Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Dedra/Delta2




Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Не включва 1-ва степен на перката
 Мнение Публикувано на: 10 Май 2012, 14:59 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49
Мнения: 428
Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
Така, вече имам първа степен. Решението при мен е в традиционния стил „с тел и пирони”, надявам се за кратко. Към въпросния блок с релета се свързват и две букси (бяла и червена). Мост между кабелните накрайници (женски) в бялата букса, преди да се включи в блока, реши временно проблема. А това се наложи, щото и при двете букси е имало яко прегряване (или късо) и се вижда и нагар и стапяне на пластмасата около мъжките накрайници. А явно е прекъсната и писта в самия блок.
Да спестя малко време ако някой със същата кола има същия проблем. За трети път се убеждавам, че Autodata не поддържа тая модификация с тоя двигател. Майстора почна по схемите на окабеляване от нея, но там май са за 90 и 130 коньовите, та опита по аналогия с тях, но има разлики в окабеляването. След около час вече се беше отчаял. И тъкмо да предложа да я продължим друг ден, отвори някакви други схеми, направи два тигела между компа и колата, и се ухили – и цветовете отговаряха, и кода на двигателя. За отрицателно време с 2-3 замервания беше сигурен къде е проблема и как да го оправи или заобиколи. Блока е от две части, слепени със същото, с което лепят фаровете, искаше да го отвори и запои изгорелия участък.
По принцип съм върл противник на „телта и пироните”, ама пред алтернативата още половин-един час за разлепване, и после лепене (беше убеден, че ще строши някъде), на фона на приближаваща буря (само предницата беше под нещо като козирка), самия аз настоях за тоя вариант. Увери ме, че това няма да навреди по никакъв начин. Запалихме я и я оставихме да загрее, та да видим дали и датчика на радиатора бачка. Та малко и полафихме, тогава го питах и каза, че верните схеми са от Vivid workshop.
Та сега ще търся да сменя целия блок, и тогава ще опитам да отворя сегашния.
Допълнително ще добавя номера на блока и в кои модели се слага (требе да го препиша от въпросния каталог).
Надявам се да нямате такива проблеми, и ако все пак ви дойдат до главата (колата), да съм бил полезен.

_________________
Изображение
Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Не включва 1-ва степен на перката
 Мнение Публикувано на: 10 Май 2012, 16:56 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49
Мнения: 428
Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
Няма го бутона "Промени", не знам защо, затова продължавам така.
адреса на каталога http://www.leirilis.com/downloads/SIDAT/Reles%20SIDAT.pdf
Блоковете с релета са на страници 90-92. Конкретно за мойта мисля, че е най-долу на стр. 90

_________________
Изображение
Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Не включва 1-ва степен на перката
 Мнение Публикувано на: 10 Май 2012, 17:50 
Offline
Специалист
Специалист

Регистриран на: 16 Яну 2006, 02:17
Мнения: 237
Местоположение: София 15 Младост
Я набързо ме светни между кои два цвята кабели е направен мост?

_________________
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Не включва 1-ва степен на перката
 Мнение Публикувано на: 11 Май 2012, 08:30 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49
Мнения: 428
Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
моста е в самата букса (бялата), между кабелните накрайници (женски са) и така я включи в блока. А иначе аз не можах да видя, като дръпна майстора маншончето на буксата, какви цветове са кабелите.

_________________
Изображение
Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Не включва 1-ва степен на перката
 Мнение Публикувано на: 09 Яну 2013, 12:14 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49
Мнения: 428
Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
След повече от половин година, тъй като не намерих същия блок като моя (на прилична за мене цена), се реших най-накрая по празниците да го отворя, докато е студено и охлаждането е малко вероятно да трябва (в случай, че прецакам положението).
Отварянето е изключително досадна работа, ако си решил да не го отваряш на парчета.
Най-напред изрязах изкочилия силикон, след това с тънка и тясна отверка го изчагъртах колкото е възможно между двете части. После за няколко минути във фурната на около 100-120 градуса (регулатора е механичен, с приличен луфт, та не са много точни), това не знам колко помогна, но го направих. Докато е още горещ почнах с отверката да подпъхвам и разлепям, като използвам напречните оребрения и отворите за видиите за опора на отверката. Доста време отиде докато ги разделя. Едната част на блока е с П-образен ръб, пълен със силикон, и другата част влиза в него. Та бая време отиде да изчистя и тоя силикон от канала.
Вътре положението беше по-добро, отколкото очаквах, но все пак си личаха щетите. Три слаби спойки, не знам дали калая се беше разнесъл от прегряването, или прегряването се е получило заради не добро запояване, плюс няколко участъка с разлепени от основата писти. Платката е двуслойна, или по-скоро са две, гъвкава/и.
Не знам колко е правилно, но залепих пистите със секундно лепило, и отгоре минах с тънка ивичка прозрачен силикон (да не се окислява или намокри, при евентуално проникване на вода в блока). Презапоих съмнителните спойки, плюс един диод, мисля че е.
Прикачени файлове:
Copy of STA40004.JPG
Copy of STA40004.JPG [ 137.05 KiB | Прегледано 1670 пъти ]

Прикачени файлове:
STA40005.JPG
STA40005.JPG [ 920.54 KiB | Прегледано 1670 пъти ]

Слагам и снимки за грубо ориентиране. Бяха повече, но използвах фотоапарат на мой приятел, и дали не улучих правилните настройки или снимах прекалено близо, ама качеството е много зле, и ще кача само две, а защо датите на снимките са от октомври – нямам обяснение.
Затварянето – по-обратния ред, само дето го сглобих, и запълних луфта между двете части със силикон само отвън, ако се наложи – да се отвори по-лесно. Проба на колата дали включва перката, и монтаж.
Ако на някой му се наложи да я прави тая интервенция – хубаво е преди да се започне, блока да се почисти хубаво.
Прикачени файлове:
Copy of IMG Blok v.JPG
Copy of IMG Blok v.JPG [ 114.5 KiB | Прегледано 1670 пъти ]

Две от видиите (до буксите) са покрити със сив силикон, и ако е мръсен – може да не се забележат. Също важно ми се струва да се провери и състоянието на уплътнителя на капака на релета (с „рисунките”).
Отначало се чудих що е това престараване със силикона и херметизацията, ама като видях долната страна на черната пластмаса над блока и компа колко е изцапана, явно с кална вода, чак взех да се чудя дали сложих достатъчно силикон за уплътняване. Отделно – може би държи двете части да не се изкривяват от температурата.
Дано на никой не се налага да го ремонтира, пак казвам – много ми се видя досадно и пипкаво.
Номера на блока е 82470547.
Друго не се сещам за добавяне, така, че темата май може да бъде заключена.

_________________
Изображение
Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 2 от 2 [ 25 мнения ] Отиди на страница Предишна  1, 2




Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Dedra/Delta2


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 13 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов