Автор |
Съобщение |
visentii
|
Заглавие: 110 градуса без видим проблем Публикувано на: 06 Май 2012, 12:45 |
|
Регистриран на: 26 Апр 2007, 22:31 Мнения: 169 Местоположение: София
|
Здравейте колеги, Колата е Делта 1.6 моно на газ. Със затоплянето на времето температурата на водата започна да отива към 110 градуса,стрелката се заковава там и не мърда. Това го прави само на градско (в София),извънградско стрелката стои на 90.Бях при Бобо на диагностика,колата няма проблем,първа степен на перката включва на 87.5,а втора на 97,той каза че проблема може да е в уреда но таблото. Антифриз си имам догоре,в задръстване като качи стрелката до 110 градуса слязох да видя перката - работеше си. Термостата е на половин година и мисля,че работи добре,колата загрява до 90 гр. за около 4-5 км,после започва да катери нагоре.Иначе вървежа,мощноста или нещо друго по колата не усещам да се е променило. Може ли наистина проблема да е в уреда на таблото или в някой датчик. Втория ми въпрос е също важен за мен,възможно ли е високата температура да се отразява на разхода на газ(завишил се е с1\100 - без да пускам климатик) или просто е от задръстванията.В София харчи 13-14,а извънградско 8-9. Моля за съвет и помощ.Благодаря предварително и честит празник на всички.
_________________ Lancia Delta 1.6 75 hp 95 г. 835C1000
|
|
|
|
|
tatito
|
Заглавие: Re: 110 градуса без видим проблем Публикувано на: 06 Май 2012, 15:27 |
|
Регистриран на: 01 Мар 2011, 14:31 Мнения: 863 Местоположение: Бургас
Кара: Lancia Ланча Делта 1.6LX.G. 96г.103к/с. ZLA83600003018774 АГУ двг.182А40009550568
|
Ако е термостат-110 като стигне,ще започне да завира и изхвърля вода. Ако е неработещ датчик за перката на радиатора-няма да ти включват степените. Остава датчика за показанията на таблото и задръстен радиатор.Просто в градско питата на радиатора не охлажда в пълан обем и се компесира със скоростите на вентилатора.За проба,ако имаш голям термометър 150-200град.,мушни го в разширителния съд и остави да ти включи перката.Засечи на колко градуса показва по термометъра и колко ти показва на таблото. За разхода -мисля че няма място за ядове.Твоя е мечта за много други.
_________________ Ланча Делта 2 L'automobile italiana è un'arte !!! http://www.youtube.com/watch?v=oyC2SlaAXuc
|
|
|
|
|
visentii
|
Заглавие: Re: 110 градуса без видим проблем Публикувано на: 06 Май 2012, 16:27 |
|
Регистриран на: 26 Апр 2007, 22:31 Мнения: 169 Местоположение: София
|
tatito написа: Ако е термостат-110 като стигне,ще започне да завира и изхвърля вода. Ако е неработещ датчик за перката на радиатора-няма да ти включват степените. Остава датчика за показанията на таблото и задръстен радиатор.Просто в градско питата на радиатора не охлажда в пълан обем и се компесира със скоростите на вентилатора.За проба,ако имаш голям термометър 150-200град.,мушни го в разширителния съд и остави да ти включи перката.Засечи на колко градуса показва по термометъра и колко ти показва на таблото. За разхода -мисля че няма място за ядове.Твоя е мечта за много други. По време на диагностиката при Бобо показваше температура на водата 88 градуса и се включи първа степен на перката,но на таблото показваше 100,затова мисля проблема да е в показанията на таблото,но не знам къде е датчика за този уред на таблото....и какво означава "задръстен радиатор" и как се оправя.
_________________ Lancia Delta 1.6 75 hp 95 г. 835C1000
|
|
|
|
|
tatito
|
Заглавие: Re: 110 градуса без видим проблем Публикувано на: 06 Май 2012, 17:06 |
|
Регистриран на: 01 Мар 2011, 14:31 Мнения: 863 Местоположение: Бургас
Кара: Lancia Ланча Делта 1.6LX.G. 96г.103к/с. ZLA83600003018774 АГУ двг.182А40009550568
|
Оправясе чрез промивка,а задръсттен това е в резултат на дългата експлоатация и отлаганията по тръбичките.За другете не знам,ама аз мойте радиатори си ги промивам с оцет.5-6л.в системата,да загрее и включи перката.После промивка с течаща вода и зареждане с антифриз.Що гадория излиза.Някъде на открито,че миризмата е отвратителна от оцета.Промивка докато излезе бистра вода.
_________________ Ланча Делта 2 L'automobile italiana è un'arte !!! http://www.youtube.com/watch?v=oyC2SlaAXuc
|
|
|
|
|
visentii
|
Заглавие: Re: 110 градуса без видим проблем Публикувано на: 06 Май 2012, 17:49 |
|
Регистриран на: 26 Апр 2007, 22:31 Мнения: 169 Местоположение: София
|
tatito написа: Оправясе чрез промивка,а задръсттен това е в резултат на дългата експлоатация и отлаганията по тръбичките.За другете не знам,ама аз мойте радиатори си ги промивам с оцет.5-6л.в системата,да загрее и включи перката.После промивка с течаща вода и зареждане с антифриз.Що гадория излиза.Някъде на открито,че миризмата е отвратителна от оцета.Промивка докато излезе бистра вода. Благодаря....а нещо за датчика за температурния уред на таблото - къде да го търся.
_________________ Lancia Delta 1.6 75 hp 95 г. 835C1000
|
|
|
|
|
tatito
|
Заглавие: Re: 110 градуса без видим проблем Публикувано на: 06 Май 2012, 18:47 |
|
Регистриран на: 01 Мар 2011, 14:31 Мнения: 863 Местоположение: Бургас
Кара: Lancia Ланча Делта 1.6LX.G. 96г.103к/с. ZLA83600003018774 АГУ двг.182А40009550568
|
|
|
|
|
visentii
|
Заглавие: Re: 110 градуса без видим проблем Публикувано на: 06 Май 2012, 18:59 |
|
Регистриран на: 26 Апр 2007, 22:31 Мнения: 169 Местоположение: София
|
tatito написа: Свещите, между 2-3 цилиндър. Благодаря много за отговорите.
_________________ Lancia Delta 1.6 75 hp 95 г. 835C1000
|
|
|
|
|
sonny
|
Заглавие: Re: 110 градуса без видим проблем Публикувано на: 07 Май 2012, 01:44 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 16 Яну 2006, 02:17 Мнения: 237 Местоположение: София 15 Младост
|
Я кажи коя чертичка след 90 смяташ, че е 110C? Също като пуснеш климатика темературата нагоре или надолу отива?
_________________
|
|
|
|
|
visentii
|
Заглавие: Re: 110 градуса без видим проблем Публикувано на: 07 Май 2012, 18:43 |
|
Регистриран на: 26 Апр 2007, 22:31 Мнения: 169 Местоположение: София
|
sonny написа: Я кажи коя чертичка след 90 смяташ, че е 110C? Също като пуснеш климатика темературата нагоре или надолу отива? 110 е бялата черта между 90 и 130,броя по 5 градуса на чертичка. С климатроника не съм пробвал нищо. Днес първо я покарах на бензин доста време - няма разлика,кове си 110,докато не я опъна на някой дълъг булевард - тогава сваля градуси. Второто което направих е съвета на @tatito - взех си термометър и тръгнах да замервам,НО малко преди да включи първа степен на перката антифриза взе да извира от разширителния съд.Затворих го и спрях замерването за да не направя някоя беля - поне видях че перката работи и на двете степени.Едни приятели помагаха и единия сподели мнение,че изпарителя може да прави проблем с въздух в системата - нещо такова каза.Вече чух едно мнение от газаджия,че изпарителя не от "добрите" - Feroni е марката...Като прибавим,че в последния месец(откакто взе да държи 110 гр.) и разхода ми се дигна с около 1-2\100...знам ли. Защо става така и какво да предприема...
_________________ Lancia Delta 1.6 75 hp 95 г. 835C1000
|
|
|
|
|
sonny
|
Заглавие: Re: 110 градуса без видим проблем Публикувано на: 07 Май 2012, 19:28 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 16 Яну 2006, 02:17 Мнения: 237 Местоположение: София 15 Младост
|
Напълно е възможно и от изпарителя да е. За да провериш трябва да си вземеш нещо като муфа и да свържеш тръбите на изпарителя една за друга. Тогава караш само на бензин и гледаш как е температурата. Но това в краен случай. Ако ти е изправен климатика пусни го и кажи дали температурата тръгва нагоре или наголу? П.П. Като ти е на 110C колата перката би трябвало постоянно да работи на втора степен, така ли е? Какъв термостат си взел марката ще може ли?
_________________
|
|
|
|
|
visentii
|
Заглавие: Re: 110 градуса без видим проблем Публикувано на: 07 Май 2012, 20:41 |
|
Регистриран на: 26 Апр 2007, 22:31 Мнения: 169 Местоположение: София
|
sonny написа: Напълно е възможно и от изпарителя да е. За да провериш трябва да си вземеш нещо като муфа и да свържеш тръбите на изпарителя една за друга. Тогава караш само на бензин и гледаш как е температурата. Но това в краен случай. Ако ти е изправен климатика пусни го и кажи дали температурата тръгва нагоре или наголу? П.П. Като ти е на 110C колата перката би трябвало постоянно да работи на втора степен, така ли е? Какъв термостат си взел марката ще може ли? 1.Няма ли друг начин да се пробва изпарителя(дори и в сервиз) - това което казваш,за мен е сложно,аз съм дилетант 2.Климатика е изправен и още утре ще пробвам как е с него. 3.Термостата го смени един приятели и той го купи.Май го плаща 20-22 лв.,така че май не е нещо класно.Само че той не е в България,затова не мога да дам повече информация. Благодаря за помоща.
_________________ Lancia Delta 1.6 75 hp 95 г. 835C1000
|
|
|
|
|
LoGo
|
Заглавие: Re: 110 градуса без видим проблем Публикувано на: 08 Май 2012, 07:40 |
|
Регистриран на: 18 Апр 2009, 16:12 Мнения: 1106 Местоположение: Плевен
Кара: Lancia Dedra (кашон на колела)
|
Колега, моя термостат зацикля където си пожелае и карам ту само на 75 ту само на 110, ама явно ланчата обича жегата
_________________ ZLA83500000199107
|
|
|
|
|
sasho_n2
|
Заглавие: Re: 110 градуса без видим проблем Публикувано на: 08 Май 2012, 09:07 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 27 Фев 2006, 11:49 Мнения: 1511 Местоположение: София Овча Купел1
Кара: Lancia, Alfa Romeo 159
|
Аз си мисля, че вариантите са три: 1. Термостат - за 20-25 лв, няма как да е нещо добро - моя го сменях пред два-три месеца - Behr с отстъпката от Митака беше към 50 лв. 2. Натрупани гнусотии в радиатора и от там липса на добро охлаждане на системата. 3. Антифриза в системата ти е само концентрат - този ефект с "греенето" се получава доста често, когато се сипва само концентрат антифриз - от много майстори съм чувал, че това не е добра идея - трябва да се разрежда антифриза до към - 30 градуса. Мисля, че най-евтиният ти вариант е да започнеш с пробата да разредиш антифриза и след това си промиеш системата, ако имаш удобни условия ( както колегата по-горе е казал, с оцет). Ако тогава не се оправи се насочи към термостата и датчика.
_________________ Lancia Delta II 1,6 i.e., 75 ph. Alfa Romeo 159 1.9 JTDm ".... 150 На превала Ляв 5 и веднага Десен 5! спирай, че си ебало майката за Ляв 2 на скок !!!ХОРАТА... "
|
|
|
|
|
Paco_76
|
Заглавие: Re: 110 градуса без видим проблем Публикувано на: 08 Май 2012, 12:02 |
|
Регистриран на: 14 Сеп 2005, 15:21 Мнения: 1503 Местоположение: София
Кара: Lancia dedra HF turbo integrale
|
"Маса" демек минусов кабел вероятно на таблото и вероятно хлабав и показанията на уреда не са верни.Търси в тая посока проблема почти съм сигурен че нямаш проблем с охлаждането. аз цяла глава махах едно време по тоя повод а то кабелче, но бая скъпо ми излезна .
_________________ ИТАЛФЕСТ-2007 Драг с две шапки. Lancia Dedra HF turbo integrale Тоyota Rav 4
|
|
|
|
|
sonny
|
Заглавие: Re: 110 градуса без видим проблем Публикувано на: 08 Май 2012, 12:13 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 16 Яну 2006, 02:17 Мнения: 237 Местоположение: София 15 Младост
|
Колегите са прави, може да е много неща:-) Все пак като ти е на 110C колата перката би трябвало постоянно да работи на втора степен, така ли е?
_________________
|
|
|
|
|
visentii
|
Заглавие: Re: 110 градуса без видим проблем Публикувано на: 08 Май 2012, 19:53 |
|
Регистриран на: 26 Апр 2007, 22:31 Мнения: 169 Местоположение: София
|
sonny написа: Колегите са прави, може да е много неща:-) Все пак като ти е на 110C колата перката би трябвало постоянно да работи на втора степен, така ли е? Не,перката не работи постоянно,тя и температурата не е постоянно 110...на дълги отсечки пада... Днес я пробвах с климатик - няма разлика,температурата нито пада,нито се качва. Един приятел намери термометър с инфраред и температурата около двигател,свещи и радиатор беше около 90С. Paco_76 написа: "Маса" демек минусов кабел вероятно на таблото и вероятно хлабав и показанията на уреда не са верни.Търси в тая посока проблема почти съм сигурен че нямаш проблем с охлаждането. аз цяла глава махах едно време по тоя повод а то кабелче, но бая скъпо ми излезна . Не разбрах какво точно да правя,кабелчето зад приборното табло ли да го търся и как се открива. А и ако уреда не показва точно,защо на магистралата стрелката заковава 90С?
_________________ Lancia Delta 1.6 75 hp 95 г. 835C1000
|
|
|
|
|
sonny
|
Заглавие: Re: 110 градуса без видим проблем Публикувано на: 08 Май 2012, 20:25 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 16 Яну 2006, 02:17 Мнения: 237 Местоположение: София 15 Младост
|
visentii написа: Не,перката не работи постоянно,тя и температурата не е постоянно 110...на дълги отсечки пада... Днес я пробвах с климатик - няма разлика,температурата нито пада,нито се качва. Един приятел намери термометър с инфраред и температурата около двигател,свещи и радиатор беше около 90С.
Значи доста е вероятно да ти е от датчика на двигателя или от термостата. На място като запалиш на колко градуса се пуска перката на първа степен според индикацията на таблото в купето и евентуално втората степен, която не би следвало въобще да се пуска?
_________________
|
|
|
|
|
visentii
|
Заглавие: Re: 110 градуса без видим проблем Публикувано на: 08 Май 2012, 21:01 |
|
Регистриран на: 26 Апр 2007, 22:31 Мнения: 169 Местоположение: София
|
sonny написа: visentii написа: Не,перката не работи постоянно,тя и температурата не е постоянно 110...на дълги отсечки пада... Днес я пробвах с климатик - няма разлика,температурата нито пада,нито се качва. Един приятел намери термометър с инфраред и температурата около двигател,свещи и радиатор беше около 90С.
Значи доста е вероятно да ти е от датчика на двигателя или от термостата. На място като запалиш на колко градуса се пуска перката на първа степен според индикацията на таблото в купето и евентуално втората степен, която не би следвало въобще да се пуска? По време на диагностиката при Бобо първа степен според компютъра се включи на 87.5,а на таблото показваше между 90-95,втора като включва на таблото показва между 100-105.......ако уреда на таблото лъже,защо на дълъг път показва колкото си трябва - 90С.......мисля да се заема с радиатора и антифриза. датчика на двигателя(този между 2 и 3 свещ) и за уреда на таблото ли отговаря.
_________________ Lancia Delta 1.6 75 hp 95 г. 835C1000
|
|
|
|
|
sonny
|
Заглавие: Re: 110 градуса без видим проблем Публикувано на: 08 Май 2012, 22:28 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 16 Яну 2006, 02:17 Мнения: 237 Местоположение: София 15 Младост
|
visentii написа: По време на диагностиката при Бобо първа степен според компютъра се включи на 87.5,а на таблото показваше между 90-95,втора като включва на таблото показва между 100-105.......ако уреда на таблото лъже,защо на дълъг път показва колкото си трябва - 90С.......мисля да се заема с радиатора и антифриза. датчика на двигателя(този между 2 и 3 свещ) и за уреда на таблото ли отговаря. Според това което казваш, най-вероятно датчика ти е изправен. Съвсем нормално е да има 5-8C разлика с датчика на радиатора, който пуска перката. Датчика на двигателя между 2-ра и 3-та свещ си е само за таблото, за компютъра мисля, че е друг, но тук някой вещ може да се изкаже:П След като 2-ра степен се пуска на 100-105, как успяваш да стигнеш 110 градуса? Можеш да провериш радиатора, но според мене термостата ти прави проблеми. Разбери какъв си сложил все пак.
_________________
|
|
|
|
|
sonny
|
Заглавие: Re: 110 градуса без видим проблем Публикувано на: 08 Май 2012, 22:34 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 16 Яну 2006, 02:17 Мнения: 237 Местоположение: София 15 Младост
|
П.П. Укъси маркучите на изпрарителя все пак за да отхвърлиш тезата с вкарването на въздух в системата. Също източи антифриза и виж дали имаш много боклук в него за да отхвърлиш и тезата за запушен радиатор.
_________________
|
|
|
|
|
|