil_d
|
Заглавие: Re: Прекъсване 2.0 20V Публикувано на: 14 Мар 2015, 14:44 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 23 Май 2009, 22:21 Мнения: 438 Местоположение: София, ОвчаКупел
Кара: 2.0 20V 155bhp
|
Свещите NGK, които са по каталог, купих и сложих са супер. Днес ги монтирах и веднага усетих разликата. И преди бях с NGK, едноелектордни за газ (не че има повече от една искра де), но тези са друго нещо.
Оказа, се че една от лулите ми се е спукала на едно място. За сега я "закърпих", но другата седмица ще търся.
До колкото съм чел нашите бубини са едно цяло с лулата, но имало метод да се сложи само лулата.
Ще се чете пак из форумчето ни :-)
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20V 5C V.I.S. 156hp 97y.
POWER DRIVE Transmission
|
|
|
|
|
Dedra 2.0
|
Заглавие: Re: Прекъсване 2.0 20V Публикувано на: 14 Мар 2015, 20:01 |
|
Регистриран на: 29 Юни 2005, 23:46 Мнения: 3097 Местоположение: Пловдив/София
Кара: Lancia
|
Има от БМВ,или нещо подобно,а май вече и се продавали за нашите модели,аз на едната бубина съм с лула подобна на градински маркуч.Засега нямам проблеми.Предполагам се продава тази изолация по магазините за електроника. И честито за свещите,имало защо да има свещи за модела
_________________ Vectra 1.4`90 - Х Lancia Dedra 2.0ie `91 - Х Lancia Dedra 1.8ie `93 - Х Lancia Kappa 2.0 VIS `97 - Х Lancia Kappa 2.4 TDS`97 -X Lancia Lybra 2.0 VIS`01
|
|
|
|
|
vasil_d
|
Заглавие: Re: Прекъсване 2.0 20V Публикувано на: 14 Мар 2015, 22:21 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 23 Май 2009, 22:21 Мнения: 438 Местоположение: София, ОвчаКупел
Кара: 2.0 20V 155bhp
|
Аз мисля да го направя в понеделник с термосвиваем слаух от за едни кабели високо напрежение (специализирани материали от работа). А иначе за вещите мога да кача един файл, който е от BOSH за избор на свещи при работа на газ. От него/по него съм избирал преди свещи.
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20V 5C V.I.S. 156hp 97y.
POWER DRIVE Transmission
|
|
|
|
|
|