Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Kappa




Автор Съобщение
 Заглавие: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 01 Сеп 2011, 12:22 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46
Мнения: 144
Местоположение: Враца
Има ли някой с реализиран или работещ темпомат?Дали се активира софтуерно,защото при мен след монтиране на контрола и пускане на съответните кабели до ECU-то не сработва.


Прикачени файлове:
Коментар на файл: ТЕМПОМАТ на Kappa
IMG_1913.JPG
IMG_1913.JPG [ 1007.43 KiB | Прегледано 10419 пъти ]
Коментар на файл: ТЕМПОМАТ на Kappa
IMG_1912.JPG
IMG_1912.JPG [ 794.26 KiB | Прегледано 10419 пъти ]

_________________
Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г,
Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.
Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 01 Сеп 2011, 12:45 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Окт 2007, 13:23
Мнения: 2764
Местоположение: София
Кара: Lancia Kappa 2.4jtd
Lancia Dedra 2.0 Integrale S.W.
Все още не, но мисля по въпроса :)

След като разбрах че ECU-то на моето JTD получава информация за натиснати педали на спирачката, съединителя, а за газта си е по подразбиране - веднага възникна и въпроса за темпомат.
Но като огледах за окабеляване - не забелязах такова около волана. Това значи че трябва да се изкарват кабели от ECU-то.
Иначе всичко останало би трябвало да е като при колегите от Lybra раздела -> viewtopic.php?f=37&t=10695 т.е. няма смисъл да си търсиме управление за Kappa ами тоакова като при Алфите, Lybra или саморъчно направено - както са показани примери в посочената тема.

_________________
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 01 Сеп 2011, 20:24 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 04 Май 2011, 22:09
Мнения: 544
Местоположение: ПЛОВДИВ
Кара: Lancia Kappa 2.4 TDS
Ей "т'ва е много арно бре" темпомата си е супер екстра !На 2.4 ТДС дали може да се сложи :mrgreen:

_________________
Изображение
юзербары для форумов


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 02 Сеп 2011, 12:39 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46
Мнения: 144
Местоположение: Враца
Управлението ми е собствено-ръчна изработка,окабеляване от ECU има до една букса намираща се под жабката до дясната колонка ,от нея до волана си пускаш кабелите сам.Проблема е че не се задеиства,всичко е вързано правилно по схема и с помоща на AUTODATA,та въпроса е дали не е забранен софтуерно и дали не трябва да се активира като на AUDI или WV допълнително.
Прикачени файлове:
Коментар на файл: Cruise control
untitled_317.png
untitled_317.png [ 2.96 KiB | Прегледано 10359 пъти ]


P.S.При контакт, диода за индикация святка за момент и после остава да свети по слабо.

_________________
Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г,
Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 02 Сеп 2011, 12:50 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46
Мнения: 144
Местоположение: Враца
maxuel82 написа:
Ей "т'ва е много арно бре" темпомата си е супер екстра !На 2.4 ТДС дали може да се сложи :mrgreen:

Не съм 100% сигурен,но на 90% - НЕ.

_________________
Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г,
Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 02 Сеп 2011, 12:51 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Окт 2007, 13:23
Мнения: 2764
Местоположение: София
Кара: Lancia Kappa 2.4jtd
Lancia Dedra 2.0 Integrale S.W.
Хъм, интересно. А можеш ли да пратиш снимка на тази букса и малко по-подробно къде се намира? :)

От форума на Lybra се сещам за друго - дали проблема не е в някой от датчиците ти на педалите?

_________________
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 02 Сеп 2011, 13:02 
Offline
Site Admin
Site Admin
Аватар

Регистриран на: 26 Сеп 2004, 20:13
Мнения: 5736
Местоположение: София
Кара: Lybra SW 2.4 JTD Executive
vinipal написа:
Управлението ми е собствено-ръчна изработка,окабеляване от ECU има до една букса намираща се под жабката до дясната колонка ,от нея до волана си пускаш кабелите сам.Проблема е че не се задеиства,всичко е вързано правилно по схема и с помоща на AUTODATA,та въпроса е дали не е забранен софтуерно и дали не трябва да се активира като на AUDI или WV допълнително.
Прикачени файлове:
untitled_317.png


P.S.При контакт, диода за индикация святка за момент и после остава да свети по слабо.


Колега от тази снимка излиза че си го направил. Остава да вдигнеш над 30 км и да натиснеш бутона отговарящ на +, така се запаметява текущата скорост и темпомата си я поддържа. прочети внимателно темата в либра раздела. drunk и аз съм да обясниш малко повече (снимки ако може) за тази букса, защото точно аз пуснах мухата за темпомат на колегата Алпина.

_________________
Изображение
Lancia Lybra SW Executive, 2.4JTD, 150 hp, 841C000 '03 Изображение
Lancia Kappa Coupe, 2.0t 16v, 205 hp, 838A4000 '97
Lancia Kappa, 2.0, 145 hp, 838A1000 '95
Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 159B9000 '94
Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 835A1000 '91
Изображение
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 02 Сеп 2011, 20:15 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 04 Май 2011, 22:09
Мнения: 544
Местоположение: ПЛОВДИВ
Кара: Lancia Kappa 2.4 TDS
vinipal написа:
Не съм 100% сигурен,но на 90% - НЕ.

Жалко !Ама аз мисля че трябва да може защото и ТДС има бутонче на педала на съединителя и като правя диагностика с fiatecuscan ЕЦУ-то "разбира"кога педала е натиснат или отпуснат :wink: Ти само покажи къде е буксата да видя дали и ТДС-са я има :wink: bowdown

_________________
Изображение
юзербары для форумов


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 02 Сеп 2011, 20:41 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46
Мнения: 144
Местоположение: Враца
mariobg написа:
vinipal написа:
Управлението ми е собствено-ръчна изработка,окабеляване от ECU има до една букса намираща се под жабката до дясната колонка ,от нея до волана си пускаш кабелите сам.Проблема е че не се задеиства,всичко е вързано правилно по схема и с помоща на AUTODATA,та въпроса е дали не е забранен софтуерно и дали не трябва да се активира като на AUDI или WV допълнително.
Прикачени файлове:
Прикачения файл untitled_317.png вече е недостъпен


P.S.При контакт, диода за индикация святка за момент и после остава да свети по слабо.


Колега от тази снимка излиза че си го направил. Остава да вдигнеш над 30 км и да натиснеш бутона отговарящ на +, така се запаметява текущата скорост и темпомата си я поддържа. прочети внимателно темата в либра раздела. drunk и аз съм да обясниш малко повече (снимки ако може) за тази букса, защото точно аз пуснах мухата за темпомат на колегата Алпина.

Предишната снимка е от форума на Fiat и от нея си мисля ,че може да има и опция за активиране на круиза от ECU-то.Тия дни ще я качвам на диагностика,да видим какво ще покаже .Може да съм объркал нещо нещо пък аз.Тя е продължение на снопа с куплунзите на ECU-то.
ЕТО СНИМКИ НА МОЕТО ТВОРЕНИЕ ,което така или иначе все още не работи правилно.:
Белия кабел е от мен ,от ECU до буксата си бях фабрично там


Прикачени файлове:
IMG_1927.JPG
IMG_1927.JPG [ 462.34 KiB | Прегледано 10312 пъти ]
IMG_1926.JPG
IMG_1926.JPG [ 400.1 KiB | Прегледано 10312 пъти ]
IMG_1925.JPG
IMG_1925.JPG [ 615.67 KiB | Прегледано 10312 пъти ]
IMG_1927.JPG
IMG_1927.JPG [ 462.34 KiB | Прегледано 10312 пъти ]
IMG_1928.gif
IMG_1928.gif [ 725.84 KiB | Прегледано 10314 пъти ]

_________________
Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г,
Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.


Последна промяна vinipal на 02 Сеп 2011, 21:41, променена общо 3 пъти
Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 02 Сеп 2011, 20:43 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46
Мнения: 144
Местоположение: Враца
maxuel82 написа:
vinipal написа:
Не съм 100% сигурен,но на 90% - НЕ.

Жалко !Ама аз мисля че трябва да може защото и ТДС има бутонче на педала на съединителя и като правя диагностика с fiatecuscan ЕЦУ-то "разбира"кога педала е натиснат или отпуснат :wink: Ти само покажи къде е буксата да видя дали и ТДС-са я има :wink: bowdown

Ако газта ти е на жило просто забрави“.

_________________
Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г,
Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 02 Сеп 2011, 21:44 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46
Мнения: 144
Местоположение: Враца
Alpina написа:
Хъм, интересно. А можеш ли да пратиш снимка на тази букса и малко по-подробно къде се намира? :)

От форума на Lybra се сещам за друго - дали проблема не е в някой от датчиците ти на педалите?


Прикачени файлове:
IMG_1929.JPG
IMG_1929.JPG [ 689.76 KiB | Прегледано 10311 пъти ]
IMG_1928.JPG
IMG_1928.JPG [ 701.08 KiB | Прегледано 10311 пъти ]
IMG_1927.JPG
IMG_1927.JPG [ 462.34 KiB | Прегледано 10311 пъти ]

_________________
Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г,
Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.
Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 02 Сеп 2011, 21:55 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 04 Май 2011, 22:09
Мнения: 544
Местоположение: ПЛОВДИВ
Кара: Lancia Kappa 2.4 TDS
Браво cheers Мисля че съм я виждал тази букса в моя ТДС ! Помпата не е с жило а е с потенциометър на педала :wink: Ето схемата на ТДС -са !


Прикачени файлове:
Picture 007.jpg
Picture 007.jpg [ 45.04 KiB | Прегледано 10308 пъти ]
untitled.JPG
untitled.JPG [ 71.65 KiB | Прегледано 10308 пъти ]

_________________
Изображение
юзербары для форумов
Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 02 Сеп 2011, 22:52 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Окт 2007, 13:23
Мнения: 2764
Местоположение: София
Кара: Lancia Kappa 2.4jtd
Lancia Dedra 2.0 Integrale S.W.
maxuel82, тествай спирачката, защото това което виждам е, че имаш данни за съединителя, но не и за нея.

_________________
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 02 Сеп 2011, 23:00 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 04 Май 2011, 22:09
Мнения: 544
Местоположение: ПЛОВДИВ
Кара: Lancia Kappa 2.4 TDS
Мисля че има данни и за спирачката но не съм на 100% сигурен !Утре ще пробвам ! А ето тези "копчалъци" откъде се намират (купуват) :?:


Прикачени файлове:
IMG_1925.JPG
IMG_1925.JPG [ 49.74 KiB | Прегледано 10296 пъти ]

_________________
Изображение
юзербары для форумов
Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 02 Сеп 2011, 23:15 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Окт 2007, 13:23
Мнения: 2764
Местоположение: София
Кара: Lancia Kappa 2.4jtd
Lancia Dedra 2.0 Integrale S.W.
Виж темата в Lybra раздела. Общо взето много неща могат да се пригодят, за да ти свършат работа - включително май някой беше ползвал някаква ръчка от трабант :D Можеш и ти да си направиш твое решение. Някой си беше направил контрола с бутони при скоростният лост.
Иначе конкретната е от някаква управление за волан на радио и производителят му изобщо не е предполагал за какво ще се използва някой ден :)

_________________
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 03 Сеп 2011, 11:08 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46
Мнения: 144
Местоположение: Враца
maxuel82 написа:
Мисля че има данни и за спирачката но не съм на 100% сигурен !Утре ще пробвам ! А ето тези "копчалъци" откъде се намират (купуват) :?:

vzeh go ot nekakav model na FORD no stava ot vsicko samo butonite da ne sa s polozenie on/off po skoro prosto kopche.

_________________
Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г,
Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 17 Сеп 2011, 14:06 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46
Мнения: 144
Местоположение: Враца
Прикачени файлове:
8cd29a4ba6bafa451.JPG
8cd29a4ba6bafa451.JPG [ 40.46 KiB | Прегледано 10153 пъти ]
[/attachment]
Прикачени файлове:
Picture 005.jpg
Picture 005.jpg [ 193.72 KiB | Прегледано 10157 пъти ]
Прикачени файлове:
Picture 003.jpg
Picture 003.jpg [ 204.53 KiB | Прегледано 10157 пъти ]
[attachment=4]Picture 001.jpg

Все още си мисля че мястото на лоста не е там,и тъй като нашия за мигачите е кух си мисля да го насадя някак си там.Имам чувството че ще стане перфектно.
Схемата от Libra важи и за нас,само кабелите са различни по цвят.Стоп машинката ни е с 3 кабела,но с 2 Pina което се оправя с едно мостче от жълтия кабел(+12в)към кабела на празния Pin i tempomata не се изключва при натискане на спирачка.Частичното окабеляване съм го дал на снимката.От буксата до лоста е индивидуално по ваш избор.В лоста влиза +12в. при контакт,При задействане на бутон излизат само плюсове към ECUто-не подавайте никъде (-)


Прикачени файлове:
Picture 002.jpg
Picture 002.jpg [ 506.73 KiB | Прегледано 10157 пъти ]
Picture 001.jpg
Picture 001.jpg [ 554.2 KiB | Прегледано 10157 пъти ]

_________________
Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г,
Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.


Последна промяна vinipal на 17 Сеп 2011, 14:39, променена общо 1 път
Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 17 Сеп 2011, 14:31 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04
Мнения: 521
Местоположение: Оряхово
Колега към пиновете за включване на темпомата, сет., "+" и "-" +12 волта ли се подава или маса?
Какъв беше проблема в началото че не искаше да тръгне?
Има ли някакво софтуерно активиране като при VAG?
И последно ако се сложи само едно бутонче с което да запаметиш текущата скорост на кой пин трябва да бъде: сет. или "+"?

_________________
Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 17 Сеп 2011, 14:45 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46
Мнения: 144
Местоположение: Враца
Прикачени файлове:
untitled11.JPG
untitled11.JPG [ 56.91 KiB | Прегледано 10150 пъти ]
milenskior написа:
Колега към пиновете за включване на темпомата, сет., "+" и "-" +12 волта ли се подава или маса?
Какъв беше проблема в началото че не искаше да тръгне?
Има ли някакво софтуерно активиране като при VAG?
И последно ако се сложи само едно бутонче с което да запаметиш текущата скорост на кой пин трябва да бъде: сет. или "+"?

Не слагай никъде,ама никъде (-) освен ако не искаш да си смениш компа.SET се пуска на В20 куплунг С:Не щеше да тръгне защото ме заблудиха 3 те кабела на буксата на СТОПМАШИНКАТА на спирачката,а тя отдолу била с 2 крачета,ама нямало кой да види.Виж горе съм написал всичко.
Нищо не се активира ако всичко е точно трябва да работи.С (+) набираш ,а със Set възстановяваш последно запаметената скорост

_________________
Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г,
Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ
 Мнение Публикувано на: 17 Сеп 2011, 14:56 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04
Мнения: 521
Местоположение: Оряхово
ОК колега разбрах как работи вече.
Това със спирачката обаче не е готино.
Не може ли да се вземе сигнал от другия пин за автопилота или трябва да има постоянно +12 волта и след като се натисне спирачката да отпаднат?
Ако е така то вариантите са или да се смени стоп машинката или с едно реле което да се управлява от изхода на стоп машинката който е за стоповете.А именно като не е натисната нормално затворен контакт на релето да подава +12 волта към кабела за темпомата, а като се натисне педала от изхода за стоповете да се вземе сигнал за релето и то да сработи, като при това отпадне сигнала към темпомата.
Идеята е че на всички коли с темпомат той се изключва със спирачка та или съединителя, а ако нямаш подходящо лостче може да си монтираш едно микре някъде където да ти е по ръка и с него да си запаматяваш текущата скорост, ако искаш да изключиш темпомата само да чукнеш спирачката.
Ако искаш да ускориш просто подаваш газ и когато стигнеш желаната скорост пак натискаш микрето и продължаваш на темпомат.
П.П. Даже по идея от VW форума можа да се вгради микрето в самият лост на мигачите щом е кух и ще стане много културно.

_________________
Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 1 от 5 [ 91 мнения ] Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща




Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Kappa


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов