Автор |
Съобщение |
vinipal
|
Заглавие: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 01 Сеп 2011, 12:22 |
|
Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46 Мнения: 144 Местоположение: Враца
|
Има ли някой с реализиран или работещ темпомат?Дали се активира софтуерно,защото при мен след монтиране на контрола и пускане на съответните кабели до ECU-то не сработва.
Прикачени файлове: |
Коментар на файл: ТЕМПОМАТ на Kappa
IMG_1913.JPG [ 1007.43 KiB | Прегледано 10419 пъти ]
|
Коментар на файл: ТЕМПОМАТ на Kappa
IMG_1912.JPG [ 794.26 KiB | Прегледано 10419 пъти ]
|
_________________ Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г, Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.
|
|
|
|
|
Alpina
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 01 Сеп 2011, 12:45 |
|
Регистриран на: 18 Окт 2007, 13:23 Мнения: 2764 Местоположение: София
Кара: Lancia Kappa 2.4jtd Lancia Dedra 2.0 Integrale S.W.
|
Все още не, но мисля по въпроса След като разбрах че ECU-то на моето JTD получава информация за натиснати педали на спирачката, съединителя, а за газта си е по подразбиране - веднага възникна и въпроса за темпомат. Но като огледах за окабеляване - не забелязах такова около волана. Това значи че трябва да се изкарват кабели от ECU-то. Иначе всичко останало би трябвало да е като при колегите от Lybra раздела -> viewtopic.php?f=37&t=10695 т.е. няма смисъл да си търсиме управление за Kappa ами тоакова като при Алфите, Lybra или саморъчно направено - както са показани примери в посочената тема.
_________________
|
|
|
|
|
maxuel82
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 01 Сеп 2011, 20:24 |
|
Регистриран на: 04 Май 2011, 22:09 Мнения: 544 Местоположение: ПЛОВДИВ
Кара: Lancia Kappa 2.4 TDS
|
Ей "т'ва е много арно бре" темпомата си е супер екстра !На 2.4 ТДС дали може да се сложи
|
|
|
|
|
vinipal
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 02 Сеп 2011, 12:39 |
|
Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46 Мнения: 144 Местоположение: Враца
|
Управлението ми е собствено-ръчна изработка,окабеляване от ECU има до една букса намираща се под жабката до дясната колонка ,от нея до волана си пускаш кабелите сам.Проблема е че не се задеиства,всичко е вързано правилно по схема и с помоща на AUTODATA,та въпроса е дали не е забранен софтуерно и дали не трябва да се активира като на AUDI или WV допълнително. Прикачени файлове:
Коментар на файл: Cruise control
untitled_317.png [ 2.96 KiB | Прегледано 10359 пъти ]
P.S.При контакт, диода за индикация святка за момент и после остава да свети по слабо.
_________________ Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г, Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.
|
|
|
|
|
vinipal
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 02 Сеп 2011, 12:50 |
|
Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46 Мнения: 144 Местоположение: Враца
|
maxuel82 написа: Ей "т'ва е много арно бре" темпомата си е супер екстра !На 2.4 ТДС дали може да се сложи Не съм 100% сигурен,но на 90% - НЕ.
_________________ Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г, Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.
|
|
|
|
|
Alpina
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 02 Сеп 2011, 12:51 |
|
Регистриран на: 18 Окт 2007, 13:23 Мнения: 2764 Местоположение: София
Кара: Lancia Kappa 2.4jtd Lancia Dedra 2.0 Integrale S.W.
|
Хъм, интересно. А можеш ли да пратиш снимка на тази букса и малко по-подробно къде се намира? От форума на Lybra се сещам за друго - дали проблема не е в някой от датчиците ти на педалите?
_________________
|
|
|
|
|
mariobg
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 02 Сеп 2011, 13:02 |
|
Регистриран на: 26 Сеп 2004, 20:13 Мнения: 5736 Местоположение: София
Кара: Lybra SW 2.4 JTD Executive
|
vinipal написа: Управлението ми е собствено-ръчна изработка,окабеляване от ECU има до една букса намираща се под жабката до дясната колонка ,от нея до волана си пускаш кабелите сам.Проблема е че не се задеиства,всичко е вързано правилно по схема и с помоща на AUTODATA,та въпроса е дали не е забранен софтуерно и дали не трябва да се активира като на AUDI или WV допълнително. Прикачени файлове: untitled_317.png P.S.При контакт, диода за индикация святка за момент и после остава да свети по слабо. Колега от тази снимка излиза че си го направил. Остава да вдигнеш над 30 км и да натиснеш бутона отговарящ на +, така се запаметява текущата скорост и темпомата си я поддържа. прочети внимателно темата в либра раздела. и аз съм да обясниш малко повече (снимки ако може) за тази букса, защото точно аз пуснах мухата за темпомат на колегата Алпина.
_________________ Lancia Lybra SW Executive, 2.4JTD, 150 hp, 841C000 '03 Lancia Kappa Coupe, 2.0t 16v, 205 hp, 838A4000 '97 Lancia Kappa, 2.0, 145 hp, 838A1000 '95 Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 159B9000 '94 Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 835A1000 '91
|
|
|
|
|
maxuel82
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 02 Сеп 2011, 20:15 |
|
Регистриран на: 04 Май 2011, 22:09 Мнения: 544 Местоположение: ПЛОВДИВ
Кара: Lancia Kappa 2.4 TDS
|
vinipal написа: Не съм 100% сигурен,но на 90% - НЕ. Жалко !Ама аз мисля че трябва да може защото и ТДС има бутонче на педала на съединителя и като правя диагностика с fiatecuscan ЕЦУ-то "разбира"кога педала е натиснат или отпуснат Ти само покажи къде е буксата да видя дали и ТДС-са я има
|
|
|
|
|
vinipal
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 02 Сеп 2011, 20:41 |
|
Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46 Мнения: 144 Местоположение: Враца
|
mariobg написа: vinipal написа: Управлението ми е собствено-ръчна изработка,окабеляване от ECU има до една букса намираща се под жабката до дясната колонка ,от нея до волана си пускаш кабелите сам.Проблема е че не се задеиства,всичко е вързано правилно по схема и с помоща на AUTODATA,та въпроса е дали не е забранен софтуерно и дали не трябва да се активира като на AUDI или WV допълнително. Прикачени файлове: Прикачения файл untitled_317.png вече е недостъпен P.S.При контакт, диода за индикация святка за момент и после остава да свети по слабо. Колега от тази снимка излиза че си го направил. Остава да вдигнеш над 30 км и да натиснеш бутона отговарящ на +, така се запаметява текущата скорост и темпомата си я поддържа. прочети внимателно темата в либра раздела. и аз съм да обясниш малко повече (снимки ако може) за тази букса, защото точно аз пуснах мухата за темпомат на колегата Алпина. Предишната снимка е от форума на Fiat и от нея си мисля ,че може да има и опция за активиране на круиза от ECU-то.Тия дни ще я качвам на диагностика,да видим какво ще покаже .Може да съм объркал нещо нещо пък аз.Тя е продължение на снопа с куплунзите на ECU-то. ЕТО СНИМКИ НА МОЕТО ТВОРЕНИЕ ,което така или иначе все още не работи правилно.: Белия кабел е от мен ,от ECU до буксата си бях фабрично там
Прикачени файлове: |
IMG_1927.JPG [ 462.34 KiB | Прегледано 10312 пъти ]
|
IMG_1926.JPG [ 400.1 KiB | Прегледано 10312 пъти ]
|
IMG_1925.JPG [ 615.67 KiB | Прегледано 10312 пъти ]
|
IMG_1927.JPG [ 462.34 KiB | Прегледано 10312 пъти ]
|
IMG_1928.gif [ 725.84 KiB | Прегледано 10314 пъти ]
|
_________________ Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г, Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.
Последна промяна vinipal на 02 Сеп 2011, 21:41, променена общо 3 пъти
|
|
|
|
|
vinipal
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 02 Сеп 2011, 20:43 |
|
Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46 Мнения: 144 Местоположение: Враца
|
maxuel82 написа: vinipal написа: Не съм 100% сигурен,но на 90% - НЕ. Жалко !Ама аз мисля че трябва да може защото и ТДС има бутонче на педала на съединителя и като правя диагностика с fiatecuscan ЕЦУ-то "разбира"кога педала е натиснат или отпуснат Ти само покажи къде е буксата да видя дали и ТДС-са я има Ако газта ти е на жило просто забрави“.
_________________ Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г, Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.
|
|
|
|
|
vinipal
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 02 Сеп 2011, 21:44 |
|
Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46 Мнения: 144 Местоположение: Враца
|
Alpina написа: Хъм, интересно. А можеш ли да пратиш снимка на тази букса и малко по-подробно къде се намира? От форума на Lybra се сещам за друго - дали проблема не е в някой от датчиците ти на педалите?
Прикачени файлове: |
IMG_1929.JPG [ 689.76 KiB | Прегледано 10311 пъти ]
|
IMG_1928.JPG [ 701.08 KiB | Прегледано 10311 пъти ]
|
IMG_1927.JPG [ 462.34 KiB | Прегледано 10311 пъти ]
|
_________________ Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г, Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.
|
|
|
|
|
maxuel82
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 02 Сеп 2011, 21:55 |
|
Регистриран на: 04 Май 2011, 22:09 Мнения: 544 Местоположение: ПЛОВДИВ
Кара: Lancia Kappa 2.4 TDS
|
Браво Мисля че съм я виждал тази букса в моя ТДС ! Помпата не е с жило а е с потенциометър на педала Ето схемата на ТДС -са !
Прикачени файлове: |
Picture 007.jpg [ 45.04 KiB | Прегледано 10308 пъти ]
|
untitled.JPG [ 71.65 KiB | Прегледано 10308 пъти ]
|
|
|
|
|
|
Alpina
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 02 Сеп 2011, 22:52 |
|
Регистриран на: 18 Окт 2007, 13:23 Мнения: 2764 Местоположение: София
Кара: Lancia Kappa 2.4jtd Lancia Dedra 2.0 Integrale S.W.
|
maxuel82, тествай спирачката, защото това което виждам е, че имаш данни за съединителя, но не и за нея.
_________________
|
|
|
|
|
maxuel82
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 02 Сеп 2011, 23:00 |
|
Регистриран на: 04 Май 2011, 22:09 Мнения: 544 Местоположение: ПЛОВДИВ
Кара: Lancia Kappa 2.4 TDS
|
Мисля че има данни и за спирачката но не съм на 100% сигурен !Утре ще пробвам ! А ето тези "копчалъци" откъде се намират (купуват)
Прикачени файлове: |
IMG_1925.JPG [ 49.74 KiB | Прегледано 10296 пъти ]
|
|
|
|
|
|
Alpina
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 02 Сеп 2011, 23:15 |
|
Регистриран на: 18 Окт 2007, 13:23 Мнения: 2764 Местоположение: София
Кара: Lancia Kappa 2.4jtd Lancia Dedra 2.0 Integrale S.W.
|
Виж темата в Lybra раздела. Общо взето много неща могат да се пригодят, за да ти свършат работа - включително май някой беше ползвал някаква ръчка от трабант Можеш и ти да си направиш твое решение. Някой си беше направил контрола с бутони при скоростният лост. Иначе конкретната е от някаква управление за волан на радио и производителят му изобщо не е предполагал за какво ще се използва някой ден
_________________
|
|
|
|
|
vinipal
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 03 Сеп 2011, 11:08 |
|
Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46 Мнения: 144 Местоположение: Враца
|
maxuel82 написа: Мисля че има данни и за спирачката но не съм на 100% сигурен !Утре ще пробвам ! А ето тези "копчалъци" откъде се намират (купуват) vzeh go ot nekakav model na FORD no stava ot vsicko samo butonite da ne sa s polozenie on/off po skoro prosto kopche.
_________________ Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г, Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.
|
|
|
|
|
vinipal
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 17 Сеп 2011, 14:06 |
|
Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46 Мнения: 144 Местоположение: Враца
|
Прикачени файлове:
8cd29a4ba6bafa451.JPG [ 40.46 KiB | Прегледано 10153 пъти ]
[/attachment] Прикачени файлове:
Picture 005.jpg [ 193.72 KiB | Прегледано 10157 пъти ]
Прикачени файлове:
Picture 003.jpg [ 204.53 KiB | Прегледано 10157 пъти ]
[attachment=4]Picture 001.jpg Все още си мисля че мястото на лоста не е там,и тъй като нашия за мигачите е кух си мисля да го насадя някак си там.Имам чувството че ще стане перфектно. Схемата от Libra важи и за нас,само кабелите са различни по цвят.Стоп машинката ни е с 3 кабела,но с 2 Pina което се оправя с едно мостче от жълтия кабел(+12в)към кабела на празния Pin i tempomata не се изключва при натискане на спирачка.Частичното окабеляване съм го дал на снимката.От буксата до лоста е индивидуално по ваш избор.В лоста влиза +12в. при контакт,При задействане на бутон излизат само плюсове към ECUто- не подавайте никъде (-)
Прикачени файлове: |
Picture 002.jpg [ 506.73 KiB | Прегледано 10157 пъти ]
|
Picture 001.jpg [ 554.2 KiB | Прегледано 10157 пъти ]
|
_________________ Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г, Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.
Последна промяна vinipal на 17 Сеп 2011, 14:39, променена общо 1 път
|
|
|
|
|
milenskior
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 17 Сеп 2011, 14:31 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04 Мнения: 521 Местоположение: Оряхово
|
Колега към пиновете за включване на темпомата, сет., "+" и "-" +12 волта ли се подава или маса? Какъв беше проблема в началото че не искаше да тръгне? Има ли някакво софтуерно активиране като при VAG? И последно ако се сложи само едно бутонче с което да запаметиш текущата скорост на кой пин трябва да бъде: сет. или "+"?
_________________ Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.
|
|
|
|
|
vinipal
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 17 Сеп 2011, 14:45 |
|
Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46 Мнения: 144 Местоположение: Враца
|
Прикачени файлове:
untitled11.JPG [ 56.91 KiB | Прегледано 10150 пъти ]
milenskior написа: Колега към пиновете за включване на темпомата, сет., "+" и "-" +12 волта ли се подава или маса? Какъв беше проблема в началото че не искаше да тръгне? Има ли някакво софтуерно активиране като при VAG? И последно ако се сложи само едно бутонче с което да запаметиш текущата скорост на кой пин трябва да бъде: сет. или "+"? Не слагай никъде,ама никъде (-) освен ако не искаш да си смениш компа.SET се пуска на В20 куплунг С:Не щеше да тръгне защото ме заблудиха 3 те кабела на буксата на СТОПМАШИНКАТА на спирачката,а тя отдолу била с 2 крачета,ама нямало кой да види.Виж горе съм написал всичко. Нищо не се активира ако всичко е точно трябва да работи.С (+) набираш ,а със Set възстановяваш последно запаметената скорост
_________________ Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г, Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.
|
|
|
|
|
milenskior
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 17 Сеп 2011, 14:56 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04 Мнения: 521 Местоположение: Оряхово
|
ОК колега разбрах как работи вече. Това със спирачката обаче не е готино. Не може ли да се вземе сигнал от другия пин за автопилота или трябва да има постоянно +12 волта и след като се натисне спирачката да отпаднат? Ако е така то вариантите са или да се смени стоп машинката или с едно реле което да се управлява от изхода на стоп машинката който е за стоповете.А именно като не е натисната нормално затворен контакт на релето да подава +12 волта към кабела за темпомата, а като се натисне педала от изхода за стоповете да се вземе сигнал за релето и то да сработи, като при това отпадне сигнала към темпомата. Идеята е че на всички коли с темпомат той се изключва със спирачка та или съединителя, а ако нямаш подходящо лостче може да си монтираш едно микре някъде където да ти е по ръка и с него да си запаматяваш текущата скорост, ако искаш да изключиш темпомата само да чукнеш спирачката. Ако искаш да ускориш просто подаваш газ и когато стигнеш желаната скорост пак натискаш микрето и продължаваш на темпомат. П.П. Даже по идея от VW форума можа да се вгради микрето в самият лост на мигачите щом е кух и ще стане много културно.
_________________ Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.
|
|
|
|
|
|