Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Kappa




Автор Съобщение
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 10 Юли 2009, 15:33 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 21 Юни 2007, 11:36
Мнения: 585
Местоположение: София, Красна поляна
Здравейте, да кажа как си изчистих грешките от еърбега(с изключение на една N 9):
Това е за Капи до 98 г.
Първо диагностика
1.Вадите куплунга за диагностика на еърбега(снимки 1 и 2).
2.Закачате кабел на първия пин-син на цвят кабел поне при мен(снимка 3).
3.Давате на контакт и стартирате двигателя.
4.Другия край на кабела, който вече закачихме към буксата свързваме на маса(най-добре от запалката-снимка 4) за около 1-5 секунди(не повече) след което лампата за айрбега ще започне да мига(колкото пъти мигне това е номера на грешката).
5.За откриване други грешки повтаряме точка 4.
Изчистване на грешките
За да изчистиме грешка правим същото като при диагностиката, но след като покаже дадена грешка свързваме кабела на маса за 5-10 секунди(не повече) и ако причината за грешката е отстранена тя трябва да се изчисти(това се прави за всяка грека).
Само грешка N 9 не може да се изчисти по този начин трябва компютър.
Ето ги и снимките:


Прикачени файлове:
Коментар на файл: Снимка 1
a1.jpg
a1.jpg [ 38.7 KiB | Прегледано 8293 пъти ]
Коментар на файл: Снимка 2
a2.jpg
a2.jpg [ 43.6 KiB | Прегледано 8293 пъти ]
Коментар на файл: Снимка 3
a3.jpg
a3.jpg [ 38.61 KiB | Прегледано 8290 пъти ]
Коментар на файл: Снимка 4
a4.jpg
a4.jpg [ 49.11 KiB | Прегледано 8291 пъти ]


Последна промяна dobri_g на 01 Юни 2011, 11:27, променена общо 1 път
Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 12 Юли 2009, 18:40 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 23 Май 2009, 22:21
Мнения: 438
Местоположение: София, ОвчаКупел
Кара: 2.0 20V 155bhp
Колеги, следкато и на мен ми падна напрежението на акомулаторът 1 прекрасен ден ми светна еърбега. Реших да направя процедурата, която сте си направили труда да преведете.
Отварям си аз капака в краката на пасажерската седалка и О ИЗНЕНАДА. Буксата етам, но има окабелени само 2 проводника до буксата. Точно този, който трябва да се даде към маса го няма. Смях.
Автомобила ми е с 2 еърбега и е производство 97г.

_________________
Lancia Kappa, 2.0 20V 5C V.I.S. 156hp 97y.
POWER DRIVE Transmission


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 12 Юли 2009, 20:51 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia

Регистриран на: 07 Юли 2006, 22:27
Мнения: 8
Местоположение: София
може и да греша,но до колкото знам под шофьорската седалка има бутон за рестарт на системета..........поне при мен е така , не съм го пробвал ,но ти можеш да опиташ


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 13 Юли 2009, 15:16 
Offline
Site Admin
Site Admin
Аватар

Регистриран на: 26 Сеп 2004, 20:13
Мнения: 5736
Местоположение: София
Кара: Lybra SW 2.4 JTD Executive
ka4ondeo написа:
може и да греша,но до колкото знам под шофьорската седалка има бутон за рестарт на системета..........поне при мен е така , не съм го пробвал ,но ти можеш да опиташ


Грешиш!!! Това не е бутон за ресет на ейрбег системата. Това е инерционен прекъсвяач, който би трябвало при сблъсък да прекъсне подаването на ток към помпата и съответно да изгаси колата, за да не стане пожар. Съответно след сблъсък този бутон трябва да се натисе надолу за да се поднови захранването.

_________________
Изображение
Lancia Lybra SW Executive, 2.4JTD, 150 hp, 841C000 '03 Изображение
Lancia Kappa Coupe, 2.0t 16v, 205 hp, 838A4000 '97
Lancia Kappa, 2.0, 145 hp, 838A1000 '95
Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 159B9000 '94
Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 835A1000 '91
Изображение
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 13 Юли 2009, 16:44 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 21 Юни 2007, 11:36
Мнения: 585
Местоположение: София, Красна поляна
vasil_d написа:
Колеги, следкато и на мен ми падна напрежението на акомулаторът 1 прекрасен ден ми светна еърбега. Реших да направя процедурата, която сте си направили труда да преведете.
Отварям си аз капака в краката на пасажерската седалка и О ИЗНЕНАДА. Буксата етам, но има окабелени само 2 проводника до буксата. Точно този, който трябва да се даде към маса го няма. Смях.
Автомобила ми е с 2 еърбега и е производство 97г.

Здравей колега, при Капите има два вида диагностични куплунзи за айрбега, единия е с три кабела и при него може да се направи диагностика по горе посочения начин, другия е с два кабела и там диагностика се прави само със специализирана апаратура :cry: за съжаление.

_________________
Renault Laguna 1,8 90 h.p. 96 г. - За толкова пари, толкова! :(
EX:Lancia Kappa 5.20 145 h.p. 95 г.-Замина за части.
.....
Alfa Romeo 156 2.4 JTD ; Lancia Dedra 1.8 8V


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 02 Авг 2009, 16:31 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст

Регистриран на: 24 Юли 2008, 19:40
Мнения: 111
Местоположение: Пазарджик
интересното е ,че съм виждал доста катастрофирали карри и на нито една не са се отваряли беговете
,ако патроните са за сменяване също свети лампичката за беговете...поне така трябва да е. :roll:

_________________
KAPPA 94 20V 107kW+ГАЗ


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 03 Авг 2009, 18:15 
Offline
Специалист
Специалист

Регистриран на: 16 Май 2008, 20:32
Мнения: 219
Местоположение: Пловдив 05 Южен
donTin4 написа:
интересното е ,че съм виждал доста катастрофирали карри и на нито една не са се отваряли беговете
,ако патроните са за сменяване също свети лампичката за беговете...поне така трябва да е. :roll:
На много модели и марки автомобили крашцентъра може да преценява дали е нужно да се отвори еърбега или е нужно само оптягане на коланите

_________________
KAPPA 2.0 20V 1995 107KW


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 04 Авг 2009, 20:29 
Offline
Специалист
Специалист

Регистриран на: 16 Май 2008, 20:32
Мнения: 219
Местоположение: Пловдив 05 Южен
Спомени вълка и приготви брадвата или в случая пиши по темата и чакай да ти светне лампата :evil: :evil: :evil: Светна еърбега,тествах с кабела на маса-грешка номер 6:Пасажерския бег няма връзка постоянно.Правилно ли го превеждам? Под седалките нямам от споменаваните жълти клеми,така че гимнастиката с връзките започва от тунела към жабката . Това ли е начина да търся шибаната връзка?

_________________
KAPPA 2.0 20V 1995 107KW


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 04 Авг 2009, 22:12 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 23 Май 2009, 22:21
Мнения: 438
Местоположение: София, ОвчаКупел
Кара: 2.0 20V 155bhp
Здравейте отново.
Както писах бях писал по-горе, и на мен ми светна лампата след падане на напражението на акомулатора.
Понеже, буксата ми е с 2 пина а не с 3 и неможах да направя ичистване на грешките по описаният начин реших да се свържа с компютър към интерфейса,
Да но не стана.

А лампата продължава да свети и се дразня. Идеи някой?

_________________
Lancia Kappa, 2.0 20V 5C V.I.S. 156hp 97y.
POWER DRIVE Transmission


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 04 Авг 2009, 23:15 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките

Регистриран на: 14 Дек 2007, 02:49
Мнения: 807
Местоположение: София
така и на мен ми светна след спад т.е. едната клема не ми подаваше точно напрежение ... съвет 1-во проверете как са клемите после разкачете акумулатора за 5-10 минути след което като го вържете ще се е ресетнал компа :)

и м/у временно може да почистите клемите :)

_________________
BMW e39 4.4 v8 98 / Lancia Kappa 2.0 20v 96 / [u]Lancia Dedra 1.6mi 92(продадена) [/u]


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 05 Авг 2009, 10:06 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Окт 2007, 13:23
Мнения: 2764
Местоположение: София
Кара: Lancia Kappa 2.4jtd
Lancia Dedra 2.0 Integrale S.W.
brevis написа:
Под седалките нямам от споменаваните жълти клеми,така че гимнастиката с връзките започва от тунела към жабката . Това ли е начина да търся шибаната връзка?


Да, но при откачен акумулатор и без да имаш отвертки и други остри предмети, докато пробваш връзките!!!

_________________
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 11 Авг 2009, 11:00 
Offline
Site Admin
Site Admin
Аватар

Регистриран на: 26 Сеп 2004, 20:13
Мнения: 5736
Местоположение: София
Кара: Lybra SW 2.4 JTD Executive
brevis написа:
Под седалките нямам от споменаваните жълти клеми,така че гимнастиката с връзките започва от тунела към жабката . Това ли е начина да търся шибаната връзка?


Колега при теб най-вероятно е заминал лентовия кабел във волана. Поне при мен така беше. Най-интересното е че като до смених не съм чистил грешки, лампата сама си изгасна. Лошото е че не съм я и връзвал да видя дали има записани грешки, но трябва да я прегледам, ама много ме мързи напоследък.

_________________
Изображение
Lancia Lybra SW Executive, 2.4JTD, 150 hp, 841C000 '03 Изображение
Lancia Kappa Coupe, 2.0t 16v, 205 hp, 838A4000 '97
Lancia Kappa, 2.0, 145 hp, 838A1000 '95
Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 159B9000 '94
Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 835A1000 '91
Изображение
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 11 Авг 2009, 14:17 
Offline
Специалист
Специалист

Регистриран на: 16 Май 2008, 20:32
Мнения: 219
Местоположение: Пловдив 05 Южен
mariobg написа:
brevis написа:
Под седалките нямам от споменаваните жълти клеми,така че гимнастиката с връзките започва от тунела към жабката . Това ли е начина да търся шибаната връзка?


Колега при теб най-вероятно е заминал лентовия кабел във волана. Поне при мен така беше. Най-интересното е че като до смених не съм чистил грешки, лампата сама си изгасна. Лошото е че не съм я и връзвал да видя дали има записани грешки, но трябва да я прегледам, ама много ме мързи напоследък.
Мислиш ли,че този лентов кабел има връзка с пасажерския еърбег?

_________________
KAPPA 2.0 20V 1995 107KW


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 11 Авг 2009, 14:21 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 29 Ное 2007, 21:05
Мнения: 1247
Местоположение: Русе
[quote="brevis"]Мислиш ли,че този лентов кабел има връзка с пасажерския еърбег?[/quot

Аз не мисля, че има връзка защото от упр. блок на еърбега излиза отделен кабел за пасажерския, поне така ми се видя като разглобявах мойта :wink:

_________________
Lancia Kappa 2.0 20V Turbo :mrgreen:
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 11 Авг 2009, 14:26 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 29 Ное 2007, 21:05
Мнения: 1247
Местоположение: Русе
И да питам нещо, което не е по темата, понеже смених волана на парахода, мойта е 97г. а волана е от Капа 98г. и малко ме е страх да вържа еърбега дан земи да гръмне и да развали фасона на волана :mrgreen: някой знае ли дали упр. модули на двата еърбега са едни и същи или да го връзвам и кот стане kill_myself

_________________
Lancia Kappa 2.0 20V Turbo :mrgreen:
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 11 Авг 2009, 14:54 
Offline
Специалист
Специалист

Регистриран на: 16 Май 2008, 20:32
Мнения: 219
Местоположение: Пловдив 05 Южен
sacrum написа:
И да питам нещо, което не е по темата, понеже смених волана на парахода, мойта е 97г. а волана е от Капа 98г. и малко ме е страх да вържа еърбега дан земи да гръмне и да развали фасона на волана :mrgreen: някой знае ли дали упр. модули на двата еърбега са едни и същи или да го връзвам и кот стане kill_myself
Пробвай с твоя ВИН и на някой колега от следващата година.Търсиш по принцип КРАШЦЕНТЪР,ама зависи какво ползваш за информация,някои ползват руски,други немски така че може термина да е друг

_________________
KAPPA 2.0 20V 1995 107KW


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 31 Авг 2009, 18:02 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 23 Май 2009, 22:21
Мнения: 438
Местоположение: София, ОвчаКупел
Кара: 2.0 20V 155bhp
Да питам и аз са съвет отново.
Бях писал, някъде нагоре в темата, че веднъж следкато ми падна акомулатора ми светна лампата за еърбега. Също така бях писал, че буксата за еърбега ми е с 2 пина а не 3 и метода с масата е неприложим при мен. (всичко това за да ви въведа в ситуацията по-бързо).

Следкато подкарах визата на 1 лаптоп, се вързах с ECU-то на AIRBAG-a. Преди да ми влезне в менюто ми изписа че трябвало за изкл. конектори 31237 и 31238 (не че ги изкл. де :D ) и си продължих нататъка.
Изкараха ми се следните 2 грешки: 1. Повредено ECU и 2. Ниско захранващо напрежение.
Следкато четох по някои полски форума тези грешки излизали когато падне акомулатора (според упътването от BOSH напрежение под 9V за период от време по-голям от 10s)

До тук добре грешки има, ще ги изчистя и съм си на 6 (да но никога не е толкова просто :lol: )

При подаване на изискване за чистене на грешките, те не се зачистиха. Няколко пъти пробвах и не ще и не ще. Седят си и това е то. След още четене и мнения на хората, и съвети да си проверя главната минусова и плюсова клема на акомулатора дали са стегнати и дали има захранване на ECU-то пак нищо не стана. Клемите са стегнати яко, а предпазите на таблото са си екстра. Проверени зачистени и т.н.

Някой от вас колеги да е имал или да е запознат с подобна случка, за да даде съвет. И някой знае ли какво представляват тези конектори squip 31237 и 31238 конектори?

_________________
Lancia Kappa, 2.0 20V 5C V.I.S. 156hp 97y.
POWER DRIVE Transmission


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 31 Авг 2009, 21:29 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 21 Сеп 2007, 22:11
Мнения: 238
Местоположение: София
Кара: Lancia Kappa 5/20 VIS
За Vasil_d:

това , което разбрах за проблема при аербеците е следния:

В централата има кондензатори, които задържат напрежение по системата , когато напрежението на колата падне под 9,5V.
Ако централата е стара е възможно тези кондензатори да не задържат ток (или са изсъхнали или са изтекли).
Тогава задължително светва лампата на таблото за неизправност.
дори и да изчистиш грешките, ако не задържат ток те ще се трупат постоянно и няма да можеш да ги изтриеш.
Това , че ти свети лампата обаче не значи , че не ти работи аербега.
Повечето централи на възглавниците работят независимо от това, че свети лампата.
Казвам повечето, защото има и такива, които не работят тогава (зависи от модела на централата).
Това не е свързано с годината на производство.
Пример: Моята кола е март 2000 ( първа регистрация 2001) и е с централа, която по фабричен номер е произведена 1997 г. и която работи , когато ти свети лампата.
Това е основния проблем - една централа има живот между 5 и 8 години и тогава започват проблемите.
Един съвет: свали си таблото и си откачи диода на аербега - просто няма да те дразни и да свети.

ПоЗдрави

_________________
Ланчия Капа 2.0/20V 155 hp.


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 31 Авг 2009, 21:50 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 23 Май 2009, 22:21
Мнения: 438
Местоположение: София, ОвчаКупел
Кара: 2.0 20V 155bhp
Niko, мерси за отговора. При мен всичко си работеше, докато 1 ден не ми падна напрежението на акомулатора. (беше ми залепнало 1 реле и 24 часа уредите ми в колата работели). Следкато заредих акомулатора, лампата ми светна и не е загасвала от тогава. Чак вчера (30.08) за първи път се свързах с компа на airbag-a. Аз всъщност немога да изчистя грешките. Можеби не знам цялата процедура. VISA-та ми казва преди това да изкл. конектори 31237 и 31238.
Та ако някой е правил процедурата за чистене на грешките с визата (не по начина с даване на маса на 3-ти пин от диагнотичната букса) да сподели как се прави. Ще съм много благодарен.

_________________
Lancia Kappa, 2.0 20V 5C V.I.S. 156hp 97y.
POWER DRIVE Transmission


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: свети еърбега
 Мнение Публикувано на: 13 Май 2011, 22:49 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 04 Май 2011, 22:09
Мнения: 544
Местоположение: ПЛОВДИВ
Кара: Lancia Kappa 2.4 TDS
Направих диагностика по описания начин и лампата мигна 6 пъти !След това дадох на "маса" за около 8 сек и лампата изгасна за около 30сек и пак светна !Повторих и потретих но не иска да угасне пущината ! Някакви предположения какув може да е проблема ???

_________________
Изображение
юзербары для форумов


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 2 от 4 [ 80 мнения ] Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща




Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Kappa


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов