Автор |
Съобщение |
andji1
|
Заглавие: Разтракаха ми се клапаните - HELP!!! Публикувано на: 13 Мар 2006, 11:57 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 31 Май 2005, 10:42 Мнения: 72 Местоположение: София
|
Колата е Капа 5.20.2000.
Здравейте, нещо тази зима нямам късмет. След смяна на ангренажен ремък и ролки на 15000км(толкова издържаха), сега ми се разтрака и двигатела. Ако не се лъжа е някой клапан. При 1300-1400 оборота, се чува едно ритмично - трак, трак - много заглушено, но се чува. Бях с масло на Лики Моли с молибден(не знам да ли не е това причината). В момента съм със Селения 15W-40. Изключвам на този етап да е някой лагер, защото съм сменил всички възможни ролки по ангренажния и пистовия ремък.
Повдигачите са хидравлични.
Въпросът ми е - могат ли по някакъв начин да се почистат повдигачите и как, и ще спре ли тракането?
Лесно ли се извършва това и ако някой го е правил, моля за повече информация?!
Благодаря.
|
|
|
|
|
slavi
|
Заглавие: Публикувано на: 13 Мар 2006, 13:13 |
|
Регистриран на: 14 Дек 2004, 00:14 Мнения: 1361 Местоположение: Пловдив
|
Я несе закачаи с двигателя. Нищо му няма или поне на този етап не си заслужава да се ровиш из него щото пичините за това чукане може да са един куп и всичките неса много евтини за отстраняване.А при това положение с това чукане можеш да изкараш още многоооо километри. Просто ремонт за сега нети е наложителен. Стига наистина чукането да е леко и глухо както го описа е не чаткане като дизел! Караи си колата и нему мисли. А може и от маслото да се е разчаткала лики молито с кето си я карал е с добавка която доста обезшумява мотора така че сега със селенията може да се е появил шума.
_________________ Правило № 1- Нещо, което работи не се пипа!!! Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!! Правило № 3- Винаги спазвай правило 1!!! DEDRA (EX) Bravo (EX) Lancya Y (ex) BMW X3 E83 3.0D 218hp-AT : Dedra 1,6i 78hp
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Публикувано на: 13 Мар 2006, 13:51 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
Сигурни ли сте че този мотор е с хидравлични повдигачи?
Аз не съм много убеден но не споря...
А Селенията че е рядка - рядка е и аз я мразя!:)
И другот... убеден ли си че трака клапан... Топла/студена има ли разлика и каква?
_________________ LANCIA - начин на мислене
|
|
|
|
|
pinko
|
Заглавие: Публикувано на: 13 Мар 2006, 14:06 |
|
Регистриран на: 06 Авг 2005, 19:07 Мнения: 539 Местоположение: София
|
Delta написа: Сигурни ли сте че този мотор е с хидравлични повдигачи? Аз не съм много убеден но не споря... А Селенията че е рядка - рядка е и аз я мразя!:) И другот... убеден ли си че трака клапан... Топла/студена има ли разлика и каква?
Повдигачите на тоя мотор са хидралвични.
Тракането обаче може да е от много неща, не е задължително да е от повдигач, който не обира луфта.
Най-добре иди във Вантотрейд да я преслуша Явор брадатия, той много го разбира тоя двигател, веднага ще ти каже какво трака и има ли смисъл да се отваря мотора.
Аз също карах Дедрата с молибденово Лики Моли 15В40 и съм много доволен, и на Капата ще сложа такова, ама 10В40 като дойде време за смяна.
_________________ Volvo XC90 D5 '06
Alfa Romeo Spider 2.0 '90
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99
Последна промяна pinko на 13 Мар 2006, 14:16, променена общо 1 път
|
|
|
|
|
andji1
|
Заглавие: Публикувано на: 13 Мар 2006, 14:12 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 31 Май 2005, 10:42 Мнения: 72 Местоположение: София
|
Delta написа: Сигурни ли сте че този мотор е с хидравлични повдигачи? Аз не съм много убеден но не споря... А Селенията че е рядка - рядка е и аз я мразя!:) И другот... убеден ли си че трака клапан... Топла/студена има ли разлика и каква?
Като я запаля сутрин, повечко трака (но в никакъв случай не е като дизел), но след като се разбие маслото чувствително намалява.
А това почукване се чува само при 1300-1400 оборота - след това и да искам не мога да го чуя!!!!
|
|
|
|
|
Milen_z
|
Заглавие: Публикувано на: 13 Мар 2006, 15:45 |
|
Регистриран на: 19 Апр 2005, 00:16 Мнения: 325 Местоположение: Пловдив
|
Лики Моли с Молибденовата добавка май не е много за хидравлични повдигачи, да ви кажа и при мен се разтропаха
клапаните на служебното Митсубиши с това масло, та сега не знам какво да го правя. Двигателите които са с пулове
на клапаните или регулиращи винтове им се отразява бих казал много добре, но за хидравлични аз лично не бих го сложил повторно.
Можеш да пробваш на Лики Моли има една добавка за хидравлични повдигачи(тя е само един модел), но първо
чети внимателно какво пише на етикета т.е. дали е за износени или замърсени и как се употребява.
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 1999
Lancia Dedra 1.6 i.e. 90Hp 1990, 835A1000
|
|
|
|
|
pinko
|
Заглавие: Публикувано на: 13 Мар 2006, 16:21 |
|
Регистриран на: 06 Авг 2005, 19:07 Мнения: 539 Местоположение: София
|
Delta написа: Сигурни ли сте че този мотор е с хидравлични повдигачи? Аз не съм много убеден но не споря... А Селенията че е рядка - рядка е и аз я мразя!:) И другот... убеден ли си че трака клапан... Топла/студена има ли разлика и каква?
Убеден съм, все пак го карам тоя двигател
Ето чети
_________________ Volvo XC90 D5 '06
Alfa Romeo Spider 2.0 '90
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Публикувано на: 13 Мар 2006, 20:22 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
Бях се объркал за каква кола говорим!:)
_________________ LANCIA - начин на мислене
|
|
|
|
|
radimir
|
Заглавие: Публикувано на: 14 Мар 2006, 10:08 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 01 Юни 2005, 08:40 Мнения: 39 Местоположение: Силистра
|
Колега провери си вариатора на разпределителния вал.
Моята Дедра ги правеше тези мурафети!
Иначе клапаните и повдигачите на тези мотори са железни, не е от тях!
_________________ radimir
|
|
|
|
|
andji1
|
Заглавие: Публикувано на: 14 Мар 2006, 11:13 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 31 Май 2005, 10:42 Мнения: 72 Местоположение: София
|
radimir написа: Колега провери си вариатора на разпределителния вал. Моята Дедра ги правеше тези мурафети! Иначе клапаните и повдигачите на тези мотори са железни, не е от тях!
За съжаление на съм запознат с този вариатор, къде се намира и как мога да го проверя???
Моля за повече информация!
Мерси.
|
|
|
|
|
a
|
Заглавие: Публикувано на: 14 Мар 2006, 13:20 |
|
Регистриран на: 21 Яну 2005, 16:58 Мнения: 238 Местоположение: София
|
не ти ли е много гъсто маслото в книжката пише 10 в 40 аз кара м сас селения голд и нямам проблеми при първата смяна на маслото не ми се наложи да доливам а и мисля че за хидравличните повдигачи 15 в 40 е много гъсто и за това тракат
|
|
|
|
|
andji1
|
Заглавие: Публикувано на: 14 Мар 2006, 14:36 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 31 Май 2005, 10:42 Мнения: 72 Местоположение: София
|
a написа: не ти ли е много гъсто маслото в книжката пише 10 в 40 аз кара м сас селения голд и нямам проблеми при първата смяна на маслото не ми се наложи да доливам а и мисля че за хидравличните повдигачи 15 в 40 е много гъсто и за това тракат
Преди няколко дена бях с Лики Моли 10W-40 с молибден, тогава запърви път чух тракането. Незнам дали молибдена не прецака нещо. Затова реших да сложа VS 15W-40 специално за ГАЗ.
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Публикувано на: 14 Мар 2006, 14:49 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
А тези простотии "специално за газ" като ги чуя .... ужас! Хора разберете, газта е много по-слабо агресивна към маслото от колкото бензина! Едно масло експлоатирано на бензинов мотор ще искара повече пробег на мотор с газ. Това "специално за газ" ми звучи като "по-калпаво което за бензина въобще не става"!:) Не се хващайте на рекламните трикове...
_________________ LANCIA - начин на мислене
|
|
|
|
|
Izolini
|
Заглавие: Публикувано на: 14 Мар 2006, 17:10 |
|
Регистриран на: 02 Ное 2005, 21:53 Мнения: 148 Местоположение: София
|
Delta написа: А тези простотии "специално за газ" като ги чуя .... ужас! Хора разберете, газта е много по-слабо агресивна към маслото от колкото бензина! Едно масло експлоатирано на бензинов мотор ще искара повече пробег на мотор с газ. Това "специално за газ" ми звучи като "по-калпаво което за бензина въобще не става"!:) Не се хващайте на рекламните трикове...
Ето ви едно истинско разсъжедние! Двигателното масло при експлоатация на газ издържа до ПЕТДЕСЕТ процента повече пробег, от колкото при експлоатация на бензин!
А сега по темата: Моят двигател е друг, но когато купих колата и смених всички ремъци и ролки остана едно почукване, което във всички сервизи обявиха за съвсем начален стадии на разтропване на клапани, който не трябвало да се пипа. След две седмици ми гръмна лагера на водната помпа и направи ремъка на спагети. След слагането на новата помпа "почукването" изчезна...
Колегите да кажат дали има вероятност да е това?
_________________ И какво от това, че съм идиот?!? Нали съм идиот със стил!
Lancia Dedra 1.8 i.e. 92г. 835А2.046
|
|
|
|
|
andji1
|
Заглавие: Публикувано на: 14 Мар 2006, 17:29 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 31 Май 2005, 10:42 Мнения: 72 Местоположение: София
|
Водната ми помпа е чисто новичка, така както и ролките и ангренажния ремък.
|
|
|
|
|
|