www.lancia-bg.com
http://www.lancia-bg.com/forum/

температура на 100 градуса в задръствания-помощ
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=35&t=21716
Страница 2 от 4

Автор:  atanasagg [ 02 Апр 2010, 13:18 ]
Заглавие: 

Благодаря ти колега много за помоща и май така ще си кара :) приятен ден и весели празници.

Автор:  stanibesen [ 02 Апр 2010, 14:40 ]
Заглавие: 

Остави я да работи и включи ли и двете степени (98 и 105) си карай спокойно,при мен е така.Спокойно може да се отдаваш на празниците. :wink: cheers

Автор:  atanasagg [ 02 Апр 2010, 16:03 ]
Заглавие: 

Проблема е приятелю,че не включва и двете степени и перката се включи за малко(5-6)секунди и спира,и къде се намира този датчик за таблото,че ако не е скъп да си го сменя.Може пък проблема да идва пък от там :?

Автор:  krasi25 [ 02 Апр 2010, 16:10 ]
Заглавие: 

Здравейте!Оказа се че и аз имам подобен проблем.Само че при мен перката изобщо не иска да се включи.Смених датчика.Не е от него.Май не идва ток до релетата.От къде може да е проблема?

Автор:  atanasagg [ 02 Апр 2010, 16:15 ]
Заглавие: 

Щом не идва ток сигурен ли си че нямаш скъсана жица на датчика(на радиятора) и ако му дадеш на късо работи ли :?:

Автор:  krasi25 [ 02 Апр 2010, 16:27 ]
Заглавие: 

atanasagg написа:
Щом не идва ток сигурен ли си че нямаш скъсана жица на датчика(на радиятора) и ако му дадеш на късо работи ли :?:

Ами мисля,че не е скъсана жица,защото когато дам на късо датчика и цъка релето,но перката не тръгва.Направо ми се е запалила главата :(

Автор:  atanasagg [ 02 Апр 2010, 16:35 ]
Заглавие: 

другия вариянт е да замериш с мултицет дали идва ток до перката като дадеш пак на късо и ако идва може да ти е изпушила перката(дано не съм прав за това)

Автор:  krasi25 [ 02 Апр 2010, 16:59 ]
Заглавие: 

atanasagg написа:
другия вариянт е да замериш с мултицет дали идва ток до перката като дадеш пак на късо и ако идва може да ти е изпушила перката(дано не съм прав за това)

На перката и подадох директен ток от акомулатора и работи.И тя не е.

Автор:  atanasagg [ 02 Апр 2010, 18:29 ]
Заглавие: 

сори колега но не мога да сетя за друго :roll:

Автор:  jorometala [ 02 Апр 2010, 23:42 ]
Заглавие: 

реле - може да цъка и да не създава верига - нагорели контакти!

Автор:  D. Stanev [ 03 Апр 2010, 13:05 ]
Заглавие: 

jorometala написа:
реле - може да цъка и да не създава верига - нагорели контакти!

Това викам и аз, ама някак пропуснаха моя коментар... :mrgreen:

Автор:  atanasagg [ 05 Апр 2010, 17:11 ]
Заглавие: 

D. Stanev написа:
jorometala написа:
реле - може да цъка и да не създава верига - нагорели контакти!

Това викам и аз, ама някак пропуснаха моя коментар... :mrgreen:
колега здравей при мен всичко е на ред с платката но може ли да е проблема в някое от петте релета,когато писа първия коментар аз го отворих но така и не чух да цъка нито едно реле,и кое от тези пет релета е за перката точно за да го сменя за да видя дали има подобрения,благодаря.

Автор:  krasi25 [ 18 Апр 2010, 08:59 ]
Заглавие: 

При мен проблема е отстранен.Закарах я на майстор и срещу 30лв я оправиха.Ровеха се отдолу под волана и си мисля че е бил проблема в тази платка за която говорите.Сега вече всичко е наред и колата не вдига повече от 90градуса.Нямам реостат и директно се включва на високата скорост.Пожелавам скорощно оправяне на колите и на другите колеги.Успех.

Автор:  Immortal [ 16 Май 2010, 18:22 ]
Заглавие:  Re: температура на 100 градуса в задръствания-помощ

Днес се захванах да прегледам тази прословута платка, която освен всичко друго, е и доста скъпа (както ми каза D.Stanev).
Направил съм снимки и след малко ще направя нещо като "how to do it yourself".
Извадих платката, голям зор видях, докато я отворя. Гадовете са я капсуловали много яко, за да могат директно да я подменят (срещу 270 лв). След няколко рани по ръцете и много, много, много "мамата", накрая начупих капака на кутията, но я отворих. Платката е най-обикновени писти, без никакви елементи по нея. Само писти за свърване на релетата (и за това - 270 лв!!!!!). Няколко от спойките ми се видяха разсъхнали, припоих ги абсолютно всички.
Сглобих, залепих със силикон, и монтирах обратно, но при мен проблемът явно не е бил от това.
Вентилаторът пак не тръгва.

Пропуснах да кажа предисловието - вентилаторът върти, като му подам директно ток. Релетата си цъкат (почистих им със шкурка клемите), обаче вентилаторът не тръгва на първа степен (нито на втора).
Преди година ми беше направила същия проблем, но се реши само с изваждане на релетата и почистване на клемите им. Сега това не помага.
Давайте други идеи!

Автор:  D. Stanev [ 17 Май 2010, 15:55 ]
Заглавие:  Re: температура на 100 градуса в задръствания-помощ

Лелее... колега сори за подвеждането! При мен проблемът беше точно във въпросните писти и спойки. Бях готов да се закълна, че и при тебе е същото :roll: Просто трябва да се види ел.схемата на това чудо там няма чак толкова много модули... Аз докато стигна до отваряне на релейния блок си бях извел в купето едно ключе с което пусках перката принудително :mrgreen:
Другото което си мисля, че самите релета освен че цъкат е хубаво да се замерят с мултицет, щото цъкането не означава, че затварят/прекъсват веригата.

Автор:  Immortal [ 17 Май 2010, 16:34 ]
Заглавие:  Re: температура на 100 градуса в задръствания-помощ

Едното от релетата е електронно, само в него ми е надеждата :) Ще го сменя, да видим... Лошото е, че сега съм се обезпаричил и всеки лев ми е ценен. Та ще почака до другата седмица...

Автор:  Immortal [ 17 Май 2010, 16:54 ]
Заглавие:  Re: температура на 100 градуса в задръствания-помощ

Ето как става тая работа:

1. Сваляне на защитния капак над кутията с релетата:
Изображение

2. Сваляне и на капачето над самите релета (това с обозначенията кое реле за какво е):
Изображение

3. Разкачване на всички клеми от корпуса. Голямата се сваля с натискане с ръка на пружината.
Малките (червената и бялата) - с плоска отвертка се издърпват двата края на пружинката, която обхожда клемата тогава се изважда клемата:
Изображение

4. Сваля се червената шестограмна тапичка, и се развива гайката под нея (М10), която държи кабелната обука за масата:
Изображение
Изображение

5. Развиват се 4-те винта, които държат цялата кутия:
Изображение
Изображение

6. Изважда се капсулованата кутия. Изглежда ето така:
Изображение

7. Развиват се 2-та видими винта, както и 2-та невидими, маскирани под 2 сиви точки (всъщност тапички от силикон):
Изображение
Изображение

8. И тук става интересно. Въоръжете се с много нерви, солидна доза ругатни и псувни (може и на италиански).
Аз отстраних цялата периферия на корпуса, за да мога да отворя някак си черната кутийка :)
Изображение
Изображение
Тая сивата гад е силно залепващ силикон :)

9. Моментът на истината:
Изображение

10. Гадорията е съставена от две меки платки с писти, които няма как да се отделят една от друга, тъй като спойките минават и през двете.
Изображение

11. Припоих всички спойки. Някои бяха отлепени от платката. Въпреки това нямах достъп до задната платка, където може би също има повредени писти... може би затова после пак не ми тръгна вентилатора. Може пък вие да имате повече късмет.:
Изображение

12. Следва затваряне, залепяне със силикон и всичко по обратния ред.
Изображение

При мен нямаше необходимя резултат, но се надявам при вас да има.

Автор:  Immortal [ 05 Авг 2010, 16:06 ]
Заглавие:  Re: температура на 100 градуса в задръствания-помощ

В крайна сметка открих проблема съвсем случайно.
Прокарах си ключе за ръчно пускане на вентилатора, като подадох на вентилатора директно "+" от акумулатора, а "-" прекарах през ключе в купето.
Каква беше изненадата ми, когато чух познатия звук при гасене на колата от спиращата перка, без да съм включил ключето. Оказа се, че проблемът е бил в прекъснат плюс към вентилатора. Аз съм му направил паралелна връзка, и сега всичко си работи нормално, без да се налага да щракам ключето ръчно.

Автор:  Мирослав [ 08 Авг 2010, 00:59 ]
Заглавие:  Re: температура на 100 градуса в задръствания-помощ

Един въпрос:Как върти перката на 1-ва и как на 2-ра степен ??? И мойта почна да понагрява на 100+ градуса и забелязах, че перката върти 5-6 секунди и спира и после пак........Това ли е втора степен? 8O Проблема го решавам с включване на климатроника(там перката върти нон-стоп) и си държи на 90 градуса.

Автор:  atanasagg [ 08 Авг 2010, 20:36 ]
Заглавие:  Re: температура на 100 градуса в задръствания-помощ

Мирослав написа:
Един въпрос:Как върти перката на 1-ва и как на 2-ра степен ??? И мойта почна да понагрява на 100+ градуса и забелязах, че перката върти 5-6 секунди и спира и после пак........Това ли е втора степен? 8O Проблема го решавам с включване на климатроника(там перката върти нон-стоп) и си държи на 90 градуса.
Колега това е сигурно 1ва степен на перката защото и аз го имам същия проблем.

Страница 2 от 4 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/