www.lancia-bg.com
http://www.lancia-bg.com/forum/

Съвет за Lancia Delta 1.6 mono 75 HP
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=35&t=37056
Страница 1 от 1

Автор:  ilianiliev [ 19 Дек 2015, 18:41 ]
Заглавие:  Съвет за Lancia Delta 1.6 mono 75 HP

Здравейте нов съм тук.искам да ми дадете мнения,съвети относно покупката на ланчията.колата е на моя шеф и е на 88 хил по километраж(той върди реални) купувана е била от първи собственик.Иска ми за нея 1500лв.цената е много добра според мен,кажете ми какво да гледам и какво трябва да знам за тази кола,след време ще се слага и газ.Климатроника работи ,няма троп-хлоп,датчика за температурата е сменян но пак показва ту горе ту долу(евентуално уреда на таблото),датчика за бензина същата работа,разглеждам форума от няколко дни и добих горе долу представа за колата и разхода но още няколко мнения няма да са излишни.Благодаря предварително на отзовалите се.

Автор:  Vlasov [ 20 Дек 2015, 01:40 ]
Заглавие:  Re: Съвет за Lancia Delta 1.6 mono 75 HP

Ако решиш да не я взимаш, обади се да я видя. Звучи доста добре, а и поддръжката е доста евтина. :)

Автор:  ilianiliev [ 20 Дек 2015, 11:16 ]
Заглавие:  Re: Съвет за Lancia Delta 1.6 mono 75 HP

Vlasov написа:
Ако решиш да не я взимаш, обади се да я видя. Звучи доста добре, а и поддръжката е доста евтина. :)

Взех я :D,относно другите ми питания информация можеш ли да ми дадеш?

Автор:  simq [ 21 Дек 2015, 11:37 ]
Заглавие:  Re: Съвет за Lancia Delta 1.6 mono 75 HP

viewtopic.php?f=35&t=35114

Автор:  ilianiliev [ 21 Дек 2015, 11:58 ]
Заглавие:  Re: Съвет за Lancia Delta 1.6 mono 75 HP

simq написа:
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=35&t=35114

Благодаря колега за линка с темата,а относно проблемите с нивомера на бензина разбрах от друга тема за някакво цилиндърче под стелката за багажника,но за датчика темп. идея си нямам,ако можеш да ме насочиш защото мисля ,че това е най важния датчик в колата.Благодаря

Автор:  simq [ 21 Дек 2015, 13:15 ]
Заглавие:  Re: Съвет за Lancia Delta 1.6 mono 75 HP

ilianiliev написа:
...но за датчика темп. идея си нямам,ако можеш да ме насочиш защото мисля ,че това е най важния датчик в колата.Благодаря

Ако говориш за темп. на двигателя - има един точно под инжекциона, към стъклото. Доста е обсъждан, но май още няма единно мнение ползва ли компа показанията му или е само за таблото. Има и за темп. на постъпващия въздух. Някъде четох, но не съм сигурен нашите дали го имат, за датчик за надморска височина. Да не забравяме детонационния, за кислородно съдържание в изг. газове (ламбда). А бе, датчици да искаш.
Лично аз мисля, че за правилната работа на двигателя всички вложени датчици са важни. С повреден някой от тях, колата може и да продължи, с друг - не. Представи си (не дай Боже) изгорял датчик положение колянов вал.

Автор:  ilianiliev [ 21 Дек 2015, 15:26 ]
Заглавие:  Re: Съвет за Lancia Delta 1.6 mono 75 HP

simq написа:
ilianiliev написа:
...но за датчика темп. идея си нямам,ако можеш да ме насочиш защото мисля ,че това е най важния датчик в колата.Благодаря

Ако говориш за темп. на двигателя - има един точно под инжекциона, към стъклото. Доста е обсъждан, но май още няма единно мнение ползва ли компа показанията му или е само за таблото. Има и за темп. на постъпващия въздух. Някъде четох, но не съм сигурен нашите дали го имат, за датчик за надморска височина. Да не забравяме детонационния, за кислородно съдържание в изг. газове (ламбда). А бе, датчици да искаш.
Лично аз мисля, че за правилната работа на двигателя всички вложени датчици са важни. С повреден някой от тях, колата може и да продължи, с друг - не. Представи си (не дай Боже) изгорял датчик положение колянов вал.

Става дума за датчика на таблото който показва охл течност на каква темпрература е почти винаги стои на макс.

Автор:  simq [ 21 Дек 2015, 18:14 ]
Заглавие:  Re: Съвет за Lancia Delta 1.6 mono 75 HP

ilianiliev написа:
Става дума за датчика на таблото който показва охл течност на каква темпрература е почти винаги стои на макс.

На моята като се беше прецакал тоя под инжекциона, ми "играеше" стрелката на таблото, и беше записал грешка в компа, а и ми правеше въртели с вървежа и понякога с паленето. Потърсих в стари теми да видя номера му, ама не открих.

Автор:  ilianiliev [ 21 Дек 2015, 18:33 ]
Заглавие:  Re: Съвет за Lancia Delta 1.6 mono 75 HP

simq написа:
ilianiliev написа:
Става дума за датчика на таблото който показва охл течност на каква темпрература е почти винаги стои на макс.

На моята като се беше прецакал тоя под инжекциона, ми "играеше" стрелката на таблото, и беше записал грешка в компа, а и ми правеше въртели с вървежа и понякога с паленето. Потърсих в стари теми да видя номера му, ама не открих.

Ще потърся ама няма да е тая вечер ,че съм на фирмен банкет :D
P.S. Трудно ли се сменя и колко парички да знам какво да приготвя и какво да пия тая вечер (Джони или Савой) :D

Автор:  simq [ 22 Дек 2015, 11:05 ]
Заглавие:  Re: Съвет за Lancia Delta 1.6 mono 75 HP

http://www.axm-auto.com/index2.php?bran ... subcat=357
по спомен - 25 лв. БОШ (преди 4-5 год.), смяната - 10-ина минути с цигарата. Желателно е на студен двигател. Преди смяната източи малко антифриза (може и от пробката за обезвъздушаване, ама я пипай нежно, че вече са много чупливи на тия години), да не олива, мисля, че като се изпразни казанчето беше достатъчно.
Ако я закачаш на комп. и има записана грешка - занули я, ако не - след 40 успешни старта на двигателя требе да се изчисти.

Автор:  ilianiliev [ 22 Дек 2015, 12:43 ]
Заглавие:  Re: Съвет за Lancia Delta 1.6 mono 75 HP

Ново 20 :( за 6 хил км 800 гр масло .Нормално ли е? На бензин се кара само.
П.С. Маслото е 10W40 Repsol

Автор:  sasho_n2 [ 22 Дек 2015, 17:52 ]
Заглавие:  Re: Съвет за Lancia Delta 1.6 mono 75 HP

Е, кога я купи, кога успя да й навъртиш 6 х. км?
Принципно ако е вярно това, не е много но не е и малко. Съвета ми е да й смениш малсото, сложи й хубаво масло, и я засечи тогава...моята Делта е със същия двигател, и не доливам ( а е на над 500 хил.км.) от смяна до смяха - 10 хил. км от макс, пада почти до мин. Карам я с Мобил 10W40.
Като цяло колата е с евтина поддръжка и не е проблемна, ако се поддържа като хората. Внимавай със слагането на газ, защото този двигател си е капризен и ако не се сложи като хората или има проблем със свещи/кабели/бубина ще гърми кутията за възд. филтър, които вече са сериозен дефицит.

Автор:  simq [ 22 Дек 2015, 18:47 ]
Заглавие:  Re: Съвет за Lancia Delta 1.6 mono 75 HP

ilianiliev написа:
Ново 20 :( за 6 хил км 800 гр масло .Нормално ли е? ...

Все още си в норма - до 0,56 л./1000 км. Но все пак огледай и за течове/сълзене - гарнитури (особено на картера и капака на клапаните), семеринг колянов вал (поне от към шайбата се вижда), пробката на картера.
И докато си под нея, бих ти препоръчал да погледнеш и маслото на скоростите (пробката и шестограма са същите) дали е на ниво, и ако не си убеден, че е сменено навреме - смени си го - излиза по-евтино от ремонт на скоростна. Евентуално може да изпозваш случая да подмениш и вътрешните маншони - евтини са, но като разгледаш устройството, ще видиш колко скъпи проблеми могат да създадат.

Автор:  go6e [ 23 Дек 2015, 01:34 ]
Заглавие:  Re: Съвет за Lancia Delta 1.6 mono 75 HP

simq написа:
На моята като се беше прецакал тоя под инжекциона, ми "играеше" стрелката на таблото, и беше записал грешка в компа, а и ми правеше въртели с вървежа и понякога с паленето. Потърсих в стари теми да видя номера му, ама не открих.


Колега, сигурен ли си че стрелката е "играела" заради този датчик - по принцип той изпраща информация към ECU-то и не би трябвало да има връзка с таблото - за стрелката на таблото има друг датчик.

Автор:  simq [ 23 Дек 2015, 12:16 ]
Заглавие:  Re: Съвет за Lancia Delta 1.6 mono 75 HP

go6e написа:
Колега, сигурен ли си че стрелката е "играела" заради този датчик - по принцип той изпраща информация към ECU-то и не би трябвало да има връзка с таблото - за стрелката на таблото има друг датчик.

Абсолютно. Това беше месеци след като я взех, по това време и не знаех, че требе да има още един. Да не говоря, какви въртели правеше колата като почне да играе стрелката. Отделно от закачането на компа, момчето замери и с мултицет (не помня какви стойности показваше) ама пича беше сигурен. А и след смяната тия проблеми изчезнаха.

Автор:  ilianiliev [ 23 Дек 2015, 19:12 ]
Заглавие:  Re: Съвет за Lancia Delta 1.6 mono 75 HP

Относно датчика при мен не играе видимо рязко, нагоре надолу,просто като е студена колата показва най-долу като почне да загрява стига доста бързо до 130 градуса.Относно маслото ауспуха вътре е черен като сажди и доста изгнил(бръмчи като ремус),колата не пуши единствено забелязвам когато е студена(сутрин рано)като потеглям на първа се усеща едно предрусване(напомня ми на старата ми кола която беше със заминал маховик),но когато колата позагрее всичко е точно.Не пуши нито на студен мотор нито на загрял.Баща ми ми даде акъл когато е студена и не е работила цяла нощ да я запаля да работи 10 сек. след това веднага гася и давам на контакт за да видя след колко време(закъснение)ще светне лапмата на маслото.Той казва ,че е нормално да светне със 3-4-5 сек закъснение,демек там нещо помата(маслената) или лагери някакви били наред и харча на масло идва от гумички на клапаните.Кажете вашето мнение.Благодаря

П.С. Има сълзене от капака на клапаните и то е по цялата му периферия и мотора е доста олят особенно от към предната част под свещите,но не ми се вярва всичко да е от това сълзене иначе под нея няма нищо,слагал съм голям бял лист хартия под колата за цяла нощ и нямаше капчица.

Автор:  atanasagg [ 24 Дек 2015, 21:18 ]
Заглавие:  Re: Съвет за Lancia Delta 1.6 mono 75 HP

Двигателя е железен както и колата,и като смениш гарнитурата на клапаните с гумена ще спре теча на масло.

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/