Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Dedra/Delta2




Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Проблем с оборотите
 Мнение Публикувано на: 20 Яну 2011, 10:23 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49
Мнения: 428
Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
venko_01 написа:
Правилно си прочел и си разбрал темата колега но проблема с ниските обороти не е само при студен двигател, прави го когато и скимне и при топъл и при студен понякога ги държи понякога се опитва да угасне, изфорсирам я няколко пъти и започне да си държи стабилни 900 оборота след малко каране пак вземе та и скимне че иска да гасне , пак и подам няколко пъти газ покарам още малко и вземе пак та ги задържи и така през целия път идва ми понякога да слезна и продължа пеша, а проблема не вярвам да е в налягането на бензина,защото проблема го има и когато карам на газ.

Колега, върти ми се една идея, ама първо ако имаш възможност направи една проба, пък после според ефекта ще я кажа.
Забележи в момента като почне да губи обороти колко и какви консуматори има включени, пък ако имаш чалъм и уред - замери и напрежението на акумулатора (без да гасиш колата) и евентуално (ако е загряла достатъчно колата) показанията на ламбда сондата и напрежението на подгряването на сондата.
Ако успееш с пробата - пиши и параметрите на акумулатора - Ah , mAh , напрежение (при запален и изгасен двигател).

_________________
Изображение
Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с оборотите
 Мнение Публикувано на: 21 Яну 2011, 14:30 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 21 Май 2009, 17:32
Мнения: 373
Местоположение: Правец
simq написа:
venko_01 написа:
Правилно си прочел и си разбрал темата колега но проблема с ниските обороти не е само при студен двигател, прави го когато и скимне и при топъл и при студен понякога ги държи понякога се опитва да угасне, изфорсирам я няколко пъти и започне да си държи стабилни 900 оборота след малко каране пак вземе та и скимне че иска да гасне , пак и подам няколко пъти газ покарам още малко и вземе пак та ги задържи и така през целия път идва ми понякога да слезна и продължа пеша, а проблема не вярвам да е в налягането на бензина,защото проблема го има и когато карам на газ.

Колега, върти ми се една идея, ама първо ако имаш възможност направи една проба, пък после според ефекта ще я кажа.
Забележи в момента като почне да губи обороти колко и какви консуматори има включени, пък ако имаш чалъм и уред - замери и напрежението на акумулатора (без да гасиш колата) и евентуално (ако е загряла достатъчно колата) показанията на ламбда сондата и напрежението на подгряването на сондата.
Ако успееш с пробата - пиши и параметрите на акумулатора - Ah , mAh , напрежение (при запален и изгасен двигател).



Ами ще го направя този експеримент тези дни само трябва да си купя свестен мултицет че стария даде фира, иначе ламбда сондата на компютъра като беше закачена я гледахме и си работи само че е станала по слабо чувствителна на ниски обороти ми каза момчето.Иначе акумулатора ми е 44ah Варта но е много издръжлив и нямам никакви проблеми с него засега, а консуматорите винаги са ми едни и същи- фарове музика и парно .

_________________
Lancia Dedra 1.6i.e - моята първа любов :)
Lada 1600 -моята слабост (онлайн по всяко време) :)
Lancia Dedra 1.8i.e на брат ми :) ZLA83500000185187
Lancia Dedra 2.0i.e-моята бегачка :)
ZLA83500004057851


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с оборотите
 Мнение Публикувано на: 21 Яну 2011, 14:33 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 21 Май 2009, 17:32
Мнения: 373
Местоположение: Правец
alfista написа:
Регулатора е номер 12 и вакума е номер 10 от картинката.Провери да не би да е пробил и да ти пуска бензин от там.Ако всичко е наред,нагласи оборотите както ти писах и не би трябвало колата поне да ти гасне.



Проверих го това маркуче, не е спукано и няма бензин в него но ми направи впечатление че като го откача не виждам да дърпа някакъв вакуум и не забелязах промяна в поведението на колата.

_________________
Lancia Dedra 1.6i.e - моята първа любов :)
Lada 1600 -моята слабост (онлайн по всяко време) :)
Lancia Dedra 1.8i.e на брат ми :) ZLA83500000185187
Lancia Dedra 2.0i.e-моята бегачка :)
ZLA83500004057851


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с оборотите
 Мнение Публикувано на: 21 Яну 2011, 17:15 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49
Мнения: 428
Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
venko_01 написа:
прави го когато и скимне и при топъл и при студен понякога ги държи понякога се опитва да угасне, изфорсирам я няколко пъти и започне да си държи стабилни 900 оборота след малко каране пак вземе та и скимне че иска да гасне , пак и подам няколко пъти газ покарам още малко и вземе пак та ги задържи и така
Ами ще го направя този експеримент тези дни само трябва да си купя свестен мултицет че стария даде фира, иначе ламбда сондата на компютъра като беше закачена я гледахме и си работи само че е станала по слабо чувствителна на ниски обороти ми каза момчето.Иначе акумулатора ми е 44ah Варта но е много издръжлив и нямам никакви проблеми с него засега, а консуматорите винаги са ми едни и същи- фарове музика и парно .

Това с оборотите да не би да се случва най-често при спиране с включени горните консуматори? Когато тръгнат да падат оборотите, изключи консуматорите възможно най-бързо(внимавай заради фаровете да няма катаджии, или мини само на габарити), и виж дали ще стабилизира оборотите.
Много са ми чудни майсторите като кажат слабочувствителна или "мудна" или нещо такова за сондата. Ми тя е датчик, който, грубо казано, променя ел. напрежение, и не работи по-бързо или по-бавно според оборотите. Просто ЕКУ-то отчита показанията определен брой пъти за определено време. Даже един колега в друга тема писа, че взима осреднена стойност за определено време, и на тая база сравнява със зададени (за съответния режим на работа на двигателя) параметри, и предприема или не корекции.

_________________
Изображение
Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с оборотите
 Мнение Публикувано на: 21 Яну 2011, 18:25 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 21 Май 2009, 17:32
Мнения: 373
Местоположение: Правец
Това с оборотите да не би да се случва най-често при спиране с включени горните консуматори? Когато тръгнат да падат оборотите, изключи консуматорите възможно най-бързо(внимавай заради фаровете да няма катаджии, или мини само на габарити), и виж дали ще стабилизира оборотите.
Много са ми чудни майсторите като кажат слабочувствителна или "мудна" или нещо такова за сондата. Ми тя е датчик, който, грубо казано, променя ел. напрежение, и не работи по-бързо или по-бавно според оборотите. Просто ЕКУ-то отчита показанията определен брой пъти за определено време. Даже един колега в друга тема писа, че взима осреднена стойност за определено време, и на тая база сравнява със зададени (за съответния режим на работа на двигателя) параметри, и предприема или не корекции.[/quote]

Не съм се сещал да пробвам да изключа консуматорите ще го направя утре и ще пиа какъв е резултата. Относно ламбда сондата - аз я гледах и аз на компютъра не отчиташе нищо като е на празен ход, като се подаде малко газ и се вдигнат малко оборотите започваше да отчита.

_________________
Lancia Dedra 1.6i.e - моята първа любов :)
Lada 1600 -моята слабост (онлайн по всяко време) :)
Lancia Dedra 1.8i.e на брат ми :) ZLA83500000185187
Lancia Dedra 2.0i.e-моята бегачка :)
ZLA83500004057851


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с оборотите
 Мнение Публикувано на: 22 Яну 2011, 10:25 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 09 Апр 2006, 16:33
Мнения: 148
Местоположение: София
Не е нормално това с ламбдата,трябва да отчита на празен ход,ако подава права линия значи е за смяна според мен,при мен ламбдата и играе и на празен ход.

_________________
Lancia Delta HPE 2.0 16V "95 ZLA83600003003950


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с оборотите
 Мнение Публикувано на: 22 Яну 2011, 23:10 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 21 Май 2009, 17:32
Мнения: 373
Местоположение: Правец
Така е колега но наред с един куп други глупости и ламбда сондата днес дойде време за смяна и на съединитела, защото днес се прецака и известно време темата ще бъде в застой :-x

_________________
Lancia Dedra 1.6i.e - моята първа любов :)
Lada 1600 -моята слабост (онлайн по всяко време) :)
Lancia Dedra 1.8i.e на брат ми :) ZLA83500000185187
Lancia Dedra 2.0i.e-моята бегачка :)
ZLA83500004057851


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с оборотите
 Мнение Публикувано на: 24 Яну 2011, 10:32 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49
Мнения: 428
Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
alfista написа:
Не е нормално това с ламбдата,трябва да отчита на празен ход,ако подава права линия значи е за смяна според мен,при мен ламбдата и играе и на празен ход.

Подкрепям за отчитането. Доколкото съм гледал диагностики, требе да дава показания и на празен ход, въпроса е, че тогава ЕКУ-то не ги взима впредвид, а регулира оборотите според температурата на двигателя. А че е празен ход "разбира" от датчика за положение на педала на газта, затова и от правилната му работа зависи и работата на ЕКУ-то и двигателя. Ама все още не бързай със смяна на сондата, направи ония проби, пък да видим, може да излезе тва което си мисля.

_________________
Изображение
Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с оборотите
 Мнение Публикувано на: 15 Фев 2011, 20:58 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 21 Май 2009, 17:32
Мнения: 373
Местоположение: Правец
След ремонта на съединитела темата отново може да и се даде ход , защото колата пак си прави каквото си иска с оборотите до преди 1 час, докато не светна постоянно червената лампа с дюзата , и я закарах веднага на диагностика отново този път отчете грешка в датчика за температурния въздух в всмукателния колектор , а след това се установи че буксата на въпросния датчик беше прецакана и ту дава верига ту не иска, сменихме буксата почистихме датчика с контактен спрей и оттогава лампата не ми е светкала и оборотите засега стоят постоянни, надявам се че от това е идвал проблема , ако не е ще си покаже отново и ще пиша пак.Благодаря засега на всички изказали мнение по темата - доста я удължихме тази тема дано да бъде полезна и за други . cheers

_________________
Lancia Dedra 1.6i.e - моята първа любов :)
Lada 1600 -моята слабост (онлайн по всяко време) :)
Lancia Dedra 1.8i.e на брат ми :) ZLA83500000185187
Lancia Dedra 2.0i.e-моята бегачка :)
ZLA83500004057851


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с оборотите
 Мнение Публикувано на: 12 Юли 2011, 13:08 
Offline
Чел списания
Чел списания
Аватар

Регистриран на: 05 Яну 2005, 01:59
Мнения: 52
Местоположение: София
здравейте,
прочетох темата и някои проблеми се наблюдават при мен но по различно
за това ще изложа случая. За съжаление не разбирам някои технически неща от постовете и ще помоля за пояснение.

Колата е Дедра 1.6 моноджет 04.92 на бензин
Проблемът го прави само през топлите месеци на годината
Когато запаля сутрин всичко е наред. Обаче когато загрее и я изгася и после след около десетина минути или повече запаля оборотите падат на 500 и стоят така. Понякога гасне веднага и не може въобще да поддържа празен ход като след малко каране се оправя но пак държи 500. Понякога падат по ниско и присветват лампичките акумулатора и маслото. Случва се и да загасне но само когато е на място.В някои случаи при загасяне и повторно палене се оправят оборотите но рядко и за кратко. Понякога пък когато е така при подаване на повече газ или рязко подаване заглъхва и забива нос. Случвало се е да държи и по високи от 1000 оборота на място въпреки че е загряла.

Сменял съм кабели,свещи, дистрибуторна капачка и палец, един син датчик Bosch отзад горе на мотора който май бил за охладителна течност при студено палене, моторчето за празен ход. Гледаха пистите на дросела но казаха че са ок. Диагностиката не дава никакви грешки. Казаха ми да погледна датчик за въздух но нямам представа къде е.

Ще съм ви благодарен за съвет. Майсторите казват да сменям колата че била стара обаче аз си я харесвам въпреки че вече и пада лака.

_________________
Dedra 1992, 1.6 Bosch Mono-Jetronic 835A1046


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с оборотите
 Мнение Публикувано на: 12 Юли 2011, 17:57 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 05 Юни 2009, 20:22
Мнения: 444
Местоположение: Казанлък
Кара: Dedra 1.6 MPI
датчика за въздуха е отстрани до дюзата на моното. нещо като пъпчица представлява.
като свалиш възд. филтър ше го видиш.
стъпк. моторче ново ли е или 2 употреба.

_________________
Dedra 1.6, 159B9


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с оборотите
 Мнение Публикувано на: 13 Юли 2011, 09:53 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49
Мнения: 428
Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
Megadux написа:
здравейте,
прочетох темата и някои проблеми се наблюдават при мен но по различно
за това ще изложа случая. За съжаление не разбирам някои технически неща от постовете и ще помоля за пояснение.
Колата е Дедра 1.6 моноджет 04.92 на бензин ...

Здр. колега
Инжекциона Monojet Bosch или BOSCH MONO-JETRONIC e ?
Ако е втория - ето малко инфо за устройството и работата му:
http://avtoserviz-bomiauto.blogspot.com ... ronic.html
http://www.205gti.com/bosch/kjet.jpg
Газова уредба сигурно нямаш, щото не си писал, ама пак да питам.
При диагностика загледаха ли стойностите, които показва датчика за температурата на двигателя (май точно за него пишеш - синия), като и връзките му. Ако той подава неверни, може да се получат подобни симптоми.

_________________
Изображение
Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с оборотите
 Мнение Публикувано на: 14 Юли 2011, 17:57 
Offline
Чел списания
Чел списания
Аватар

Регистриран на: 05 Яну 2005, 01:59
Мнения: 52
Местоположение: София
благодаря за статиите
ще ги прочета внимателно
инжекцията е втората предполагам защото не съм много наясно
газова нямам
диагностиката изглежда много елементарна и понеже не разбирам стойностите на мога да кажа какво са мерили но всичките пъти казваха че няма грешки

_________________
Dedra 1992, 1.6 Bosch Mono-Jetronic 835A1046


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с оборотите
 Мнение Публикувано на: 15 Юли 2011, 09:12 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49
Мнения: 428
Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
Грешка ще запише ако са извън допустими стойности. обаче ако вместо 50 отчита например 90, грешка няма, но ЕКУ-то ще коригира като за загрят двигател. Отделно, ако си с JETRONIC-а, накои елементи са механични, така, че имай впредвид отпускане на пружина, втвърдяване на гарнитура, там има и някаква диафрагма, нещо от сорта. Някъде бях чел статия за тоя инжекцион (и подобни от това поколение) и най-често срещани проблеми с тях.
При диагностиката температурата сигурно ще е в градуси по Фаренхайт, така, че майстора требе да ги следи или по книга, или да ги пресмята по Целзий.
ето сайт за тая цел http://www.convertworld.com/bg/temperature/Целзий.html
Според моя каталог за инжекциони (голям е за да го кача тук), за
Dedra ie 1.6 92-93 - Bosch Mono-Jetronic
Може да си промениш в подписа :)

_________________
Изображение
Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 3 от 3 [ 54 мнения ] Отиди на страница Предишна  1, 2, 3




Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Dedra/Delta2


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов