Автор |
Съобщение |
julian8
|
Заглавие: зацепване на ангренаж на капа Публикувано на: 03 Ное 2009, 00:42 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 10 Юли 2009, 22:16 Мнения: 35 Местоположение: Сливен
|
искам да попитан откаде мога да си купя тези пети за зацепване на ангренажа и има ли друг вариант таикато неги белязах
_________________ kappa
|
|
|
|
|
svetlio_1
|
Заглавие: Re: зацепване на ангренаж на капа Публикувано на: 03 Ное 2009, 13:20 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 25 Мар 2009, 15:30 Мнения: 217 Местоположение: Ямбол
|
julian8 написа: искам да попитан откаде мога да си купя тези пети за зацепване на ангренажа и има ли друг вариант таикато неги белязах
вземи ги на заем от някой сервиз
незнам колко струват,но мисля че бяха доста скъпички
на ремъка има белек за изпускателните клапъни,но за всмукателните няма нито на ремъка нито на вала и шайбата
|
|
|
|
|
stanislavkos
|
Заглавие: Публикувано на: 03 Ное 2009, 14:00 |
|
|
Ентусиаст |
|
|
Регистриран на: 28 Фев 2009, 02:19 Мнения: 134 Местоположение: Русе
|
Аз дадох 25лв за наем, мисля, че струват 100-120лв, но не знам откъде.
_________________ Lancia Kappa 2.0 5.20 VIS
|
|
|
|
|
julian8
|
Заглавие: Re: зацепване на ангренаж на капа Публикувано на: 03 Ное 2009, 19:18 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 10 Юли 2009, 22:16 Мнения: 35 Местоположение: Сливен
|
svetlio_1 написа: julian8 написа: искам да попитан откаде мога да си купя тези пети за зацепване на ангренажа и има ли друг вариант таикато неги белязах вземи ги на заем от някой сервиз незнам колко струват,но мисля че бяха доста скъпички на ремъка има белек за изпускателните клапъни,но за всмукателните няма нито на ремъка нито на вала и шайбата а как става зацепването на всмукателният
_________________ kappa
|
|
|
|
|
stanislavkos
|
Заглавие: Публикувано на: 03 Ное 2009, 21:28 |
|
|
Ентусиаст |
|
|
Регистриран на: 28 Фев 2009, 02:19 Мнения: 134 Местоположение: Русе
|
Именно с петите
_________________ Lancia Kappa 2.0 5.20 VIS
|
|
|
|
|
julian8
|
Заглавие: Публикувано на: 03 Ное 2009, 23:14 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 10 Юли 2009, 22:16 Мнения: 35 Местоположение: Сливен
|
stanislavkos написа: Именно с петите
да де ама ако може да обясниш каде точно се слагат заштото ас ще си я правя ,и несам на ясно стези пети
Писането с 4 и 6 вместо Ч и Ш е против правилата на форума!
_________________ kappa
Последна промяна julian8 на 24 Ное 2009, 23:22, променена общо 1 път
|
|
|
|
|
sacrum
|
Заглавие: Публикувано на: 03 Ное 2009, 23:19 |
|
Регистриран на: 29 Ное 2007, 21:05 Мнения: 1247 Местоположение: Русе
|
Ако досега не си зацепвал ангренаж на Капа и си объркал много валовете по-добре върви да ти я зацепи някой, който го е правил досега, а м/у другото с какъв двг е Капата....
_________________ Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
|
|
|
|
|
svetlio_1
|
Заглавие: Публикувано на: 04 Ное 2009, 01:39 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 25 Мар 2009, 15:30 Мнения: 217 Местоположение: Ямбол
|
sacrum написа: Ако досега не си зацепвал ангренаж на Капа и си объркал много валовете по-добре върви да ти я зацепи някой, който го е правил досега, а м/у другото с какъв двг е Капата....
Колегата има право.
По добре не си прави експарименти.
Недай Боже се изкриви някой клапън,ще стане много дебела работата.
Сигурно знаеш каква гимнастика ще е.
Не съм голям разбирател,но гледах как става номера с петите на моята и сега ако ми се наложи не бих се захванал с тая работа.
|
|
|
|
|
julian8
|
Заглавие: Публикувано на: 04 Ное 2009, 02:11 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 10 Юли 2009, 22:16 Мнения: 35 Местоположение: Сливен
|
sacrum написа: Ако досега не си зацепвал ангренаж на Капа и си объркал много валовете по-добре върви да ти я зацепи някой, който го е правил досега, а м/у другото с какъв двг е Капата.... 5.20 146hp
_________________ kappa
|
|
|
|
|
svetlio_1
|
Заглавие: Публикувано на: 04 Ное 2009, 03:33 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 25 Мар 2009, 15:30 Мнения: 217 Местоположение: Ямбол
|
5.20 146hp[/quote]
Същия бензинояд като моя.
Технически работата нее много сложна,но нее за всеки.
Ако се разтършуваш малко и разбереш на коя пета на мястото се слагат петите с легла за гърбиците на валовете не мажеш да объркаш.
Обаче ако си барал или смяташ да бараш шайбата на изпускателния вал е добре/даже мисля задължително/ да бележиш точното положението на зацепването и с вала.Там няма точно определено от завода фиксирано с шпонка или зъб ит.н. положение на зацепване.И трябва прецизно стягъне на четирите болчета,които зглобяват шайбата с вала за да се избегне превъртане и в следствие на това нарушение в центровката на гориворазпредилителната система.
Ремъка е лесен,мисля че е описана процидурата на опаковката.
Ако не се лъжа,шайбата на коляновия вал има белг който се докарва до белега на аломиниевата плоча над самата шайба.Намества се точно белега на ремъка с белега на шайбата на вала/на изпусквателните клапъни/оптяга се от дясната страна надолу към коляновия вал.След като се обедиш че ремъка е зацепен точно без излишни хлабини се връщаш горе при шаибата на изпусквателните клапъни.От там се оптяга ремъка към шайбата на вала на всмукателните клапъни.При моя мотор се получи доста оптягъне на ремъка между двата разпредилителни вала.Нее грешно,просто като продължиш към оптяжната ролка и преключиш с поставянето на ремъка,след разглобяване на фиксиращите пети ремъка си остава в нормалнообтегнато състояние.За всеки случаи,проверката е висша форма на доверие.Добре е дя завъртиш БАВНО НА РЪКА коляновия вал за да се провери дали нее збъркано нещо и някой клапън да не пречи на буталото да отиде до "горна мъртва точка"За по лесно въртене се разхлабват или вадят свещите,за да няма компресия в цилиндрите.Другото вече елесно.Зглобяваш и стартираш мотора.
Най хубаво е когато заработи нормално,и си кажеш уауууууу.
Следва халба студена бира у обърсване на потта от челото.хи хи
И НАЙ ВАЖНОТО КОЕТО ТРЯБВА ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ДА СЕ СПАЗИ!!!
Ако наистина си решил да се заемеш с тази процедура.
ТРЯБВА ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ДА СЕ КОНСУЛТИРАШ С ЧОВЕК КОЙТО НАИСТИНА Е СПЕЦ!!!И ги чатка повече тези центровки от мен!!!
Възможно е да те подведа!!!
ЕХ ЕХ Нее като жигулито
Малка шегичка,че мноо се заобяснявах.
Все едно аз съм го мислил този мотор.
"Не оспееш ли веднаш опитай пак"
"Започнатата работа е наполовина свършена"
Успех и дано скоро да чуеш КРАСИВИЯ ГЛАС на ПЕТТАКА.
|
|
|
|
|
jorometala
|
Заглавие: Публикувано на: 04 Ное 2009, 09:05 |
|
Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:19 Мнения: 1692 Местоположение: София, Младост1
Кара: Lancia Kappa 20 20V VIS '97 Rover 416 GSI - на жената
|
миии колега доста неща си пропуснал да кажеш на човека - да не каза че си доста в грешка!!
само ще обясня какво не съм съгласен
- разхлабват се и двата вала при сложени пети - изпускателя си има шпонка и мърда малко но достатъчно
- правиш 1 ви цилиндър на ГМТ възможно най точно и при разхлабени шайби на разпределителните валове обтягаш пак си преглеждаш да си точно на гмт - (попринцип се ползва специален индикатор за това)
и тогава стягаш първо смукателя после изпускателя (с нужните килограми) е това е най важното
колегата е споменал за белезите на изпускателния и коляновия - трябва да съвпаднат с белезите на ремъка!!!!
ако има нещо не ясно обади се правил съм го 2-3 пъти и мисля че мога да ти помогна 0894734337 - Георги - а после бирата е лесна
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v VIS 97г.+ ГИ AG Zenit - SHIT
|
|
|
|
|
julian8
|
Заглавие: Публикувано на: 04 Ное 2009, 20:13 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 10 Юли 2009, 22:16 Мнения: 35 Местоположение: Сливен
|
благодаря ви много ,ас жсе пак долу горе сам на ясно сас загепжането на ДВГ ,за6тото и друг пат сам го правил но то4но с пети насам, и иаскам да попитам на кои мяста се слагат и специално за каппа ли са или и за други коли стават
_________________ kappa
|
|
|
|
|
stanislavkos
|
Заглавие: Публикувано на: 04 Ное 2009, 21:33 |
|
|
Ентусиаст |
|
|
Регистриран на: 28 Фев 2009, 02:19 Мнения: 134 Местоположение: Русе
|
Искам да гледам като я палиш
_________________ Lancia Kappa 2.0 5.20 VIS
|
|
|
|
|
julian8
|
Заглавие: Публикувано на: 04 Ное 2009, 22:11 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 10 Юли 2009, 22:16 Мнения: 35 Местоположение: Сливен
|
stanislavkos написа: Искам да гледам като я палиш ами заповяаи
_________________ kappa
|
|
|
|
|
sacrum
|
Заглавие: Публикувано на: 04 Ное 2009, 23:42 |
|
Регистриран на: 29 Ное 2007, 21:05 Мнения: 1247 Местоположение: Русе
|
И все пак си дръпни техн. ръководство за Капа от даунлоуд секцията на форума преди да си решил да си правиш сам колата, прегледай го, там е показано къде се слагат петите и какво се прави
_________________ Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
|
|
|
|
|
donTin4
|
Заглавие: Публикувано на: 05 Ное 2009, 01:50 |
|
|
Ентусиаст |
|
|
Регистриран на: 24 Юли 2008, 19:40 Мнения: 111 Местоположение: Пазарджик
|
не ми стана ясно ,защо се разхлабват шайбите на валовете
_________________ KAPPA 94 20V 107kW+ГАЗ
|
|
|
|
|
jorometala
|
Заглавие: Публикувано на: 05 Ное 2009, 09:02 |
|
Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:19 Мнения: 1692 Местоположение: София, Младост1
Кара: Lancia Kappa 20 20V VIS '97 Rover 416 GSI - на жената
|
donTin4 написа: не ми стана ясно ,защо се разхлабват шайбите на валовете
защото ремъците не може да са на 100% еднакви на дължина а мотора е доста чувствителен към точната центровка и синхрон между 3-те вала.
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v VIS 97г.+ ГИ AG Zenit - SHIT
|
|
|
|
|
sacrum
|
Заглавие: Публикувано на: 05 Ное 2009, 21:43 |
|
Регистриран на: 29 Ное 2007, 21:05 Мнения: 1247 Местоположение: Русе
|
jorometala написа: мотора е доста чувствителен към точната центровка и синхрон между 3-те вала.
Подкрепям това мнение
_________________ Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
|
|
|
|
|
donTin4
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Ное 2009, 02:09 |
|
|
Ентусиаст |
|
|
Регистриран на: 24 Юли 2008, 19:40 Мнения: 111 Местоположение: Пазарджик
|
ясно...колега,а шайбите имат ли си някакви белези спрямо вала...как по-точно се регулигат...мисълта ми е ,ако може да го опишеш подробно.
примерно:
1 горна мъртва точка на колянов вал
2.центроване на разпределителните валове и застопоряване с пети
3.разхлабване на шайбите на разпр.валове(като бележм зацепването на шайбата на изпус.вал с вала)
4.центроваме коляновия вал и изпускателния с белезите им на блока
5.поставяне на ремък(белезита на ремъка съвпадат с белезите на валовете или блока)
6.центроване на шайбите(как по точно става?) 7.центроване на обтяжна ролка -показалецът да сочи точката
...аз поне така си я представям процедурата
за паразитната ролка пише ,че се затяга с 2,5 daNm,за петите с 1,5daNm ,но не виждам инфо за шайбите...
как да ги центровам и с колко daNm да се притегнат?
...а защо се разхлабва шайбата на всукателния вал? Нали шайбата на изпускателния вал си има шпонка и мърда достатъчно за обтягане на ремъка?
смениха ми ремъка,но колата не върви както преди...явно трябва да се центроват и шайбите...та затова питам... мерси!
_________________ KAPPA 94 20V 107kW+ГАЗ
|
|
|
|
|
svetlio_1
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Ное 2009, 03:05 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 25 Мар 2009, 15:30 Мнения: 217 Местоположение: Ямбол
|
donTin4 написа: ясно...колега,а шайбите имат ли си някакви белези спрямо вала...как по-точно се регулигат...мисълта ми е ,ако може да го опишеш подробно. примерно: 1 горна мъртва точка на колянов вал и засичане с белег(трябва да си съвпадат) 2.центроване на разпределителните валове и застопоряване с пети 3.разхлабване на шайбите на разпр.валове 4.поставяне на ремък 5.центроване на шайбите(за тях не се ли използва спец.инструмент-някакво рамо) 6.центроване на обтяжна ролка -показалецът да сочи точката ...аз поне така си я представям процедурата или 5 е преди 4 за паразитната ролка пише ,че се затяга с 2,5 daNm,за петите с 1,5daNm ,но не виждам инфо за шайбите... как да ги центровам и с колко daNm да се притегнат? смениха ми ремъка,но колата не върви както преди...явно трябва да се центроват и шайбите...та затова питам... мерси!
Има много Майстори,които не ги чаткат много нещата,но никога няма да си признаят.
Често се случва да ставаме жертви на тяхните експерименти.
Всеки си има различен тертип на работа.
Например за мотора на колегата.
Колегата по горе ми коментира цитата.
Не веднаж споменах,че не съм спец и мога да дам грешна информация.
Тези работи с докарването на горни мъртви точки за мен са излишни.
Разполагаме с белег на коляновия вал,които не може да си смени мястото или да избяга.
Разполагаме със специални пети които строго фиксират положението на разпределителните валове.
Имаме и ремък с белези и точно определен брой на зъбите и дължина.
Съгласен съм,че може да има някъква супер МИНИМАЛНА разлика в ремъка,но едва ли е нещо сериозно.
Точно за това е измислено зацепването на всмукателния вал,с шайбата да подлежи на леко корегиране.
Ако сте забелязали тя не служи само да върти вала,а и да подава информация,чрез датчика на Хол които е монтиран между шаибата и главата.Така че не напразно съм споменал по горе,че е необходимо да се бележи ако възнамерявате да я охлабвате.
Сигурен съм,че ако си спазите инструкцията по докарване на белезите,няма да ви се налага да човъркате с отверки икаквито ида е било предмети за да се чудите къде се намира буталото.Това човъркане може да го направи някой който е много ама наистина много навътре в нещата.
С тези стари чалъми можете да го объркате повече.
Неможах да да разбера обаче какъв е смисъла да се разхлабва шайбата на изпусвкателния вал.
Напълно безсмисленно е.
|
|
|
|
|
|