Прословутото Hitachi на колата от подписа знае, но ефекта от това е по-скоро отрицателен.
На дълъг път, при постоянен режим на двигателя всичко е на 6, но в София при режима тръгни-спри е ад, защото при всяко потегляне ECU-то изключва компресора и си е мабило ейката. Моя майстор направи "рационализация" (както му викаха едно време
) и пусна кабел от управлението на компресора до моторчето за празен ход (през съпротивление - една крушка от плафон) с цел когато компресора се включи, оборотите да се повишат леко (около 20 до максимум 50 според показанията на оборотомера), което има известен ефект но само когато си на място(когато компресора почва да товари двигателя и защитата за ниски обороти може да го изключи). При потегляне нищо не може да се направи.
А в същото време на другата ни кола - Punto MK2 - 1.2 60 коня климатика работи като пушка и няма никакви прекъсвания при потегляне. Иди ги разбери конструкторите: на кола с 60 коньов двигател няма никакви защити а на уж двойно по-мощния има.
Така че ако системата ти работи без прекъсвания хич не се притеснявай и си се наслаждавай на хладината.