Автор |
Съобщение |
sasho_n2
|
Заглавие: Публикувано на: 26 Фев 2010, 16:52 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 27 Фев 2006, 11:49 Мнения: 1511 Местоположение: София Овча Купел1
Кара: Lancia, Alfa Romeo 159
|
Synthy написа: реглаж не е нужен.
Съгласен. това е трик, да ти вземат още 25-30 лв.
_________________ Lancia Delta II 1,6 i.e., 75 ph. Alfa Romeo 159 1.9 JTDm ".... 150 На превала Ляв 5 и веднага Десен 5! спирай, че си ебало майката за Ляв 2 на скок !!!ХОРАТА... "
|
|
|
|
|
juslen
|
Заглавие: Публикувано на: 26 Фев 2010, 17:47 |
|
Регистриран на: 22 Яну 2010, 19:29 Мнения: 276 Местоположение: София
Кара: Honda Civic VI 1.5 VTEC 114hp 3dr '97
|
Сложих ги...малко по-твърдо вози от маслените, но определено ме радва. Сега - дупките под лупа.
п.п. Нормално ли е да ми искат 10лв. за смяна на масло(с мои консумативи), че ми се видя евтино?
|
|
|
|
|
Synthy
|
Заглавие: Публикувано на: 26 Фев 2010, 17:50 |
|
Регистриран на: 10 Юни 2008, 08:44 Мнения: 1423 Местоположение: София
|
нормално е. даже отива към леко скъпо за смяна на масло.
това за газовите.. свиквай маслените могат да се мерят според мен само с хидравличното окачване на ситроен (ситроена бие разбира се).
_________________ "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)Lancia Delta 1.6/16V, АГУ, '97 (Reborned) Lancia Dedra 1.8/16V, 115hp, '96 (R.I.P.) ( http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=52&t=26664) FIAT Tempra 1.6 карбуратор, АГУ, '90 (EX)
|
|
|
|
|
Daniel
|
Заглавие: Публикувано на: 01 Мар 2010, 13:29 |
|
Регистриран на: 29 Авг 2006, 10:04 Мнения: 210 Местоположение: Мездра - София - Перник
|
Synthy написа: sasho_n2 написа: Пиши, когато разбереш къде и как ги рециклират...Все пак 15 лв....си заслужва. На окръжна болница имало майстор, който рециклира носачи (селенови тампони слага и нови шарнири). Лично не съм пробвал, но майсторчето, което ми рпави колата каза, че бил много добър.
Има на Окръжна, на МИ, има и един човек в Радомир, на когото цените са с около 30 лв. понякога и повече под софийските. Лично на окръжна болница съм правил полуоска и хидравлична помпа на една ксантия и съм доволен. При този в Радомир съм правил две хидравлични рейки и съм доволен, а също познавам хора които правият при него и досега не съм чул някой да е недоволен. Ако някой има интерес мога да дам телефон. Но и на трите места носачите или каквото е там се носи свалено за рециклиране. На Окръжна се намира като идваш от Орлов мост, караш по локалното след 4-ти км и на светофара на Окръжна (при ОМV) завиваш на дясно. След около няма и 50 метра от дясната страна е сервиза. До него има заведение за бързо хранене на крак където правят сандвичи Кенар.
|
|
|
|
|
yossta
|
Заглавие: Публикувано на: 09 Мар 2010, 01:48 |
|
Регистриран на: 28 Юли 2006, 14:46 Мнения: 1330 Местоположение: London UK +447845319992 paunovwork@gmail.com
Кара: comming soon......:):)
|
Synthy написа: sasho_n2 написа: Пиши, когато разбереш къде и как ги рециклират...Все пак 15 лв....си заслужва. На окръжна болница имало майстор, който рециклира носачи (селенови тампони слага и нови шарнири). Лично не съм пробвал, но майсторчето, което ми рпави колата каза, че бил много добър.
Правил съм така да се каже един вид "рециклиране" на носач за делта 2 (пак е цял с болта)
Ако са здрави втулките на носача и само шарнира лопа майката му е да се намери преса и да се натисне шарнира отдолу така се оправя за доста дълъг пробег ! но това при положение че лопа леко а не е пред изпадане и не му е скъсан маншона
_________________ ///X-DELTA GT///X-DELTA HF///X-DEDRA 2.0 i.e///X-ZETA 2.0 turbo///COMMING SOON...///
|
|
|
|
|
yossta
|
Заглавие: Публикувано на: 09 Мар 2010, 01:52 |
|
Регистриран на: 28 Юли 2006, 14:46 Мнения: 1330 Местоположение: London UK +447845319992 paunovwork@gmail.com
Кара: comming soon......:):)
|
sasho_n2 написа: Synthy написа: реглаж не е нужен. Съгласен. това е трик, да ти вземат още 25-30 лв.
Грешите! нужен най малкото защото сменя един носач а не комплект но както и да е може и да не усети (ще си проличи по гумите)
_________________ ///X-DELTA GT///X-DELTA HF///X-DEDRA 2.0 i.e///X-ZETA 2.0 turbo///COMMING SOON...///
|
|
|
|
|
Synthy
|
Заглавие: Публикувано на: 09 Мар 2010, 10:32 |
|
Регистриран на: 10 Юни 2008, 08:44 Мнения: 1423 Местоположение: София
|
а защо грешим? Нали носачите са с едни и същи размери (стари/нови). При такава смяна няма изместване на осите, щото.. един и същ размер
_________________ "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)Lancia Delta 1.6/16V, АГУ, '97 (Reborned) Lancia Dedra 1.8/16V, 115hp, '96 (R.I.P.) ( http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=52&t=26664) FIAT Tempra 1.6 карбуратор, АГУ, '90 (EX)
|
|
|
|
|
juslen
|
Заглавие: Re: Носачи/амортисьори за Дедра Публикувано на: 09 Май 2014, 14:58 |
|
Регистриран на: 22 Яну 2010, 19:29 Мнения: 276 Местоположение: София
Кара: Honda Civic VI 1.5 VTEC 114hp 3dr '97
|
Дам, тоя носач Бирт изкара точно 10к и сега започна едно остро скрибуцане от време на време . Като натисна/повдигна калника, се чува, че и усеща това скърцане. При ниска скорост понякога се усеща като припукване/хрупане. Понякога спира.
Имам въпрос. Към ден днешен как стои въпроса с рециклирането? Ако е възможно, има ли смисъл да рециклирам тоя турски носач или да взема нещо оригинално от моргите? Какво се прецаква по един носач? Всичко ли е поправимо, т.е. искам да знам метал троши ли се или само тампони се износват, пукат и т.н.?
Другото, което ме интересува е, мога ли да си сменя носача сам? Какви инструменти са нужни и накратко как става? Нямам канал/рампа.
|
|
|
|
|
viktorsterev
|
Заглавие: Re: Носачи/амортисьори за Дедра Публикувано на: 09 Май 2014, 21:27 |
|
Регистриран на: 10 Яну 2010, 20:43 Мнения: 1319 Местоположение: София Слатина
Кара: Lancia Lybra 2.4 SW ex Opel Corsa 1.3cdti multijet Lancia Delta 1.6 jtdm
|
Другото, което ме интересува е, мога ли да си сменя носача сам? Какви инструменти са нужни и накратко как става? Нямам канал/рампа.[/quote] Разбирасе че може. Нужни са ти крик и ключ за гуми,17ка за да отвиеш шарнира,биалетката и накраиника и гедоге 15 за тампоните на носача и чук разбира се. Време за работа,около час с бирата
_________________ Lancia Delta 3 1.6mjet Lancia Lybra executive 2.4jtd 140+ 2001 Opel Corsa D 1.3 cdti 55kw 2012 ЕХ:Fiat Tipo 1.6IE ЕХ:Fiat Ritmo 105TC http://images.spritmonitor.de/77 4079_3.png"
|
|
|
|
|
LoGo
|
Заглавие: Re: Носачи/амортисьори за Дедра Публикувано на: 10 Май 2014, 01:54 |
|
Регистриран на: 18 Апр 2009, 16:12 Мнения: 1106 Местоположение: Плевен
Кара: Lancia Dedra (кашон на колела)
|
Омекнат ли пружините и амортисьорите квато и предница да си купите ще се разбие за 10.000! Аз направих тази грешка, поради тогавашна липса на средства. Сменя се или всичко или нищо
_________________ ZLA83500000199107
|
|
|
|
|
juslen
|
Заглавие: Re: Носачи/амортисьори за Дедра Публикувано на: 10 Май 2014, 10:30 |
|
Регистриран на: 22 Яну 2010, 19:29 Мнения: 276 Местоположение: София
Кара: Honda Civic VI 1.5 VTEC 114hp 3dr '97
|
Амортисьорите са ОК, те са на 10К Cofap газови + тампоните към тях. Пружините нямат ръжда, не знма дали са омекнали. Като чета из нета за Бирт, много им е 10к даже. Другия ми носач е китайски за 50-60лв., двойно по-масивен от турския, препоръча ми го Стефан от Зах.фабрика...вика проверени са от местен краш тест пилот. Най-много да си взема още един такъв, но ми се ще да пробвам и с рециклиране как ще е. Ще слагам АГУ на кочината и съм й зачислил поне още 2г живот, та сега я стягам, всичко да е изправно. Ще види доста извънградско.
|
|
|
|
|
Synthy
|
Заглавие: Re: Носачи/амортисьори за Дедра Публикувано на: 10 Май 2014, 22:02 |
|
Регистриран на: 10 Юни 2008, 08:44 Мнения: 1423 Местоположение: София
|
Бърт е боклук. По-добре някой безименен турски носач, отколкото този (между другото, води се италиански, произведен в италия). Пукането ти най-вероятно е от шарнир, или амортисьор. Тампоните на носача като се разбият не пукат при натиск, а тропат много зловещо по дупките. Аз лично докато карах ланчии, не съм се занимавал с рециклиране. Нов носач е 50-60лв. Рециклиране е към 30 според слухове. Нямам вяра на преправян носач, прекалено отговорна част е за да позволя на някой самоук майстор да бърника там (да, знам че карате по 100к с рециклирани - ваша си работа и моля, недейте да ми скачате).
Приподмяната подпри колата с пън. Недей да ровиш по нея само върху крика, ОСОБЕНО АКО Е ОРИГИНАЛНИЯ !!!
_________________ "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)Lancia Delta 1.6/16V, АГУ, '97 (Reborned) Lancia Dedra 1.8/16V, 115hp, '96 (R.I.P.) ( http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=52&t=26664) FIAT Tempra 1.6 карбуратор, АГУ, '90 (EX)
|
|
|
|
|
viktorsterev
|
Заглавие: Re: Носачи/амортисьори за Дедра Публикувано на: 12 Май 2014, 21:07 |
|
Регистриран на: 10 Яну 2010, 20:43 Мнения: 1319 Местоположение: София Слатина
Кара: Lancia Lybra 2.4 SW ex Opel Corsa 1.3cdti multijet Lancia Delta 1.6 jtdm
|
Може ли да поразцъкаме малко темата за пукането? Питането ми идва от там,че от известно време и аз имам едно изпукване което се получава при тръгване на пред или назад с навит волан и най-вече при наличието на неравност.Макферсона го изключвам защото без пружината всикко друго е ново,шарнири и накраиници са здрави и не мърдат,като цяло няма тропане.Някакви насоки?
_________________ Lancia Delta 3 1.6mjet Lancia Lybra executive 2.4jtd 140+ 2001 Opel Corsa D 1.3 cdti 55kw 2012 ЕХ:Fiat Tipo 1.6IE ЕХ:Fiat Ritmo 105TC http://images.spritmonitor.de/77 4079_3.png"
|
|
|
|
|
Synthy
|
Заглавие: Re: Носачи/амортисьори за Дедра Публикувано на: 12 Май 2014, 22:02 |
|
Регистриран на: 10 Юни 2008, 08:44 Мнения: 1423 Местоположение: София
|
Карета, тампони на носача, тампони на двигател, тампони на скоростна кутия, спирачен апарат, лагер на макферсона. За друго не се сещам, което да може да пука при тръгване (за шарнира знаеш вече).
За лагер на макферсон: на изключена кола върти волана от край до край. Ако пука - от лагерите е (аз карам така с години и проблем няма). Ако ти се заинмава - разглобяваш ги, почистваш всичките гнусове, които видиш вътре, слагаш нова грес, затваряш и се оправят за известно време.
Карета: навиваш пълен ляв и въртиш в кръг, после навиваш пълен десен и въртиш в кръг. Ако пука в някоя посока - карета в 90% от случаите. Ама кое каре в коя посока пука.. не помня. Някой друг да допълни.
Спирачен апарат: знам, че понякога се разхлабва и тропа. Ама как се проверява... аз бих го разтръскал на ръка, след това и внимателно бих напънал в няколко посоки с щанга (ако на ръка не помръдне).
Тампоните трябва на с подемник и една щанга да се напъне всеки за да се види. Подемник, защото колата (или поне предницата) трябва да е във въздуха, за да не са под напрежение тампончетата. В случай с канал - крик и да легне върху две трупчета предницата, а ти отдолу напъваш с лоста.
_________________ "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)Lancia Delta 1.6/16V, АГУ, '97 (Reborned) Lancia Dedra 1.8/16V, 115hp, '96 (R.I.P.) ( http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=52&t=26664) FIAT Tempra 1.6 карбуратор, АГУ, '90 (EX)
|
|
|
|
|
viktorsterev
|
Заглавие: Re: Носачи/амортисьори за Дедра Публикувано на: 13 Май 2014, 10:07 |
|
Регистриран на: 10 Яну 2010, 20:43 Мнения: 1319 Местоположение: София Слатина
Кара: Lancia Lybra 2.4 SW ex Opel Corsa 1.3cdti multijet Lancia Delta 1.6 jtdm
|
А може ли да е от стаб.щангата,че по ми прилича като на пружина която изпуска напрежението
_________________ Lancia Delta 3 1.6mjet Lancia Lybra executive 2.4jtd 140+ 2001 Opel Corsa D 1.3 cdti 55kw 2012 ЕХ:Fiat Tipo 1.6IE ЕХ:Fiat Ritmo 105TC http://images.spritmonitor.de/77 4079_3.png"
|
|
|
|
|
Synthy
|
Заглавие: Re: Носачи/амортисьори за Дедра Публикувано на: 13 Май 2014, 21:40 |
|
Регистриран на: 10 Юни 2008, 08:44 Мнения: 1423 Местоположение: София
|
Па сигурно може... 'зимай един лост и почвай да напъваш
_________________ "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)Lancia Delta 1.6/16V, АГУ, '97 (Reborned) Lancia Dedra 1.8/16V, 115hp, '96 (R.I.P.) ( http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=52&t=26664) FIAT Tempra 1.6 карбуратор, АГУ, '90 (EX)
|
|
|
|
|
juslen
|
Заглавие: Re: Носачи/амортисьори за Дедра Публикувано на: 20 Май 2014, 10:24 |
|
Регистриран на: 22 Яну 2010, 19:29 Мнения: 276 Местоположение: София
Кара: Honda Civic VI 1.5 VTEC 114hp 3dr '97
|
Тия дни се врях под колата и не можах да установя какво е. Пукането/скърцането се проявява само понякога. Явно проблема е в ранен стадии. Вдигнах и двете гуми отпред, напъвах ги във всички посоки колкото можах. Нищо не помръдва. А тва скърцане обаче се чува като почна да надигам колата с крика отпред в дясно докато отлепи гумата. При спускане пак. Не знам, амортисьор ли е носач ли е...скоро време ще отида на една диагностика на окачването. Въртях колата в кръг, ляво/дясно - никакво тропане няма. И през неравностите не тропа/хлопа. Тва нещо става при ниска скорост, потегляне и на равно. Дясната гума има някакъв минимален, едва доловим луфт като се напъне по оста на завиване, но не знам дали не е луфта на самата рейка.
btw Забелязах леки цепки по спирачните маркучи. Удачно е да се сменят с нови, нали? Въпроса е дали новите ще толкова качествени като старите, марка? Смяната лесна ли е или иска опитна ръка?
|
|
|
|
|
Synthy
|
Заглавие: Re: Носачи/амортисьори за Дедра Публикувано на: 20 Май 2014, 21:12 |
|
Регистриран на: 10 Юни 2008, 08:44 Мнения: 1423 Местоположение: София
|
Марка: бягай от Rikambiflex, rikambioriginale и всякакви евтинджоси за по 10лв. маркуча (главно от магазините T&N и AXM Auto). Иначе е удчно да се смеянт, ама с какви... Аз след 2 калпави комплекта си върнах напуканите оригинални, защото все пак спирачки ми трябват. Някакви тефлонови правели. Порови тук и във фиат форума, на едно от двете места четох за тях. Ако отделиш един ден няма да е проблем подмяната им. Единствено трябва да викнеш някой да помага за обезвъздушаването. Купуваш си прозрачен шлаух, набиваш го на пробката и някой отгоре натиска, а ти гледаш. Има подробно описано по авто форумите как става, еднакво е за всички коли. Това е момента да смениш и спирачната течност, ако не си го правил скоро (последните 2 години).
Според мен ти тропа шарнира или кормилен накрайник, щом по оста на завиване има луфт (не трябва да има).
_________________ "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)Lancia Delta 1.6/16V, АГУ, '97 (Reborned) Lancia Dedra 1.8/16V, 115hp, '96 (R.I.P.) ( http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=52&t=26664) FIAT Tempra 1.6 карбуратор, АГУ, '90 (EX)
|
|
|
|
|
juslen
|
Заглавие: Re: Носачи/амортисьори за Дедра Публикувано на: 10 Юли 2014, 12:41 |
|
Регистриран на: 22 Яну 2010, 19:29 Мнения: 276 Местоположение: София
Кара: Honda Civic VI 1.5 VTEC 114hp 3dr '97
|
Още не съм се натъкмил да я закарам на диагностика. Кара се само събота/неделя извънградско. Последно време проблема не се е проявявал/задълбочавал. Тоя уикенд до морето и обратно долових едни вибрации в диапазона 150-190. Баланс ли е, лепенка на гума, изпуснал амортисьор или всичко останало по окачване/кормилна...
Тия дни ще се организирам да я закарам на една диагностика. После и реглаж, че воланчето леко ми бие надясно като го пусна.
Маркучите щом са толкова бъгави нема да ги барам, само ще сменя течността.
|
|
|
|
|
Synthy
|
Заглавие: Re: Носачи/амортисьори за Дедра Публикувано на: 16 Юли 2014, 19:21 |
|
Регистриран на: 10 Юни 2008, 08:44 Мнения: 1423 Местоположение: София
|
<offtopic> 150-190... и то с кола, която има проблем в окачването </offtopic> Морето няма да избяга, да знаеш.
_________________ "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)Lancia Delta 1.6/16V, АГУ, '97 (Reborned) Lancia Dedra 1.8/16V, 115hp, '96 (R.I.P.) ( http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=52&t=26664) FIAT Tempra 1.6 карбуратор, АГУ, '90 (EX)
|
|
|
|
|
|