Автор |
Съобщение |
vinipal
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 17 Сеп 2011, 15:24 |
|
Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46 Мнения: 144 Местоположение: Враца
|
От Pinovete не вземаш нищо,на тях им се подава 12в. при задействане на бутон. Микрето изкаш да да го ползваш като сет ли?Може. viewtopic.php?f=37&t=10695&hilit=cruise&start=240-виж тук Разбира се че ще сменя стопмашинката,това беше за проба ,дали ще стане,понеже нямах подръка двукръгова,но мисля че и така става.Все пак и съединителя го изключва мигновенно.
_________________ Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г, Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.
|
|
|
|
|
milenskior
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 17 Сеп 2011, 15:50 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04 Мнения: 521 Местоположение: Оряхово
|
vinipal написа: От Pinovete не вземаш нищо,на тях им се подава 12в. при задействане на бутон. Микрето изкаш да да го ползваш като сет ли?Може. viewtopic.php?f=37&t=10695&hilit=cruise&start=240-виж тук Разбира се че ще сменя стопмашинката,това беше за проба ,дали ще стане,понеже нямах подръка двукръгова,но мисля че и така става.Все пак и съединителя го изключва мигновенно. Да колега разбрах че се подава +12 волта на пиновете. Идеята е за стоп машинката. Ако имаш такава с 3 кабела, но 2 пина вътре, може да симулираш работата с допълнително реле, което да подава сигнал към третия кабел който е за темпомата и така да си деактивираш темпомата със спирачката. Ясно е че и съединителя го изключва, но по принцип ако искаш да намалиш скоростта натискаш само спирачката а не спирачка и съединител Карал съм кола с автопилот и е голям кеф, но за мен задължително трябва да се изключва и със спирачката.
_________________ Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.
|
|
|
|
|
vinipal
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 21 Сеп 2011, 11:48 |
|
Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46 Мнения: 144 Местоположение: Враца
|
Много мислих и ето какво сътворих.Може да не е много естетично ,но е удобно и възможно най близко до оригинала. Прикачени файлове:
Picture 014.jpg [ 513.75 KiB | Прегледано 7808 пъти ]
Прикачени файлове:
Picture 013.jpg [ 589.82 KiB | Прегледано 7808 пъти ]
Прикачени файлове:
Picture 012.jpg [ 573.15 KiB | Прегледано 7808 пъти ]
_________________ Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г, Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.
|
|
|
|
|
milenskior
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 21 Сеп 2011, 12:08 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04 Мнения: 521 Местоположение: Оряхово
|
Не знам на живо как е но щом теб те удовлетворява няма какво да му мисли. Между другото от каква кола е лоста? Нали в началото беше с бутони от Форд. Аз като се загледах в моето табло най-долу в ляво се вижда лампа CRUSE. Този надпис не би ли трябвало да светне като се пусне темпомата или не е окабелено за него?
_________________ Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.
|
|
|
|
|
vinipal
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 21 Сеп 2011, 13:06 |
|
Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46 Мнения: 144 Местоположение: Враца
|
milenskior написа: Не знам на живо как е но щом теб те удовлетворява няма какво да му мисли. Между другото от каква кола е лоста? Нали в началото беше с бутони от Форд. Аз като се загледах в моето табло най-долу в ляво се вижда лампа CRUSE. Този надпис не би ли трябвало да светне като се пусне темпомата или не е окабелено за него? От Алфа 147,това успях да намеря.Бутоните от Форда бяха първообраза,но след като открих че лоста е кух,веднага ми се зародиха други (по удобни) идей.Между другото в него има възможност за доста индивидуални решения,с бутони и ключета.Моето табло май няма лампа Cruise или поне аз не съм я видял.Можеш ли да пратиш снимка и да посочиш къде да гледам точно?
_________________ Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г, Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.
|
|
|
|
|
milenskior
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 21 Сеп 2011, 13:22 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04 Мнения: 521 Местоположение: Оряхово
|
vinipal написа: milenskior написа: Не знам на живо как е но щом теб те удовлетворява няма какво да му мисли. Между другото от каква кола е лоста? Нали в началото беше с бутони от Форд. Аз като се загледах в моето табло най-долу в ляво се вижда лампа CRUSE. Този надпис не би ли трябвало да светне като се пусне темпомата или не е окабелено за него? От Алфа 147,това успях да намеря.Бутоните от Форда бяха първообраза,но след като открих че лоста е кух,веднага ми се зародиха други (по удобни) идей.Между другото в него има възможност за доста индивидуални решения,с бутони и ключета.Моето табло май няма лампа Cruise или поне аз не съм я видял.Можеш ли да пратиш снимка и да посочиш къде да гледам точно? Еми ще опитам да го снимамам, но едва ли ще се вижда на снимката защото се вижда само под определен ъгъл и осветено от светлината. Самата лампа е на реда с всички лампи отдолу и е първата от ляво на дясно. Всъщност не знам дали има лампа, но има надпис. За лоста наистина има много варианти, но лошото е че в края завършва с гумена тапа иначе там е най-удобно. Аз имам още една конзола с кормило и лостове с която си играх да оправя проблема с изключването на левия мигач и мисля че успях. Та с нея мога да си поекспериментирам.
_________________ Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.
|
|
|
|
|
vinipal
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 22 Сеп 2011, 21:51 |
|
Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46 Мнения: 144 Местоположение: Враца
|
Видях буквите,точно CRUISE пише.Утре свалям таблото да видя диод ли е ,лампа ли е-ама маи е в реда с диодите?
_________________ Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г, Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.
|
|
|
|
|
milenskior
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 22 Сеп 2011, 22:04 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04 Мнения: 521 Местоположение: Оряхово
|
vinipal написа: Видях буквите,точно CRUISE пише.Утре свалям таблото да видя диод ли е ,лампа ли е-ама маи е в реда с диодите? Днес се бях засилил да го снимам и ми паднаха батериите на фотоапарата и мислех утре да свърша тая работа, но щом си го видял няма да се мъча. Иначе и аз свалях таблото днес за да сменя изгоряла лампа на осветлението, но на реда с лампите за предупреждение нищо не се вижда. Явно трябва да се свали капака отзад. Аз имам още едно табло трябва да видя има ли такъв надпис, но то е от TDS-ка и може и да го няма. Ако го има може и аз да го разглобя. Между другото не давай на контакт без табло, щото аз така направих и после имаше изненада. Лампата на еърбега не гасне. Добре че имам приятел с кабел и ФЕС та изчистихме грешките и изгасна. За мойта Капа се оказа че даже не трябва да се модифицира VagCom кабела. Разчете си контролера без проблем. Беше набило грешка за лампата на таблото и ниско напрежение на акумулатора. След изтриване лампата изгасна.
_________________ Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.
|
|
|
|
|
vinipal
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 23 Сеп 2011, 19:18 |
|
Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46 Мнения: 144 Местоположение: Враца
|
milenskior написа: vinipal написа: Видях буквите,точно CRUISE пише.Утре свалям таблото да видя диод ли е ,лампа ли е-ама маи е в реда с диодите? Днес се бях засилил да го снимам и ми паднаха батериите на фотоапарата и мислех утре да свърша тая работа, но щом си го видял няма да се мъча. Иначе и аз свалях таблото днес за да сменя изгоряла лампа на осветлението, но на реда с лампите за предупреждение нищо не се вижда. Явно трябва да се свали капака отзад. Аз имам още едно табло трябва да видя има ли такъв надпис, но то е от TDS-ка и може и да го няма. Ако го има може и аз да го разглобя. Между другото не давай на контакт без табло, щото аз така направих и после имаше изненада. Лампата на еърбега не гасне. Добре че имам приятел с кабел и ФЕС та изчистихме грешките и изгасна. За мойта Капа се оказа че даже не трябва да се модифицира VagCom кабела. Разчете си контролера без проблем. Беше набило грешка за лампата на таблото и ниско напрежение на акумулатора. След изтриване лампата изгасна. Оооо знам,номера с таблото ми е ясен,минах по тоя път с контакт на разкачено табло.
_________________ Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г, Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.
|
|
|
|
|
vinipal
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 24 Сеп 2011, 19:38 |
|
Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46 Мнения: 144 Местоположение: Враца
|
Лампата CRUISE е там и даже работи както трябва.
_________________ Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г, Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.
|
|
|
|
|
milenskior
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 24 Сеп 2011, 21:02 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04 Мнения: 521 Местоположение: Оряхово
|
vinipal написа: Лампата CRUISE е там и даже работи както трябва. Колега поясни малко! Какво значи работи както трябва? Като включиш темпомата святка? Ако е така досега защо не ти е светила?
_________________ Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.
|
|
|
|
|
vinipal
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 24 Сеп 2011, 23:14 |
|
Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46 Мнения: 144 Местоположение: Враца
|
Прикачени файлове:
8cd29a4ba6bafa4512.jpg [ 87.63 KiB | Прегледано 7734 пъти ]
Защото нямаше окабеляване до там колега.Пояснявам,колите ни са частично подготвени(окабелени)за темпомат.Освен всичко описано до сега днес подвързах и лампата на таблото сигнализираща за вкл. круиз,само с един кабел от бялата букса на таблото(само един пин беше без кабел),та от него до пин С44 на ECU-то,без съпротивления и други преработки.Даваш контакт,лампата светка за 5-6сек. и гасне,включваш темпото и светка постоянно.Добре че ти ми каза че я има на таблото,аз вече си бях направил самоделна по схемата горе и се чудех къде да я хакна.
_________________ Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г, Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.
|
|
|
|
|
milenskior
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 14 Окт 2011, 19:56 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04 Мнения: 521 Местоположение: Оряхово
|
Айде и аз вече съм с темпомат. Благодарение на колегата който така старателно описа кабелите по цветове нямаше никакви дертове. В началото се шашнах малко с лампата, тъй като при подаване на контакт си прави чека и изгасва, но после като включа бутона на темпомата не иска да светне. В последствие се оказа че тази лампа свети само когато темпомата поддържа скорост, а не когато е включен от бутона ON/OFF. Самото управление го реализирах по съвсем друг начин. Вградих 3 микрета в ръчката на мигачите(много културно стана) и въобще не се забелязва ако не го знаеш. Също така за включване използвах бутон от друго табло който е за нулиране на дневния километраж. С малко преправяне го вградих от дясно на таблото където има тапа. Обаче можеше да мине и без него. Ако знаех предварително че лампата не свети постоянно нямаше да се мъча изобщо, но няма значение вече всичко е готово. Самия бутон си има осветление, само замазах надписа с черен маркер и сега свети една нула там. Датчика на спирачката го симулирах с помощта на реле, така че като натисна спирачката да се изключва темпомата. Утре ще направя снимки че до тъмно тая вечер довършвах нещата. Ще направя и повече тестове, но не би трябвало да има грижи. Пробвах тая вечер само из квартала на 3 и 4-а и бачкаше. Предполагам и на 2 и 5-а също ще работи, ако си над 30 км/час.
_________________ Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.
|
|
|
|
|
vinipal
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 16 Окт 2011, 13:02 |
|
Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46 Мнения: 144 Местоположение: Враца
|
Поздравления колега,радвам се че вече сме двама с тази екстра и се надявам да ставаме повече.И махни това реле от стоп-машинката,не товари инсталацията с излишни елементи,просто пусни един кабел на късо и нямаш грижи,докато си намериш двукръгова,която според мен съвсем не е нужна. Прикачени файлове:
untitled11.png [ 178.07 KiB | Прегледано 7698 пъти ]
Темпомата се изключва от съединител,спирачка даже и при изключване от скорост без съединител.Този контакт не активира темпото единствено ,когато палиш на спирачка и го изключва при натискането и,но той така или иначе се изкл. от спирачката ,така че не знам защо въобще е предвиден.
_________________ Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г, Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.
|
|
|
|
|
milenskior
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 16 Окт 2011, 17:46 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04 Мнения: 521 Местоположение: Оряхово
|
Ето и обещаните снимки: Колега нещо не те разбрах. Искаш да кажеш че дори и да не сработва нормално затворения контакт на стоп машинката, темпомата се изключва след натискане на спирачките ли? Ако е така защо тогава е предвиден този нормално затворен контакт? Релето което съм сложил сработва при натискане на спирачката, така че и да му стане нещо то ще има постоянно +12 волта към третия кабел на стоп машинката. Предвидливо съм сложил и предпазител 0,5А на захранването на бутоните ако стане евентуално късо.
_________________ Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.
|
|
|
|
|
maxuel82
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 16 Окт 2011, 19:53 |
|
Регистриран на: 04 Май 2011, 22:09 Мнения: 544 Местоположение: ПЛОВДИВ
Кара: Lancia Kappa 2.4 TDS
|
Евала само да ми остане свободно време се захващам и аз с начинанието автопилот ! Е нема такава кола като Капата
|
|
|
|
|
vinipal
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 17 Окт 2011, 16:01 |
|
Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46 Мнения: 144 Местоположение: Враца
|
Точно така,поне при мен е така. Н.З.К казва на ECU-то ,че спирачката не е натисната,също както и машинката на съединитела и при включване на Темпомата, той може да заработи безпроблемно. Много е хитро твоето изпълнение-браво
_________________ Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г, Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.
|
|
|
|
|
milenskior
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 17 Окт 2011, 16:52 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04 Мнения: 521 Местоположение: Оряхово
|
Благодаря за похвалата. Ако го правя отново едва ли ще е така, но човек се учи постоянно. С нещата които вече знам според мен е напълно достатъчно едно бутонче на лоста което да отговаря на функцията "+". С него можеш да си активираш темпомата и да ускоряваш без да пипаш педалите. Ако искаш да го деактивираш или да намалиш чукваш съединителя или спирачката и като стигнеш желаната скорост пак чукваш бутончето. Евентуално може да се добави и бутонче за Res, но според мен почти няма да се ползва. Аз на моята система мисля да и направя една доработка. Понеже сега не се разбира по никакъв начин дали е включен бутона на таблото или не освен ако не се опиташ да зададеш скорост, та мисля да сложа един светодиод който да индикира включеното положение. Евентуално ще бъде жълт и ярък за да може да се вижда и през деня. А и мисля да го направя така че като не свети да си е черно, а като светне да се вижда жълтото. Горе долу като лампите на таблото, но това ще е по-натам, че не ми се сваля пак таблото сега в тоя студ.
_________________ Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.
|
|
|
|
|
vinipal
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 18 Окт 2011, 12:02 |
|
Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:46 Мнения: 144 Местоположение: Враца
|
Може,може.А аз сега съм на тема-Подгряване на антифриза на парното.
_________________ Lancia Kappa 2.4 JTD SW - 136 к. - 2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1996г, Lancia Kappa 2.0 20v Turbo 220 к.с -2000 г. Lancia Kappa 2.0 V.I.S. -155 к. -1997г.за части.
|
|
|
|
|
milenskior
|
Заглавие: Re: ТЕМПОМАТ Публикувано на: 18 Окт 2011, 13:54 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04 Мнения: 521 Местоположение: Оряхово
|
vinipal написа: Може,може.А аз сега съм на тема-Подгряване на антифриза на парното. На тая тема по-добро от печка няма. Имам поглед върху нещата и ако мога да помогна няма проблеми. Имам и печка но в момента един приятел и прави ново управление, защото моето изгоря, а цената на новото е меко казана умопомрачителна.
_________________ Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.
|
|
|
|
|
|