www.lancia-bg.com
http://www.lancia-bg.com/forum/

Виене от двигателя - обтяжна ролка/алтернатор. Въпроси.
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=35&t=36231
Страница 1 от 1

Автор:  juslen [ 26 Фев 2015, 22:45 ]
Заглавие:  Виене от двигателя - обтяжна ролка/алтернатор. Въпроси.

Привет,

Преди 2 дни като почна да вали по софийско, както си карам, спрях за малко вечерта и при последващо палене почна да ми вие нещо откъм двигателя на празен ход. Като дам повече газ изчезва. Днес ден втори пак продължи. Взех мед. слушалки и установих, че шума е най-силен от обтяжната ролка на обслужващия кръг (водна помпа, алтернатор, хидравлика), която смених преди 20к (най-вероятно менте). Охлабих алтернатора, смъкнах ремъка и установих, че ролката има луфт и дрънчи от нея по този неприятен начин. Дотук ОК - ще се смени.

Преди да почна да свалям квото и да било реших да замеря напреженията, с подозрение към алтернатора. На ПХ без косуматори 13.8-13.9, с пуснати къси 13.7-13.8, обаче като пусна дългите пада на 12.5-12.6, а с всички възможни консуматори (вентилатор парно, подгрез задно стъкло, стопове мъгла, фарове) + включена перка на радиатора (колата беше загряла) пада до 12.00?! Какво мислите, май не е нормално? Освен това, не знам дали заради зимата, заради студовете ли, амумулатора никога не е със светещо зелено оче (exide premium 47ah). Всеки ден карам по 7.5км в посока (15 общо). Случвало ми се е и като карам 300км да не светне зелено. Само на зарядно за момента става зелено. В студа винаги успява да запали може би понеже е сравнително нов. Какво мислите, дали има проблем с алтернатора спрямо тези стойности?

Почнах да демонтирам алтернатора с идеята да го ревизирам, обаче нещо ми се запъна долния болт, към който се завива и обтяжната ролка - как се маха? Предложете план за действие при диагностиката на алтернатора, какво мога и какво не мога да проверя? Четки-колектор мога да проверя, диоден блок сигурно също, при междувитково късо може би мога да измеря съпротивлението на фазите, мога да погледна за луфт в лагерите...? При пад в напрежението може би са четки/колектор или пък късо? Пробил диод не вдига ли напрежението? Алтернатора е на Магнети Марели 65А, а колата е тази от подписа. Най-неприятното в случая е, че след няколко дни имам преход 400км в посока до Сърбия.

Автор:  juslen [ 27 Фев 2015, 20:01 ]
Заглавие:  Re: Виене от двигателя - обтяжна ролка/алтернатор. Въпроси.

Явно моята е една от последните Дедри, които още са в движение по пътищата... :lol:
Взех обтяжна ролчица/лагер/ и сега отивам да се боря с кирливото динамо, пък дано налучкам как се вади долния болт.

Автор:  lubo_Y10 [ 27 Фев 2015, 22:04 ]
Заглавие:  Re: Виене от двигателя - обтяжна ролка/алтернатор. Въпроси.

Оправи динамото-четки метки...

Автор:  juslen [ 27 Фев 2015, 23:17 ]
Заглавие:  Re: Виене от двигателя - обтяжна ролка/алтернатор. Въпроси.

Излезна с 300 зора тва динамо, сичко беше клеясало и трябваше да го сваля барабар с цялата стойка. Четките не изглеждат зле, стърчат едно 5-6мм от регулатора и са що-годе еднакво износени. Колектора също - има канали, но не са много дълбоки и повърхността е чиста, няма нагар, дупки и т.н. Измерих съпротивление между пръстените на ротора около 3-3.1 ома, като мултицета има грешка 0.3-0.4 ома...каквото и да значат тези 3 ома. Много ли са малко ли са... :?:

Лагерите имат луфт, като предния (откъм работното колело) е по-зле, от него дори се чува леко тракане при развъртане, но не знам дали утре ще намеря подходящи лагери, за да ги сменя. Ако ли не ще остане за след пътуването. Някой ако има идея къде с София мога да намеря такива читави, да казва.

Каня се утре да проверя регулатора на напрежение в работата. Имам под ръка един автотрансформатор от 0 до 220VAC с грец след него...надявам се да докарам 12-14VDC и да видя кога регулатора ще прекъсне веригата. За друга опитна постановка в момента не се сещам или поне не разполагам с такъв стенд.
...как не се сетих, че има и няколко стари ТЕС-а в бачкането. :)

Диодния блок и статорната намотка. Сега мисля да разпоя диодния блок от статора и да ги проверя поотделно. Обаче и тук не знам какво съпротивление между фазите на статора да очаквам. :?: Като известен положителен резултат може да се счете ако установя еднакви стойности при 3-те междуфазни измервания - това би показало, че няма междувитково късо (скъсяване на някоя намотка поради повреда в лаковото покритие).

Остава диодния блок да измисля как да го тествам...не знам как е изпълнен точно. На Магнети Марели е, най-вероятно оригиналния.

Автор:  Uner [ 28 Фев 2015, 10:33 ]
Заглавие:  Re: Виене от двигателя - обтяжна ролка/алтернатор. Въпроси.

Лагери можеш да си намериш на кръговото на 4-ти км. тръгваш посока метростанция Г.М. Димитров. завиваш във възможно най - първата уличка на дясно в едино ниско блокче на партера имат всичко относно лагерите ;)

Автор:  juslen [ 05 Мар 2015, 11:50 ]
Заглавие:  Re: Виене от двигателя - обтяжна ролка/алтернатор. Въпроси.

Мерси, колега ще имам предвид магазинчето като реша пак да го разглабям. Всъщност си направих пътуването 800км безаварийно. Регулатора изглежда си бачка ок, при опита изллючваше на 14.2-14.3. Статора не установих нещо с точност, но мерих диодите групово както са запоени към намотките. Има няколко клипчета в ютюб как се диагностицират без да се разпояват. Този въпрос може да го разискаме по-обстойно...ще прикача по-късно клиповете, но на първо четене показанията бяха "правилно" ориентирани. Сглобих в обратен ред. Замерих връзката към маса и +, които бяха перфектни. Заредих акумулатора и на пх дава 14.1, а под пълен товар 13.8-13.9. Явно акумулатора помага доста в случая, обаче защо с акумулатор на 50-75% напрежението падна до 12.0V? Дали алтернатора не отдава доста по-малък ток от фабричния? Забравих само да премеря връзката четки-колектор...евентуално ако там има някаква загуба на възбуждане.

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/