Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Kappa




Автор Съобщение
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 17 Сеп 2011, 15:24 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46
Мнения: 144
Местоположение: Враца
От Pinovete не вземаш нищо,на тях им се подава 12в. при задействане на бутон. Микрето изкаш да да го ползваш като сет ли?Може.viewtopic.php?f=37&t=10695&hilit=cruise&start=240-виж тук
Разбира се че ще сменя стопмашинката,това беше за проба ,дали ще стане,понеже нямах подръка двукръгова,но мисля че и така става.Все пак и съединителя го изключва мигновенно.

_________________
Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г,
Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 17 Сеп 2011, 15:50 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04
Мнения: 521
Местоположение: Оряхово
vinipal написа:
От Pinovete не вземаш нищо,на тях им се подава 12в. при задействане на бутон. Микрето изкаш да да го ползваш като сет ли?Може.viewtopic.php?f=37&t=10695&hilit=cruise&start=240-виж тук
Разбира се че ще сменя стопмашинката,това беше за проба ,дали ще стане,понеже нямах подръка двукръгова,но мисля че и така става.Все пак и съединителя го изключва мигновенно.

Да колега разбрах че се подава +12 волта на пиновете.
Идеята е за стоп машинката. Ако имаш такава с 3 кабела, но 2 пина вътре, може да симулираш работата с допълнително реле, което да подава сигнал към третия кабел който е за темпомата и така да си деактивираш темпомата със спирачката.
Ясно е че и съединителя го изключва, но по принцип ако искаш да намалиш скоростта натискаш само спирачката а не спирачка и съединител
Карал съм кола с автопилот и е голям кеф, но за мен задължително трябва да се изключва и със спирачката.

_________________
Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 21 Сеп 2011, 11:48 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46
Мнения: 144
Местоположение: Враца
Много мислих и ето какво сътворих.Може да не е много естетично ,но е удобно и възможно най близко до оригинала.
Прикачени файлове:
Picture 014.jpg
Picture 014.jpg [ 513.75 KiB | Прегледано 7791 пъти ]
Прикачени файлове:
Picture 013.jpg
Picture 013.jpg [ 589.82 KiB | Прегледано 7791 пъти ]
Прикачени файлове:
Picture 012.jpg
Picture 012.jpg [ 573.15 KiB | Прегледано 7791 пъти ]

_________________
Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г,
Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 21 Сеп 2011, 12:08 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04
Мнения: 521
Местоположение: Оряхово
Не знам на живо как е но щом теб те удовлетворява няма какво да му мисли.
Между другото от каква кола е лоста?
Нали в началото беше с бутони от Форд.
Аз като се загледах в моето табло най-долу в ляво се вижда лампа CRUSE.
Този надпис не би ли трябвало да светне като се пусне темпомата или не е окабелено за него?

_________________
Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 21 Сеп 2011, 13:06 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46
Мнения: 144
Местоположение: Враца
milenskior написа:
Не знам на живо как е но щом теб те удовлетворява няма какво да му мисли.
Между другото от каква кола е лоста?
Нали в началото беше с бутони от Форд.
Аз като се загледах в моето табло най-долу в ляво се вижда лампа CRUSE.
Този надпис не би ли трябвало да светне като се пусне темпомата или не е окабелено за него?

От Алфа 147,това успях да намеря.Бутоните от Форда бяха първообраза,но след като открих че лоста е кух,веднага ми се зародиха други (по удобни) идей.Между другото в него има възможност за доста индивидуални решения,с бутони и ключета.Моето табло май няма лампа Cruise или поне аз не съм я видял.Можеш ли да пратиш снимка и да посочиш къде да гледам точно?

_________________
Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г,
Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 21 Сеп 2011, 13:22 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04
Мнения: 521
Местоположение: Оряхово
vinipal написа:
milenskior написа:
Не знам на живо как е но щом теб те удовлетворява няма какво да му мисли.
Между другото от каква кола е лоста?
Нали в началото беше с бутони от Форд.
Аз като се загледах в моето табло най-долу в ляво се вижда лампа CRUSE.
Този надпис не би ли трябвало да светне като се пусне темпомата или не е окабелено за него?

От Алфа 147,това успях да намеря.Бутоните от Форда бяха първообраза,но след като открих че лоста е кух,веднага ми се зародиха други (по удобни) идей.Между другото в него има възможност за доста индивидуални решения,с бутони и ключета.Моето табло май няма лампа Cruise или поне аз не съм я видял.Можеш ли да пратиш снимка и да посочиш къде да гледам точно?

Еми ще опитам да го снимамам, но едва ли ще се вижда на снимката защото се вижда само под определен ъгъл и осветено от светлината.
Самата лампа е на реда с всички лампи отдолу и е първата от ляво на дясно.
Всъщност не знам дали има лампа, но има надпис.
За лоста наистина има много варианти, но лошото е че в края завършва с гумена тапа иначе там е най-удобно.
Аз имам още една конзола с кормило и лостове с която си играх да оправя проблема с изключването на левия мигач и мисля че успях. Та с нея мога да си поекспериментирам.

_________________
Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 22 Сеп 2011, 21:51 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46
Мнения: 144
Местоположение: Враца
Видях буквите,точно CRUISE пише.Утре свалям таблото да видя диод ли е ,лампа ли е-ама маи е в реда с диодите?

_________________
Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г,
Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 22 Сеп 2011, 22:04 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04
Мнения: 521
Местоположение: Оряхово
vinipal написа:
Видях буквите,точно CRUISE пише.Утре свалям таблото да видя диод ли е ,лампа ли е-ама маи е в реда с диодите?

Днес се бях засилил да го снимам и ми паднаха батериите на фотоапарата и мислех утре да свърша тая работа, но щом си го видял няма да се мъча.
Иначе и аз свалях таблото днес за да сменя изгоряла лампа на осветлението, но на реда с лампите за предупреждение нищо не се вижда. Явно трябва да се свали капака отзад. Аз имам още едно табло трябва да видя има ли такъв надпис, но то е от TDS-ка и може и да го няма. Ако го има може и аз да го разглобя.
Между другото не давай на контакт без табло, щото аз така направих и после имаше изненада. Лампата на еърбега не гасне.
Добре че имам приятел с кабел и ФЕС та изчистихме грешките и изгасна.
За мойта Капа се оказа че даже не трябва да се модифицира VagCom кабела. Разчете си контролера без проблем. Беше набило грешка за лампата на таблото и ниско напрежение на акумулатора.
След изтриване лампата изгасна.

_________________
Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 23 Сеп 2011, 19:18 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46
Мнения: 144
Местоположение: Враца
milenskior написа:
vinipal написа:
Видях буквите,точно CRUISE пише.Утре свалям таблото да видя диод ли е ,лампа ли е-ама маи е в реда с диодите?

Днес се бях засилил да го снимам и ми паднаха батериите на фотоапарата и мислех утре да свърша тая работа, но щом си го видял няма да се мъча.
Иначе и аз свалях таблото днес за да сменя изгоряла лампа на осветлението, но на реда с лампите за предупреждение нищо не се вижда. Явно трябва да се свали капака отзад. Аз имам още едно табло трябва да видя има ли такъв надпис, но то е от TDS-ка и може и да го няма. Ако го има може и аз да го разглобя.
Между другото не давай на контакт без табло, щото аз така направих и после имаше изненада. Лампата на еърбега не гасне.
Добре че имам приятел с кабел и ФЕС та изчистихме грешките и изгасна.
За мойта Капа се оказа че даже не трябва да се модифицира VagCom кабела. Разчете си контролера без проблем. Беше набило грешка за лампата на таблото и ниско напрежение на акумулатора.
След изтриване лампата изгасна.

Оооо знам,номера с таблото ми е ясен,минах по тоя път с контакт на разкачено табло.

_________________
Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г,
Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 24 Сеп 2011, 19:38 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46
Мнения: 144
Местоположение: Враца
Лампата CRUISE е там и даже работи както трябва.

_________________
Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г,
Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 24 Сеп 2011, 21:02 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04
Мнения: 521
Местоположение: Оряхово
vinipal написа:
Лампата CRUISE е там и даже работи както трябва.

Колега поясни малко!
Какво значи работи както трябва?
Като включиш темпомата святка?
Ако е така досега защо не ти е светила?

_________________
Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 24 Сеп 2011, 23:14 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46
Мнения: 144
Местоположение: Враца
Прикачени файлове:
8cd29a4ba6bafa4512.jpg
8cd29a4ba6bafa4512.jpg [ 87.63 KiB | Прегледано 7717 пъти ]
Защото нямаше окабеляване до там колега.Пояснявам,колите ни са частично подготвени(окабелени)за темпомат.Освен всичко описано до сега днес подвързах и лампата на таблото сигнализираща за вкл. круиз,само с един кабел от бялата букса на таблото(само един пин беше без кабел),та от него до пин С44 на ECU-то,без съпротивления и други преработки.Даваш контакт,лампата светка за 5-6сек. и гасне,включваш темпото и светка постоянно.Добре че ти ми каза че я има на таблото,аз вече си бях направил самоделна по схемата горе и се чудех къде да я хакна.

_________________
Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г,
Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 14 Окт 2011, 19:56 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04
Мнения: 521
Местоположение: Оряхово
Айде и аз вече съм с темпомат.
Благодарение на колегата който така старателно описа кабелите по цветове нямаше никакви дертове.
В началото се шашнах малко с лампата, тъй като при подаване на контакт си прави чека и изгасва, но после като включа бутона на темпомата не иска да светне. В последствие се оказа че тази лампа свети само когато темпомата поддържа скорост, а не когато е включен от бутона ON/OFF.
Самото управление го реализирах по съвсем друг начин. Вградих 3 микрета в ръчката на мигачите(много културно стана) и въобще не се забелязва ако не го знаеш.
Също така за включване използвах бутон от друго табло който е за нулиране на дневния километраж.
С малко преправяне го вградих от дясно на таблото където има тапа. Обаче можеше да мине и без него. Ако знаех предварително че лампата не свети постоянно нямаше да се мъча изобщо, но няма значение вече всичко е готово.
Самия бутон си има осветление, само замазах надписа с черен маркер и сега свети една нула там.
Датчика на спирачката го симулирах с помощта на реле, така че като натисна спирачката да се изключва темпомата.
Утре ще направя снимки че до тъмно тая вечер довършвах нещата.
Ще направя и повече тестове, но не би трябвало да има грижи.
Пробвах тая вечер само из квартала на 3 и 4-а и бачкаше. Предполагам и на 2 и 5-а също ще работи, ако си над 30 км/час.

_________________
Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 16 Окт 2011, 13:02 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46
Мнения: 144
Местоположение: Враца
Поздравления колега,радвам се че вече сме двама с тази екстра и се надявам да ставаме повече.И махни това реле от стоп-машинката,не товари инсталацията с излишни елементи,просто пусни един кабел на късо и нямаш грижи,докато си намериш двукръгова,която според мен съвсем не е нужна.
Прикачени файлове:
untitled11.png
untitled11.png [ 178.07 KiB | Прегледано 7681 пъти ]

Темпомата се изключва от съединител,спирачка даже и при изключване от скорост без съединител.Този контакт не активира темпото единствено ,когато палиш на спирачка и го изключва при натискането и,но той така или иначе се изкл. от спирачката ,така че не знам защо въобще е предвиден.

_________________
Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г,
Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 16 Окт 2011, 17:46 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04
Мнения: 521
Местоположение: Оряхово
Ето и обещаните снимки:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Колега нещо не те разбрах.
Искаш да кажеш че дори и да не сработва нормално затворения контакт на стоп машинката, темпомата се изключва след натискане на спирачките ли?
Ако е така защо тогава е предвиден този нормално затворен контакт?
Релето което съм сложил сработва при натискане на спирачката, така че и да му стане нещо то ще има постоянно +12 волта към третия кабел на стоп машинката.
Предвидливо съм сложил и предпазител 0,5А на захранването на бутоните ако стане евентуално късо.

_________________
Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 16 Окт 2011, 19:53 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 04 Май 2011, 22:09
Мнения: 544
Местоположение: ПЛОВДИВ
Кара: Lancia Kappa 2.4 TDS
Евала bowdown само да ми остане свободно време се захващам и аз с начинанието автопилот ! Е нема такава кола като Капата bowdown

_________________
Изображение
юзербары для форумов


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 17 Окт 2011, 16:01 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46
Мнения: 144
Местоположение: Враца
Точно така,поне при мен е така.
Н.З.К казва на ECU-то ,че спирачката не е натисната,също както и машинката на съединитела и при включване на Темпомата, той може да заработи безпроблемно.
Много е хитро твоето изпълнение-браво

_________________
Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г,
Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 17 Окт 2011, 16:52 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04
Мнения: 521
Местоположение: Оряхово
Благодаря за похвалата.
Ако го правя отново едва ли ще е така, но човек се учи постоянно.
С нещата които вече знам според мен е напълно достатъчно едно бутонче на лоста което да отговаря на функцията "+".
С него можеш да си активираш темпомата и да ускоряваш без да пипаш педалите. Ако искаш да го деактивираш или да намалиш чукваш съединителя или спирачката и като стигнеш желаната скорост пак чукваш бутончето.
Евентуално може да се добави и бутонче за Res, но според мен почти няма да се ползва.
Аз на моята система мисля да и направя една доработка.
Понеже сега не се разбира по никакъв начин дали е включен бутона на таблото или не освен ако не се опиташ да зададеш скорост, та мисля да сложа един светодиод който да индикира включеното положение.
Евентуално ще бъде жълт и ярък за да може да се вижда и през деня. А и мисля да го направя така че като не свети да си е черно, а като светне да се вижда жълтото.
Горе долу като лампите на таблото, но това ще е по-натам, че не ми се сваля пак таблото сега в тоя студ.

_________________
Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 18 Окт 2011, 12:02 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46
Мнения: 144
Местоположение: Враца
Може,може.А аз сега съм на тема-Подгряване на антифриза на парното.

_________________
Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г,
Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 18 Окт 2011, 13:54 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04
Мнения: 521
Местоположение: Оряхово
vinipal написа:
Може,може.А аз сега съм на тема-Подгряване на антифриза на парното.

На тая тема по-добро от печка няма.
Имам поглед върху нещата и ако мога да помогна няма проблеми.
Имам и печка но в момента един приятел и прави ново управление, защото моето изгоря, а цената на новото е меко казана умопомрачителна.

_________________
Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 2 от 5 [ 91 мнения ] Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща




Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Kappa


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов