Автор |
Съобщение |
icoto
|
Заглавие: Проблем с алтернатор /презареждане/ Публикувано на: 30 Мар 2013, 17:54 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 07 Дек 2009, 23:42 Мнения: 18 Местоположение: неизвестно
Кара: Lancia Dedra SW 1.9 tds
|
Проблема е такъв ,зарежда ми с волтаж от 18,5 в. Смених реле регулатора и пак така . Паля и почвам с меренето в началото супер 14,2 ,но след 3,4 секунди ,започва лека полека да качва и се заковава на 18,5. Започвам да се чуда ,дали не съм уцелил някой калпав регулатор. Едвали е от диодите ,защото напрежението е стабилно и без колебания ,без значение от оборотите на мотора . Другото волтметъра в колата ,рядко показва повече от 12 в. Когато сменях регулатора и четките ,почистих идеално динамото и всички куплунзи и връзки. Аз съм в мат ,дано се отзове някой сблъскъл се с такъв проблем.
|
|
|
|
|
LoGo
|
Заглавие: Re: Проблем с алтернатор /презареждане/ Публикувано на: 30 Мар 2013, 21:35 |
|
Регистриран на: 18 Апр 2009, 16:12 Мнения: 1106 Местоположение: Плевен
Кара: Lancia Dedra (кашон на колела)
|
Когато се получи презареждане това значи, че релето е избило и не регулира правилно напрежението в допустимите граници, като по този начин отива и диодния блок. Сменят се и 2 те задължително.
_________________ ZLA83500000199107
|
|
|
|
|
icoto
|
Заглавие: Re: Проблем с алтернатор /презареждане/ Публикувано на: 31 Мар 2013, 10:54 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 07 Дек 2009, 23:42 Мнения: 18 Местоположение: неизвестно
Кара: Lancia Dedra SW 1.9 tds
|
ОК смятам ,че с това темата се изчерпи . Благодаря колега .
|
|
|
|
|
Mr.Electro
|
Заглавие: Re: Проблем с алтернатор /презареждане/ Публикувано на: 27 Апр 2013, 12:57 |
|
Регистриран на: 10 Мар 2008, 00:01 Мнения: 188 Местоположение: Чирпан
Кара: Lybra 2.4
|
A може ли да се регулира зареждането от алтернатора? Купих си нов акумулатор Exide premium и на работещ двигател с товар ми дава 13,75 V
_________________ Lancia Lybra 2.4 JTD 2001 140 кс Lancia Dedra 1.9 TDS SW 1998 Black leather interior / EX Lancia Dedra 1.9 TDS 1996 / EX
|
|
|
|
|
Da_Fuse
|
Заглавие: Re: Проблем с алтернатор /презареждане/ Публикувано на: 27 Апр 2013, 15:45 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 18 Апр 2010, 00:15 Мнения: 511 Местоположение: София
|
Ами това си е нормално, при мен е 13,7-13,8 при включени къси и климатроник...
_________________ Alfa Romeo 75 1.8 Turbo EX Lancia Dedra 2.0 Turbo Хладилник Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale
|
|
|
|
|
LoGo
|
Заглавие: Re: Проблем с алтернатор /презареждане/ Публикувано на: 28 Апр 2013, 10:31 |
|
Регистриран на: 18 Апр 2009, 16:12 Мнения: 1106 Местоположение: Плевен
Кара: Lancia Dedra (кашон на колела)
|
Нормалното зареждане на акумулатора от алтернатора е в диапазона 13.5-14.2V.
_________________ ZLA83500000199107
|
|
|
|
|
Mr.Electro
|
Заглавие: Re: Проблем с алтернатор /презареждане/ Публикувано на: 28 Апр 2013, 13:05 |
|
Регистриран на: 10 Мар 2008, 00:01 Мнения: 188 Местоположение: Чирпан
Кара: Lybra 2.4
|
В гаранцията на акумулатора пише, че е валидна при зареждане от 13,8 до 14,5... Продавача ми замерва зареждането и ми каза да отида да ми бутнат малко алтернатора, за да зарежда повече.
_________________ Lancia Lybra 2.4 JTD 2001 140 кс Lancia Dedra 1.9 TDS SW 1998 Black leather interior / EX Lancia Dedra 1.9 TDS 1996 / EX
|
|
|
|
|
Da_Fuse
|
Заглавие: Re: Проблем с алтернатор /презареждане/ Публикувано на: 28 Апр 2013, 16:00 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 18 Апр 2010, 00:15 Мнения: 511 Местоположение: София
|
Ако са ти разписали гаранцията с този заряд, не се занимавай с глупости...
_________________ Alfa Romeo 75 1.8 Turbo EX Lancia Dedra 2.0 Turbo Хладилник Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale
|
|
|
|
|
LoGo
|
Заглавие: Re: Проблем с алтернатор /презареждане/ Публикувано на: 29 Апр 2013, 00:04 |
|
Регистриран на: 18 Апр 2009, 16:12 Мнения: 1106 Местоположение: Плевен
Кара: Lancia Dedra (кашон на колела)
|
Моето зарежда 13.9 при постоянно надута 1kW музика и фарове. Слушай ко ти пей питела
_________________ ZLA83500000199107
|
|
|
|
|
Da_Fuse
|
Заглавие: Re: Проблем с алтернатор /презареждане/ Публикувано на: 29 Апр 2013, 01:37 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 18 Апр 2010, 00:15 Мнения: 511 Местоположение: София
|
LoGo написа: Моето зарежда 13.9 при постоянно надута 1kW музика и фарове. Слушай ко ти пей питела Незнам какъв ти е алтернатора колега, но 1кВ при 12 волта е 83 ампера... Както и да е де, за 0.2 волта да се вкарва в главоболия колегата, аз не бих... И то в крайна сметка зависи каде е мерено, ще смени диодния блок с четките, диоди, ще му рециклират алтернатора, и накрая ще се окаже някоя клема например...
_________________ Alfa Romeo 75 1.8 Turbo EX Lancia Dedra 2.0 Turbo Хладилник Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale
|
|
|
|
|
LoGo
|
Заглавие: Re: Проблем с алтернатор /презареждане/ Публикувано на: 29 Апр 2013, 09:00 |
|
Регистриран на: 18 Апр 2009, 16:12 Мнения: 1106 Местоположение: Плевен
Кара: Lancia Dedra (кашон на колела)
|
Тя музикалната уредба не е с постоянна консумация на ток. При ударът на баса го гълта този ток и то не директно от акумулатора, а от кондензаторите в усилвателите, които до следващия удар трябва да успеят да се заредят наново иначе почва едно мигане на фарове и лампи Както и да е. Хората са написали 13.8 превантивно, именно ако има някъде лоша връзка, неточно измерване +- .3 и т.н. реално е от 13.5 до 14.5. На старото ми фиатче (Ритмо 86) динамото след пълно рециклиране зарежда 13.6-7 вярно, че е карбуратор и това му е само за да пали и да светят фаровете ама не е убивало акумулатор за по малко от 6 години
_________________ ZLA83500000199107
|
|
|
|
|
Da_Fuse
|
Заглавие: Re: Проблем с алтернатор /презареждане/ Публикувано на: 30 Апр 2013, 10:59 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 18 Апр 2010, 00:15 Мнения: 511 Местоположение: София
|
LoGo написа: Тя музикалната уредба не е с постоянна консумация на ток. При ударът на баса го гълта този ток и то не директно от акумулатора, а от кондензаторите в усилвателите, които до следващия удар трябва да успеят да се заредят наново иначе почва едно мигане на фарове и лампи Както и да е. Хората са написали 13.8 превантивно, именно ако има някъде лоша връзка, неточно измерване +- .3 и т.н. реално е от 13.5 до 14.5. На старото ми фиатче (Ритмо 86) динамото след пълно рециклиране зарежда 13.6-7 вярно, че е карбуратор и това му е само за да пали и да светят фаровете ама не е убивало акумулатор за по малко от 6 години +1
_________________ Alfa Romeo 75 1.8 Turbo EX Lancia Dedra 2.0 Turbo Хладилник Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale
|
|
|
|
|
juslen
|
Заглавие: Re: Проблем с алтернатор /презареждане/ Публикувано на: 29 Яну 2014, 21:22 |
|
Регистриран на: 22 Яну 2010, 19:29 Мнения: 276 Местоположение: София
Кара: Honda Civic VI 1.5 VTEC 114hp 3dr '97
|
Днес както си сменях буксите на фарове (старите H4 бяха прегорели) и замерих напрежението на колата от профила. 13.50V на акумулатор и 15.30V на запален двигател. Акумулатора е нов Exide, сложиха ми го лятото и тогава всичко беше ОК с гаранцията. Но май сега не е в ред...Верно, че и мултицета ми е с паднала батерия. Утре ще я сменя и меря пак. Но 15+V ми се вижда много. Скоро ми изгоря едната лампа на фара; предния ляв джам спря да работи...не знам дали има връзка, но ще проверя.
|
|
|
|
|
LoGo
|
Заглавие: Re: Проблем с алтернатор /презареждане/ Публикувано на: 29 Яну 2014, 22:40 |
|
Регистриран на: 18 Апр 2009, 16:12 Мнения: 1106 Местоположение: Плевен
Кара: Lancia Dedra (кашон на колела)
|
Има връзка, на мен при 21 волта ми изгоряха веднага фаровете. При зареждане на акумулаторната батерия с над 14.5 волта се получава презареждане, което първоначално се изразява в задържане на по висок заряд в батерията и в последствие раздуване на корпуса и. Оп 170 лв назад Колектор - 7лв. Реле регулатор (четки) - 14лв. Диоден блок - 22-28лв. (които и да вземеш са все боклуци и карат по 1-2 години при активно шофиране) Т.е. за 45 лв. си спиш спокойно с "ново" динамо П.с. Ако колектора не е износен не влизай във филм със сменянето му, защото е малко гаден за смяна (заводските проводници изкарани до него се пречупват супер лесно и после става ужас). А и преди да рециклираш динамото провери да не е избило нещо по механиката му статор, ротор.. Успех
_________________ ZLA83500000199107
|
|
|
|
|
juslen
|
Заглавие: Re: Проблем с алтернатор /презареждане/ Публикувано на: 30 Яну 2014, 00:04 |
|
Регистриран на: 22 Яну 2010, 19:29 Мнения: 276 Местоположение: София
Кара: Honda Civic VI 1.5 VTEC 114hp 3dr '97
|
Утре меря с нова батерия на мултицета и ще се разбере окончателно.
...ми ако т'ва е станало, направо да я оставям някъде за ремонт. Тая работа ще иска бая време и обиколки по магазините, което мисля, че нямам в момента. Дано само акумулаторчето не замине, че е готино...то откакто го сложих "очето" му стои черно - "Recharge". Канех се да го свалям за зареждане на зарядно. Сега зимата ми се струва, че на студено повечко се напиня стартера и няма точец, тъкмо мислех да търся утечки...
п.п. Ако има ядове с динамото, мисля си, дали направо да не взема друго на старо от "Италянеца" - сигурно пак ще изкара около 2 години.
|
|
|
|
|
LoGo
|
Заглавие: Re: Проблем с алтернатор /презареждане/ Публикувано на: 30 Яну 2014, 02:22 |
|
Регистриран на: 18 Апр 2009, 16:12 Мнения: 1106 Местоположение: Плевен
Кара: Lancia Dedra (кашон на колела)
|
Разликата е, че рециклираното ще изкара поне 2 години, а втората употреба може да изкара и 2 месеца
_________________ ZLA83500000199107
|
|
|
|
|
juslen
|
Заглавие: Re: Проблем с алтернатор /презареждане/ Публикувано на: 30 Яну 2014, 21:55 |
|
Регистриран на: 22 Яну 2010, 19:29 Мнения: 276 Местоположение: София
Кара: Honda Civic VI 1.5 VTEC 114hp 3dr '97
|
Май ще се окаже фалшива тревога. Днес мерих с един друг мултицет (евтин китайски) и акумулатора дава 12.50V, а на запален двигател 13.90-14.10V. Врътнах до Кауфланд да си взема батерия 9V за другия мултицет (той вече е добър, марков) и показанията се потвърдиха - 12.5/13.85-14.10. Сега обаче след тая случка ще си поръчам един дигитален китайски волтметър и го лепвам на таблото, че вградения, както може би на повечето Дедри, не мери адекватно...и почвам да се озъртам за напрежението от време на време. Ще се търси и утечка, защото "очето" на сравнително новия Exide е черно. Всъщност почерня почти веднага откакто го сложих на колата. Може да е и от недозареждане поради сравнително рядко каране. Тия дни ще го кача на зарядно и после пак ще гледам "очето". Горе долу каква е нормалната консумация на тия кочини в режим stand by? Върти ми се нещо като 40-50mA? Някакви идеи какво може да се е прецакало по шофьорския ел. прозорец? Като цъкна копчето надолу/нагоре, в първия момент след отключване на колата с централното, се чува някакво зацепване на моторчето, но все едно успява да помести нищо и изключва веднага след това. При последващо натискане на копчето се чува само задържането на реленцето, но мотора не зацепва. Тоя прозорец има комфорт модул и при заключване на колата моторчето работи и вдига джама - отначало се пробвах механично да му помогна като го прибутам леко надолу и после с централното се вдигаше, но с копчето не ще.
|
|
|
|
|
|