Автор |
Съобщение |
jorometala
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Ное 2009, 09:03 |
|
Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:19 Мнения: 1692 Местоположение: София, Младост1
Кара: Lancia Kappa 20 20V VIS '97 Rover 416 GSI - на жената
|
svetlio_1 написа: donTin4 написа: ясно...колега,а шайбите имат ли си някакви белези спрямо вала...как по-точно се регулигат...мисълта ми е ,ако може да го опишеш подробно. примерно: 1 горна мъртва точка на колянов вал и засичане с белег(трябва да си съвпадат) 2.центроване на разпределителните валове и застопоряване с пети 3.разхлабване на шайбите на разпр.валове 4.поставяне на ремък 5.центроване на шайбите(за тях не се ли използва спец.инструмент-някакво рамо) 6.центроване на обтяжна ролка -показалецът да сочи точката ...аз поне така си я представям процедурата или 5 е преди 4 за паразитната ролка пише ,че се затяга с 2,5 daNm,за петите с 1,5daNm ,но не виждам инфо за шайбите... как да ги центровам и с колко daNm да се притегнат? смениха ми ремъка,но колата не върви както преди...явно трябва да се центроват и шайбите...та затова питам... мерси! Има много Майстори,които не ги чаткат много нещата,но никога няма да си признаят. Често се случва да ставаме жертви на тяхните експерименти. Всеки си има различен тертип на работа. Например за мотора на колегата. а Колегата по горе ми коментира цитата. Не веднаж споменах,че не съм спец и мога да дам грешна информация. Тези работи с докарването на горни мъртви точки за мен са излишни. Разполагаме с белег на коляновия вал,които не може да си смени мястото или да избяга. Разполагаме със специални пети които строго фиксират положението на разпределителните валове. Имаме и ремък с белези и точно определен брой на зъбите и дължина. Съгласен съм,че може да има някъква супер МИНИМАЛНА разлика в ремъка,но едва ли е нещо сериозно. Точно за това е измислено зацепването на всмукателния вал,с шайбата да подлежи на леко корегиране. Ако сте забелязали тя не служи само да върти вала,а и да подава информация,чрез датчика на Хол които е монтиран между шаибата и главата.Така че не напразно съм споменал по горе,че е необходимо да се бележи ако възнамерявате да я охлабвате. Сигурен съм,че ако си спазите инструкцията по докарване на белезите,няма да ви се налага да човъркате с отверки икаквито ида е било предмети за да се чудите къде се намира буталото.Това човъркане може да го направи някой който е много ама наистина много навътре в нещата. С тези стари чалъми можете да го объркате повече. Неможах да да разбера обаче какъв е смисъла да се разхлабва шайбата на изпусвкателния вал. Напълно безсмисленно е.
колега като смяташ че е безсмислено - само ще ти кажа че преди да го направя колата харчеше 20 извън града - след като го направих падна на около 10-11 а зъби на ангренажа не съм местил само от колелата и на ГМТ
това с белезите са го направили и майсторите който са му го зацепили и той казва че не е добре !!!
процедурата я описах по горе но хаиде от мен да мине по подробно
започвам от там че сте свалили кори капаци и т.н. каквото е нужно
спазвате посоката на ремъка с въртенето на мотора - има стрелки и слагате белезите не ремъка да съвпаднат с белега на изпускателния вал и белега на коляновия
слагате петите разхлабвате двете ангренажни колела обтягате ремъка - докато показалеца сочи точката (за обтягащата ролка става дума )
слагате коляновия вал възможно най-точно на ГМТ и стягате шайбите първо смукателния после изпускателния вал(108-132 Nm)!!!
махате лапите и въртите един оборот на мотора като проверявате след него колко е обтегнат ремъка ако е нужно го оправяте!
и палите - и О мотора работи много по добре
поздрави !!!
И това е благодарение на Autodata и AlexHF!
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v VIS 97г.+ ГИ AG Zenit - SHIT
|
|
|
|
|
donTin4
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Ное 2009, 11:07 |
|
|
Ентусиаст |
|
|
Регистриран на: 24 Юли 2008, 19:40 Мнения: 111 Местоположение: Пазарджик
|
значи колеги,когато се центрова обтяжната ролка с точката - К вал се върти най-точно на ГМТ и тогава само се затягат шайбите на валовете(без да се пипат-чрез побутване или т.н. с др. центриращи рамена)
а,за харча на колата стана адски...да не кажа и 100%
_________________ KAPPA 94 20V 107kW+ГАЗ
|
|
|
|
|
svetlio_1
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Ное 2009, 12:17 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 25 Мар 2009, 15:30 Мнения: 217 Местоположение: Ямбол
|
donTin4 написа: значи колеги,когато се центрова обтяжната ролка с точката - К вал се върти най-точно на ГМТ и тогава само се затягат шайбите на валовете(без да се пипат-чрез побутване или т.н. с др. центриращи рамена) а,за харча на колата стана адски...да не кажа и 100%
Нищо лошо няма всеки да си каже как го е направил.
Като си купих Капата,моторът беше на 40 000км.
Изоставена със скъсан изпосквателен клапън.
Леглото му беше сериозно наранено и се наложи да сменя главата и буталото с биелата.
Понеже ми тежи десния крак се наложи да си търся друг двигател след около 20000км.
Взех друг двигател от Италия.
Преди да го сложа го разглобих за да погледна в какво положение е понеже беше на 190 000км.
Майстора(мой приятел) който ми прави центровка и на двата двигателя,не беше правил никога на такъв.
Погледнахме Аутодатата и така.
Мисълта ми е че и на двата мотора не сме охлабвали шайбите на разпределителните валове.
То просто всичко си идваше на мястото.
Разхода на гориво ми е;9 литра по аутобан и около 14 градско.
Колата се кара без да се жали много.
|
|
|
|
|
jorometala
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Ное 2009, 18:28 |
|
Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:19 Мнения: 1692 Местоположение: София, Младост1
Кара: Lancia Kappa 20 20V VIS '97 Rover 416 GSI - на жената
|
svetlio_1 написа: donTin4 написа: значи колеги,когато се центрова обтяжната ролка с точката - К вал се върти най-точно на ГМТ и тогава само се затягат шайбите на валовете(без да се пипат-чрез побутване или т.н. с др. центриращи рамена) а,за харча на колата стана адски...да не кажа и 100% Нищо лошо няма всеки да си каже как го е направил. Като си купих Капата,моторът беше на 40 000км. Изоставена със скъсан изпосквателен клапън. Леглото му беше сериозно наранено и се наложи да сменя главата и буталото с биелата. Понеже ми тежи десния крак се наложи да си търся друг двигател след около 20000км. Взех друг двигател от Италия. Преди да го сложа го разглобих за да погледна в какво положение е понеже беше на 190 000км. Майстора(мой приятел) който ми прави центровка и на двата двигателя,не беше правил никога на такъв. Погледнахме Аутодатата и така. Мисълта ми е че и на двата мотора не сме охлабвали шайбите на разпределителните валове. То просто всичко си идваше на мястото. щом го дават и по аутодата да се прави така значи има смисъл - още повече че след като си отворил мотора и си взел някоя и друга десета от главата тогава центровката се измества!! Разхода на гориво ми е;9 литра по аутобан и около 14 градско. Колата се кара без да се жали много.
щом го дават и по аутодата да се прави така значи има смисъл - още повече че след като си отворил мотора и си взел някоя и друга десета от главата тогава центровката се измества!!
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v VIS 97г.+ ГИ AG Zenit - SHIT
|
|
|
|
|
donTin4
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Ное 2009, 20:20 |
|
|
Ентусиаст |
|
|
Регистриран на: 24 Юли 2008, 19:40 Мнения: 111 Местоположение: Пазарджик
|
мн. ясно ,че този форум е създаден с цел ,да споделяме мнения и опит
мисълта ми е ,дали само се натягат шайбите или се притискат...и дали между валовете и петите има някакъв белег за центровка?Виждам ,че на рисунката от сървиз книгата -гърбиците ,които са до петата сочат нагоре,но как се центроват точно?
_________________ KAPPA 94 20V 107kW+ГАЗ
|
|
|
|
|
svetlio_1
|
Заглавие: Центроване на гърбици Публикувано на: 07 Ное 2009, 22:23 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 25 Мар 2009, 15:30 Мнения: 217 Местоположение: Ямбол
|
Виждам ,че на рисунката от сървиз книгата -гърбиците ,които са до петата сочат нагоре,но как се центроват точно?[/quote]
Ето още едно доказателство за ползата от форума!
На рисунката не се вижда сигурно добре.
Самата пета,която се използва за центровка на разпределителния вал е отлята така,че има място където ляга гърбицата на вала.При стягънето и към главата тя застопорява вала в точното положение и не му позволява да мърда.
Не си спомням на коя пета на мястото се поставя.
|
|
|
|
|
lubo_Y10
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Ное 2009, 00:10 |
|
Регистриран на: 13 Ное 2008, 22:45 Мнения: 715 Местоположение: Пловдив 06 Тракия
Кара: Lancia-Y10 AGU Zavoli Голф 3 1.8
|
Така-а, ся разбрах: петата служи да държи неподвижно вала докато нахлузваш ангренажния ремък. А раздвижното з. колело е за да се компенсира разликата в дължината на ремъците.
_________________ Жигули-74г. под навеса
ЗАЗ 965 SKrap
Жигули-73
Опел капка-85 екс
Лада Самара SKrap
LANCIA Y10-93 1.1i mono
|
|
|
|
|
svetlio_1
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Ное 2009, 11:59 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 25 Мар 2009, 15:30 Мнения: 217 Местоположение: Ямбол
|
lubo_Y10 написа: Така-а, ся разбрах: петата служи да държи неподвижно вала докато нахлузваш ангренажния ремък. А раздвижното з. колело е за да се компенсира разликата в дължината на ремъците.
Също така от него се взема информация чрез датчик,който се намирамежду него и главата.
До колкото знам този датчик сработва след 3000 оборота.
Мисля чее за предварение на запалването.
Някой ако знае каква точно му е работата нека пише.
Като си карам Клапита точно на 3000 оборота се осеща промяна в ускорението.
Това май се дължи на точно този датчик.
|
|
|
|
|
jorometala
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Ное 2009, 19:05 |
|
Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:19 Мнения: 1692 Местоположение: София, Младост1
Кара: Lancia Kappa 20 20V VIS '97 Rover 416 GSI - на жената
|
svetlio_1 написа: lubo_Y10 написа: Така-а, ся разбрах: петата служи да държи неподвижно вала докато нахлузваш ангренажния ремък. А раздвижното з. колело е за да се компенсира разликата в дължината на ремъците. Също така от него се взема информация чрез датчик,който се намирамежду него и главата. До колкото знам този датчик сработва след 3000 оборота. Мисля чее за предварение на запалването. Някой ако знае каква точно му е работата нека пише. Като си карам Клапита точно на 3000 оборота се осеща промяна в ускорението. Това май се дължи на точно този датчик.
мии не датчика си работи непрекъснато и от него се взима инфо в какво положение е вала в дадения момент или по точно мисля че отчита точно ГМТ на първи цилиндър
а след 3000 оборота щом се усеща че върви повече значи не ти е в ред клапана на вариатора!!
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v VIS 97г.+ ГИ AG Zenit - SHIT
|
|
|
|
|
svetlio_1
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Ное 2009, 20:37 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 25 Мар 2009, 15:30 Мнения: 217 Местоположение: Ямбол
|
jorometala написа: svetlio_1 написа: lubo_Y10 написа: Така-а, ся разбрах: петата служи да държи неподвижно вала докато нахлузваш ангренажния ремък. А раздвижното з. колело е за да се компенсира разликата в дължината на ремъците. Също така от него се взема информация чрез датчик,който се намирамежду него и главата. До колкото знам този датчик сработва след 3000 оборота. Мисля чее за предварение на запалването. Някой ако знае каква точно му е работата нека пише. Като си карам Клапита точно на 3000 оборота се осеща промяна в ускорението. Това май се дължи на точно този датчик. мии не датчика си работи непрекъснато и от него се взима инфо в какво положение е вала в дадения момент или по точно мисля че отчита точно ГМТ на първи цилиндър а след 3000 оборота щом се усеща че върви повече значи не ти е в ред клапана на вариатора!!
А може би отчита кога има отворени всмукателни клапъни,за да се впръсне гариво.
|
|
|
|
|
jorometala
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Ное 2009, 20:46 |
|
Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:19 Мнения: 1692 Местоположение: София, Младост1
Кара: Lancia Kappa 20 20V VIS '97 Rover 416 GSI - на жената
|
svetlio_1 написа: jorometala написа: svetlio_1 написа: lubo_Y10 написа: Така-а, ся разбрах: петата служи да държи неподвижно вала докато нахлузваш ангренажния ремък. А раздвижното з. колело е за да се компенсира разликата в дължината на ремъците. Също така от него се взема информация чрез датчик,който се намирамежду него и главата. До колкото знам този датчик сработва след 3000 оборота. Мисля чее за предварение на запалването. Някой ако знае каква точно му е работата нека пише. Като си карам Клапита точно на 3000 оборота се осеща промяна в ускорението. Това май се дължи на точно този датчик. мии не датчика си работи непрекъснато и от него се взима инфо в какво положение е вала в дадения момент или по точно мисля че отчита точно ГМТ на първи цилиндър а след 3000 оборота щом се усеща че върви повече значи не ти е в ред клапана на вариатора!! А може би отчита кога има отворени всмукателни клапъни,за да се впръсне гариво.
датчика е на изпускателния вал
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v VIS 97г.+ ГИ AG Zenit - SHIT
|
|
|
|
|
julian8
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Ное 2009, 20:49 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 10 Юли 2009, 22:16 Мнения: 35 Местоположение: Сливен
|
svetlio_1 написа: jorometala написа: svetlio_1 написа: lubo_Y10 написа: Така-а, ся разбрах: петата служи да държи неподвижно вала докато нахлузваш ангренажния ремък. А раздвижното з. колело е за да се компенсира разликата в дължината на ремъците. Също така от него се взема информация чрез датчик,който се намирамежду него и главата. До колкото знам този датчик сработва след 3000 оборота. Мисля чее за предварение на запалването. Някой ако знае каква точно му е работата нека пише. Като си карам Клапита точно на 3000 оборота се осеща промяна в ускорението. Това май се дължи на точно този датчик. мии не датчика си работи непрекъснато и от него се взима инфо в какво положение е вала в дадения момент или по точно мисля че отчита точно ГМТ на първи цилиндър а след 3000 оборота щом се усеща че върви повече значи не ти е в ред клапана на вариатора!! А може би отчита кога има отворени всмукателни клапъни,за да се впръсне гариво. вариатора дава предварение на смукателният вал само при ряско подаване на гас измества вала с до 9 градуса ,затова и ролката не е зацепена на едно положение а мойе да променя положението си
_________________ kappa
|
|
|
|
|
julian8
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Ное 2009, 20:52 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 10 Юли 2009, 22:16 Мнения: 35 Местоположение: Сливен
|
jorometala написа: svetlio_1 написа: jorometala написа: svetlio_1 написа: lubo_Y10 написа: Така-а, ся разбрах: петата служи да държи неподвижно вала докато нахлузваш ангренажния ремък. А раздвижното з. колело е за да се компенсира разликата в дължината на ремъците. Също така от него се взема информация чрез датчик,който се намирамежду него и главата. До колкото знам този датчик сработва след 3000 оборота. Мисля чее за предварение на запалването. Някой ако знае каква точно му е работата нека пише. Като си карам Клапита точно на 3000 оборота се осеща промяна в ускорението. Това май се дължи на точно този датчик. мии не датчика си работи непрекъснато и от него се взима инфо в какво положение е вала в дадения момент или по точно мисля че отчита точно ГМТ на първи цилиндър а след 3000 оборота щом се усеща че върви повече значи не ти е в ред клапана на вариатора!! А може би отчита кога има отворени всмукателни клапъни,за да се впръсне гариво. датчика е на изпускателния вал колега вариатора е на смукателният вал
_________________ kappa
|
|
|
|
|
jorometala
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Ное 2009, 21:05 |
|
Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:19 Мнения: 1692 Местоположение: София, Младост1
Кара: Lancia Kappa 20 20V VIS '97 Rover 416 GSI - на жената
|
julian8 написа: jorometala написа: svetlio_1 написа: jorometala написа: svetlio_1 написа: lubo_Y10 написа: Така-а, ся разбрах: петата служи да държи неподвижно вала докато нахлузваш ангренажния ремък. А раздвижното з. колело е за да се компенсира разликата в дължината на ремъците. Също така от него се взема информация чрез датчик,който се намирамежду него и главата. До колкото знам този датчик сработва след 3000 оборота. Мисля чее за предварение на запалването. Някой ако знае каква точно му е работата нека пише. Като си карам Клапита точно на 3000 оборота се осеща промяна в ускорението. Това май се дължи на точно този датчик. мии не датчика си работи непрекъснато и от него се взима инфо в какво положение е вала в дадения момент или по точно мисля че отчита точно ГМТ на първи цилиндър а след 3000 оборота щом се усеща че върви повече значи не ти е в ред клапана на вариатора!! А може би отчита кога има отворени всмукателни клапъни,за да се впръсне гариво. датчика е на изпускателния вал колега вариатора е на смукателният вал
да но датчика за положение на разпределителния вал няма общо с вариатора
а вариатора на висовия мотор работи и при плавно подаване на газ а при мотора без вис действа само при рязко - разискано е много ж друга тема
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v VIS 97г.+ ГИ AG Zenit - SHIT
|
|
|
|
|
svetlio_1
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Ное 2009, 22:25 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 25 Мар 2009, 15:30 Мнения: 217 Местоположение: Ямбол
|
Цитат: Цитат: А може би отчита кога има отворени всмукателни клапъни,за да се впръсне гариво. датчика е на изпускателния вал
В грешка си колега.
Хварли едно око.
|
|
|
|
|
jorometala
|
Заглавие: Публикувано на: 09 Ное 2009, 00:18 |
|
Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:19 Мнения: 1692 Местоположение: София, Младост1
Кара: Lancia Kappa 20 20V VIS '97 Rover 416 GSI - на жената
|
svetlio_1 написа: Цитат: Цитат: А може би отчита кога има отворени всмукателни клапъни,за да се впръсне гариво. датчика е на изпускателния вал В грешка си колега. Хварли едно око.
не искам да се изтъквам ама съм го разглабял целия мотор и да ти кажа на смукателния вал датчик няма мога да ти снимам главата свалена с валовете и датчика ( на балкона ми е) да ми покажеш къде е датчика на смукателния вал - там на него има само вариатор и един ел. клапан който го управлява.
а на изпускателния има датчик на хол и той отчита само едно положение.
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v VIS 97г.+ ГИ AG Zenit - SHIT
|
|
|
|
|
svetlio_1
|
Заглавие: Публикувано на: 10 Ное 2009, 02:17 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 25 Мар 2009, 15:30 Мнения: 217 Местоположение: Ямбол
|
jorometala написа: svetlio_1 написа: Цитат: Цитат: А може би отчита кога има отворени всмукателни клапъни,за да се впръсне гариво. датчика е на изпускателния вал В грешка си колега. Хварли едно око. не искам да се изтъквам ама съм го разглабял целия мотор и да ти кажа на смукателния вал датчик няма мога да ти снимам главата свалена с валовете и датчика ( на балкона ми е) да ми покажеш къде е датчика на смукателния вал - там на него има само вариатор и един ел. клапан който го управлява. а на изпускателния има датчик на хол и той отчита само едно положение.
Ами да точно за датчика на Хол става въпрос.
Няма друг датчик,който се намира между шайбата на изпусквателния вал и главата.
В интерес на истината съм разхвърлял 3 мотора като този.
Единия го уморих а другия в момента го моря
А третия го продадох на колега,понеже решил да си пробва капата и му изкочила едната биела през блока.
Значи всмукателния вал се намира от към купето,а изпусквателния от към радиатора.
|
|
|
|
|
jorometala
|
Заглавие: Публикувано на: 10 Ное 2009, 08:49 |
|
Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:19 Мнения: 1692 Местоположение: София, Младост1
Кара: Lancia Kappa 20 20V VIS '97 Rover 416 GSI - на жената
|
svetlio_1 написа: jorometala написа: svetlio_1 написа: Цитат: Цитат: А може би отчита кога има отворени всмукателни клапъни,за да се впръсне гариво. датчика е на изпускателния вал В грешка си колега. Хварли едно око. не искам да се изтъквам ама съм го разглабял целия мотор и да ти кажа на смукателния вал датчик няма мога да ти снимам главата свалена с валовете и датчика ( на балкона ми е) да ми покажеш къде е датчика на смукателния вал - там на него има само вариатор и един ел. клапан който го управлява. а на изпускателния има датчик на хол и той отчита само едно положение. Ами да точно за датчика на Хол става въпрос. Няма друг датчик,който се намира между шайбата на изпусквателния вал и главата. В интерес на истината съм разхвърлял 3 мотора като този. Единия го уморих а другия в момента го моря А третия го продадох на колега,понеже решил да си пробва капата и му изкочила едната биела през блока. Значи всмукателния вал се намира от към купето,а изпусквателния от към радиатора. ( ДА)
е тука вече съм съгласен - малко се беше пообъркал по-нагоре ?
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v VIS 97г.+ ГИ AG Zenit - SHIT
|
|
|
|
|
svetlio_1
|
Заглавие: Публикувано на: 10 Ное 2009, 11:17 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 25 Мар 2009, 15:30 Мнения: 217 Местоположение: Ямбол
|
jorometala написа: svetlio_1 написа: jorometala написа: svetlio_1 написа: Цитат: Цитат: А може би отчита кога има отворени всмукателни клапъни,за да се впръсне гариво. датчика е на изпускателния вал В грешка си колега. Хварли едно око. не искам да се изтъквам ама съм го разглабял целия мотор и да ти кажа на смукателния вал датчик няма мога да ти снимам главата свалена с валовете и датчика ( на балкона ми е) да ми покажеш къде е датчика на смукателния вал - там на него има само вариатор и един ел. клапан който го управлява. а на изпускателния има датчик на хол и той отчита само едно положение. Ами да точно за датчика на Хол става въпрос. Няма друг датчик,който се намира между шайбата на изпусквателния вал и главата. В интерес на истината съм разхвърлял 3 мотора като този. Единия го уморих а другия в момента го моря А третия го продадох на колега,понеже решил да си пробва капата и му изкочила едната биела през блока. Значи всмукателния вал се намира от към купето,а изпусквателния от към радиатора. ( ДА) е тука вече съм съгласен - малко се беше пообъркал по-нагоре ?
Май наистина съм се пообъркал с писането.
Датчика на Хол стои между шайбата на всмукателния вал и главата.
Валът който се намира от към купето.
|
|
|
|
|
jorometala
|
Заглавие: Публикувано на: 11 Ное 2009, 08:48 |
|
Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:19 Мнения: 1692 Местоположение: София, Младост1
Кара: Lancia Kappa 20 20V VIS '97 Rover 416 GSI - на жената
|
svetlio_1 написа: jorometala написа: svetlio_1 написа: jorometala написа: svetlio_1 написа: Цитат: Цитат: А може би отчита кога има отворени всмукателни клапъни,за да се впръсне гариво. датчика е на изпускателния вал В грешка си колега. Хварли едно око. не искам да се изтъквам ама съм го разглабял целия мотор и да ти кажа на смукателния вал датчик няма мога да ти снимам главата свалена с валовете и датчика ( на балкона ми е) да ми покажеш къде е датчика на смукателния вал - там на него има само вариатор и един ел. клапан който го управлява. а на изпускателния има датчик на хол и той отчита само едно положение. Ами да точно за датчика на Хол става въпрос. Няма друг датчик,който се намира между шайбата на изпусквателния вал и главата. В интерес на истината съм разхвърлял 3 мотора като този. Единия го уморих а другия в момента го моря А третия го продадох на колега,понеже решил да си пробва капата и му изкочила едната биела през блока. Значи всмукателния вал се намира от към купето,а изпусквателния от към радиатора. ( ДА) е тука вече съм съгласен - малко се беше пообъркал по-нагоре ? Май наистина съм се пообъркал с писането. Датчика на Хол стои между шайбата на всмукателния вал и главата. Валът който се намира от към купето. хайде пак Цитат: Май наистина съм се пообъркал с писането. Датчика на Хол стои между шайбата на изпускателния вал и главата. Валът който се намира от към радиатора.(ето така е правилно)
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v VIS 97г.+ ГИ AG Zenit - SHIT
|
|
|
|
|
|