Автор |
Съобщение |
dobri_g
|
Заглавие: Публикувано на: 10 Юли 2009, 15:33 |
|
Регистриран на: 21 Юни 2007, 11:36 Мнения: 585 Местоположение: София, Красна поляна
|
|
|
|
|
vasil_d
|
Заглавие: Публикувано на: 12 Юли 2009, 18:40 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 23 Май 2009, 22:21 Мнения: 438 Местоположение: София, ОвчаКупел
Кара: 2.0 20V 155bhp
|
Колеги, следкато и на мен ми падна напрежението на акомулаторът 1 прекрасен ден ми светна еърбега. Реших да направя процедурата, която сте си направили труда да преведете.
Отварям си аз капака в краката на пасажерската седалка и О ИЗНЕНАДА. Буксата етам, но има окабелени само 2 проводника до буксата. Точно този, който трябва да се даде към маса го няма. Смях.
Автомобила ми е с 2 еърбега и е производство 97г.
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20V 5C V.I.S. 156hp 97y.
POWER DRIVE Transmission
|
|
|
|
|
ka4ondeo
|
Заглавие: Публикувано на: 12 Юли 2009, 20:51 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 07 Юли 2006, 22:27 Мнения: 8 Местоположение: София
|
може и да греша,но до колкото знам под шофьорската седалка има бутон за рестарт на системета..........поне при мен е така , не съм го пробвал ,но ти можеш да опиташ
|
|
|
|
|
mariobg
|
Заглавие: Публикувано на: 13 Юли 2009, 15:16 |
|
Регистриран на: 26 Сеп 2004, 20:13 Мнения: 5736 Местоположение: София
Кара: Lybra SW 2.4 JTD Executive
|
ka4ondeo написа: може и да греша,но до колкото знам под шофьорската седалка има бутон за рестарт на системета..........поне при мен е така , не съм го пробвал ,но ти можеш да опиташ
Грешиш!!! Това не е бутон за ресет на ейрбег системата. Това е инерционен прекъсвяач, който би трябвало при сблъсък да прекъсне подаването на ток към помпата и съответно да изгаси колата, за да не стане пожар. Съответно след сблъсък този бутон трябва да се натисе надолу за да се поднови захранването.
_________________ Lancia Lybra SW Executive, 2.4JTD, 150 hp, 841C000 '03 Lancia Kappa Coupe, 2.0t 16v, 205 hp, 838A4000 '97 Lancia Kappa, 2.0, 145 hp, 838A1000 '95 Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 159B9000 '94 Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 835A1000 '91
|
|
|
|
|
dobri_g
|
Заглавие: Публикувано на: 13 Юли 2009, 16:44 |
|
Регистриран на: 21 Юни 2007, 11:36 Мнения: 585 Местоположение: София, Красна поляна
|
vasil_d написа: Колеги, следкато и на мен ми падна напрежението на акомулаторът 1 прекрасен ден ми светна еърбега. Реших да направя процедурата, която сте си направили труда да преведете. Отварям си аз капака в краката на пасажерската седалка и О ИЗНЕНАДА. Буксата етам, но има окабелени само 2 проводника до буксата. Точно този, който трябва да се даде към маса го няма. Смях. Автомобила ми е с 2 еърбега и е производство 97г.
Здравей колега, при Капите има два вида диагностични куплунзи за айрбега, единия е с три кабела и при него може да се направи диагностика по горе посочения начин, другия е с два кабела и там диагностика се прави само със специализирана апаратура за съжаление.
_________________ Renault Laguna 1,8 90 h.p. 96 г. - За толкова пари, толкова! EX:Lancia Kappa 5.20 145 h.p. 95 г.-Замина за части. .....Alfa Romeo 156 2.4 JTD ; Lancia Dedra 1.8 8V
|
|
|
|
|
donTin4
|
Заглавие: Публикувано на: 02 Авг 2009, 16:31 |
|
|
Ентусиаст |
|
|
Регистриран на: 24 Юли 2008, 19:40 Мнения: 111 Местоположение: Пазарджик
|
интересното е ,че съм виждал доста катастрофирали карри и на нито една не са се отваряли беговете
,ако патроните са за сменяване също свети лампичката за беговете...поне така трябва да е.
_________________ KAPPA 94 20V 107kW+ГАЗ
|
|
|
|
|
brevis
|
Заглавие: Публикувано на: 03 Авг 2009, 18:15 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 16 Май 2008, 20:32 Мнения: 219 Местоположение: Пловдив 05 Южен
|
donTin4 написа: интересното е ,че съм виждал доста катастрофирали карри и на нито една не са се отваряли беговете ,ако патроните са за сменяване също свети лампичката за беговете...поне така трябва да е. На много модели и марки автомобили крашцентъра може да преценява дали е нужно да се отвори еърбега или е нужно само оптягане на коланите
_________________ KAPPA 2.0 20V 1995 107KW
|
|
|
|
|
brevis
|
Заглавие: Публикувано на: 04 Авг 2009, 20:29 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 16 Май 2008, 20:32 Мнения: 219 Местоположение: Пловдив 05 Южен
|
Спомени вълка и приготви брадвата или в случая пиши по темата и чакай да ти светне лампата Светна еърбега,тествах с кабела на маса-грешка номер 6:Пасажерския бег няма връзка постоянно.Правилно ли го превеждам? Под седалките нямам от споменаваните жълти клеми,така че гимнастиката с връзките започва от тунела към жабката . Това ли е начина да търся шибаната връзка?
_________________ KAPPA 2.0 20V 1995 107KW
|
|
|
|
|
vasil_d
|
Заглавие: Публикувано на: 04 Авг 2009, 22:12 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 23 Май 2009, 22:21 Мнения: 438 Местоположение: София, ОвчаКупел
Кара: 2.0 20V 155bhp
|
Здравейте отново.
Както писах бях писал по-горе, и на мен ми светна лампата след падане на напражението на акомулатора.
Понеже, буксата ми е с 2 пина а не с 3 и неможах да направя ичистване на грешките по описаният начин реших да се свържа с компютър към интерфейса,
Да но не стана.
А лампата продължава да свети и се дразня. Идеи някой?
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20V 5C V.I.S. 156hp 97y.
POWER DRIVE Transmission
|
|
|
|
|
omegaart
|
Заглавие: Публикувано на: 04 Авг 2009, 23:15 |
|
|
Кандидат на HF науките |
|
|
Регистриран на: 14 Дек 2007, 02:49 Мнения: 807 Местоположение: София
|
така и на мен ми светна след спад т.е. едната клема не ми подаваше точно напрежение ... съвет 1-во проверете как са клемите после разкачете акумулатора за 5-10 минути след което като го вържете ще се е ресетнал компа
и м/у временно може да почистите клемите
_________________ BMW e39 4.4 v8 98 / Lancia Kappa 2.0 20v 96 / [u]Lancia Dedra 1.6mi 92(продадена) [/u]
|
|
|
|
|
Alpina
|
Заглавие: Публикувано на: 05 Авг 2009, 10:06 |
|
Регистриран на: 18 Окт 2007, 13:23 Мнения: 2764 Местоположение: София
Кара: Lancia Kappa 2.4jtd Lancia Dedra 2.0 Integrale S.W.
|
brevis написа: Под седалките нямам от споменаваните жълти клеми,така че гимнастиката с връзките започва от тунела към жабката . Това ли е начина да търся шибаната връзка?
Да, но при откачен акумулатор и без да имаш отвертки и други остри предмети, докато пробваш връзките!!!
_________________
|
|
|
|
|
mariobg
|
Заглавие: Публикувано на: 11 Авг 2009, 11:00 |
|
Регистриран на: 26 Сеп 2004, 20:13 Мнения: 5736 Местоположение: София
Кара: Lybra SW 2.4 JTD Executive
|
brevis написа: Под седалките нямам от споменаваните жълти клеми,така че гимнастиката с връзките започва от тунела към жабката . Това ли е начина да търся шибаната връзка?
Колега при теб най-вероятно е заминал лентовия кабел във волана. Поне при мен така беше. Най-интересното е че като до смених не съм чистил грешки, лампата сама си изгасна. Лошото е че не съм я и връзвал да видя дали има записани грешки, но трябва да я прегледам, ама много ме мързи напоследък.
_________________ Lancia Lybra SW Executive, 2.4JTD, 150 hp, 841C000 '03 Lancia Kappa Coupe, 2.0t 16v, 205 hp, 838A4000 '97 Lancia Kappa, 2.0, 145 hp, 838A1000 '95 Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 159B9000 '94 Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 835A1000 '91
|
|
|
|
|
brevis
|
Заглавие: Публикувано на: 11 Авг 2009, 14:17 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 16 Май 2008, 20:32 Мнения: 219 Местоположение: Пловдив 05 Южен
|
mariobg написа: brevis написа: Под седалките нямам от споменаваните жълти клеми,така че гимнастиката с връзките започва от тунела към жабката . Това ли е начина да търся шибаната връзка? Колега при теб най-вероятно е заминал лентовия кабел във волана. Поне при мен така беше. Най-интересното е че като до смених не съм чистил грешки, лампата сама си изгасна. Лошото е че не съм я и връзвал да видя дали има записани грешки, но трябва да я прегледам, ама много ме мързи напоследък. Мислиш ли,че този лентов кабел има връзка с пасажерския еърбег?
_________________ KAPPA 2.0 20V 1995 107KW
|
|
|
|
|
sacrum
|
Заглавие: Публикувано на: 11 Авг 2009, 14:21 |
|
Регистриран на: 29 Ное 2007, 21:05 Мнения: 1247 Местоположение: Русе
|
[quote="brevis"]Мислиш ли,че този лентов кабел има връзка с пасажерския еърбег?[/quot
Аз не мисля, че има връзка защото от упр. блок на еърбега излиза отделен кабел за пасажерския, поне така ми се видя като разглобявах мойта
_________________ Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
|
|
|
|
|
sacrum
|
Заглавие: Публикувано на: 11 Авг 2009, 14:26 |
|
Регистриран на: 29 Ное 2007, 21:05 Мнения: 1247 Местоположение: Русе
|
И да питам нещо, което не е по темата, понеже смених волана на парахода, мойта е 97г. а волана е от Капа 98г. и малко ме е страх да вържа еърбега дан земи да гръмне и да развали фасона на волана някой знае ли дали упр. модули на двата еърбега са едни и същи или да го връзвам и кот стане
_________________ Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
|
|
|
|
|
brevis
|
Заглавие: Публикувано на: 11 Авг 2009, 14:54 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 16 Май 2008, 20:32 Мнения: 219 Местоположение: Пловдив 05 Южен
|
sacrum написа: И да питам нещо, което не е по темата, понеже смених волана на парахода, мойта е 97г. а волана е от Капа 98г. и малко ме е страх да вържа еърбега дан земи да гръмне и да развали фасона на волана някой знае ли дали упр. модули на двата еърбега са едни и същи или да го връзвам и кот стане Пробвай с твоя ВИН и на някой колега от следващата година.Търсиш по принцип КРАШЦЕНТЪР,ама зависи какво ползваш за информация,някои ползват руски,други немски така че може термина да е друг
_________________ KAPPA 2.0 20V 1995 107KW
|
|
|
|
|
vasil_d
|
Заглавие: Публикувано на: 31 Авг 2009, 18:02 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 23 Май 2009, 22:21 Мнения: 438 Местоположение: София, ОвчаКупел
Кара: 2.0 20V 155bhp
|
Да питам и аз са съвет отново.
Бях писал, някъде нагоре в темата, че веднъж следкато ми падна акомулатора ми светна лампата за еърбега. Също така бях писал, че буксата за еърбега ми е с 2 пина а не 3 и метода с масата е неприложим при мен. (всичко това за да ви въведа в ситуацията по-бързо).
Следкато подкарах визата на 1 лаптоп, се вързах с ECU-то на AIRBAG-a. Преди да ми влезне в менюто ми изписа че трябвало за изкл. конектори 31237 и 31238 (не че ги изкл. де ) и си продължих нататъка.
Изкараха ми се следните 2 грешки: 1. Повредено ECU и 2. Ниско захранващо напрежение.
Следкато четох по някои полски форума тези грешки излизали когато падне акомулатора (според упътването от BOSH напрежение под 9V за период от време по-голям от 10s)
До тук добре грешки има, ще ги изчистя и съм си на 6 (да но никога не е толкова просто )
При подаване на изискване за чистене на грешките, те не се зачистиха. Няколко пъти пробвах и не ще и не ще. Седят си и това е то. След още четене и мнения на хората, и съвети да си проверя главната минусова и плюсова клема на акомулатора дали са стегнати и дали има захранване на ECU-то пак нищо не стана. Клемите са стегнати яко, а предпазите на таблото са си екстра. Проверени зачистени и т.н.
Някой от вас колеги да е имал или да е запознат с подобна случка, за да даде съвет. И някой знае ли какво представляват тези конектори squip 31237 и 31238 конектори?
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20V 5C V.I.S. 156hp 97y.
POWER DRIVE Transmission
|
|
|
|
|
Nikoo
|
Заглавие: Публикувано на: 31 Авг 2009, 21:29 |
|
Регистриран на: 21 Сеп 2007, 22:11 Мнения: 238 Местоположение: София
Кара: Lancia Kappa 5/20 VIS
|
За Vasil_d:
това , което разбрах за проблема при аербеците е следния:
В централата има кондензатори, които задържат напрежение по системата , когато напрежението на колата падне под 9,5V.
Ако централата е стара е възможно тези кондензатори да не задържат ток (или са изсъхнали или са изтекли).
Тогава задължително светва лампата на таблото за неизправност.
дори и да изчистиш грешките, ако не задържат ток те ще се трупат постоянно и няма да можеш да ги изтриеш.
Това , че ти свети лампата обаче не значи , че не ти работи аербега.
Повечето централи на възглавниците работят независимо от това, че свети лампата.
Казвам повечето, защото има и такива, които не работят тогава (зависи от модела на централата).
Това не е свързано с годината на производство.
Пример: Моята кола е март 2000 ( първа регистрация 2001) и е с централа, която по фабричен номер е произведена 1997 г. и която работи , когато ти свети лампата.
Това е основния проблем - една централа има живот между 5 и 8 години и тогава започват проблемите.
Един съвет: свали си таблото и си откачи диода на аербега - просто няма да те дразни и да свети.
ПоЗдрави
_________________ Ланчия Капа 2.0/20V 155 hp.
|
|
|
|
|
vasil_d
|
Заглавие: Публикувано на: 31 Авг 2009, 21:50 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 23 Май 2009, 22:21 Мнения: 438 Местоположение: София, ОвчаКупел
Кара: 2.0 20V 155bhp
|
Niko, мерси за отговора. При мен всичко си работеше, докато 1 ден не ми падна напрежението на акомулатора. (беше ми залепнало 1 реле и 24 часа уредите ми в колата работели). Следкато заредих акомулатора, лампата ми светна и не е загасвала от тогава. Чак вчера (30.08) за първи път се свързах с компа на airbag-a. Аз всъщност немога да изчистя грешките. Можеби не знам цялата процедура. VISA-та ми казва преди това да изкл. конектори 31237 и 31238.
Та ако някой е правил процедурата за чистене на грешките с визата (не по начина с даване на маса на 3-ти пин от диагнотичната букса) да сподели как се прави. Ще съм много благодарен.
_________________ Lancia Kappa, 2.0 20V 5C V.I.S. 156hp 97y.
POWER DRIVE Transmission
|
|
|
|
|
maxuel82
|
Заглавие: Re: свети еърбега Публикувано на: 13 Май 2011, 22:49 |
|
Регистриран на: 04 Май 2011, 22:09 Мнения: 544 Местоположение: ПЛОВДИВ
Кара: Lancia Kappa 2.4 TDS
|
Направих диагностика по описания начин и лампата мигна 6 пъти !След това дадох на "маса" за около 8 сек и лампата изгасна за около 30сек и пак светна !Повторих и потретих но не иска да угасне пущината ! Някакви предположения какув може да е проблема ???
|
|
|
|
|
|