Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Dedra/Delta2




 Страница 1 от 1 [ 6 мнения ] 



Автор Съобщение
 Заглавие: Виене от двигателя - обтяжна ролка/алтернатор. Въпроси.
 Мнение Публикувано на: 26 Фев 2015, 22:45 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 22 Яну 2010, 19:29
Мнения: 276
Местоположение: София
Кара: Honda Civic VI 1.5 VTEC 114hp 3dr '97
Привет,

Преди 2 дни като почна да вали по софийско, както си карам, спрях за малко вечерта и при последващо палене почна да ми вие нещо откъм двигателя на празен ход. Като дам повече газ изчезва. Днес ден втори пак продължи. Взех мед. слушалки и установих, че шума е най-силен от обтяжната ролка на обслужващия кръг (водна помпа, алтернатор, хидравлика), която смених преди 20к (най-вероятно менте). Охлабих алтернатора, смъкнах ремъка и установих, че ролката има луфт и дрънчи от нея по този неприятен начин. Дотук ОК - ще се смени.

Преди да почна да свалям квото и да било реших да замеря напреженията, с подозрение към алтернатора. На ПХ без косуматори 13.8-13.9, с пуснати къси 13.7-13.8, обаче като пусна дългите пада на 12.5-12.6, а с всички възможни консуматори (вентилатор парно, подгрез задно стъкло, стопове мъгла, фарове) + включена перка на радиатора (колата беше загряла) пада до 12.00?! Какво мислите, май не е нормално? Освен това, не знам дали заради зимата, заради студовете ли, амумулатора никога не е със светещо зелено оче (exide premium 47ah). Всеки ден карам по 7.5км в посока (15 общо). Случвало ми се е и като карам 300км да не светне зелено. Само на зарядно за момента става зелено. В студа винаги успява да запали може би понеже е сравнително нов. Какво мислите, дали има проблем с алтернатора спрямо тези стойности?

Почнах да демонтирам алтернатора с идеята да го ревизирам, обаче нещо ми се запъна долния болт, към който се завива и обтяжната ролка - как се маха? Предложете план за действие при диагностиката на алтернатора, какво мога и какво не мога да проверя? Четки-колектор мога да проверя, диоден блок сигурно също, при междувитково късо може би мога да измеря съпротивлението на фазите, мога да погледна за луфт в лагерите...? При пад в напрежението може би са четки/колектор или пък късо? Пробил диод не вдига ли напрежението? Алтернатора е на Магнети Марели 65А, а колата е тази от подписа. Най-неприятното в случая е, че след няколко дни имам преход 400км в посока до Сърбия.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Виене от двигателя - обтяжна ролка/алтернатор. Въпроси.
 Мнение Публикувано на: 27 Фев 2015, 20:01 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 22 Яну 2010, 19:29
Мнения: 276
Местоположение: София
Кара: Honda Civic VI 1.5 VTEC 114hp 3dr '97
Явно моята е една от последните Дедри, които още са в движение по пътищата... :lol:
Взех обтяжна ролчица/лагер/ и сега отивам да се боря с кирливото динамо, пък дано налучкам как се вади долния болт.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Виене от двигателя - обтяжна ролка/алтернатор. Въпроси.
 Мнение Публикувано на: 27 Фев 2015, 22:04 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2008, 22:45
Мнения: 709
Местоположение: Пловдив 06 Тракия
Кара: Lancia-Y10 AGU Zavoli Голф 3 1.8
Оправи динамото-четки метки...

_________________
Жигули-74г. под навеса
ЗАЗ 965 SKrap
Жигули-73
Опел капка-85 екс
Лада Самара SKrap
LANCIA Y10-93 1.1i mono


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Виене от двигателя - обтяжна ролка/алтернатор. Въпроси.
 Мнение Публикувано на: 27 Фев 2015, 23:17 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 22 Яну 2010, 19:29
Мнения: 276
Местоположение: София
Кара: Honda Civic VI 1.5 VTEC 114hp 3dr '97
Излезна с 300 зора тва динамо, сичко беше клеясало и трябваше да го сваля барабар с цялата стойка. Четките не изглеждат зле, стърчат едно 5-6мм от регулатора и са що-годе еднакво износени. Колектора също - има канали, но не са много дълбоки и повърхността е чиста, няма нагар, дупки и т.н. Измерих съпротивление между пръстените на ротора около 3-3.1 ома, като мултицета има грешка 0.3-0.4 ома...каквото и да значат тези 3 ома. Много ли са малко ли са... :?:

Лагерите имат луфт, като предния (откъм работното колело) е по-зле, от него дори се чува леко тракане при развъртане, но не знам дали утре ще намеря подходящи лагери, за да ги сменя. Ако ли не ще остане за след пътуването. Някой ако има идея къде с София мога да намеря такива читави, да казва.

Каня се утре да проверя регулатора на напрежение в работата. Имам под ръка един автотрансформатор от 0 до 220VAC с грец след него...надявам се да докарам 12-14VDC и да видя кога регулатора ще прекъсне веригата. За друга опитна постановка в момента не се сещам или поне не разполагам с такъв стенд.
...как не се сетих, че има и няколко стари ТЕС-а в бачкането. :)

Диодния блок и статорната намотка. Сега мисля да разпоя диодния блок от статора и да ги проверя поотделно. Обаче и тук не знам какво съпротивление между фазите на статора да очаквам. :?: Като известен положителен резултат може да се счете ако установя еднакви стойности при 3-те междуфазни измервания - това би показало, че няма междувитково късо (скъсяване на някоя намотка поради повреда в лаковото покритие).

Остава диодния блок да измисля как да го тествам...не знам как е изпълнен точно. На Магнети Марели е, най-вероятно оригиналния.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Виене от двигателя - обтяжна ролка/алтернатор. Въпроси.
 Мнение Публикувано на: 28 Фев 2015, 10:33 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 20 Юни 2010, 20:55
Мнения: 256
Местоположение: Пирдоп (София)
Лагери можеш да си намериш на кръговото на 4-ти км. тръгваш посока метростанция Г.М. Димитров. завиваш във възможно най - първата уличка на дясно в едино ниско блокче на партера имат всичко относно лагерите ;)


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Виене от двигателя - обтяжна ролка/алтернатор. Въпроси.
 Мнение Публикувано на: 05 Мар 2015, 11:50 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 22 Яну 2010, 19:29
Мнения: 276
Местоположение: София
Кара: Honda Civic VI 1.5 VTEC 114hp 3dr '97
Мерси, колега ще имам предвид магазинчето като реша пак да го разглабям. Всъщност си направих пътуването 800км безаварийно. Регулатора изглежда си бачка ок, при опита изллючваше на 14.2-14.3. Статора не установих нещо с точност, но мерих диодите групово както са запоени към намотките. Има няколко клипчета в ютюб как се диагностицират без да се разпояват. Този въпрос може да го разискаме по-обстойно...ще прикача по-късно клиповете, но на първо четене показанията бяха "правилно" ориентирани. Сглобих в обратен ред. Замерих връзката към маса и +, които бяха перфектни. Заредих акумулатора и на пх дава 14.1, а под пълен товар 13.8-13.9. Явно акумулатора помага доста в случая, обаче защо с акумулатор на 50-75% напрежението падна до 12.0V? Дали алтернатора не отдава доста по-малък ток от фабричния? Забравих само да премеря връзката четки-колектор...евентуално ако там има някаква загуба на възбуждане.


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 1 от 1 [ 6 мнения ] 




Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Dedra/Delta2


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов