www.lancia-bg.com
http://www.lancia-bg.com/forum/

Ниска темперетура в движение на ДЕДРА
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=35&t=29060
Страница 1 от 2

Автор:  klod [ 22 Яну 2012, 00:40 ]
Заглавие:  Ниска темперетура в движение на ДЕДРА

Здравейте, от скоро имам Дедра 1.8 16 113кс. има обаче нещо което ме притеснява.Колата си пали и загрява нормално на около 70гр. отваря термостата (сменях го два пъти за да пробвам така че е чисто нов марката е Behr), перката си включва на 90-93 градуса и всичко е наред, ноооооо тръгна ли на по дълъг път или като карам да кажем по Цариградско с по висока скорост темперетурата пада на около 75гр. и докато не се набия в някое задръстване или по дълъг светофар не се вдига.
Та въпроса ми е дали това е нормално за Дедра или има някакъв друг проблем.Датчика на термостата дето стои не съм го сменял защото ми казаха, че той или работи или не, а пък и на място си отчита коректно на таблото.
Благодаря Ви предварително

Автор:  Dilyan [ 22 Яну 2012, 01:54 ]
Заглавие:  Re: Ниска темперетура в движение на ДЕДРА

Колега как го пробва,че отваря на 70 градуса?За да ти пада на дълъг път температурата,а да е нормална по светофари и задръствания извода е един-термостат за смяна

Автор:  vundev [ 22 Яну 2012, 06:17 ]
Заглавие:  Re: Ниска темперетура в движение на ДЕДРА

И аз съм за термостат ...

Автор:  tatito [ 22 Яну 2012, 08:29 ]
Заглавие:  Re: Ниска темперетура в движение на ДЕДРА

Как е отоплението на дълъг път.Забелязваш ли рязка разлика,да намаля притока на топъл въздух в купето.Според мен,може и да не е термостат.Сега недей пипа нищо.

Автор:  klod [ 22 Яну 2012, 09:45 ]
Заглавие:  Re: Ниска темперетура в движение на ДЕДРА

На HI като сложа климатроника няма промяна но при намаляване да кажем на около 25 гр. има такива аномалии, но не постоянно както духа топло обръща на хладно и после пак.
За колегите с термостата написах още в първия пост сменях 2 пъти термостат в разстояние на 1 седмица, и двата чисто нови и закупени от различно място.Дедрата има газова Ловато да не би нещо газаджиите да са объркали, но според мен няма логика да е това.Питах тук там някой ми каза, че италианките с по голям от 1.6 мотор си изстиват в движение, но не мога да се съглася с това ами ако карам дедрата в Сибир при минус 15-20 ????
Единственото което не съм сменял както казах е самия датчик на термостата него само го прехвърлях от термостат на термостат.

Автор:  klod [ 22 Яну 2012, 09:55 ]
Заглавие:  Re: Ниска темперетура в движение на ДЕДРА

Dilyan написа:
Колега как го пробва,че отваря на 70 градуса?За да ти пада на дълъг път температурата,а да е нормална по светофари и задръствания извода е един-термостат за смяна


Работя в сервиза на СЕАТ в дружба и момчетата в сервиза я гледаха, при показание около 70 градуса се затопля горния маркуч а перката си включва на около 90 (гледаме по уреда на таблото не сме мерили с мултицет темперетурата)

Автор:  klod [ 22 Яну 2012, 09:57 ]
Заглавие:  Re: Ниска темперетура в движение на ДЕДРА

Някъде във форума четох че можело да има някъде още един датчик за темперутра но няма идея къде и изобщо има ли такъв

Автор:  i_v_ivanov [ 22 Яну 2012, 10:01 ]
Заглавие:  Re: Ниска темперетура в движение на ДЕДРА

Проблема е във задръстен радиатор!

Смъкни го и го промий - или ако ти е възможно го смени с нов!

Аз го смених - и моментално проблема изчезна!

Автор:  klod [ 22 Яну 2012, 10:10 ]
Заглавие:  Re: Ниска темперетура в движение на ДЕДРА

i_v_ivanov написа:
Проблема е във задръстен радиатор!

Смъкни го и го промий - или ако ти е възможно го смени с нов!

Аз го смених - и моментално проблема изчезна!


Големия воден радиатор или малкия на парното?

Автор:  i_v_ivanov [ 22 Яну 2012, 18:52 ]
Заглавие:  Re: Ниска темперетура в движение на ДЕДРА

Големия ...

Автор:  klod [ 22 Яну 2012, 21:38 ]
Заглавие:  Re: Ниска темперетура в движение на ДЕДРА

i_v_ivanov написа:
Големия ...

мерси ще пробвам :)

Автор:  tatito [ 23 Яну 2012, 11:18 ]
Заглавие:  Re: Ниска темперетура в движение на ДЕДРА

Добре де,малко прости разсъждения.
Радиаторът задръстен-колата не достига нормална темперетура???
Промиваш радиатора,охлаждането се подобрява-ще започне да загрява???

Автор:  i_v_ivanov [ 23 Яну 2012, 11:53 ]
Заглавие:  Re: Ниска темперетура в движение на ДЕДРА

Да - така се получава!

Намаления поток през питата - в това зимно време
дава възможност за бързо охлаждане на малкото преминала охладителна течност,
и понеже датчика за температура се намира СЛЕД термостата в дясната част на
охладителната система - отчита ниска температура.

Ако има датчик на входа на радиатора - ще е друга картината.

Нормализирането потока през радиатора оправя проблема.

Автор:  simq [ 23 Яну 2012, 12:30 ]
Заглавие:  Re: Ниска темперетура в движение на ДЕДРА

klod написа:
На HI като сложа климатроника няма промяна но при намаляване да кажем на около 25 гр. има такива аномалии, но не постоянно както духа топло обръща на хладно и после пак.
За колегите с термостата написах още в първия пост сменях 2 пъти термостат в разстояние на 1 седмица, и двата чисто нови и закупени от различно място.Дедрата има газова Ловато да не би нещо газаджиите да са объркали, но според мен няма логика да е това.Питах тук там някой ми каза, че италианките с по голям от 1.6 мотор си изстиват в движение, но не мога да се съглася с това ами ако карам дедрата в Сибир при минус 15-20 ????
Единственото което не съм сменял както казах е самия датчик на термостата него само го прехвърлях от термостат на термостат.

Колега, не е аномалия, просто като темп. е настр. на 25* и датчика за темп. в купето отчете, че е достигната, блока на климатроника затваря кранчето на радиатора на парното, а влизащия въздух полека-лека го охлажда. За това минава известно време, през което духа хладен въздух, и като спадне темп. в купето - блока отново отваря кранчето, но не тръгва веднага топъл въздух (докато радиаторчето отново се затопли) .
Газовата определено има пръст в спадане на температурата. Даже тая сутрин пътувам на няколко километра от Кърджали (по тоя маршрут пътувам доста често и през всички сезони) и реших на идване да карам на бензин - да се поочисти дюзата. И наблюдавам стрелката за темп. – на изкачване мина на половин милиметър над чертата на 90, при спускане- половин милиметър под нея. Обикновено като карам на газ първите няколко км. стрелката отива до 90 гр. и после започва бавно да пада (едно , понякога две деления под 90), после пак отива до 90 и пак леко пада. Така, зависи от времето, но около 3-4-5 км. Ако карам по-дълго си стои на 90. В един момент реших, че термостата е за смяна, но след тази сутрин, май няма да е. Даже докато пътувах мислех да пусна тема, ама мисля, че и тук е подходящо (макар, че стана доста дълго).
Като се размисля, или излиза вярно, че газта изгаря с по-ниска темп. от бензина, или изпарителя смъква сериозно темп. на охл. система.
По принцип симптомите на твойта са точно за пре..ан термостат, ама пък 2 нови да излязат такива?
Така, че може да излезе, както казва колегата i_v_ivanov, логично изглежда. Една промивка (ако нямаш възможност за смяна на радиатора) и евентуално смяна на антифриза (ако не е сменян доста години) сигурно няма да навредят (освен ако имаш теч и си слагал добавка за запушване).

Автор:  viktorsterev [ 23 Яну 2012, 17:53 ]
Заглавие:  Re: Ниска темперетура в движение на ДЕДРА

klod написа:
Dilyan написа:
Колега как го пробва,че отваря на 70 градуса?За да ти пада на дълъг път температурата,а да е нормална по светофари и задръствания извода е един-термостат за смяна


Работя в сервиза на СЕАТ в дружба и момчетата в сервиза я гледаха, при показание около 70 градуса се затопля горния маркуч а перката си включва на около 90 (гледаме по уреда на таблото не сме мерили с мултицет темперетурата)


След като около 70гр.започва да стопля маркуча значи че термостата започва леко по леко да отваря и на дълъг път просто няма начин да загрее повече от 80-85гр защото при тази темперетура той ще е напълно отворен и в момента в които въздушната струя стане малко по силна се връща на 75гр.
Датчика на перката ако е на 90гр е нормално на включи тогава.
Защо я чоплиш колата и набиваш излишни средства,нещо което работи не се пипа.
Моита работи на 80гр и какво от това,парното е малко по-слабо но не е чак болка за умиране.

Караи и си свиркаи punk

Автор:  nigell [ 23 Яну 2012, 18:18 ]
Заглавие:  Re: Ниска темперетура в движение на ДЕДРА

А дали не е възможно да е повредена клапата за рециркулация и постоянно да влиза студен въздух отвън? Знам за такива случаи и просто при много студено време парното не успява да загрее постъпващия въздух.

Автор:  klod [ 23 Яну 2012, 19:13 ]
Заглавие:  Re: Ниска темперетура в движение на ДЕДРА

Радиатора още не сам сменил, но за сега ще почака(няма кинти), един приятел механик предложи за да проверим дали наистина изпарителя охлажда прекалено системата да го шунтираме т.е да прекараме един маркуч директно на вход изход на охладителната течност която го загрява.Ще пробвам тия дни и ще видим.Карам я на бензин колата така , че няма как да е от по ниската темперетура на изгаряне на газта.Ако не се промени нищо след тази проба ще сменя радиатора както предлага колегата i_v_ivanov.Антифриза е сменен 3 пъти(един път при смяната на ангренажа и 2 пъти за всеки нов термостат).За климатроника и аз като се позамислих наистина няма как да регулира темперетурата в купето освен с комбинация от топъл и студен въздух така , че парното си работи и то доста добре дори преди да е отлепила стрелката от 50 градуса вътре почва да духа топло(разбрах го тия дни защото карам дъщеря си на ясла и слизам по рано за да подгрея колата).

Автор:  tatito [ 23 Яну 2012, 20:16 ]
Заглавие:  Re: Ниска темперетура в движение на ДЕДРА

Пак ти казвам,недей пипа нищо в това ши.ано време.Април ще си говориме.

Автор:  Gavro [ 23 Яну 2012, 21:00 ]
Заглавие:  Re: Ниска темперетура в движение на ДЕДРА

Цитат:
един приятел механик предложи за да проверим дали наистина изпарителя охлажда прекалено системата да го шунтираме т.е да прекараме един маркуч директно на вход изход на охладителната течност която го загрява


А защо по дяволите не шунтирате и двигателя, как ще ти падне разхода не е истина. Това е зимно решение, напролет ако е шунтиран ще завриш.
Ако си го правиш сам /аз на първата кола въртях 2 термостата забили един отворен и един затворен/ няма грижи ама да набиваш пари за труд не е работа.
И ако наистина зора е в охлаждането при висока скорост вземи един балатум за предната решетка от някой съседен голф или опел. Не се решава проблем като махнеш някоя част, защото "повечето нямали", "не е важно", "и така ще кара", "абе тая глупост са я сложили да взимат пари, не ти трябва" и накрая но не на последно място "тоя модел са така".

:auto:

Автор:  viktorsterev [ 23 Яну 2012, 21:29 ]
Заглавие:  Re: Ниска темперетура в движение на ДЕДРА

А какъв е смисъла да шунтираш изпарителя след като когато караш на бензин газовия клапан е затворен,т.е.изпарителя няма от какво да се охлажда след като до него не достига газ.А за по сигурно може да я спреш направо от бутилката

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/