Автор |
Съобщение |
sakel
|
Заглавие: проблем с температурата на капата Публикувано на: 16 Май 2010, 20:26 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 11 Май 2010, 22:01 Мнения: 8
|
здравеите колеги,мисля 4е имам проблем с температурата на двигателя.Капата е 2.0 155кс. с вис имам я от скоро и не знам дали е нормално в града даржи 90 градуса а извън 68-72.Термостата е нов.Много ще ви бъда благодарен ако някои може да ми отговори.Благодаря ви предварително
|
|
|
|
|
georgiev68
|
Заглавие: Re: проблем с температурата на капата Публикувано на: 16 Май 2010, 21:50 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 08 Авг 2008, 15:54 Мнения: 90 Местоположение: софия
|
нямаш никакъв проблем имам я същата и при мен показва така
|
|
|
|
|
dobri_g
|
Заглавие: Re: проблем с температурата на капата Публикувано на: 16 Май 2010, 22:10 |
|
Регистриран на: 21 Юни 2007, 11:36 Мнения: 585 Местоположение: София, Красна поляна
|
sakel написа: здравеите колеги,мисля 4е имам проблем с температурата на двигателя.Капата е 2.0 155кс. с вис имам я от скоро и не знам дали е нормално в града даржи 90 градуса а извън 68-72.Термостата е нов.Много ще ви бъда благодарен ако някои може да ми отговори.Благодаря ви предварително Здравей колега, и при мен положението е същото, но интересното е че когато на таблото показва 70-75 градуса при диагностика датчика който дава температурата за компютъра(той е отделен, има един за таблото и друг за компа) показва 82-85 градуса. Та проблема може да е от датчъка който показва температурата на таблото(той се намира до термостата на блока на двигателя, червена букса мисля че беше).
_________________ Renault Laguna 1,8 90 h.p. 96 г. - За толкова пари, толкова! EX:Lancia Kappa 5.20 145 h.p. 95 г.-Замина за части. .....Alfa Romeo 156 2.4 JTD ; Lancia Dedra 1.8 8V
|
|
|
|
|
omegaart
|
Заглавие: Re: проблем с температурата на капата Публикувано на: 16 Май 2010, 23:11 |
|
|
Кандидат на HF науките |
|
|
Регистриран на: 14 Дек 2007, 02:49 Мнения: 807 Местоположение: София
|
на дълго около 70, градско около средата т.е. 90 мисля че така си е нормално.
_________________ BMW e39 4.4 v8 98 / Lancia Kappa 2.0 20v 96 / [u]Lancia Dedra 1.6mi 92(продадена) [/u]
|
|
|
|
|
vasil_d
|
Заглавие: Re: проблем с температурата на капата Публикувано на: 17 Май 2010, 10:46 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 23 Май 2009, 22:21 Мнения: 438 Местоположение: София, ОвчаКупел
Кара: 2.0 20V 155bhp
|
Аз съм още един от хората със същите данни. В градско каране стрелката отива на средата, а извънградско малко над 1/4. т.е. към 70 както казваш.
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20V 5C V.I.S. 156hp 97y.
POWER DRIVE Transmission
|
|
|
|
|
omegaart
|
Заглавие: Re: проблем с температурата на капата Публикувано на: 17 Май 2010, 11:53 |
|
|
Кандидат на HF науките |
|
|
Регистриран на: 14 Дек 2007, 02:49 Мнения: 807 Местоположение: София
|
мисля че така и трябва да е ... помня на предишната кола като карах с около 220-230 и стрелката почваше да бие към 50 ( синьото ) ... а вътре парно друг път ... смяна на термостата и на дълго 70-80 градско около 100. ма е веселба да видиш как караш с няква бърза скорост и двигателя ти почва се изстудява ...
_________________ BMW e39 4.4 v8 98 / Lancia Kappa 2.0 20v 96 / [u]Lancia Dedra 1.6mi 92(продадена) [/u]
|
|
|
|
|
sakel
|
Заглавие: Re: проблем с температурата на капата Публикувано на: 17 Май 2010, 21:02 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 11 Май 2010, 22:01 Мнения: 8
|
благодаря ви много колеги,изобщо няма да тарся дали има проблем,тези мнения са ми достатъ4ни 4е нямам проблем.Радвам се че съм в вашият форум.Благодаря!
|
|
|
|
|
Alpina
|
Заглавие: Re: проблем с температурата на капата Публикувано на: 17 Май 2010, 21:17 |
|
Регистриран на: 18 Окт 2007, 13:23 Мнения: 2764 Местоположение: София
Кара: Lancia Kappa 2.4jtd Lancia Dedra 2.0 Integrale S.W.
|
Двигателите имат оптимална температура на работа - каквато и да е ситуацията, тя не би трябвало да е 70 градуса. Според мен термостатите ви не са наред - вероятно не затварят напълно (случва се и с чисто нови да имат такъв дефект). Знам че ще спомена за друг двигател, но при нас преди да си сменим термостата, положението беше същото - 70 градуса на дълъг път и 90 при градско/задръствания - общо взето рядко минаваше 88-те градуса при които трябва да работи... От както го сменихме, колата доста по-бързо загрява и стигне ли я - си поддържа тази температура (много рядко пада под нея, дори зимата) При бензиновите мотори, мисля че температурата, трябва да е малко над 85 градуса (някой по-компетентен, например Митака_71 може да каже със сигурност), ако е по-ниска ще ви се отразява на разхода, а и попринцип не е добре за двигателя като цяло P.S. Сега проверих - термостатите за 2.0 20 (155 коня) трябва да започнат да отварят също при 88 градуса, а за температурата при която са напълно отворени не мога да намеря (вероятно ще е 102 градуса), но би трябвало по корпуса му да пише. Т.е. след като двигателя заработи, температурата трябва (дори зимата) да се покачва до 88 градуса и да не пада много под нея... независимо с каква скорост и при какви температури карате...
_________________
|
|
|
|
|
sakel
|
Заглавие: Re: проблем с температурата на капата Публикувано на: 17 Май 2010, 22:41 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 11 Май 2010, 22:01 Мнения: 8
|
зд.колега\alpina\ капата ми е с газов инжекцион тартарини и ако я галя до 120км. ми гори 10 газ,а същевремвнно парното ще ме изгори,и аз си мисля че всичко си е нормално освен ако датчика за стрелката на таблото си е променил стоиностите???все още ми е гатанка, е докато не го подменя.ще пиша ако има промяна
|
|
|
|
|
omegaart
|
Заглавие: Re: проблем с температурата на капата Публикувано на: 17 Май 2010, 23:07 |
|
|
Кандидат на HF науките |
|
|
Регистриран на: 14 Дек 2007, 02:49 Мнения: 807 Местоположение: София
|
всъщност ... знае ли се коя позиция на температурата колко градуса е ... има само деления малко над средата се включва 2-ра скорост на перката там трябва да е 102 т.е. горе трябва да е 100 нека митака се произнесе, но аз няма си сменя термостата докато не видя че имам сериозен проблем било то с разход или не ми загрява като хората ... а колата си цъка като часовник. Нещо работи ли не го пипам
_________________ BMW e39 4.4 v8 98 / Lancia Kappa 2.0 20v 96 / [u]Lancia Dedra 1.6mi 92(продадена) [/u]
|
|
|
|
|
Alpina
|
Заглавие: Re: проблем с температурата на капата Публикувано на: 17 Май 2010, 23:17 |
|
Регистриран на: 18 Окт 2007, 13:23 Мнения: 2764 Местоположение: София
Кара: Lancia Kappa 2.4jtd Lancia Dedra 2.0 Integrale S.W.
|
sakel, при положение, че парното топли до около 32 градуса - нали се сещаш, че колата и да ти работи на 60-70 - такова ще имаш (зимата в момента в който стрелката отлепя и почва да се появява и топлото, какво да си говорим за лятото)... Това стрелката да си мени стойностите ми е крайно невероятно като възможност... датчика да започне да показва други стойносто е по-вероятно (защо ли си мисля, че той е в тялото на термостата, а не както се каза по-горе, но може и да се заблуждавам), но термостата е консуматив - след време се разваля и това е съвсем нормално... Както и да е - от 9 извора вода може да се извади какви могат да са причините - но една си остава най-вероятната... пък вие си решавате на коя да заложите За справка - някои колеги, на които термостата им не затваря си пригодиха системите с обикновенни такива (мисля че някакви от Рено бяха) и все пак датчика за температурата им показва стойностите - демек май издържа по-дълго от пружината
_________________
|
|
|
|
|
Alpina
|
Заглавие: Re: проблем с температурата на капата Публикувано на: 17 Май 2010, 23:28 |
|
Регистриран на: 18 Окт 2007, 13:23 Мнения: 2764 Местоположение: София
Кара: Lancia Kappa 2.4jtd Lancia Dedra 2.0 Integrale S.W.
|
omegaart написа: всъщност ... знае ли се коя позиция на температурата колко градуса е ... има само деления Пуснах снимка omegaart написа: нека митака се произнесе, но аз няма си сменя термостата докато не видя че имам сериозен проблем било то с разход или не ми загрява като хората ... а колата си цъка като часовник Нещо работи ли не го пипам Ако температурите ви са такива, каквито казвате - определено нещо не ви работи. А за това, че двигателите не издавали лоши звуци и т.н. - трябва ли да почнат, за да разберете, че нещо не е наред (нямам предвид само този случай) Това, че не работят в оптимална температура не значи, че ще се тресат, пушат и т.н., но определено не им се отразява добре А за разхода - едва ли можете да хванете разлика от 0.5л/100км например и нямате база за сравнение omegaart написа: ма е веселба да видиш как караш с няква бърза скорост и двигателя ти почва се изстудява ... При положение, не знам защо не го смяташ за проблем със загряването
Прикачени файлове: |
IMG_4972.jpg [ 187.17 KiB | Прегледано 8764 пъти ]
|
_________________
|
|
|
|
|
didod
|
Заглавие: Re: проблем с температурата на капата Публикувано на: 18 Май 2010, 08:10 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 16 Яну 2010, 20:23 Мнения: 328 Местоположение: София
|
Колега Алпина, при теб винаги ли стои в това положение стрелката?
_________________ Lancia K 2.4 JTD '98 - Alfa Romeo 164 Super T. Spark
|
|
|
|
|
omegaart
|
Заглавие: Re: проблем с температурата на капата Публикувано на: 18 Май 2010, 09:05 |
|
|
Кандидат на HF науките |
|
|
Регистриран на: 14 Дек 2007, 02:49 Мнения: 807 Местоположение: София
|
[quote="Alpina[/quote] Това изстудяване го имах при друг автомобил не при капата. Явно не съм се изказал правилно по-горе. Благодаря за обясненията и за снимката Забелязвам че колегата е с новото табло. Незнам ма може да има някаква разлика. Например при мен оборотите не седят така както са при колегата по-ниско са със сигурност, а не е да работи неравномерно или да дава някакъв проблем, от 3 години си седят така оборотите
_________________ BMW e39 4.4 v8 98 / Lancia Kappa 2.0 20v 96 / [u]Lancia Dedra 1.6mi 92(продадена) [/u]
|
|
|
|
|
dobri_g
|
Заглавие: Re: проблем с температурата на капата Публикувано на: 18 Май 2010, 09:20 |
|
Регистриран на: 21 Юни 2007, 11:36 Мнения: 585 Местоположение: София, Красна поляна
|
Alpina написа: ... датчика да започне да показва други стойносто е по-вероятно (защо ли си мисля, че той е в тялото на термостата, а не както се каза по-горе, но може и да се заблуждавам Колега в тялото на термоста е датчика(син на цвят) който дава температурата за компютъра, а другия който е за таблото е на блока. Alpina написа: За справка - някои колеги, на които термостата им не затваря си пригодиха системите с обикновенни такива (мисля че някакви от Рено бяха) и все пак датчика за температурата им показва стойностите - демек май издържа по-дълго от пружината Тъй като и аз си мислех, че моя термостат не затваря(на извънградско каране не можеше да вдигне повече от 70-75 градуса) си сложих и такъв от Рено 5. Обаче резултата си остана същия или почти, но нямаше голяма разлика(т.е. се оказва, че термостат отваря на 70-75 градуса по уреда на таблото). Та като правихме диагностика на колата, ми направи впечатление, че когато температурата на таблото показва 70-75 градуса другия датчик дава на компютъра 83-85. Това ме навява на мисълта, че датчика който показва температурата на таблото дава грешни стойности.
_________________ Renault Laguna 1,8 90 h.p. 96 г. - За толкова пари, толкова! EX:Lancia Kappa 5.20 145 h.p. 95 г.-Замина за части. .....Alfa Romeo 156 2.4 JTD ; Lancia Dedra 1.8 8V
|
|
|
|
|
simo55
|
Заглавие: Re: проблем с температурата на капата Публикувано на: 18 Май 2010, 13:18 |
|
Регистриран на: 14 Окт 2008, 21:23 Мнения: 404 Местоположение: София, Надежда 5
|
Колеги и при мен е така, на таблото ми показва 75 градуса а на диагностиката 85. Питах един майстор и той каза, че проблема ми е не в датчика а в уреда. Т.е. всеки уред след определено време на работа, трябва да се тарира /настрой/. А до колкото знам тези са магнитно индукционен тип и нищо чудно да не показват вярно. Относно температурата при различни скорости, нормално е при висока скорост температурата да пада. Преди карах едно Пежо 405. За в миг стигаше 90 града и там умираше без значение на външна температура или задръствания градско. Но напъна ли го по магистралата със 120 - 140 температурата и лятото в най-големите жеги падаше до към 75-80. Така, че карайте си колите и не ги барайте щом си вървят ...
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v 107kw 95г.
|
|
|
|
|
Alpina
|
Заглавие: Re: проблем с температурата на капата Публикувано на: 18 Май 2010, 13:58 |
|
Регистриран на: 18 Окт 2007, 13:23 Мнения: 2764 Местоположение: София
Кара: Lancia Kappa 2.4jtd Lancia Dedra 2.0 Integrale S.W.
|
didod написа: Колега Алпина, при теб винаги ли стои в това положение стрелката? Това беше градската температура при топло време, преди да сменим термостата (вижда се, че външната е била 28 градуса в този момент) omegaart написа: Забелязвам че колегата е с новото табло. Незнам ма може да има някаква разлика. Например при мен оборотите не седят така както са при колегата по-ниско са със сигурност, а не е да работи неравномерно или да дава някакъв проблем, от 3 години си седят така оборотите За оборотите - ти си и с друг двигател Ако не се лъжа, даже когато палиш зимата май са по-високи от тези при загрял двигател - при нас независимо кога, какво, как - това са Относно таблото - възможно е... все пак щом диагностиката показва друго
_________________
|
|
|
|
|
omegaart
|
Заглавие: Re: проблем с температурата на капата Публикувано на: 18 Май 2010, 14:33 |
|
|
Кандидат на HF науките |
|
|
Регистриран на: 14 Дек 2007, 02:49 Мнения: 807 Местоположение: София
|
Alpina написа: didod написа: Колега Алпина, при теб винаги ли стои в това положение стрелката? Това беше градската температура при топло време, преди да сменим термостата (вижда се, че външната е била 28 градуса в този момент) omegaart написа: Забелязвам че колегата е с новото табло. Незнам ма може да има някаква разлика. Например при мен оборотите не седят така както са при колегата по-ниско са със сигурност, а не е да работи неравномерно или да дава някакъв проблем, от 3 години си седят така оборотите За оборотите - ти си и с друг двигател Ако не се лъжа, даже когато палиш зимата май са по-високи от тези при загрял двигател - при нас независимо кога, какво, как - това са Относно таблото - възможно е... все пак щом диагностиката показва друго абе и на мен ми е правило "вчепетление" че на диагностика има разлика от цените табло/уред ама ... за да не излъжа ще ходя скоро при един приятел и ще видя :Р оборотите по уред ми седят 650 ... на диагностиката показва 750 ... смисъл има някво отклонение. Иначе за зимата да със сигурност мога да кажа ( дори не само зимата а при по-ниска температура ) на старт двигателя дига около 1400 рпм .. даже и до 1600 в много студените дни, след което си ги смъква.
_________________ BMW e39 4.4 v8 98 / Lancia Kappa 2.0 20v 96 / [u]Lancia Dedra 1.6mi 92(продадена) [/u]
|
|
|
|
|
liub4o
|
Заглавие: Re: проблем с температурата на капата Публикувано на: 19 Май 2010, 18:29 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 30 Дек 2009, 02:02 Мнения: 20 Местоположение: София
|
Да се включа и аз От скоро карам капа и мисля че когато стрелката ена средата е нормално даже се забелязва когато се включва вентилатора А ако термостата не рабои наи много да вдигне до 50градуса даже и лятото И основния проблем е да не прегрее че става страшно
|
|
|
|
|
Alpina
|
Заглавие: Re: проблем с температурата на капата Публикувано на: 19 Май 2010, 20:53 |
|
Регистриран на: 18 Окт 2007, 13:23 Мнения: 2764 Местоположение: София
Кара: Lancia Kappa 2.4jtd Lancia Dedra 2.0 Integrale S.W.
|
Ко речи?
_________________
|
|
|
|
|
|