Колеги имам следния проблем отворих кутията, в която са релетата за перката, тъй като моята мистериозно спря да работи. Термостата беше забил на малкия кръг тя работеше смених термостата и тя не се включи повече сама, сменени са релетата датчика на радиатора и неще и неще. Та днес отворих въпросната кутия и останах озадачен защото бушона, който беше от долу е 30А 32V а на кутията пише 7,5А 12V сложих такъв. направил сам си я с бутон от вътре, идеята ми е имате ли някаква представа как да я накарам да работи отново сама.
Ето как става тая работа:
1. Сваляне на защитния капак над кутията с релетата:
2. Сваляне и на капачето над самите релета (това с обозначенията кое реле за какво е):
3. Разкачване на всички клеми от корпуса. Голямата се сваля с натискане с ръка на пружината.
Малките (червената и бялата) - с плоска отвертка се издърпват двата края на пружинката, която обхожда клемата тогава се изважда клемата:
4. Сваля се червената шестограмна тапичка, и се развива гайката под нея (М10), която държи кабелната обука за масата:
5. Развиват се 4-те винта, които държат цялата кутия:
6. Изважда се капсулованата кутия. Изглежда ето така:
7. Развиват се 2-та видими винта, както и 2-та невидими, маскирани под 2 сиви точки (всъщност тапички от силикон):
8. И тук става интересно. Въоръжете се с много нерви, солидна доза ругатни и псувни (може и на италиански).
Аз отстраних цялата периферия на корпуса, за да мога да отворя някак си черната кутийка
Тая сивата гад е силно залепващ силикон
9. Моментът на истината:
10. Гадорията е съставена от две меки платки с писти, които няма как да се отделят една от друга, тъй като спойките минават и през двете.
11. Припоих всички спойки. Някои бяха отлепени от платката. Въпреки това нямах достъп до задната платка, където може би също има повредени писти... може би затова после пак не ми тръгна вентилатора. Може пък вие да имате повече късмет.:
12. Следва затваряне, залепяне със силикон и всичко по обратния ред.
При мен нямаше необходимя резултат, но се надявам при вас да има.