Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Kappa




Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Въпрос относно алтернатор за Капа
 Мнение Публикувано на: 23 Мар 2011, 21:01 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 14 Ное 2008, 21:22
Мнения: 60
Местоположение: София
Днес времето беше хубаво и отново започнах работа по Ланчията. Убедих се, че няма да мога да отворя алтернатора отзад без да го демонтирам. За това повдигнах колата на крик, свалих предна дясна гума и започнах. Ръководих се от указанията и снимките публикувани от колегата III : viewtopic.php?f=36&t=24933.
Общо взето има много врътки та видях зор, но накрая демонтирах алтернатора. Към двигателя той се държи на два болта. Двата кабела ги бях разкачил предния ден.
И щом го свалих видях как се маха черния пластмасов капак. Държи се на три пластмасови щипки, но трябва да се работи с две ръце. Регулатора с четките е под него. Закрепен е на два винта и две шпилки, върху която са навити гайки с резба 5 мм и 8 мм. Сега със сигурност мога да кажа, че неопитен човек /имам предвид себе си/ не може да свали регулатора при монтиран на мястото си алтернатор. Необходимо е човек да го е ремонтирал върху тезгях и да е видял разположението на частите за да се ориетнира опипом, без достатъчна видимост.
Четките в регулатора са капсуловани и ще е голяма играчка да се сменят. Мястото, където четките контактуват с ротора, е покрито с пластмасово капаче, закрепено на шлици. Според мен то е предвидено за по-лесно монтиране на регулатора, тъй като махането му позволява достъп до четките.
При мен четките още не са изцяло заминали, но там където са контактували върху ротора има ясно очертани вдлъбнатини, около 0,5/0,7 мм. Контактната повърхност е гладка, но е почерняла.
Вдигнах се и занесох алтернатора на майстор, който да го замери. Оказа се че работи и дава заряден ток с напрежение 14,28 V. Според майстора алтернатора е изправен. Това обаче мен не ме успокои, тъй като не ми обяснява проблема с пада на напрежението при включени фарове или климатик, както и не обяснява защо температурата на охладителната течност започва да се качва когато се включва голям консуматор.
Дотук единствената ми полза беше, че видях, че пистовия ремък на няколко места беше взел да се цепи. Купих нов и сериозно се замислих за смяна на ангренажния. За него ще се ходи на майстор, тъй като не разполагам нито с лапи нито с познания как се прави смяната.
А сега ще прочета как се качват снимки във форума, после ще снимам алтернатора и ще покажа основните неща по него.

Към колегата OMEGAART: Може да се работи и без канал. Нужни са подходящи инструменти, включително шестограм 8 мм и ключ 15 мм. За шестограма - тръба за удължител на рамото.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Въпрос относно алтернатор за Капа
 Мнение Публикувано на: 24 Мар 2011, 14:44 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 17 Юли 2008, 20:48
Мнения: 172
Местоположение: София
Кара: Fiat Croma
Lancia Kappa EX
Колега, можеш ли да провериш с друг акумулатор как ще се държи колата? Аз имам подобни проблеми, но не ми се качва температурата. От доста време се каня да свалям алтернатора, но чакам да се постопли още малко. Аз вече имам съмнения в акумулатора, но нямам друг за проба. Моя е Bosch Silver и не виждам година на производство.

_________________
Fiat Croma 1.9mJet 150 k.c. 2005 сегашната
Lancia Kappa 2.0 20V 107kW 838A1.000'95 предишната
Не е важно колко пари печелиш, а колко харчиш :-)


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Въпрос относно алтернатор за Капа
 Мнение Публикувано на: 25 Мар 2011, 08:45 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 14 Ное 2008, 21:22
Мнения: 60
Местоположение: София
До Смехурко:

Колега за съжаление и аз нямам друг акумулатор за проба. По-горе посочих, че моя алтернатор работи, но за всеки случай със свален регулатор отидох в магазина и поисках да видя нов такъв. На новия четките са много, ама много по-дълги от моите. Това означава, че дори и да работи този регулатор е възможно натиска на четките върху ротора да е отслабен и контакта да не е добър.
Купих нов регулатор, монтирах го, монтирах обратно алтернатора, сложих нов пистов ремък и пуснах колата да работи.Днес ще я подкарам по София за да видя как се държи на пътя и дали ще продължи да загрява.

В къщи си поиграх да отворя леглата на четките на стария регулатор - моя се оказа, че е марка "Магнети Марели". Четките имат надпис С-53. Медния им кабел е заварен към една пластина, която е залята от пластмасата на корпуса. Предполагам, че ако се намерят подходящи четки може да се подменят, чрез прекъсване на медния проводник на старите и свързване с припояване на новия. Така ще се мине само с цената на нови четки. Иначе на мен ми взеха 49 лева за регулатора в магазина на бул. "Ал. Стамболийски" в София.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Въпрос относно алтернатор за Капа
 Мнение Публикувано на: 25 Мар 2011, 18:43 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 03 Ное 2010, 16:33
Мнения: 1285
Местоположение: Пловдив
Кара: Lybra Emblema 2.4
Колега, ротора почернява от графита в четките. Това е повече от нормално и не е проблем.

Чудя се дали при голяма консумация и последващ пад на напрежението не се получава така, че перката на охлаждането да се върти по-бавно. И от там да загрява колата повече :?: Нали загрява при градско ?
Нови четки и регулатор...
Като си сменил и пистовия ремък не би трябвало да приплъзва и при повишена консумация.

Според мен си направил необходимото да изчезне проблема. Ама да видим...

_________________
Lancia Lybra 5.20, V.I.S., Автоматик, Метанов инжекцион, 154кс
Lybra SW 1.9 JTD 110кс
Punto 1.9D 60кс
Lybra SW 2,4JTD 150кс... 2 броя


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Въпрос относно алтернатор за Капа
 Мнение Публикувано на: 25 Мар 2011, 19:16 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките

Регистриран на: 14 Дек 2007, 02:49
Мнения: 807
Местоположение: София
колега, понеже утре ще правя манипулацията ( няма го свалям има много удобен канал ) има ли някъв "пиниз" за ваденето на реле-регулатора + четките ? :)

_________________
BMW e39 4.4 v8 98 / Lancia Kappa 2.0 20v 96 / [u]Lancia Dedra 1.6mi 92(продадена) [/u]


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Въпрос относно алтернатор за Капа
 Мнение Публикувано на: 25 Мар 2011, 23:00 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 14 Ное 2008, 21:22
Мнения: 60
Местоположение: София
До omegaart:

Колега днес си пътувах до село - там имам канал. Наложи ми се да сваля кората отдолу по други причини, но това ми позволи да огледам и алтернатора. Какви са ми изводите:
1. Ако се работи отдолу кабелите може да се разкачат много лесно. Не забравяй преди това да откачиш клемите на акумулатора. Намери/подготви си подходящо осветление
2. Свободното пространство позволява да се работи само с една ръка, но за разкачането на кабелите това не е проблем. Отваря се капачето, което прикрива кабелите и се вижда какво трябва да се развие. Трябват ти глухи ключове 8 и 13 мм.
3. След като се свалят кабелите трябва да се свали целия черен пластмасов капак. При мен той е на щипки - три броя, които трябва да се избутат навън, като едновременно с това капака се дърпа за да излезе. Намират се по края на капака. Тук ще ти е трудно. Може да опиташ като подпъхваш в щипките отвертки. Ще го измислиш как да стане.
4. След като се свали капака регулатора се вижда. При мен е като черна пластмасова плочка, на която отгоре е закрепен метален кръгъл корпус - това е електрониката на регулатора. Самата плочка на регулатора е закрепена на два винта - развиват се с кръстата отвертка и две гайки, едната от които е тази, на която е бил надянат вече сваления дебел кабел.
Снимах регулатора след като го свалих.

Пожелавам успех!
Прикачени файлове:
Коментар на файл: Алтернатор със свален капак
DSCN1743.jpg
DSCN1743.jpg [ 125.98 KiB | Прегледано 4988 пъти ]
Прикачени файлове:
Коментар на файл: Свален капак
DSCN1745.jpg
DSCN1745.jpg [ 122.89 KiB | Прегледано 4988 пъти ]


Прикачени файлове:
Коментар на файл: Разлика между четките на стар и нов регулатор
DSCN1757.jpg
DSCN1757.jpg [ 119.29 KiB | Прегледано 4988 пъти ]
Коментар на файл: Свален регулатор
DSCN1755.jpg
DSCN1755.jpg [ 115.55 KiB | Прегледано 4988 пъти ]
Коментар на файл: Трите щипки
DSCN1750.jpg
DSCN1750.jpg [ 117.11 KiB | Прегледано 4988 пъти ]
Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Въпрос относно алтернатор за Капа
 Мнение Публикувано на: 25 Мар 2011, 23:05 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 14 Ное 2008, 21:22
Мнения: 60
Местоположение: София
И забравих да кажа, че с нов регулатор Ланчията си върви и зарежда отлично. На таблото волтметъра държи към 14 волта. Има лек пад при включване на фарове и климатик, но никога не пада под 13 волта. Преди това със стария регулатор напрежението падаше под 12 волта.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Въпрос относно алтернатор за Капа
 Мнение Публикувано на: 26 Мар 2011, 01:17 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките

Регистриран на: 14 Дек 2007, 02:49
Мнения: 807
Местоположение: София
Евала колега,
благодаря за снимките и обяснението. Понеже знам че съм с БОШовски алтернатор, утре ще направя снимки в процес на разглабяне и ще да инфо и за него как се сваля кво що :)

_________________
BMW e39 4.4 v8 98 / Lancia Kappa 2.0 20v 96 / [u]Lancia Dedra 1.6mi 92(продадена) [/u]


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Въпрос относно алтернатор за Капа
 Мнение Публикувано на: 26 Мар 2011, 14:51 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките

Регистриран на: 14 Дек 2007, 02:49
Мнения: 807
Местоположение: София
Лоша новина , без да се свали алтернатора НЯМА как да се стигне даже до блока с четките и реле-регулатора. Проблема идва от пластмасовия капак дето защитава алтернатора. Стига се сравнително лесно до всичко на канал , но капака няма как да се махне защото опира в една рамка. Махнахме подкалници и т.н. да видим дали можем да пуснел алтернатора 1 идея надолу но уви нямахме точните инструменти.

По късно ще кача 1-2 снимки да покажа къде седи и кво що.

Ще се ходи на майстор то се е видяло,но след някоя друга седмица сега като разкачих/закачих всичко се кротна стрелката и почна да зарежда като хората, но едва ли ще е за дълго.

_________________
BMW e39 4.4 v8 98 / Lancia Kappa 2.0 20v 96 / [u]Lancia Dedra 1.6mi 92(продадена) [/u]


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Въпрос относно алтернатор за Капа
 Мнение Публикувано на: 26 Мар 2011, 19:14 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 14 Ное 2008, 21:22
Мнения: 60
Местоположение: София
До omegaart:

Пробвай с разхлабване на долния болт и сваляне на горния. Така ще може алтернатора да се кривне към купето. При всички случаи ще трябва да свалиш пистовия ремък!
Успех!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Въпрос относно алтернатор за Капа
 Мнение Публикувано на: 08 Апр 2011, 09:33 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст

Регистриран на: 16 Апр 2008, 13:10
Мнения: 100
Местоположение: София 14 Искър
Кара: Lancia kappa tesis
Колега провери си масите и връзките защото като се влошат правят всякакви магарии . Първо премери акумулатора при работещ двигател ако е добре алтернатора показва около 14 -14 ,4 волта зависи колко е зареден.

_________________
hakuna matata
kappa 2,4 5 10 tds


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Въпрос относно алтернатор за Капа
 Мнение Публикувано на: 08 Апр 2011, 18:35 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 14 Ное 2008, 21:22
Мнения: 60
Местоположение: София
Показва 14,28 волта.

Някой може ли да ме насочи на кои места да търся масите (замасяването). При мен има едно замасяване на около 20-30 см. от акумулатора. То е покрито с оригиналната боя и няма следи от набъбване на боята.
Къде обаче са другите места - моля Ви дайте насоки къде да ги търся!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Въпрос относно алтернатор за Капа
 Мнение Публикувано на: 11 Апр 2011, 07:33 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст

Регистриран на: 16 Апр 2008, 13:10
Мнения: 100
Местоположение: София 14 Искър
Кара: Lancia kappa tesis
При мене е на тампона на двигателя под акомулатора но аз вързах един кабел от минуса на акумолатора до блока на двигателя и нещата се пооправиха .

_________________
hakuna matata
kappa 2,4 5 10 tds


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Въпрос относно алтернатор за Капа
 Мнение Публикувано на: 16 Апр 2011, 08:45 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 14 Ное 2008, 21:22
Мнения: 60
Местоположение: София
Благодаря Алек,
Днес ще ги проверявам тези връзки за "Маса". Ох, дано проблема се окаже там.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Въпрос относно алтернатор за Капа
 Мнение Публикувано на: 04 Мар 2014, 22:53 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 04 Май 2011, 22:09
Мнения: 544
Местоположение: ПЛОВДИВ
Кара: Lancia Kappa 2.4 TDS
Някой знае ли какви са номерата (размерите ) на лагерите на алтернатора на 2,4 ТДС ??? Отскоро се появи някакво скърцане когато колата е студена ! Разкачих пистовия ремък и скърцането спря ! Мислех ,че проблема е в ролките и затова ги смених , но скърцането продължава ! Мисля,че проблема е в лагерите на алтернатора и искам да ги сменя , но тъй като ще правя "операцията" на село ,където е канала и в неделя ,та искам да се снабдя с лагерите предварително, да не остана без кола цяла седмица или да свалям два пъти алтернатора - един път да видя размерите на лагерите и още един ,за да ги сменя !! :?

_________________
Изображение
юзербары для форумов


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 2 от 2 [ 35 мнения ] Отиди на страница Предишна  1, 2




Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Kappa


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов