Автор |
Съобщение |
lll
|
Заглавие: Как да си сменим агренажния ремък без пети! Публикувано на: 28 Дек 2010, 16:53 |
|
Регистриран на: 13 Сеп 2006, 20:48 Мнения: 201 Местоположение: София
|
Смяна на агренажен ремък на всички 5-цилиндрови бензинови двигатели на Капа. Аз съм описал смяната на турбо мотора, но е същото и за другите мотори. Вдигаме колата на крик, махаме предна дясна гума Прикачени файлове:
1.jpg [ 27.99 KiB | Прегледано 13971 пъти ]
Махаме подкалника-няколко винта и гайка откъм бронята Прикачени файлове:
2.jpg [ 59.58 KiB | Прегледано 13971 пъти ]
Сваляме двете паразитни ролки на пистовия ремък, след което самия ремък лесно се маха. Сваляме капака на агренажа-4 винта звезда, за да го извадим махаме и скобата държаща мотора към купето Прикачени файлове:
3.jpg [ 59.71 KiB | Прегледано 13971 пъти ]
Отвиваме 6 болта звезда и махаме шайбата на коляновия вал Прикачени файлове:
4.jpg [ 38.53 KiB | Прегледано 13971 пъти ]
Въртим с ключ 19 по-посока на часовниковата стрелка коляновия вал докато стигне белега Правим белези с фулмастер на двете агренажни колела на изпускатилния и разпределителния вал Прикачени файлове:
6.jpg [ 57.68 KiB | Прегледано 13971 пъти ]
_________________ Lancia Lybra SW 1,9 JTD Lancia Kappa 20VT (piston rod and crankshaft fail) Fiat Punto II 1.2 8V parts Lancia Kappa 2.0 20V scrap Lada Samara 1.3 scrap
|
|
|
|
|
lll
|
Заглавие: Re: Как да си сменим агренажния ремък без пети! Публикувано на: 28 Дек 2010, 16:56 |
|
Регистриран на: 13 Сеп 2006, 20:48 Мнения: 201 Местоположение: София
|
Може да направим и белези на коляновия вал аз използвах белези правени от талянците, като добавих и по един мой Прикачени файлове:
5.jpg [ 55.53 KiB | Прегледано 13969 пъти ]
Махаме паразитната ролка на агренажа, разхлабваме гайката държаща обтяжната ролка и демонтираме ремъка По-вече не въртим коляновия вал и разпределителните валове Прикачени файлове:
8.jpg [ 51.48 KiB | Прегледано 13969 пъти ]
Монтираме нова паразитна ролка и обтяжната, слагаме новия ремък - първо на колелото откъм коляновия вал, след това през паразитната ролка, зъбно колело на изпускателния вал, зъбно колело на всмукателния вал,водната помпа, обтяжна ролка. Между двете колела на разпределителните валове ремъка трябва да е изпънат, ако не може да се изпъне и бяга малко , бутаме колелото на изпускателния вал обратно на часовниковата стрелка - при мен бягаше с половин зъб Напъваме обтяжната ролка с голяма отверка докато стрелкичката и отиде максимално нагоре и затягаме гайката Прикачени файлове:
7.jpg [ 39.32 KiB | Прегледано 13969 пъти ]
Правим 2-3 оборота на коляновия вал и проверяваме белезите да ли съвпадат, ако да слагаме стрелката на обтяжната ролка срещу дупката-задържаме с малка отверка и дозатягаме гайката с 50 Нм Прикачени файлове:
9.jpg [ 36.94 KiB | Прегледано 13969 пъти ]
Сглобяваме по обратния ред - шайбата на коляновия вал с 6 болта затегнати с 25 Нм, капака на агренажа с 4 болта затегнати с 9 Нм , слагаме скобата между тампоните на двигателя и купето. Слагане на пистовия ремък - нахлузваме ремък през хидравличната помпа, генератора, обтяжната ролка, шайбата на коляновия вал, компресора на климатика, обтяжната ролка с пружината се завърта обратно на часовниковата стрелка и се застопорява с отверка през съществуващия отвор, слагаме двете паразитни ролки, като долната завъртаме леко надясно да изпъне ремъка и я затягаме, след което отпускаме обтяжната ролка и ремъка се изпъва. Слагаме пластмасовия подкалник и гумата. Ами в общи линии това е.
_________________ Lancia Lybra SW 1,9 JTD Lancia Kappa 20VT (piston rod and crankshaft fail) Fiat Punto II 1.2 8V parts Lancia Kappa 2.0 20V scrap Lada Samara 1.3 scrap
|
|
|
|
|
omegaart
|
Заглавие: Re: Как да си сменим агренажния ремък без пети! Публикувано на: 28 Дек 2010, 21:35 |
|
|
Кандидат на HF науките |
|
|
Регистриран на: 14 Дек 2007, 02:49 Мнения: 807 Местоположение: София
|
_________________ BMW e39 4.4 v8 98 / Lancia Kappa 2.0 20v 96 / [u]Lancia Dedra 1.6mi 92(продадена) [/u]
|
|
|
|
|
jorometala
|
Заглавие: Re: Как да си сменим агренажния ремък без пети! Публикувано на: 29 Дек 2010, 05:34 |
|
Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:19 Мнения: 1692 Местоположение: София, Младост1
Кара: Lancia Kappa 20 20V VIS '97 Rover 416 GSI - на жената
|
така - е затова голяма част от капите не са с читаво газоразпределение. По сервизните описания е дадено с с поставяне на лапите и горна мъртва точка се определя с доста точен и чувствителен уред. Цялата тази процедура не е случайна. Използването на лапи също. Да и така ще работи но по важното е как. Също така не случайно са сложили раздвижено колело на смукателя и са оставили лек луфт на шпонката на изпускателния. Всичко е за да стане максимално точно центровката. Аз така бях зацепил ремъка на моята, по същия описан начин. И карах така известно време, после намерих лапите и "часовника" за определяне на гмт при настройката дори не съм отхлабвал ремъка само развих ангренажното колело на смукателя и напаснах горна мъртва. Да ти кажа след тая процедура двигателя работеше коренно различно.
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v VIS 97г.+ ГИ AG Zenit - SHIT
|
|
|
|
|
lll
|
Заглавие: Re: Как да си сменим агренажния ремък без пети! Публикувано на: 29 Дек 2010, 10:04 |
|
Регистриран на: 13 Сеп 2006, 20:48 Мнения: 201 Местоположение: София
|
Още не съм я карал колата след смяната, но пали и работи добре А иначе и италянците така са го сменяли, имаше техни белези, които съм ползвал. На другата ми капа преди години ми сменяха ремъка във Вантотрейд и доколкото видях също не ползваха пети.
_________________ Lancia Lybra SW 1,9 JTD Lancia Kappa 20VT (piston rod and crankshaft fail) Fiat Punto II 1.2 8V parts Lancia Kappa 2.0 20V scrap Lada Samara 1.3 scrap
|
|
|
|
|
hf hpe
|
Заглавие: Re: Как да си сменим агренажния ремък без пети! Публикувано на: 30 Дек 2010, 00:37 |
|
|
Професионалист |
|
|
Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27 Мнения: 5333 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
със сигурност във Ванто са ползвали пети. Този начин, с доста резерви може да се приеме. Но ако се наложи да сваляш ангренажните колела няма да ти помогне.
|
|
|
|
|
todzi
|
Заглавие: Re: Как да си сменим агренажния ремък без пети! Публикувано на: 30 Дек 2010, 03:13 |
|
Регистриран на: 17 Юли 2007, 10:40 Мнения: 131 Местоположение: Пловдив 03 Западен
|
15-20 конски сили е разликата когато не е с лапи и часовник. Стария ремък е малко разтегнат...
_________________ Ланчия Капа V.I.S. 2000 куб. 5 ц. 155 к.с. 1998г. ZLA83800002079803
|
|
|
|
|
julian8
|
Заглавие: Re: Как да си сменим агренажния ремък без пети! Публикувано на: 04 Яну 2011, 00:16 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 10 Юли 2009, 22:16 Мнения: 35 Местоположение: Сливен
|
тез ще ги распраяш на някои друг ,зацепи я с пети и ще осетиш разликата и аз така си мислих ама си ги купих и сега няма нищо опщо
_________________ kappa
|
|
|
|
|
milicionera
|
Заглавие: Re: Как да си сменим агренажния ремък без пети! Публикувано на: 04 Яну 2011, 09:46 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 08 Май 2006, 21:36 Мнения: 349 Местоположение: Плевен
|
Кви пари са тия пети и от каде, че и моита нещо ме съмнява. Пък и нещо не мога да намеря маистор които да ги има.
_________________ Kappa 2.0-20V-147HP-1996
|
|
|
|
|
hf hpe
|
Заглавие: Re: Как да си сменим агренажния ремък без пети! Публикувано на: 04 Яну 2011, 09:56 |
|
|
Професионалист |
|
|
Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27 Мнения: 5333 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
около 100-тина лева са комплект пети за определен двигател вече ги има в повечето специализирани магазини, за авто оборудване
|
|
|
|
|
vasil_d
|
Заглавие: Re: Как да си сменим агренажния ремък без пети! Публикувано на: 04 Яну 2011, 11:43 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 23 Май 2009, 22:21 Мнения: 438 Местоположение: София, ОвчаКупел
Кара: 2.0 20V 155bhp
|
todzi написа: 15-20 конски сили е разликата когато не е с лапи и часовник. Стария ремък е малко разтегнат... Малеееееее като ви слушам.... си правя следната сметка Ще взема да си презацепя ремъка наново (защото е сменян без пети и часовник) - 15-20 коня. Ще взема да изхвърля катализатора, че спъва - и тука 10-15 коня Ще взема да си изхвърля газовата (заради стеснението от плочката за газта, че е обикновенна)- още 5-10 коня Все едно в момента карам Голф 1.8 105 коня.
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20V 5C V.I.S. 156hp 97y.
POWER DRIVE Transmission
|
|
|
|
|
milicionera
|
Заглавие: Re: Как да си сменим агренажния ремък без пети! Публикувано на: 04 Яну 2011, 14:14 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 08 Май 2006, 21:36 Мнения: 349 Местоположение: Плевен
|
А някакви снимки или евентуално размери на тия пети има ли някои? Познавам добър стругар които взима присърце нестандартни задачи.
_________________ Kappa 2.0-20V-147HP-1996
|
|
|
|
|
julian8
|
Заглавие: Re: Как да си сменим агренажния ремък без пети! Публикувано на: 05 Яну 2011, 21:58 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 10 Юли 2009, 22:16 Мнения: 35 Местоположение: Сливен
|
milicionera написа: А някакви снимки или евентуално размери на тия пети има ли някои? Познавам добър стругар които взима присърце нестандартни задачи. аз ги имам 6те ги снимам утре и ще кача снимка но на струг не става вече и аз пробвах единственият вариант е 127лв от магазинчето
_________________ kappa
|
|
|
|
|
milicionera
|
Заглавие: Re: Как да си сменим агренажния ремък без пети! Публикувано на: 06 Яну 2011, 18:04 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 08 Май 2006, 21:36 Мнения: 349 Местоположение: Плевен
|
Като не става не става.... Даи снимките поне да ги видим кво точно представляват. А уреда дето му викат "часовник" как точно се казва и откаде се взима, и какъв трябва да е? Предполагам, че отделно се купува, какви пари е?
_________________ Kappa 2.0-20V-147HP-1996
|
|
|
|
|
hf hpe
|
Заглавие: Re: Как да си сменим агренажния ремък без пети! Публикувано на: 07 Яну 2011, 00:39 |
|
|
Професионалист |
|
|
Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27 Мнения: 5333 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
общо прието се нарича индикатор в някой комплекти се съдържа, но те са професионални и съдържат петите за почти цялата гама двигатели на фиат груп, и струват към 1000лв. можеш да си купиш и отделно, но трябва да му направиш и приспособление за навиване на мястото на свеща
|
|
|
|
|
lll
|
Заглавие: Re: Как да си сменим агренажния ремък без пети! Публикувано на: 14 Апр 2016, 23:35 |
|
Регистриран на: 13 Сеп 2006, 20:48 Мнения: 201 Местоположение: София
|
Малко да изтупам темата от прахта... Преди около три години купих пети за мотор 2.0 20VT и миналия месец реших да сменя тракащия вариатор(така купих колата) с този от бракуванта ми капа, който беше читав. Ами нямаше никакво разминаване в зацепването на ремъка, което направих без пети, само по белези с фулмастер Малко снимки: Прикачени файлове:
Коментар на файл: На тази снимка петите монтирани на валовете преди да сваля ремъка и агренажните колела.
rsz_img_69701.jpg [ 486 KiB | Прегледано 12749 пъти ]
Прикачени файлове:
Коментар на файл: Тук се вижда, че няма разминаване с белега на коляновия вал.
rsz_img_69731.jpg [ 575.83 KiB | Прегледано 12749 пъти ]
Прикачени файлове:
Коментар на файл: Всмукателният вал с вариатора свалени, следва отвиване на вариаторът и смяна.
rsz_img_69761.jpg [ 300.36 KiB | Прегледано 12749 пъти ]
След това монтиране на вала и агренажните колела, ремък, ролки, капак на клапаните и т.н. И газ
_________________ Lancia Lybra SW 1,9 JTD Lancia Kappa 20VT (piston rod and crankshaft fail) Fiat Punto II 1.2 8V parts Lancia Kappa 2.0 20V scrap Lada Samara 1.3 scrap
|
|
|
|
|
svetoslav velikov
|
Заглавие: Re: Как да си сменим агренажния ремък без пети! Публикувано на: 22 Юни 2016, 15:13 |
|
|
Ентусиаст |
|
|
Регистриран на: 26 Окт 2011, 22:42 Мнения: 101
|
колеги имам ги тези пети и ги продавам,защото се разделих с моята капа,ползвал съм ги само веднъж. предлагайте цена,нови са към 70-80лв
|
|
|
|
|
mitakaVIS
|
Заглавие: Re: Как да си сменим агренажния ремък без пети! Публикувано на: 23 Юни 2016, 21:02 |
|
Регистриран на: 08 Яну 2010, 16:12 Мнения: 423 Местоположение: Велико Търново
Кара: lancia
|
Най простият начин за смяна на ремъка според мен е, изрязвате с макетен нож или с каквото ви е удобно ремъка по целия диаметър на две, махате външната половина, нанизвате новият ремък до старият, режете старият и до нанизвате новият, това е просто и елементарно,важното е предишният ремък да е бил зацепен правилно, а и този номер преди няколко дни го гледах и по предаването да продадеш колата си по Дискавъри чанел. Успех.
_________________ LANCIA KAPPA 2.0 20V-VIS 97г.
|
|
|
|
|
svetoslav velikov
|
Заглавие: Re: Как да си сменим агренажния ремък без пети! Публикувано на: 16 Дек 2016, 13:17 |
|
|
Ентусиаст |
|
|
Регистриран на: 26 Окт 2011, 22:42 Мнения: 101
|
Колеги имам въпростните пети за капа 2000/20вт,ако някой има интерес да предложи цена в рамките на разумното,нови са 80лв,мога да пратя снимки
|
|
|
|
|
Todor Simeonov
|
Заглавие: Re: Как да си сменим агренажния ремък без пети! Публикувано на: 25 Апр 2022, 16:06 |
|
Регистриран на: 25 Апр 2022, 16:03 Мнения: 3
Кара: Lancia KAPPA 2.0 20V TURBO 220кс. Седан 1999г.
|
svetoslav velikov написа: Колеги имам въпростните пети за капа 2000/20вт,ако някой има интерес да предложи цена в рамките на разумното,нови са 80лв,мога да пратя снимки Колега искам да закупя петите за зацепване ако все още ги има!
|
|
|
|
|
|