|
Loading
Автор |
Съобщение |
sonny
|
Заглавие: Re: Перката на радиатора Публикувано на: 01 Фев 2013, 01:37 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 16 Яну 2006, 02:17 Мнения: 237 Местоположение: София 15 Младост
|
mitaka_71 написа: Ами прочети по-задълбочено поста на колегата: Виж сега, до колкото ми е известно тук сме за да си помагаме, а не да се заяждаме. Както виждам тънкият сарказъм не ти е чужд, пробвай да бъдеш и по-лаконичен, стига да ти е по силите!
_________________
|
|
|
|
|
XPUCTO6
|
Заглавие: Re: Перката на радиатора Публикувано на: 01 Фев 2013, 08:18 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 07 Фев 2011, 14:34 Мнения: 27 Местоположение: Горна Оряховица
Кара: Lancia Delta 1.6 16v
Lancia Delta 1.6 mi
|
Делтата е 2, 1.6 моно инжекция 75 к.с, без климатик. Датчика на радиатора който включва перката е син, с 3 крака. Буксата за него е с 3 кабела/2 черни и 1 бяло-червен/. Като съединя двата черни се включва 2/бърза/ скорост на перката. Като съединявам който и да е черен с бяло-червения кабел на се получава нищо. Плочката на адиатора работи. Пробвана е вчера на друга делта. Интересното е че на другата делта датчика е същия с 3 кабела. При нея като се съединят черен-черен или черен-червено-бял си работят съответно 1 и 2 скорост/бързи, бавни/ като бавните се определят от плочката реостат на кожуха на перката. Без нея/като се вържат кабелите/са бързите-2 скорост. При мен бавните-1 скорост няма. Помагайте моля.
|
|
|
|
|
sasho_n2
|
Заглавие: Re: Перката на радиатора Публикувано на: 01 Фев 2013, 10:05 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 27 Фев 2006, 11:49 Мнения: 1511 Местоположение: София Овча Купел1
Кара: Lancia, Alfa Romeo 159
|
При мен този проблем се реши със смяна на датчика с нов ( втора ръка) среу 10- 15 лв.
_________________ Lancia Delta II 1,6 i.e., 75 ph. Alfa Romeo 159 1.9 JTDm ".... 150 На превала Ляв 5 и веднага Десен 5! спирай, че си ебало майката за Ляв 2 на скок !!!ХОРАТА... "
|
|
|
|
|
mitaka_71
|
Заглавие: Re: Перката на радиатора Публикувано на: 01 Фев 2013, 10:38 |
|
Регистриран на: 25 Сеп 2007, 12:17 Мнения: 4278 Местоположение: Пазарджик,Враца
Кара: Lancia
|
sonny написа: mitaka_71 написа: Ами прочети по-задълбочено поста на колегата: Виж сега, до колкото ми е известно тук сме за да си помагаме, а не да се заяждаме. Както виждам тънкият сарказъм не ти е чужд, пробвай да бъдеш и по-лаконичен, стига да ти е по силите! Въпросът ти беше излишен-пак казвам-ако беше се задълбочил в написаното от колегата нямаше да питаш! XPUCTO6 написа: Колата е Делта 2, 1.6 моно инжекция /бош моно/. Само от тук можеш веднага да прецениш колко коня е колата-аз е имам същата,а и ако не бъркам и твоята е такава! Относно датчика-при този двигател Типо,Темпра,Дедра датчиците ги разграничават-2 пина без клима и 3 пина с клима.При Делта се оказа че го дават само варианта с 3 пина-просто казах това което е по книгите! Така че е хубаво преди да се пише да се прочете! Към колегата-нито датчика е скъп,нито резистора-по-нагоре колеги са писали.Можеш да пробваш и с работещи 2-ра ръка за да се види дали проблема ще се реши!
_________________ LANCIA DELTA II 1.6ie 75HP 835C1.000 LANCIA KAPPA 2.0 20V 838A1.000 LANCIA DEDRA 1.8 105hp 835A2.046 Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8 215hp Grande Punto 1.2 LPG http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=31&t=8463
|
|
|
|
|
XPUCTO6
|
Заглавие: Re: Перката на радиатора Публикувано на: 01 Фев 2013, 10:39 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 07 Фев 2011, 14:34 Мнения: 27 Местоположение: Горна Оряховица
Кара: Lancia Delta 1.6 16v
Lancia Delta 1.6 mi
|
Колега sasho_n2 не е от датчика. Просто както по-горе писах няма връзка между никой от черните кабели и бяло-оранжевия. Просто между тях не протича ток за да завърти перката на 1 скорост. Въпроса ми е този бяло-оранжев кабел на къде върви? към реле или предпазител или и двете или ? Дали той е захранващ или е маса някъде.
|
|
|
|
|
XPUCTO6
|
Заглавие: Re: Перката на радиатора Публикувано на: 01 Фев 2013, 10:44 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 07 Фев 2011, 14:34 Мнения: 27 Местоположение: Горна Оряховица
Кара: Lancia Delta 1.6 16v
Lancia Delta 1.6 mi
|
Към mitaka_71 пробвах с друг датчик-този синия и друг реостат-плочката дето е на кожуха на перката. Просто имам 2 ланчии делти само че са коренно различни. Едната е делта 2, 1.6 моно, 75к.с , другата е делта 2 1.6, 16в, 103к.с. Датчиците и плочките са им еднакви, както и перките та от едната свалям и пробвам и така обаче се оказва че бяло-оранжевия кабел не знам на къде върви и къде стига та да затвори веригата.
|
|
|
|
|
simq
|
Заглавие: Re: Перката на радиатора Публикувано на: 01 Фев 2013, 10:52 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49 Мнения: 428 Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
|
Колега, хвърли едно око - да не се окаже подобен проблема. Въпреки, че е без климатроник, мисля си, че първата степен трябва да се включва на определените градуси (доколкото помня, жичкаджията говореше нещо такова докато преглеждаше схемите), а при включване на климатроника включва първа степен без значение от градусите. viewtopic.php?f=35&t=30209&start=20Има ли ефект от пробите, за които говорихме по Скайп-а? sasho_n2 написа: При мен този проблем се реши със смяна на датчика с нов ( втора ръка) среу 10- 15 лв. Ако и двете степени се включваха при "окъсяване", но в момента, доколкото разбрах, тръгва само втора степен.
_________________ Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7
|
|
|
|
|
XPUCTO6
|
Заглавие: Re: Перката на радиатора Публикувано на: 01 Фев 2013, 10:57 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 07 Фев 2011, 14:34 Мнения: 27 Местоположение: Горна Оряховица
Кара: Lancia Delta 1.6 16v
Lancia Delta 1.6 mi
|
Колега simq пробите по скаипа имат голям ефект. колата влезе в нормален режим на работа. за акомулатора също си прав. сега остана да се намери читава симулация на ламбдата за да не се трупат грешки и всичко ще е ок. Обаче работата на перката ме притеснява. То е рано за сега ама лятото идва. Пък не знам как да пробвам като нямам климатик. само един прост вентилатор и това е. А къде се намира този блок с релета на който си направил снимки в предишен пост.
|
|
|
|
|
simq
|
Заглавие: Re: Перката на радиатора Публикувано на: 01 Фев 2013, 11:13 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49 Мнения: 428 Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
|
XPUCTO6 написа: ... Пък не знам как да пробвам като нямам климатик. само един прост вентилатор и това е. А къде се намира този блок с релета на който си направил снимки в предишен пост. Климатика няма значение, моя не съм го виждал да работи от как съм взел колата. Блока е над предния десен калник, с компа са един до друг под черен пластмасов капак.
_________________ Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7
|
|
|
|
|
sonny
|
Заглавие: Re: Перката на радиатора Публикувано на: 01 Фев 2013, 18:17 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 16 Яну 2006, 02:17 Мнения: 237 Местоположение: София 15 Младост
|
mitaka_71 написа: Въпросът ти беше излишен-пак казвам-ако беше се задълбочил в написаното от колегата нямаше да питаш! Опитах с добро, но явно не желаеш. Знам, че си наясно с теорията (книгите) и мнението ти макар и с много сарказъм е полезно. Но както се вижда на практика нещата понякога са различни от това което пише в книгите и точно затова попитах. Но явно желанието ти да се заяждаш стои над всичко друго, което за мен е много тъжно. Цитирам мнението на колегата: XPUCTO6 написа: Делтата е 2, 1.6 моно инжекция 75 к.с, без климатик. Ако желаеш да се извиниш хубаво, ако не поне започни да се държиш по-уважително.
_________________
|
|
|
|
|
sonny
|
Заглавие: Re: Перката на радиатора Публикувано на: 01 Фев 2013, 18:25 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 16 Яну 2006, 02:17 Мнения: 237 Местоположение: София 15 Младост
|
simq написа: XPUCTO6 написа: ... Пък не знам как да пробвам като нямам климатик. само един прост вентилатор и това е. А къде се намира този блок с релета на който си направил снимки в предишен пост. Климатика няма значение, моя не съм го виждал да работи от как съм взел колата. Блока е над предния десен калник, с компа са един до друг под черен пластмасов капак. Не е прост вентилатор, има си и резистор. След като нямаш климатик предполагам, че в купето системата за контрол на отоплението ти е с врътки, нали така? Някъде между акумулатора и левия ти фар намираш ли такава 4-пинова букса? Ако не се лъжа два от кабелите бяха черен и бял.
_________________
|
|
|
|
|
mitaka_71
|
Заглавие: Re: Перката на радиатора Публикувано на: 01 Фев 2013, 18:34 |
|
Регистриран на: 25 Сеп 2007, 12:17 Мнения: 4278 Местоположение: Пазарджик,Враца
Кара: Lancia
|
sonny написа: mitaka_71 написа: Въпросът ти беше излишен-пак казвам-ако беше се задълбочил в написаното от колегата нямаше да питаш! Опитах с добро, но явно не желаеш. Знам, че си наясно с теорията (книгите) и мнението ти макар и с много сарказъм е полезно. Но както се вижда на практика нещата понякога са различни от това което пише в книгите и точно затова попитах. Но явно желанието ти да се заяждаш стои над всичко друго, което за мен е много тъжно. Цитирам мнението на колегата: XPUCTO6 написа: Делтата е 2, 1.6 моно инжекция 75 к.с, без климатик. Ако желаеш да се извиниш хубаво, ако не поне започни да се държиш по-уважително. Добре де-ти май наистина не четеш и не помниш какво си писал/питал!!! sonny написа: Колко конски сили ти е делтата? В поста над питането ти колегата е упоменал: XPUCTO6 написа: Колата е Делта 2, 1.6 моно инжекция /бош моно/. Повече от ясно е че е 75к.с-за какво трябва да задаваш глупави въпроси. Те сега стана ли ти ясно за какво говоря или пак не?! И за какво да се извиня-че четеш м/у редовете или че не знаеш че 1.6 моно/бош/ е 75к.с-ако е за това-ИЗВИНЕН СИ-на всеки се случва! И стига празни писаници че се оцапа темата-аз спирам!
_________________ LANCIA DELTA II 1.6ie 75HP 835C1.000 LANCIA KAPPA 2.0 20V 838A1.000 LANCIA DEDRA 1.8 105hp 835A2.046 Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8 215hp Grande Punto 1.2 LPG http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=31&t=8463
|
|
|
|
|
sonny
|
Заглавие: Re: Перката на радиатора Публикувано на: 01 Фев 2013, 18:48 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 16 Яну 2006, 02:17 Мнения: 237 Местоположение: София 15 Младост
|
mitaka_71 написа: Повече от ясно е че е 75к.с-за какво трябва да задаваш глупави въпроси. Те сега стана ли ти ясно за какво говоря или пак не?! И за какво да се извиня-че четеш м/у редовете или че не знаеш че 1.6 моно/бош/ е 75к.с-ако е за това-ИЗВИНЕН СИ-на всеки се случва! И стига празни писаници че се оцапа темата-аз спирам! Хахаха, нямаш спирачки. Я да те питам, знаеш ли кой е казал следното "Няма глупави въпроси, само глупави отговори"? Ще кажеш ли нещо полезно по темата или ще продължиш да се заяждаш?
_________________
|
|
|
|
|
XPUCTO6
|
Заглавие: Re: Перката на радиатора Публикувано на: 02 Фев 2013, 12:05 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 07 Фев 2011, 14:34 Мнения: 27 Местоположение: Горна Оряховица
Кара: Lancia Delta 1.6 16v
Lancia Delta 1.6 mi
|
Към колегата simq: при мен до компа имам дупка с формата на блока за управление който си снимал. Явно е за управление на климатика и тъй като аз нямам такъв то и мястото му е празно. Дори и окабеляване няма. Към колегата sonny: нямам такава букса. Кабели от основния сноп се отделят в друг сноп, който отива към вентилатора, резистора и датчика. Интересно е че релето за вентилатора го намерих под капака от ляво на волана, а бушона/предпазителя/ е на основния блок с релета и бушони. Релето и предпазителя са изправни, но имам връзка само между двата черни кабела на датчика на радиатора-само бързата скорост на перката. Другия кабел дето е пак захранване за бавната скорост на перката/бяло-червен/-няма никой на него. Май ще се наложи да цепя снопа кабели та да видя къде отива.
|
|
|
|
|
sonny
|
Заглавие: Re: Перката на радиатора Публикувано на: 02 Фев 2013, 19:51 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 16 Яну 2006, 02:17 Мнения: 237 Местоположение: София 15 Младост
|
Колко ампера ти е релето в купето за вентилатора? Там всъщност трябва да ти е и релето и за първа степен, погледни отзад кабелите на леглата за червено-бял кабел.
_________________
|
|
|
|
|
XPUCTO6
|
Заглавие: Re: Перката на радиатора Публикувано на: 03 Фев 2013, 14:09 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 07 Фев 2011, 14:34 Мнения: 27 Местоположение: Горна Оряховица
Кара: Lancia Delta 1.6 16v
Lancia Delta 1.6 mi
|
Там е работата че релето е само едно 20/30А и към него няма бяло-червен кабел. Към него отиват бял и черен дебели кабела и бял и черен тънки кабела. Предпазителя е здрав но дали има друг или пък друго реле не знам. Не можах да открия, а не ми се цепи снопа кабели.
|
|
|
|
|
sonny
|
Заглавие: Re: Перката на радиатора Публикувано на: 03 Фев 2013, 14:27 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 16 Яну 2006, 02:17 Мнения: 237 Местоположение: София 15 Младост
|
Погледни зад леглата на релетата някое, към което отива бяло-червен кабел. Може да нямаш сложено реле за първа. За втора скорост релето е 50А и обикновено е в двигателния отсек, проследи дебелите кабели от перката и ще го намериш.
_________________
|
|
|
|
|
simq
|
Заглавие: Re: Перката на радиатора Публикувано на: 04 Фев 2013, 11:55 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49 Мнения: 428 Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
|
XPUCTO6 написа: ... при мен до компа имам дупка с формата на блока за управление който си снимал. Явно е за управление на климатика и тъй като аз нямам такъв то и мястото му е празно. Дори и окабеляване няма... Когато тръгнах да го търся по моргите, на единствената Делта, която открих, тоя блок липсваше, въпреки, че мястото, на което е при мен, изглеждаше, че не пипано от години, букси на окабеляването също нямаше. Делтата беше същата като мойта (доколко помня - и номера на ЕКУ-то беше същия), само без климатроник. Тогава си помислих, че или са ме изпреварили, или е някъде другаде, ама нямах много време да търся. Скоро с колегата sonny коментирахме тоя блок, но май ще окаже, че или не се монтира само над калника, или при версите без клима - не се монтира въобще.
_________________ Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7
|
|
|
|
|
vanko2024
|
Заглавие: Re: Перката на радиатора Публикувано на: 06 Мар 2014, 08:49 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 12 Дек 2013, 08:31 Мнения: 21 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra 2.0, 8V 1996г Automatic
|
Здравейте, сега и аз да питам... Колеги възможно ли е датчика на радиотора да е дал фира и постоянно да е отворил веригата за пускане на втората степен?! Още като дам на контакт и тръгва на втора степен перката Сега съм извадил релето(дори се беше стопило старото) от таблото което е под кората на волана за да не я пуска, че няма загряване. Първата степен си тръгва като стигне около 90 градуса водата, охлажда и спира. Колтата е от подписа ми, има климатик. Благодаря предварително за отговора. Всяка седмица се появява нов проблем, направо нямам думи просто
_________________ Lancia Dedra 2.0 8V 1996г Automatic
|
|
|
|
|
4i4o4e6o
|
Заглавие: Re: Перката на радиатора Публикувано на: 24 Мар 2014, 18:26 |
|
Регистриран на: 24 Мар 2014, 17:17 Мнения: 1
Кара: Lancia
|
XPUCTO6 написа: Не се оправи и не знам какво д правя. Дори и да съединя кабелите от плочката /директно без нея/ първата скорост пак я няма. Колата е Делта 2, 1.6 моно инжекция /бош моно/. Буксата на датчика на радиатора е с 3 кабела. Между двата черни кабела има контакт и перката се завърта с голяма скорост/явно е втората скорост/. Другия кабел е бяло-червен и някъде е прекъснат/дали през реле или предпазител/ с него и нито единия черен нямя завъртане на перката. Явно там е проблема но ми трябва схемата или някои да даде съвет. Здравейте! Знам, че темата е стара, но както видях не е намерено решението. Попаднах на темата случайно, заради подобен проблем, и реших да споделя разрешаването на моя случай. При мен бяха отказали и двете степени, но откакто взех колата за щерката, съм чувал да се включва само бавната, и температурата веднага падаше. При рутинна проверка дали се включва вентилатора видях, че и бавната степен не работи и температурата хвръкваше над 100 градуса на място. След потегляне веднага падаше, но естествено не може да се разчита единствено на потока насрещен въздух. Проверих резистора с пробна лампа и се оказа здрав. Преминах към датчика на радиатора, където след шунтиране при всякакви комбинации между 3-те края на буксата мотора не тръгваше. Подадох директно захранване на мотора, и тръгна на бързите обороти. Единия край на захранването му е директен "+" (30), а управлението е с "-" минус. Знаех вече, че мотора работи и се върнах към датчика на радиатора. Предположих, че двата кабела управляват релета, а 3-тия (черен) е маса, която им дава верига през датчика. Че черния е маса, установих с пробната лапа. При разкачена букса проследих с мултицет къде излизат кабелите. Значи, в крайна сметка, датчика управлява оперативната верига на 2 релета. Силовата част на релетата подава "-" минус към мотора, като през едното реле е директно, а след другото реле минава през резистора за ниските обороти. Разкачих буксата на електромотора, и започнах с мултицет да търся къде излиза силовия минус (кабела е дебел бял). Първо стигнах до релето за високите обороти, което се оказа че го няма (било е свалено или не е монтирано). То се намира над блока с предпазители и релета, и трябва да се свали декорацията на таблото под волана за да се види. Конзолата на релето е в светлозелен цвят. Боднах едно 30А реле и високата степен се появи. До тук добре, но какво беше учудването ми, когато след час замервания се оказа, че и релето за ниските обороти липсва...! То се намира вече на блока с предпазителите, и се явява второ, от дясно наляво най-горе. След разговор с щерката се оказа, че гаджето се правил на майстор заради несветещи плафони и е преместил релето на място, където няма нищо свързано за този модел. Нямах повече нерви да търся къде го е боднал, и направо сложих друго 30А реле на нужното място. Всичко си дойде на място и се появиха и двете скорости, но за да се включи високата, трябваше да махна релето на ниската, защото температурата спадаше още на нея. След като направих тестовете, върнах релето за ниската скорост. Има и 30А предпазител на блока с релета и предпазители (има символ), който също трябва да е изправен. В случая на колегата, подозирам релето за бавната степен или буксата, на която е този управляващ кабел (бял с червена ивица) към блока. Може да пробва да шунтира силовата верига на релето, което посочих по-горе (второ, от дясно наляво най-горе). Във всички случаи, проблема не е в датчика, щом при шунтиране на буксата м/у черен и бял с червено, мотора не завърта. Дано поста ми е от полза.
|
|
|
|
|
|
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта |
|
|
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|