|
Loading
Автор |
Съобщение |
sclera_bg
|
Заглавие: Няколко наивни въпроса за Dedra Публикувано на: 23 Фев 2005, 11:50 |
|
Регистриран на: 22 Фев 2005, 13:24 Мнения: 709 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra
|
Здравейте на всички!
Попаднах случайно на lancia.bg.com и съм приятно изненадан от това местенце в мрежата. Изключително полезен сайт, като при това е направен много стилно и с вкус. Браво на всички виновници за това. Без много да му мисля се регистрирах във форума, където виждам едно общество от възпитани и интелигентни хора, готови да споделят опит и информация. Чудесно е, че се пише само на бьлгарски!
От няма и седмица съм щастлив собственик на Dedra Station Wagon, 1.6, версия LS с първоначална регистрация март 1996 година. На километража пише 84000 километра и започвам да подозирам, че са истински. Признавам си, че за това сравнително малко време колата ми "легна на сърцето", както и на моето семейството. На както с всяка нова-стара кола човек трябва да смени някои консумативи, а тъй като съм съвсем незапознат с италиянските автомобили и поддържането им, имам някои въпроси:
1. Какво масло да взема? В книжката пише 15W40, някой започнаха да ме убеждават да е 10W40 - понеже тук било по-студено. Освен това не съм наясно с типа на маслото, необходимо за този двигател - минерално или синтетично? От лепенката на вратата разбрах, че в момента автомобила е със SELENIA, бих искал да сложа също такова, но намира ли се тука (от София съм)?
2. Необходимо ли е за смяната на ремъците и опорните ролки да посещавам специализиран сервиз (Итал Ауто например) или това е една сравнително рутинна операция и може да се извърши и в по-обикновен сервиз?
3. Необходимо ли е да правя диагностика (компютърна) на двигателя, при положение че нямам никакви забележки към работата му и на таблото не свети нищо в червено? Може ли да се разчита на автодиагностиката на автомобила?
4. Последен въпрос: Моля кажете как се пускат пръскачките на предните фарове (ако работят разбира се) - в книжката не е посочено, а моите опити не се увенчаха с успех...
Благодаря предварително.
|
|
|
|
|
italcar
|
Заглавие: Публикувано на: 23 Фев 2005, 15:00 |
|
Регистриран на: 01 Дек 2004, 15:08 Мнения: 343 Местоположение: София
Кара: Lancia Lybra 2.4JTD SW, Fiat Croma 2.4 Multijet
|
Здравей!
Честито за придобивката! Да си я караш със здраве и безаварийно! Другото си го казал вече ...
Моето мнение по твоите въпроси:
1. Аз лично избрах Castrol Magnatec 10W40, полусинтетика и съм много доволен от начина по който работи двигателя с него. Selenia се продава на много места - поне във всички специализирани сервизи и магазини за италиански коли. Тук във форума има положителни мнения и за 2-те марки масла.
2. За смяна на ремъци и ролки, аз лично избрах Вантотрейд и не съжелявам, т.е. моето мнение е, че за тази операция си заслужава да си в специализиран за такива автомобили сервиз. Със сигурност там и цената ще ти е по-висока. Лично според мен в Ауто Италия ще е още по-скъпо.
3. Аз правих диагностика преди да купя колата, въпреки, че слухово и видимо (индикации по таблото) всичко беше наред. Сега след като си я купил, не знам до колко си заслужава да правиш, след като си доволен от работата на двигателя ... можеш да направиш само за собствено успокоение, но е възможен и другия вариант - основателно или не да се притесниш за някое проблемче. Всичко зависи от това с каква апаратура, софтуер и квалификация на диагнистициращия се прави. Отново за предпочитане е специализиран сервиз.
4. Пръскачките (ако всичко име е изправно) работят когато са пуснати фаровете и се задействат едновременно с тези за предното стъкло. Ако не сработят при това положение виж дали има захранване към тяхната помпа (тя е отделна) и дали самата помпа работи. Има и вариант да са задръстени маркучите или дюзите.
Поздрави!
|
|
|
|
|
tenio hf
|
Заглавие: Публикувано на: 23 Фев 2005, 21:53 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 16 Окт 2004, 13:11 Мнения: 203 Местоположение: Пловдив
|
Със здраве да си я караш.Мисля ,че колегата ти е отговорил изчерпателно на въпросите.
|
|
|
|
|
slavi
|
Заглавие: Публикувано на: 25 Фев 2005, 12:13 |
|
Регистриран на: 14 Дек 2004, 00:14 Мнения: 1361 Местоположение: Пловдив
|
Хаиде честито сега ще разбереш каква е насладата от италиански автомобил ако до сега си карал немски ще видиш огромната разлика ,а ако неси никога няма да си помислиш за такъв!
1. Аз също карам с Кастрол Магнетик и сам много доволен, та ако не виждаш течове на масло по мотора(ако има ги отстрани) спокоино си сложи 10-40 то си е доста по добро от 15-40 и за зиме и за лете ако колата ти не гори масло няма да имаш никакви проблеми (не забравая че все пак е нормално да ти се наложи да долееш за 10 хиляди)
2. за ремака по принцип не е никаква философия но както ти каза колегата по добре плати повече но да то го сменят както трябва че моя едни разбирачи ми го разминаха с един зъб и аз се чудех що нещо не върви колата, Но ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да ти сменят и оптягащата ролка в 80% от случитев тя е виновна за скъсан ремък!
3. Има едно златно парвило -Нещо което работи несе пипа (колко пъти съм си патил щото само човъркам) та щом всичко ти е наред и си работи колата ,гори ти нормално- не се занимаваи с елкони и компютри само може да те шашнат нещо та белким ти вземат някои лев като видят че не си наясно с мотора. Караш и пееш това е
За последния вапрос немога да кажа, хаиде всичко наи наи ..
|
|
|
|
|
sclera_bg
|
Заглавие: Публикувано на: 25 Фев 2005, 14:26 |
|
Регистриран на: 22 Фев 2005, 13:24 Мнения: 709 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra
|
Благодаря за пожеланията и съветите!!!
Все още не съм подменил консумативите, другата седмица ще имам повече време (и пари) и съм на ход. Много ми харесва правилото за непипането на работещи неща, обаче пусто да остане все нещичко го човърка човек (навярно знаете как е...). Ще гледам да се удържа от недообмислени дела....
Пръскачките ма фаровете работят по описания начин (на десния фар не пръска, ще я почистя), за моя изненада се оказа, че и задната чистачка има пръскалка (въобще външо не личи), за да заработи е необходимо лостчето за чистачките да се бутне напред - към стъклото и да се задържи в това положение 3-4 секунди. В това положение пръска около 2-3 секунди, след което се задейства чистачката. Обаче в моя случай не ще да пръска, а нямах време да отворя капака и да разгледам за какво става дума, защото имам чувството, че помпичката за задната чистачка е на съвсем отделно място. Ще разгледам и дано маркуча не е запушен - не е фатално без пръскане на задното стъкло, ама все по-друго си е...
|
|
|
|
|
mariobg
|
Заглавие: Re: Няколко наивни въпроса за Dedra Публикувано на: 25 Фев 2005, 18:26 |
|
Регистриран на: 26 Сеп 2004, 20:13 Мнения: 5736 Местоположение: София
Кара: Lybra SW 2.4 JTD Executive
|
sclera_bg написа: ... От няма и седмица съм щастлив собственик на Dedra Station Wagon, 1.6, версия LS с първоначална регистрация март 1996 година...
Леле как ти завиждам - НЕ Е ИСТИНА! Това ми е мечтата...
СЪС ЗДРАВЕ ДА СИ Я КАРАШ И БЕЗАВАРИЙНО!!!
п.с. И благодаря за хубавите думи за сайта и форума...
_________________ Lancia Lybra SW Executive, 2.4JTD, 150 hp, 841C000 '03 Lancia Kappa Coupe, 2.0t 16v, 205 hp, 838A4000 '97 Lancia Kappa, 2.0, 145 hp, 838A1000 '95 Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 159B9000 '94 Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 835A1000 '91
|
|
|
|
|
vw_golf_2
|
Заглавие: Публикувано на: 04 Мар 2005, 00:52 |
|
Регистриран на: 24 Фев 2005, 02:16 Мнения: 511 Местоположение: София
|
Само не си купувайте наливна полусинтетика 10В40 на ЕЛФ
Няма такова ла*но...
предното ми масло беше Валовлин макс лайф...за каручки над 100к км...и беше ОК с него.
Сега ми тракат повдигачите на клапаните(хидравлични)...
абе френско масло....
_________________ Нека да ме мразят, стига да се боят от мен!
Ако избием будалите тарикатите сами ще умрат:)
|
|
|
|
|
Yuri Ivanov
|
Заглавие: Публикувано на: 04 Мар 2005, 02:14 |
|
Регистриран на: 27 Фев 2005, 04:32 Мнения: 239 Местоположение: Prague /Czech Republic/
|
колега не е френски въпросния ЕЛФ за който става въпрос а румънско менте аз съсипах двигателя на мерцедеса на бащата с него сипах го и оп всички клапани като зачукаха още не ми говори бащицата заради тая случка
_________________ A Men with nothing to loose. Only one car can change that : Lancia Forever
____________________
[OO]\_____Y_____/[OO]
|
|
|
|
|
a
|
Заглавие: Публикувано на: 04 Мар 2005, 02:21 |
|
Регистриран на: 21 Яну 2005, 16:58 Мнения: 238 Местоположение: София
|
дали румъците правят и 5W30 на елф че съм сложил такова
|
|
|
|
|
Yuri Ivanov
|
Заглавие: Публикувано на: 04 Мар 2005, 02:39 |
|
Регистриран на: 27 Фев 2005, 04:32 Мнения: 239 Местоположение: Prague /Czech Republic/
|
аз говоря за наливно купих го от магазин в град Монтана, ако и твоето е наливно има такава вероятност, това което е в бутилките мисля, че е читаво, не гарантирам те и на кастрола бяха пуснали менте вече незнам на какво масло в България може да се вярва попадал съм и на БП Бритиш Петролиум пълна синтетика менте, тоест пише пълна синтетика цената му беше такава а се оказа минерално и ми пресече това което бях налял
_________________ A Men with nothing to loose. Only one car can change that : Lancia Forever
____________________
[OO]\_____Y_____/[OO]
|
|
|
|
|
a
|
Заглавие: Публикувано на: 04 Мар 2005, 02:55 |
|
Регистриран на: 21 Яну 2005, 16:58 Мнения: 238 Местоположение: София
|
това го купих от про мобил в разфасовка от 2 л за 25 лв кето е евтино пада се по 13 лв 1 л
|
|
|
|
|
vw_golf_2
|
Заглавие: Публикувано на: 04 Мар 2005, 15:54 |
|
Регистриран на: 24 Фев 2005, 02:16 Мнения: 511 Местоположение: София
|
Yuri Ivanov написа: колега не е френски въпросния ЕЛФ за който става въпрос а румънско менте аз съсипах двигателя на мерцедеса на бащата с него сипах го и оп всички клапани като зачукаха още не ми говори бащицата заради тая случка
какво препоръчваш да сторя?
не ми се дават пари за повторна смяна то аз го смених преди има няма 2 седмици
майка им ментелива :x
може ли да се пре*бе нещо...?
_________________ Нека да ме мразят, стига да се боят от мен!
Ако избием будалите тарикатите сами ще умрат:)
|
|
|
|
|
Yuri Ivanov
|
Заглавие: Публикувано на: 04 Мар 2005, 18:37 |
|
Регистриран на: 27 Фев 2005, 04:32 Мнения: 239 Местоположение: Prague /Czech Republic/
|
не дей да го сменяш и да се набуташ с още пари, а и от къде да си сигурен, че и новото няма да е менте (шегувам се) просто го проверявай честичко да не си промени цвета и следи как ти работи колата дали загрява потропва и т.н. ако си смени цвета на леко бял и стане гъсто като боза веднага го сменяй и промивай двигателя, защото ака не го направиш следващия път като дигнеш пръчката, ще е сиво на цвят от полепналите стърготини. Просто го наблюдавай една две седмици после може да си караш спокойно.
_________________ A Men with nothing to loose. Only one car can change that : Lancia Forever
____________________
[OO]\_____Y_____/[OO]
|
|
|
|
|
ghost
|
Заглавие: Re: Няколко наивни въпроса за Dedra Публикувано на: 14 Мар 2005, 15:30 |
|
|
super sait i forum:) BRAVO!!! iskam da popitam kakvo vi e mnenieto za maslo MOTUL? 10xx in advance
Супер сайт и форум:) БРАВО!!!
Искам да попитам какво ви е мнението за масло MOTUL?
10x in advance
Не е лошо занапред да се пише на кирилица
|
|
|
|
|
Yuri Ivanov
|
Заглавие: Публикувано на: 14 Мар 2005, 23:22 |
|
Регистриран на: 27 Фев 2005, 04:32 Мнения: 239 Местоположение: Prague /Czech Republic/
|
Аз имам високо мнение за това масло и имам личен опит от този модел:
8100 Eco-nergy 5W30
Fuel Economy Gasoline and Diesel lubricant
100% Synthetic
TYPE OF USE
Fuel Economy Engine Oil especially designed for recent engines, powered by turbo Diesel direct injection or gasoline engines, designed to use low friction and low HTHS (High Temperature High Shear) viscosity oil
Suitable for new technology engines powered with turbo Diesel or gasoline engines and catalytic converters, requiring fuel economy lubricants (ACEA A1/B1 or A5/B5 standards).
These oils may be unsuitable for use in some engines. Refer to the owner manual or handbook if in doubt.
PERFORMANCES
STANDARDS ACEA A5 / B5
APPROVALS API SL / CF
This 100% synthetic engine oil has been formulated, developed and tested according to the most recent technical requirements of petrol and diesel engines.
The new performance ACEA A5/B5 requests fuel economy and low emission performance for powerful engines : MOTUL 8100 Eco-nergy 5W-30 has synthetic base stocks and specific friction modifier molecules that provide an outstanding oil film resistance, reducing friction in the engine, maintaining the oil pressure, and generally decreasing the operating temperature.
MOTUL 8100 Eco-nergy 5W-30 provides outstanding lubricating properties such as wear and high temperature resistance and controlled oil consumption.
Anti-oxydation, Anti-wear, Anti-corrosion, Anti-foam properties.
RECOMENDATIONS
Drain interval : according to manufacturers’ recommendations and tune to your own use.
MOTUL 8100 Eco-nergy 5W-30 can be mixed with synthetic or mineral oils.
Само, че не на италянката ми, а на 190тката при която работната ми температура се понижи с около 4 градуса и колата ми харчеше по малко с около 400мл на сто, но за другите варианти незнам ти кой точно си избрал.
_________________ A Men with nothing to loose. Only one car can change that : Lancia Forever
____________________
[OO]\_____Y_____/[OO]
|
|
|
|
|
Tanuco
|
Заглавие: Публикувано на: 15 Мар 2005, 00:46 |
|
Регистриран на: 04 Яну 2005, 01:32 Мнения: 769 Местоположение: София
|
За Мотул-
преди фиестата я карах последните пъти с Мотул полусинтетика 15W50 по препоръка на майстора, който я поддържа.
Сега Дедрата я карам пак със същото, но за 2-3 хил. км нивото ми беше паднало под мин. та долях
Не знам дали е нормално или не, но имам да сменям гарнитура на главата, та може и оттам малко да изтича.
Иначе като цяло съм доволен, въпреки че не знам по какво може да се познае дали е добро маслото или не
_________________ Lancia Dedra 1.8 i.e.LE
Nissan Primera P11 2.0TD
http://www.verticalworldbg.com
|
|
|
|
|
Yuri Ivanov
|
Заглавие: Публикувано на: 15 Мар 2005, 02:13 |
|
Регистриран на: 27 Фев 2005, 04:32 Мнения: 239 Местоположение: Prague /Czech Republic/
|
Цитат: Иначе като цяло съм доволен, въпреки че не знам по какво може да се познае дали е добро маслото или не
Принципно, по нищо не се различават повечето сравнително качествени масла, за мене добро масло значи да не ти създава проблеми, това си е консуматив, при нормално каране и експлоатация на колата единствено с разхода на гориво, можеш да отчетеш до някъде добро ли е маслото, но съм забелязъл, че пълните синтетики доста се изпаряват от двигателя в смисъл, че е по висок разхода на масло, но този разход може да е от хиляда причини докато не ти се сгъсти антифриза или запуши колата :shock: тези разходи не трябва да притесняват никого, аз например при последната смяна, не си бях затегнал добре масления филтър и от там ми сълзеше, от всичко може да е, но да се върнем на въпроса, за мен винаги е било на първо място, маслото някак си съв поставял този консуматив като най-важен за всички коли които съм карал, да речем мерцедеса 190ката само с кастрол съм го карал и му направих 260 000 км без основен ремонт и без да има нужда от такъв като сменях масло на 6000км задължително и ползвах Кастрол ГТХ магнетик или в началото черния кастрол, но ми се виждаше гъстичък и от както взех да песта от маслото, слагайки по ефтини сега двигателя е за ремонт, немога да съм сигурен дали е от маслото, но така ми се струва, на Ланчията при първата смяна сложих Халволин 5Ве 40, но просто чуствах, че нещо не е наред с колата, попушваше и т.н. а аз съм малко екстремист в карането и след като сложих Селения се оправи, сега съм си наумил да сложа Кастрол RS или Мобил Ф1, но не е за препоръчване цената е едно на ръка а и двигателя вече си е на 130000 за което специалистите препоръчват по-гъстичко масалце ама аз съм фен на това да правя напук на специалистите и затова далеч не съм стигнал, но както и да е. един автомонтьор ми беше казал "Най-доброто масло от мен да знаеш е новото масло пък било каквото и да е" често сменям масла я на съседи я на приятели и се убеждавам, че много хора не си дават сметка колко е вредно старо масло на повече от година и плюс това с навъртяни километри, вчера сменях масло на един Сеат Кордоба 1.4 бензинка и беше по черно и от на дизел и собственика ме пита после защо му тропа двигателя а клапаните чукат на умрело. Така, че всеки сам преценява според начина си на каране и колко често е това какво масло да сложи. И тук много хора правят грешката като слагат по евтино масло когато не карат често колата, а трябва да е точно обратното, защото когато карате колата си всекидневно двигателя няма опасност да остане сух затова може маслото и да е по-евтино да не е с чак такива високи характеристики, докато когато карате рядко колата си, от двигателя се оттича маслото и ако е по евтино не се зъдържа почти нищо в следстви на което понякога се образува дори отлагания на ръжда по коляновия вал и цилиндрите и един господ знае още къде, но това е при много дълго седене без палене, иначе се получава така нареченият сух старт при който за няколко секунди двигателя е напълно сух от масло същото се получава и при смяната на масло в новият маслен филтър ако не налеете малко от новото. В крайна сметка не съм специалист, казвам ви това което съм научил от своя кратък, но задълбочен опит, слагайте каквото ви е по джоба, ако ще олио калиакра да е важното е колата да върви.
_________________ A Men with nothing to loose. Only one car can change that : Lancia Forever
____________________
[OO]\_____Y_____/[OO]
|
|
|
|
|
larykozz
|
Заглавие: Re: Няколко наивни въпроса за Dedra Публикувано на: 03 Юни 2014, 22:19 |
|
Регистриран на: 02 Юни 2014, 19:27 Мнения: 2
Кара: Lancia Dedra 1.8 V16
|
sclera_bg написа: Здравейте на всички! Попаднах случайно на lancia.bg.com и съм приятно изненадан от това местенце в мрежата. Изключително полезен сайт, като при това е направен много стилно и с вкус. Браво на всички виновници за това. Без много да му мисля се регистрирах във форума, където виждам едно общество от възпитани и интелигентни хора, готови да споделят опит и информация. Чудесно е, че се пише само на бьлгарски!
От няма и седмица съм щастлив собственик на Dedra Station Wagon, 1.6, версия LS с първоначална регистрация март 1996 година. На километража пише 84000 километра и започвам да подозирам, че са истински. Признавам си, че за това сравнително малко време колата ми "легна на сърцето", както и на моето семейството. На както с всяка нова-стара кола човек трябва да смени някои консумативи, а тъй като съм съвсем незапознат с италиянските автомобили и поддържането им, имам някои въпроси:
1. Какво масло да взема? В книжката пише 15W40, някой започнаха да ме убеждават да е 10W40 - понеже тук било по-студено. Освен това не съм наясно с типа на маслото, необходимо за този двигател - минерално или синтетично? От лепенката на вратата разбрах, че в момента автомобила е със SELENIA, бих искал да сложа също такова, но намира ли се тука (от София съм)?
2. Необходимо ли е за смяната на ремъците и опорните ролки да посещавам специализиран сервиз (Итал Ауто например) или това е една сравнително рутинна операция и може да се извърши и в по-обикновен сервиз?
3. Необходимо ли е да правя диагностика (компютърна) на двигателя, при положение че нямам никакви забележки към работата му и на таблото не свети нищо в червено? Може ли да се разчита на автодиагностиката на автомобила?
4. Последен въпрос: Моля кажете как се пускат пръскачките на предните фарове (ако работят разбира се) - в книжката не е посочено, а моите опити не се увенчаха с успех...
Благодаря предварително. Здравей,колега и честито.За маслото ще ти кажа само едно пък ти както искаш така ме разбирай.Аз също съм горд собсвеник на Дедра от 5 години и я карам само със Селения.Тези коли от завода си излизат с това масло , демек производителя го препоръчва,би трябвало да има стикер под капака мойта има таман три.Много съм доволен от това масло,колата върви на пушка и грам не го пипа,въпреки че по едно време набивах по 10-15000км. на месец и го сменях всеки месец, веднъж го смених чак след 26000км. и нкакви ядове.Така че,не се филмирай с нек'ви кастроли-мастроли,мотули и боклуци, купувай си Селения и количката ти ще пее.Знам поне три места в София където го продават,струва 14-15лв литъра е само в метални туби.А,колкото до ремъците и ролките,Аз днес точно с това се занимавах по мойта и се справих сам,но не е чак толкова рутинна операция.Малко се озорих със зацепването на валовете,въпреки че работя в сервиз и се занимавам с коли от 25 години.Има си особенности,но чак пък специализиран сервиз.....Според мен всеки кадърен и читав монтьор би трябвало да може да ти смени ангренажния ремък и ролките.Но не е лошо да им обърнеш внимание на тези ремъци особенно ангренажния,защото аз 5 години отлагах и се парвих на луд и сега скъса ремъка , удари клапани стана мазало.Само ремонта на главата ми излезна 250лв. Добре че другите неща ги взимам през сервиза със зверска отстъпка и за труд не плащам иначе направо съм тотал щета.Айде,колега ако има нещо,питай.
|
|
|
|
|
simq
|
Заглавие: Re: Няколко наивни въпроса за Dedra Публикувано на: 04 Юни 2014, 08:47 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49 Мнения: 428 Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
|
Това си е направо за класация на рекордите във форума. Съжалявам - ама не се сдържах. Колегата със сигурност не е обърнал внимание , може и да е от сравнително късния час.
_________________ Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7
|
|
|
|
|
viktorsterev
|
Заглавие: Re: Няколко наивни въпроса за Dedra Публикувано на: 04 Юни 2014, 10:14 |
|
Регистриран на: 10 Яну 2010, 20:43 Мнения: 1319 Местоположение: София Слатина
Кара: Lancia Lybra 2.4 SW ex Opel Corsa 1.3cdti multijet Lancia Delta 1.6 jtdm
|
Аз лично бих добавил да се направи и една промивка на картера.При мен след тази интервенция вече събира 3.8л масло,близо 1/2л.повече от колкото наливах до сега
_________________ Lancia Delta 3 1.6mjet Lancia Lybra executive 2.4jtd 140+ 2001 Opel Corsa D 1.3 cdti 55kw 2012 ЕХ:Fiat Tipo 1.6IE ЕХ:Fiat Ritmo 105TC http://images.spritmonitor.de/77 4079_3.png"
|
|
|
|
|
|
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта |
|
|
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|