www.lancia-bg.com
http://www.lancia-bg.com/forum/

Перката на радиатора
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=35&t=3244
Страница 1 от 4

Автор:  sasho_n2 [ 22 Юни 2006, 18:18 ]
Заглавие:  Перката на радиатора

Здравейте колеги! Колата ми прегрява и перката на радиатора не иска да почне да се върти.Можете ли да ми кажете от какво би могло да стане така? Благодаря!

Автор:  mariobg [ 22 Юни 2006, 18:22 ]
Заглавие: 

1-во - Бушон - 25 ампера беше май
2-ро - Твоята перка е с две скорости - Реостат, едно такова намира се на пластмасата на самата перка, проследи кабелите и ще го видиш, най-вероятно ти е умряла първа скорост...

п.с. Колегите ще допълват след мен 100%

Автор:  sasho_n2 [ 22 Юни 2006, 18:34 ]
Заглавие: 

Да,мерси а ако е изгоряла 1 скорост какво трябва да правя?

А,и още нещо.Лампата check ми свети постоянно сега като запаля колата. :?

Автор:  fifo [ 22 Юни 2006, 18:40 ]
Заглавие: 

на мен ми се беше стопило едно нещо дето му викат блок за управление на перката на радиатора и климатроника
дано не е това че ако не може да се закърпи трудно се намира втора употреба, а новия е много скъп

Автор:  the fan [ 22 Юни 2006, 20:16 ]
Заглавие: 

В последно време включва ли ти се изобщо перката? Може и датчика да ти е заминал. Провери го.
Лошото е че от много неща може да не се върти перката. Блока за пускане на перката се намира под един черен капак закрепен на стената между двигателя и купето , точно зад всмукателния колектор , ако ти се занимава , може и с него да си поиграеш да видиш стига ли ток и ако елиминираш релетата дали ще се завърти перката.

Автор:  sasho_n2 [ 22 Юни 2006, 21:19 ]
Заглавие: 

Ами перката изключи по едно време днес като карах и колата вдигна температура и после не щя да се включи пак :?

Автор:  syscop [ 22 Юни 2006, 22:00 ]
Заглавие: 

При пуснат климатроник перката върти ли ?

Автор:  i_v_ivanov [ 22 Юни 2006, 22:05 ]
Заглавие: 

В долния десен ъгъл на радиатора имаш един датчик от който зависи включването на
първа скорост на перката - ако се е скапал - извади клемите - намери си един бушон
25 или 30 ампера и го включи на неговото място.

От този момент вентилатора ще се включва директно на високи обороти.

УСПЕХ !

Автор:  sasho_n2 [ 22 Юни 2006, 22:52 ]
Заглавие: 

syscop,аз нямам климатроник :) Иначе благодаря ви са съветите :)

Автор:  Tanuco [ 23 Юни 2006, 00:00 ]
Заглавие: 

Миналата година се борих с тоз проблем:)
1.Виж първо реостата на радиатора, както казват колегите.
2. Бушонът е 30А, поне на Дедрата и се намира именно в таз черна кутия, която е между колекторите и купето, но е П образен и май е по-трудно да се намери, но при мен се реши проблема като му пуснаха два кабела и сега е вързан стандартен 30А и няма проблем.
3. Има вариант и да е изгорял моторът на перката, за съжаление е капсулован и не се оправя. На Дедрата стават перки от Алфа 164(май в момента съм с такава) и от Темпра.

Автор:  Disco [ 27 Юни 2006, 09:21 ]
Заглавие: 

А на мен пък перката на радиатора ми се включва само за около 1-2 секунди и веднага се изключва. Ако температурата се качи над 100 градуса, вече въобще не се включва. Пускам климатроника за да я задействам, ама нали и той товари допълнително, та резултата е почти никакъв. От какво може да е този проблем?

Автор:  Delta HF [ 27 Юни 2006, 14:58 ]
Заглавие: 

При мен перката се включваше чак при 110градуса, смених датчика който е на радиатора и всичко се оправи. Преди да го сменя за да неми загрява колата карах само на климатик и нямах никакви проблеми.

Автор:  fifo [ 27 Юни 2006, 15:40 ]
Заглавие: 

това започна да прилича на форум на шкодистите от онези по-старите чешки модели дето се запъваха на всеки по-сериозен баир и спираха за по бира докато се поохлади моторетката с отворен заден капак.
майтапа настрана, този проблем май го имат 90% от собсвениците на италиански возила. интересно ми е дали съществува и при новите модели - lybra, ypsilon etc....

Автор:  Delta HF [ 27 Юни 2006, 23:33 ]
Заглавие: 

Оправило се ама друг път :evil: , сега перката се включва на 105 градуса работи малко и спира градусите си остават същите. За да ги сваля на 90 карам с включен климати. Явно трябва да търся проблема на другаде.

Автор:  Paco_76 [ 28 Юни 2006, 00:21 ]
Заглавие: 

Маса.Там е проблема.Перките си работят всичко е наред,но градусите на таблото не са верни.Цяла глава свалях заради тези градуси,а то било кабел.Някъде бях описал цялата история за тези показания. :wink:

Автор:  Disco [ 28 Юни 2006, 00:53 ]
Заглавие: 

Don_Pakito, дали проблема за който писахме аз и Delta HF в по-горното си мнение може да е само от масата? Защото перката се включва много за кратко и спира без да е охладила почти нищо. Според мен ако е лоша масата, май няма да се включи изобщо. Дори и уредите да дават грешни показания, нещо хич не ми се вижда нормално това бързо включване-изключване. Възможно ли е да се претоварва някакво реле или нещо подобно?

Автор:  Delta HF [ 28 Юни 2006, 00:57 ]
Заглавие: 

Искаш да кажеш че уреда не отчита вярно, а възможно ли е до 90 да е верен а след това да започва да лъже, защото при показание 105 ако релните са 95 то при извънградско примерно уреда ми показва 75-80 значи реално е 65-70, а термостата ми е нов. А къде се намира тая маса за която говориш , че немога да ти намеря темата.

Автор:  Paco_76 [ 28 Юни 2006, 15:24 ]
Заглавие: 

Значи моята история е такава че колата започна да държи по-високи градуси на водата.От там се почна ходене по сервизи Става въпрос за дедра 2.0. с дигит, табло.Първо сменихме няколко термостата и няколко датчика на перката но колата продължаваше да държи високи градуси.Това действие се развива около една година като аз си карам дедрата с високите градуси и обикалям майстори и сервизи.Накрая мозъците решиха,че е гарнитура на главата и леко духала в антифриза.Аз не се съгласих,но трябваше да махаме главата.През цялото време колата върви като луда пали си и няма друг проблем.Аз им казвах,че с изгоряла гарнитура не мога да карам една година и дедрата да вдига 200 без проблем,но само това остана.Свалихме главата естествено гарнитурата си беше добре,сменихме гумички,шлайфане,качваме я пак нов термостат и датчик на перката за всеки случай и пак перката включва на 112 градуса и аз щях да падна.Тръгнах си с празни джобове и като се прибрах и махнах термостата,че трябваше да ходя на море.Тръгвам за морето и на тунела пускам фаровете и ми направи впечатление,че темп.на маслото рязко се покачи от там гледам водата 120гр. и онемях.Колата няма термостат а грее.Като отворих капака всичко си е наред.Направих си извод че като се пуснат фаровете или друг консуматор уредите показват друго.Отидох пак в сервиз казах какво е положението и за 15лв. всичко си дойде на мястото.Казаха че е мръсна маса,но къде е не знам.Сложих обратно термостата и колата повече от 98градуса не вдигна.При каране на дълго стоеше 89-92гр.Не искам да ви пдвеждам,но това беше проблема при мен. :wink:

Автор:  Delta HF [ 28 Юни 2006, 23:25 ]
Заглавие: 

Намерих проблема-клеясали букси на кабелита влизащи в реостата(съпротивлениета за първата степен) и сега всичко е ОК. Прегледайте всичко по системата, отнема петнайсетина минути и ще намерите отговорите и на вашите проблеми. hf_knee

Автор:  syscop [ 28 Юни 2006, 23:31 ]
Заглавие: 

Това дето е на радиатора ли ?

Страница 1 от 4 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/