www.lancia-bg.com http://www.lancia-bg.com/forum/ | |
проблем с вентилатора в купето http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=35&t=36453 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | simq [ 05 Май 2015, 01:51 ] |
Заглавие: | проблем с вентилатора в купето |
Здравейте колеги, както се вижда от заглавието, имам проблем с вентилацията в купето. Доста теми прегледах, ама не намерих същия проблем при тая модификация. Та, преди около месец, една вечер докато пътувах, просто спря. Още същата вечер прегледах таблото с бушоните, ама нямаше изгорял. Чак след няколко дни ми се отвори време да го разчовъркам. Свалих мотора, замерих напрежението до него - ~12 и половина. Реших, че вероятно се управлява по маса. Свързах му "+", маса - на пантата на вратата, и щеше да литне. Свързах си пак куплунга - цък, не върти. Позачистих и стегнах клемите на куплунга, ръчках релета, вкл. и тия под предното стъкло (може и да бъркам, ама като че ли в някаква тема беше намесено реле от там, въпреки, че едното е за ламбдата), и тръгна. Ама преди ден-два пак спря. Имам леко подозрение дали и панела за управление не е намесен. След ръчкането, два - три пъти ми прави впечатление, че като опитвам да увеличавам/намалям с една-две степени, оборотите на вентилатора не се променят. Реагира чак като увелича с 2-3 деления на дисплея. Преди променяше оборотите на всяко натискане за увеличаване/намаляне. Предполагам, по веригата трябва да има и реле, та ако знаете - казвайте, че да го проверя/сменя и него, и възможно ли е някакъв дефект в панела да прави тия мизерии? |
Автор: | simq [ 05 Май 2015, 17:32 ] |
Заглавие: | Re: проблем с вентилатора в купето |
Ново пет от преди малко. Пак проверих куплунга към вентилатора (под жабката) - ефект никакъв. Тръгнах да свалям панела от таблото, разкачих 10 и 12 пиновите конектори и нещо ме бутна да пробвам с контакт на колата. Вентилатора завъртя на пълни обороти, регулирането не действа. Както си въртеше, свързах 10 пиновия - без промяна. Като включих 12 пиновия - спря изцяло да върти. Ако някой може да ги разтълкува тия симптоми - давайте идеи. Панела го отворих - видимо няма следи от повреди, а нямам и идея къде и какво да меря. Остава да е някое реле, ама къде ли? |
Автор: | hf hpe [ 05 Май 2015, 22:25 ] |
Заглавие: | Re: проблем с вентилатора в купето |
прегледай управлението на скоростта на вентилатора намира се под жабката, на корпуса на вентилацията случвало ми се е точно това пиновете се бяха разпоили от платката |
Автор: | simq [ 05 Май 2015, 22:51 ] |
Заглавие: | Re: проблем с вентилатора в купето |
Точно прочетох две теми от 2009-10, та останах с впечатление, че това животно регулира 4-те степени при модификациите с ръчно управление. Но при първа възможност "се гмуркам" да го сваля и него, пък да видим какво ще излезе. Колега hf hpe, за пореден път ти благодаря. Със здраве, и много безаварийни. |
Автор: | hf hpe [ 06 Май 2015, 08:12 ] |
Заглавие: | Re: проблем с вентилатора в купето |
ма ти си с ръчна вентилация, не с дигитална така ли? тогава ако проблема е в регулатора на степените, то обикновено не работят от 1 до 3-та, 4-та работи винаги |
Автор: | simq [ 07 Май 2015, 17:36 ] |
Заглавие: | Re: проблем с вентилатора в купето |
С панел за управление е мойта, не с "врътки". И точно за това си мислех, че може би моята няма такъв регулатор за степени. Под жабката, зад вентилатора има някаква черна пластмасова кутийка, ама все още не съм я свалил да я разгледам. |
Автор: | hf hpe [ 07 Май 2015, 20:17 ] |
Заглавие: | Re: проблем с вентилатора в купето |
ще трябва да намериш време щом си с дигитално управление, най-вероятно там е проблема |
Автор: | simq [ 09 Май 2015, 00:35 ] |
Заглавие: | Re: проблем с вентилатора в купето |
Прикачени файлове: Както се вижда, платката е имала нерегламентирана среща с вода. Малко технически спирт изчисти окисите. Както предположи колегата hf hpe, проблема се оказа спойката - в случая крачетата на по-голямата букса. Най-горното на снимката - беше направо очевАдно. Дано с това вече да приключи проблема. За пореден път се замислям кола ли съм си купил или совалка - толкова електроника, за, на пръв поглед, елементарни функции. Една препоръка при сглобяването на платката с топлообменника, ако на някой му се наложи. Черния елемент в средата влиза стегнато в отвора, а крачетата му не са запоени за самата платка, и се огъват, ако се държи платката. За това му хванах с клещи крачетата от обратната страна, и с леко размърдване и притискане влезе. Термопастата беше учудващо запазена за годините си, та не я смених. Това беше най-дългото завиване на две видии през живота ми - повече от половин час се мъчих да го монтирам обратно на колата, и правих пози, дето не съм и предполагал, че ги мога. Дано с това тая тема и проблема да приключи! |
Автор: | hf hpe [ 09 Май 2015, 07:52 ] |
Заглавие: | Re: проблем с вентилатора в купето |
да и при мен бяха пиновете на голямата букса точно тя и управлява електромотора, |
Автор: | Disco [ 08 Авг 2016, 16:34 ] |
Заглавие: | Re: проблем с вентилатора в купето |
Да възкреся темата за един подобен проблем: При мен вентилатора духа нормално на ниска и висока скорост но мирише леко на изгоряло, а на 5-6 чертички започва да върти на пресекулки. Качвам едно клипче по-долу да се види горе-долу за какво говоря. Сменях вентилатора и реостата, но все същата работа. Предполагам че ще трябва да сменя и панела на климатроника, или е някакъв друг проблема? |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 3 часа |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |