Автор |
Съобщение |
MirU
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 25 Окт 2011, 14:54 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:29 Мнения: 298 Местоположение: Русе
Кара: Lancia
|
Колеги, ключето за On-Off на Темпомата със задръжка ли е, или само бутон? Докато съм тук да използвам и за друг въпрос - Бутона за нулиране на километража е в ляво, какъв бутон имате в дясно, какъвто аз нямам (при мен е празно). И третия въпрос - Какво е онова стъкълце, подобно на инфрачервен приемник като на телевизорите, намира се в средата на таблото, точно до предното стъкло?
|
|
|
|
|
Dezki
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 25 Окт 2011, 15:05 |
|
Регистриран на: 31 Яну 2007, 11:54 Мнения: 1375 Местоположение: София
Кара: Lancia k 20V
|
MirU написа: Какво е онова стъкълце, подобно на инфрачервен приемник като на телевизорите, намира се в средата на таблото, точно до предното стъкло? Сензор за слънчева радиация - като си пуснал климатроника и те напече слънцето, почва да ти става по-топло. Та тогава климатроника засилва винтелатора.
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v, Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25 Petrol
|
|
|
|
|
milenskior
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 25 Окт 2011, 19:17 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04 Мнения: 521 Местоположение: Оряхово
|
MirU написа: Колеги, ключето за On-Off на Темпомата със задръжка ли е, или само бутон? Докато съм тук да използвам и за друг въпрос - Бутона за нулиране на километража е в ляво, какъв бутон имате в дясно, какъвто аз нямам (при мен е празно). И третия въпрос - Какво е онова стъкълце, подобно на инфрачервен приемник като на телевизорите, намира се в средата на таблото, точно до предното стъкло? Копчето On-Off е със задръжка. За да е включен темпомата трябва да има постоянно +12 волта. И при мен имаше само един бутон от ляво за нулиране на километража, но аз взех от друго табло същия бутон и малко го префасонирах за да пасне от дясно, също така вградих бутон със задръжка, защото оригинално е само бутон. Обаче ако си решил да си правиш темпомат няма смисъл изобщо да ползваш бутон On-Off, защото е безсмислено. Аз го сложих понеже си мислех, че след включване святка надписа CRUSE на таблото, а то се оказа, че той святка след като се зададе скорост която да поддържа, но вече бях направил всичко и затова го оставих така. Иначе си пускаш едно кабелче с постоянен плюс към компа и това е достатъчно. Може и да съкратиш от бутоните за да е по-лесно. Например само бутон плюс е напълно достатъчен за да ползваш темпомата. А самия темпомат се активира както от плюса така и от минуса.
_________________ Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.
|
|
|
|
|
cokara
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 04 Ное 2011, 13:09 |
|
Регистриран на: 15 Юни 2008, 20:15 Мнения: 22 Местоположение: София
|
Здравейте колеги.Имам два въпроса: 1.) Окабеляването към компютъра на седана и на комбито-еднакви ли са? 2.) На моето табло на крайният ляв диод има някаква хоризонтална черта с три кръгчета,та дали това означава-cruise?
_________________ Lancia Kappa 2,4 JTD 99г.
|
|
|
|
|
Dezki
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 04 Ное 2011, 15:16 |
|
Регистриран на: 31 Яну 2007, 11:54 Мнения: 1375 Местоположение: София
Кара: Lancia k 20V
|
cokara написа: Здравейте колеги.Имам два въпроса: 1.) Окабеляването към компютъра на седана и на комбито-еднакви ли са? 2.) На моето табло на крайният ляв диод има някаква хоризонтална черта с три кръгчета,та дали това означава-cruise? Би трябвало да са еднакви инсталациите, а символа който описваш прилича на индикация за закачено ремарке
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v, Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25 Petrol
|
|
|
|
|
vinipal
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 04 Ное 2011, 18:24 |
|
Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46 Мнения: 144 Местоположение: Враца
|
Колега TD и Бензиновата Капа не знам да имат Темпомат -респективно нямат и индикация.Темпомата поне при нас се отнася само за JTD моторите.А иначе инсталацията е същата,като в зависимост от модела липсват някой окабелявания или са добавени други в зависимост нивото на комфорт.
_________________ Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г, Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.
|
|
|
|
|
maxuel82
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 04 Ное 2011, 20:03 |
|
Регистриран на: 04 Май 2011, 22:09 Мнения: 544 Местоположение: ПЛОВДИВ
Кара: Lancia Kappa 2.4 TDS
|
vinipal написа: Колега TD не знам да има Темпомат -респективно няма и индикация.. Има има ама не ми остава време да се захвана ! Буксата която излиза от компа е същата като на снимките ! Има и надписа на таблото за включен автопилот който при мен е най-лявата лампичка !
|
|
|
|
|
cokara
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 07 Ное 2011, 09:27 |
|
Регистриран на: 15 Юни 2008, 20:15 Мнения: 22 Местоположение: София
|
Колега "vinipal",моята кола от подписа е-JTD,питам защото на моят комп. е различно свързването-и краината лява лампа на таблото е друга,питам защото искам и аз tempomat,не вярвам да има разлика,но ако има такава-защо на седановите Капи да няма темпомат?
_________________ Lancia Kappa 2,4 JTD 99г.
|
|
|
|
|
milenskior
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 07 Ное 2011, 10:57 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04 Мнения: 521 Местоположение: Оряхово
|
cokara написа: Колега "vinipal",моята кола от подписа е-JTD,питам защото на моят комп. е различно свързването-и краината лява лампа на таблото е друга,питам защото искам и аз tempomat,не вярвам да има разлика,но ако има такава-защо на седановите Капи да няма темпомат? Това че нямаш лампа не е проблем да не тръгне темпомата. Провери си дали имаш окабеляване към компа за темпомата, ако нямаш може да се окабели и пак ще тръгне.По принцип компа си поддържа тая функция и само трябва да му се подаде необходимия сигнал. Моята Капа е седан и си имаше окабеляване и лампа на таблото.
_________________ Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.
|
|
|
|
|
vinipal
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 07 Ное 2011, 21:45 |
|
Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46 Мнения: 144 Местоположение: Враца
|
cokara написа: Колега "vinipal",моята кола от подписа е-JTD,питам защото на моят комп. е различно свързването-и краината лява лампа на таблото е друга,питам защото искам и аз tempomat,не вярвам да има разлика,но ако има такава-защо на седановите Капи да няма темпомат? ИНСТАЛАЦИЯТА Е СЪЩАТА ,а лампата е само контролна и маже и без нея.В сервизната книга също липсва в различните модели табла ,не знам защо.Дори и аз се бях заблудил в началото че нямам,но milenskior ме светна да се загледам по внимателно и тогава видях надписа.Гледай схемите в началото и дествай,и при теб ще стане,няма причина да не е така.А твоята лампа е за мигачи на ремарке,ние пък нямаме такава,но това не е причина да не работи темпомата.
_________________ Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г, Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.
|
|
|
|
|
cokara
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 08 Ное 2011, 17:10 |
|
Регистриран на: 15 Юни 2008, 20:15 Мнения: 22 Местоположение: София
|
Благодаря ви колеги,имам ли време-ще пробвам-и ще наиша резултата.
_________________ Lancia Kappa 2,4 JTD 99г.
|
|
|
|
|
cokara
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 08 Ное 2011, 21:57 |
|
Регистриран на: 15 Юни 2008, 20:15 Мнения: 22 Местоположение: София
|
Здравейте колеги.Отново съм аз с моят проблем.Днес след поредната проба да свържа темпомата-успях да изгоря един бушон и да натрупам няколко грешки на компа.Много ще съм благодарен ако някой ми покаже кое-с кое да свържа.А ето и снимки: Прикачени файлове:
Коментар на файл: ето компа
08112011141.jpg [ 324.44 KiB | Прегледано 7441 пъти ]
Прикачени файлове:
Коментар на файл: а ето и буксите
08112011145.jpg [ 335.56 KiB | Прегледано 7441 пъти ]
Прикачени файлове:
08112011146.jpg [ 225.51 KiB | Прегледано 7441 пъти ]
Прикачени файлове:
08112011151.jpg [ 286.59 KiB | Прегледано 7441 пъти ]
Благодаря ви за разбирането,вече ще откача с този темпомат.
_________________ Lancia Kappa 2,4 JTD 99г.
|
|
|
|
|
milenskior
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 08 Ное 2011, 22:31 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04 Мнения: 521 Местоположение: Оряхово
|
На първата страница на темата колегата е обяснил подробно и със снимки как се свързва темпомата. Трябва да намериш една букса до която стигат кабели от компа, но не продължават на там(на другата част на буксата няма кабели). Тази букса при мен беше най отзад и първия път не я намерих а гледах една друга и там нямаше такива цветове които беше описал колегата. Може да се вържеш и директно към буксите на компа, но е по-сложно, при условие че имаш всичко изведено на една букса. Прочети хубаво всичко и си разпечатай снимката с описанието на кабелите по цветове(поне така направих аз) и с нея под ръка в колата и търсиш хубаво в кабелите под жабката, предполагам че ще ги намериш.
_________________ Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.
|
|
|
|
|
cokara
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 08 Ное 2011, 23:56 |
|
Регистриран на: 15 Юни 2008, 20:15 Мнения: 22 Местоположение: София
|
milenskior написа: На първата страница на темата колегата е обяснил подробно и със снимки как се свързва темпомата. Трябва да намериш една букса до която стигат кабели от компа, но не продължават на там(на другата част на буксата няма кабели). Тази букса при мен беше най отзад и първия път не я намерих а гледах една друга и там нямаше такива цветове които беше описал колегата. Може да се вържеш и директно към буксите на компа, но е по-сложно, при условие че имаш всичко изведено на една букса. Прочети хубаво всичко и си разпечатай снимката с описанието на кабелите по цветове(поне така направих аз) и с нея под ръка в колата и търсиш хубаво в кабелите под жабката, предполагам че ще ги намериш. Така и направих,но нямам такава букса от която не продължават кабели-всичките са заети.
_________________ Lancia Kappa 2,4 JTD 99г.
|
|
|
|
|
milenskior
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 09 Ное 2011, 09:00 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04 Мнения: 521 Местоположение: Оряхово
|
Сигурен ли си че си проверил хубаво. Както казах моята беше най-отзад и първия път не я видях. Ако все пак нямаш изведени кабели то тогава трябва да ползваш схемата от аутодата на пиновете на компютъра и да подвържеш кабелите на тях. На същата снимка с буксата колегата е описал и кой кабел на кой пин на компа отива.
_________________ Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.
|
|
|
|
|
cokara
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 09 Ное 2011, 13:50 |
|
Регистриран на: 15 Юни 2008, 20:15 Мнения: 22 Местоположение: София
|
Днес след поредния опит-отново провал.На снимката по-горе се вижда че на моята инсталация ,на букса "В" на компа. са заети само:"В20" и "В14" от схемата за темпомата.Когато само махна кабела на "В14" от куплунга (защото не знам къде отива)-компа изписва грешка "engine control system faluire".Защо се получава така-при положение че по Autodata този кабел е за "+" на темпомата?Възможно ли е моят комп. да е с друго свързване?На компютара пише "Bosch C375C838",съдейки по това че-на това окабеляване има кабели само на "В14,В20 и С44"-ме кара да си мисля че тези изводи се използват за друго.
_________________ Lancia Kappa 2,4 JTD 99г.
|
|
|
|
|
maxuel82
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 09 Ное 2011, 14:48 |
|
Регистриран на: 04 Май 2011, 22:09 Мнения: 544 Местоположение: ПЛОВДИВ
Кара: Lancia Kappa 2.4 TDS
|
Търси те тая букса бре ! Някъде под жабката се намира ! Проследи кабелите от компа и трябва да я намериш
Прикачени файлове: |
IMG_1927.JPG [ 52.87 KiB | Прегледано 7424 пъти ]
|
|
|
|
|
|
cokara
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 09 Ное 2011, 18:59 |
|
Регистриран на: 15 Юни 2008, 20:15 Мнения: 22 Местоположение: София
|
maxuel82 написа: Търси те тая букса бре ! Някъде под жабката се намира ! Проследи кабелите от компа и трябва да я намериш Нямам такава със свободни пинове като тази,отдолу под жабката има:3 букси които са закачени една за друга и тази която е на снимката виси незакачена-но при мен няма свободни пинове!
_________________ Lancia Kappa 2,4 JTD 99г.
|
|
|
|
|
milenskior
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 09 Ное 2011, 19:48 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04 Мнения: 521 Местоположение: Оряхово
|
Според Аутода всички Капи са с комп Бош EDC15C, който поддържа Темпомат, но това може и да не е така. С ФЕС какъв ти излиза компа? Също така на самата схема на Аутодата компа е нарисуван наобратно и да не би да се бъркаш при броенето на пиновете на букса B? От снимките не ми става много ясно на кои пинове има кабели на буксата, а и аз моите буски не съм ги разкачал, защото си открих тази на която ги има изведени кабелите и съвпадаха точно по цветове от описанието на колегата.
_________________ Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.
|
|
|
|
|
vinipal
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 09 Ное 2011, 22:31 |
|
Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46 Мнения: 144 Местоположение: Враца
|
cokara написа: Здравейте колеги.Отново съм аз с моят проблем.Днес след поредната проба да свържа темпомата-успях да изгоря един бушон и да натрупам няколко грешки на компа.Много ще съм благодарен ако някой ми покаже кое-с кое да свържа.А ето и снимки: Прикачени файлове: 08112011141.jpg Прикачени файлове: 08112011145.jpg Прикачени файлове: 08112011146.jpg Прикачени файлове: 08112011151.jpg Благодаря ви за разбирането,вече ще откача с този темпомат. Колега връжи тоя комп,така че колата да работи нормално.После извади ЧЕТВЪРТАТА букса от ляво на дясно(тая с 24 крачета)-предпоследната и не барай никоя повече..Забележи номерацията от къде почва от1-12 и от 13-24.Напълно възможно е да нямаш кабели от компа до буксата(виждал съм го това на 2 Алфи 166)но това не значи че при правилно връзване темпомата няма да тръгне.С AUTODATATA си провери цветовете и подреждането на кабелите и тогава се занимавай с темпомата.И буксата се гледа от обратната страна,не от към кабелите ,а от към конектора.Внимавай много следващия път да не опрасиш компа а не бушона.Успех. P.S. Сметам че разбра че се работи само по черната половинка,а по сивата не.Извади ги и виж че сивата е от 1 до 12 а черната е от 13 до 24 та си помисли дали са ти заети В14 и В20 или това са В2 и В8 ?...И не търси повече тая бялата букса,без кабели до нея от компа тя не ти е нужна .Тегли кабели направо от ECU то към контролните бутони за управление.Направи това, после ще ти кажа как да си направиш и сигнализацията през С44.
_________________ Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г, Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.
|
|
|
|
|
|