След повече от половин година, тъй като не намерих същия блок като моя (на прилична за мене цена), се реших най-накрая по празниците да го отворя, докато е студено и охлаждането е малко вероятно да трябва (в случай, че прецакам положението).
Отварянето е изключително досадна работа, ако си решил да не го отваряш на парчета.
Най-напред изрязах изкочилия силикон, след това с тънка и тясна отверка го изчагъртах колкото е възможно между двете части. После за няколко минути във фурната на около 100-120 градуса (регулатора е механичен, с приличен луфт, та не са много точни), това не знам колко помогна, но го направих. Докато е още горещ почнах с отверката да подпъхвам и разлепям, като използвам напречните оребрения и отворите за видиите за опора на отверката. Доста време отиде докато ги разделя. Едната част на блока е с П-образен ръб, пълен със силикон, и другата част влиза в него. Та бая време отиде да изчистя и тоя силикон от канала.
Вътре положението беше по-добро, отколкото очаквах, но все пак си личаха щетите. Три слаби спойки, не знам дали калая се беше разнесъл от прегряването, или прегряването се е получило заради не добро запояване, плюс няколко участъка с разлепени от основата писти. Платката е двуслойна, или по-скоро са две, гъвкава/и.
Не знам колко е правилно, но залепих пистите със секундно лепило, и отгоре минах с тънка ивичка прозрачен силикон (да не се окислява или намокри, при евентуално проникване на вода в блока). Презапоих съмнителните спойки, плюс един диод, мисля че е.
Прикачени файлове:
Copy of STA40004.JPG [ 137.05 KiB | Прегледано 1670 пъти ]
Прикачени файлове:
STA40005.JPG [ 920.54 KiB | Прегледано 1670 пъти ]
Слагам и снимки за грубо ориентиране. Бяха повече, но използвах фотоапарат на мой приятел, и дали не улучих правилните настройки или снимах прекалено близо, ама качеството е много зле, и ще кача само две, а защо датите на снимките са от октомври – нямам обяснение.
Затварянето – по-обратния ред, само дето го сглобих, и запълних луфта между двете части със силикон само отвън, ако се наложи – да се отвори по-лесно. Проба на колата дали включва перката, и монтаж.
Ако на някой му се наложи да я прави тая интервенция – хубаво е преди да се започне, блока да се почисти хубаво.
Прикачени файлове:
Copy of IMG Blok v.JPG [ 114.5 KiB | Прегледано 1670 пъти ]
Две от видиите (до буксите) са покрити със сив силикон, и ако е мръсен – може да не се забележат. Също важно ми се струва да се провери и състоянието на уплътнителя на капака на релета (с „рисунките”).
Отначало се чудих що е това престараване със силикона и херметизацията, ама като видях долната страна на черната пластмаса над блока и компа колко е изцапана, явно с кална вода, чак взех да се чудя дали сложих достатъчно силикон за уплътняване. Отделно – може би държи двете части да не се изкривяват от температурата.
Дано на никой не се налага да го ремонтира, пак казвам – много ми се видя досадно и пипкаво.
Номера на блока е 82470547.
Друго не се сещам за добавяне, така, че темата май може да бъде заключена.
_________________
Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7